Jetset D

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Jetset D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-02 22:10

Graag info en/of foto's van deze hengst! Lachen

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 22:17

Bruin, geb. 1991
1.72 m. KWPN

De vader van Meinen’s Jet Set D. is de bekende dressuurhengst Zirkoon. Zijn moeder is de keur-preferent-prestatiemerrie Escansan die een zeer bekende verschijning is in de keuringsbaan met vele overwinningen.
In 1995 liet Meinen’s Jet Set D. een royaal ontwikkelde, uniforme, langgelijnde en rijtypische collectie veulens zien, die gemakkelijk en ruim draafden.
Op de U.T.V. IN 1996 kwamen 5 veulens, waarvan Oxiet de kampioen van de hengstveulens werd. Tevens werd Oxiet de kampioen van Champion Arnhem. Tijdens de voorselectie te Ermelo 1998 was Oxiet een zeer opvallende verschijning, vooral in zijn spectaculaire bewegingen.
Meinen’s Jet Set D. is tijdens de hengstencompetitie 98/99 een van de opvallendste verschijningen in de dressuurring. De elegante combinatie die hij met zijn amazone Nathalie Smeets vormt heeft grote indruk achter gelaten.
Meinen’s Jet Set D. won 4 van de 6 westrijden met en hoogte score van 73%.
Meinen’s Jet Set D. is de enige hengst die hoog scoort in zowel dressuur als de springcompetitie, want in het seizoen 95/96 wist hij de categorie A-springen te winnen.
Zijn kinderen doen het uitstekend in de keuringsbaan. Twee dochters liepen in de finale van de nationale merriekeuring te Ermelo. Jet Set D. x Elcaro) en (Jet Set D. x Able Albert). Zijn zoon Jet Stream W. is goedgekeurd bij het N.R.P.S.
Op de voorselectie van de hengstenkeuring 98/99 kregen 5 van de 13 ingeschreven zonen een doorverwijzing naar Den Bosch en 6 het predikaat "ster".
Zijn kinderen zijn eveneens langgelijnd met een fraai hoofd en drie bijzonder goede gangen.

Afbeelding

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-02 22:21

Thanks! Wat een prachtig mooi paard! Kwijl

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 22:42

Afbeelding

Nightcap D

Berichten: 70
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 18:10

Hij is bij mij vlakbij in de buurt gefokt!! IN berkhout das vlakbij mij!!
Ik ken De Delmehorts heel goed!! en een heeele goed vriendin van me werkt op De Delmehorst, de stoeterij waar hij gefokt is!! Ik kne Jetset D zelf alleen niet goed jammer genoeg, wel een paar keer gezien (5min) maar hij is idd heeel errug mooi!! De eerste foto is trouwens op De Delmehorst gemaakt!! en zij heeft een paard gekocht dat op De Delmehorst is gefokt en dat is mijn verzorgpaard!! en hij heeft dezelfde moeder als JetSet D!!
Namelijk escamsam!!
Hier een foto van haar! nu echt een hele liefe schattige oma!!! Deze foto is van dat ze nog wat jonger was!

Sorry foto komt nog kan em ff neit vinden....


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 18:58

Jet set zelf is een leuk paard. Zijn nakomelingen vind ik matig. Vaak zie je langelijnde nakomelingen met slechte halzen.

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-02 13:46

jet staat als goed is bij mij in de buurt, tenminste als hij werkelijk bij Nathalie Smeets op stal staat, zij rijd hem dus ik ga daar wel van uit! Ik heb zelf een Jet Set D Nakomeling verzorgd, is nu overgekocht door iemand van stal en hij is ontzettend druk in omgang, heel irritant zelfs, hij kan wel lopen, maar volgens mij is zn rug erg zwak! Maar das niet zeker! Het is een paard met een dikke nek en een groot hoofd en een klein lijf! Maar wel een leuk paard, hij is wel heel komisch! Anders moet je ff op www.arnd.nl kijken daar dtaatnm ook hele gave foto's! De upload doet het namelijk nietvandaar....

....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Mitch_Beauty en 124 bezoekers