Zadel verkocht, maar past na een week niet wat nu?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15443
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Zadel verkocht, maar past na een week niet wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-04 11:15

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met mijn probleem. Dat is de volgende. Woensdag heb ik mijn zadel verkocht (voor 50 euro). Dit zadel heb ik dus verkocht voor 50 euro, mocht het zadel niet goed passen dan konden ze dat die woensdag voor 8 uur bij me terug brengen en deze mensen kregen dan het geld terug.
Nu kreeg is gisteren een voicemailtje (zaterdag dus), het meisje had les gehad en het zadel zat niet lekker, ze kreeg last van haar benen. Ze willen het zadel nu dus weer terug brengen.

Ik ben van plan om dit te weigeren, ze hebben woensdag de gehele dag de tijd gehad om het zadel te passen, hebben niets van zich laten horen over wel of niet goed zitten.

Omdat ik telefonisch niet zo´n ster ben in dit soort dingen, heb ik een smsje gestuurd en gezegd dat ik het erg vervelend vond, maar dat bericht wel erg laat kwam.

Nu staat ze dus al weer twee keer op de voicemail. Ze zal me vanmiddag na tweeen weer bellen, wil het zadel dus komen brengen...

Probleem is ook dat ik de andere potentiele kopers heb gemaild en gebeld dat het zadel verkocht was, die telnr. het ik vervolgens verwijderd en zijn niet meer te traceren.

Ok het gaat om maar 50 euro, maar dit is voor mij toch ook een beetje een principekwestie.

Wat zouden jullie doen?


Soetekind

Berichten: 1258
Geregistreerd: 26-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 11:20

jij hebt met het meisje afgesproken dat ze het voor woensdag moet teruggeven.
en dat heeft ze niet gedaan.
duzz dan is het NIET jou probleem meer!
het is wel even vervelend lijkt mij.
maar dan had zij maar beter moeten nadenken.
ook zijn er door haar fout andere kopers verkeerd voorgelicht,
en heb je niet meer de kans (of minder kans) om het hun nog te verkopen.
als ze het niet meer wil hebben verkoopt ze het toch lekker zelf!
je moet het echt NIET terugnemen.
als jij teminste zeker weet dat je het duidelijk hebt afgesproken!

[color=#BF40BF]YGNR/color]

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15443
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-04 11:26

Bedankt voor deze reactie op de vroege zondagmorgen. Ik baal er zelf wel van, ik wil altijd vriendelijk blijven, maar dit gaat eigenlijk een beetje tegen mijn principes in.
Hadden ze donderdag gebeld, dan had ik het zadel echt wel terug genomen, maar zaterdag....en na een les..daar baal ik van. Kijk een zadel van 50 euro zit echt wel wat minder dan een zadel wat op maat gemaakt is.
Ik baal er ook van dat ik mijn mailbox leeg gemaakt heb, zo kan het hele feest van het verkopen weer opnieuw beginnen...

Soetekind

Berichten: 1258
Geregistreerd: 26-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 11:28

jah daarom..
het is misschien even vervelend om het tegen haar te zeggen..
maar jij blijft er anders ook maar mee zitten,.
en jah je kunt idd niet verwachten van zo'n goedkoop zadeltje dat de pasvorm perfect is.
als je daar over gaat zeuren dan moet ze maar door studeren voor kakker en een zadel op maat laten maken Haha!
(niet dat alle mensen die zadels laten maken kakkers zijn hoor!)maar toch je begrijpt me wel denk ik.....
Laatst bijgewerkt door Soetekind op 02-05-04 11:30, in het totaal 1 keer bewerkt

[color=#BF40BF]YGNR/color]

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 11:29

Ik vind dat de meisje echt wel pech heeft want ze heeft het blijkbaar NIET gepast, en ze heeft pas na de les gemerkt dat de zadel niet goed is.. dan moet ze het maar zelf verkopen! en de afspraak was voor woensdag avond!
jij hoeft/ mag het niet terugnemen!

taverno

Berichten: 4216
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 11:50

Ik ben het er niet helemaal mee eens,okee je hebt die afspraak gemaakt maar als je reeel bent kan je niet verwachten dat je na een keer rijden gelijk al weet of het zadel goed zit.
In de winkel mag je tweedehands zadels ook na een week nog terugbrengen.

Het was mijn bedoeling om slapend rijk te worden maar ik kan de slaap niet vatten.
Het leven is ruiger met een tuiger

Soetekind

Berichten: 1258
Geregistreerd: 26-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 11:52

afspraak is toch afspraak???
en zo'n goedkoop zadeltje..
wat verwacht je dan???
dat het lekker zit??

[color=#BF40BF]YGNR/color]


Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15443
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-04 11:53

taverno schreef:
Ik ben het er niet helemaal mee eens,okee je hebt die afspraak gemaakt maar als je reeel bent kan je niet verwachten dat je na een keer rijden gelijk al weet of het zadel goed zit.
In de winkel mag je tweedehands zadels ook na een week nog terugbrengen.


Dus jij zou het zadel toch terug nemen? Ook na de gemaakte afspraak?

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 11:54

taverno schreef:
Ik ben het er niet helemaal mee eens,okee je hebt die afspraak gemaakt maar als je reeel bent kan je niet verwachten dat je na een keer rijden gelijk al weet of het zadel goed zit.
In de winkel mag je tweedehands zadels ook na een week nog terugbrengen.


volgens mij hebben ze daar andere afspraken Lachen

Valeska

Berichten: 799
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 11:58

Het gaat om een privë verkoop en geen commerciele verkoop. Jij steld de eisen en daar zijn ze mee accoord gegaan. Ze had idd woensdag of uiterlijk Donderdag hiermee moeten komen.
Ik heb het ook eens gehad.
Houdt je poot stijf en zeg haar dat het nu haar probleem is en dat ze zelf maar weer het zadel op Marktplaats moet zetten of zo.
Wellicht kan ze het zadel zelfs voor meer verkopen als ze geluk heeft.

Poot stijf houden hoor....je kan het niet altijd iedereen naar de zin maken Knipoog

Once a Paso, always a Paso!
www.gangenpaarden.nl

Voor de ultime waak en gezinshond,
Kijk op:www.dogocanario.nl

pmarena

Berichten: 48063
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 11:58

Als jij dat zadeltje voor een grijpstuiver verkoopt , en je spreekt duidelijk af dat je het zelfs nog terug wilt nemen als het niet past , en geeft aan tot wanneer dat kan : als die tijd voorbij is dan heb jij er niks meer mee te maken.

Zijn duidelijke afspraken geweest , en als je een zadeltje voor die prijs verkoopt kan ik me zelfs goed voorstellen dat je voor die prijs er per direct al niks meer mee te maken wil hebben.

Dus ik vind dat je nog heel schappelijk bent geweest door aan te bieden het terug te nemen...

Ze hebben geen poot om op te staan als de afspraken echt duidelijk waren. Jammer dan voor ze , ze kunnen het echt niet maken om het zadel nu weer bij je terug te dumpen

(ik kan me overigens voorstellen dat je het toch terug zou nemen om van het eventuele gezeik af te zijn....)

Maar gewoon zeggen dat het nu toch echt HUN zadel is , helaas.

Valeska

Berichten: 799
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 12:00

pmarena schreef:
Als jij dat zadeltje voor een grijpstuiver verkoopt , en je spreekt duidelijk af dat je het zelfs nog terug wilt nemen als het niet past , en geeft aan tot wanneer dat kan : als die tijd voorbij is dan heb jij er niks meer mee te maken.

Zijn duidelijke afspraken geweest , en als je een zadeltje voor die prijs verkoopt kan ik me zelfs goed voorstellen dat je voor die prijs er per direct al niks meer mee te maken wil hebben.

Dus ik vind dat je nog heel schappelijk bent geweest door aan te bieden het terug te nemen...

Ze hebben geen poot om op te staan als de afspraken echt duidelijk waren. Jammer dan voor ze , ze kunnen het echt niet maken om het zadel nu weer bij je terug te dumpen

(ik kan me overigens voorstellen dat je het toch terug zou nemen om van het eventuele gezeik af te zijn....)

Maar gewoon zeggen dat het nu toch echt HUN zadel is , helaas.



Precies Bianca, wij begrijpen elkaar!

Once a Paso, always a Paso!
www.gangenpaarden.nl

Voor de ultime waak en gezinshond,
Kijk op:www.dogocanario.nl

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15443
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-04 12:00

Ik voel me in ieder geval wat gesterkt in mijn beslissing. Het is een heel gedonder om van je oude zadel af te komen, veel nutteloze emailtjes beantwoorden, daar gaat voor die 50 euro toch best veel tijd in zitten.

Inderdaad, Bianca om van het gezeik af te zijn zou ik geneigd zijn om het zadel weer terug te nemen.

Valeska

Berichten: 799
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 12:08

Coby schreef:
Ik voel me in ieder geval wat gesterkt in mijn beslissing. Het is een heel gedonder om van je oude zadel af te komen, veel nutteloze emailtjes beantwoorden, daar gaat voor die 50 euro toch best veel tijd in zitten.

Inderdaad, Bianca om van het gezeik af te zijn zou ik geneigd zijn om het zadel weer terug te nemen.



Precies!!

Ik had mijn Mc Clellan verkocht aan een meisje en ze wilde het zadel niet eens passen of zien voordat ze het kocht. Nou goed ik heb het haar meerdere keren gevraagd. Dus zadel opgestuurd onder rembours en een dag later begind ze dat het zadel niet goed past.....
Ja daar kan ik niks mee hoor.....
Heb haar gezegd dat ze zelf het zadel zonder passen of bekijken wilde hebben en dat ze het zelf dan maar weer door moest verkopen. Dat heeft ze gedaan, ik geloof zelf dat het aan iemand was hier op Bokt...

Once a Paso, always a Paso!
www.gangenpaarden.nl

Voor de ultime waak en gezinshond,
Kijk op:www.dogocanario.nl

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 12:12

Heel jammer voor ze, maar niet jouw probleem Lachen
Je hebt duidelijk gezegd onder welke voorwaarden je het terug wilde nemen en als ze zich daar dan niet aan houden is het hun probleem...
Dan had ze er maar woensdag mee moeten gaan lessen..
Ik vind dat je het erg netjes hebt gedaan, met een zadel voor zo een bedrag had ik niet eens na een dag het zadel tegug willen hebben.
50 euro krijgt ze er heus wel weer voor.

Lovers Estragon & Herlando Lovers

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 12:16

Om van het gezeik af te komen kun je ook gewoon zeggen dat er een afspraak was, dat zij zich daar niet aan hebben gehouden, en dat dit het laatste is wat je erover zegt.

Gewoon je poot stijfhouden, ze hebben de gelegenheid gehad om het terug te brengen. In veel ruitersportzaken moet je een 2e hands zadel ook nog dezelfde of de volgende dag terugbrengen als het niet past.

Run free Jordy.... 1997 - 2021

c_alsemgeest

Berichten: 20626
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 14:00

idd afspraak is afspraak... en het is 'maar' 50 euro dus als ze het echt niet willen kunnen ze het zelf ook wel doorverkopen.
Duurt denk ik niet al te lang... maar ik zou zeker het zadel niet terug nemen als ik jou was

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

SuusJa

Berichten: 3042
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: Druten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 14:11

Vind het nog aardig van je dat ze het na een week nog terug mag komen brengen, het is tenslotte maar een zadeltje van 50euro, ze had het ook kunnen passen en rijden en zeggen of ze het wilde of niet!
Zeker niet terugnemen, het gaat maar om 50euro, en zij heeft kansen genoeg gehad om het eerder terug te brengen. Ze zal vast wel vaker hebben gereden dan die ene zaterdag, dus ze had het allang eerder kunnen weten. Misschien zag ze iets beters voor een lage prijs, en wil ze jou weer 'opzadelen' met dat zadeltje. Niet doen, laat het haar maar uitzoeken het is nu van haar!

Geluk is een richting, geen punt -Loesje

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 15:49

dan had ze zelf misschien al kunnen vragen of het goed was dat ze er eerst een les mee zou rijden zodat ze hem door de instructie kon laten bekijken. En voor 50 euro kunb je idd geen topzadel verwachten. Ik zou hem ook niet terugnemen.

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 15:59

Daag ze mag het zadel best terug brengen lijkt mij, maar ze krijgt geen geld terug!
Ik zou hem dus echt nooit meer terug nemen

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 16:57

Ik zou het zadel niet terugnemen en al helemaal het geld niet betalen. Hun hebben een dag de tijd gehad en dan moesten ze dan maar bellen en nie na een paar keer terugbellen. In een winkel mag je je zadel ook heus geen week proberen en m alsnog terugbrengen, dus waarom bij jou wel????

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 17:02

NIet terug nemen, voor die 50 euro kan ze beter zelf het zadel doorverkopen.
Anders ben je weer een hoop tijd om je zadel kwijt te geraken.
Succes

Geniet van het leven, want je leeft maar 1 keer!

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 17:10

Niet terugnemen hoor!!!
Je hebt altijd aan alle kanten profiteurs, ik zou er dus echt niet intrappen!!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 17:46

'k Zou het ook niet terugnemen.
Afspraak is afspraak, en ik vind dat je al heel welwillend bent geweest door haar "terugbrenggarantie" te geven.
De vergelijking met een ruitersportzaak/zadelmaker vind ik ook niet opgaan.
Het kan best zo zijn dat er winkels zijn die omruil/retour garantie geven, maar particulier kopen is toch een andere zaak.
Als ze een week had willen testen had ze beter bij zo'n ruitersportzaak kunnen kopen (voor een tig keer hoger bedrag, want voor niks gaat de zon op Knipoog).
Plus dat je niet weet wat er in die dagen met het zadel gebeurd is.

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 18:22

Ach, ik zou het zadel terugnemen. Ik weet hoe vervelend het is om een zadel te hebben dat niet precies is wat je nodig hebt. En voor 50 euro is er heus wel iemand anders die je zadel wilt kopen.
Ik ben daar echt niet zo moeilijk in.

De enige zekerheid is dat men van niets zeker is...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: YandexBot en 103 bezoekers