Wat kan je vragen als de stalling gratis is?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
narretje
Berichten: 334
Geregistreerd: 07-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 00:23

Als je 5 weken op vakantie gaat en die persoon moet dan al je paarden doen, dus alles voeren, mesten en binnen en buiten zetten enzenz dan is dat al zowat een dagtaak en schiet het al flink op met de "werkuren". Vind 1 dag in de week alle paarden doen en dan bijvoorbeeld invallen in de vakanties denk het eerlijkst. Dat houd dan in dat haar of zijn paard in volpension staat en jij die dus ook mest... Je moet er natuurlijk rekening mee houden dat als jij een dagje weg gaat er voor diegene ook nog reistijd enzo bij komt voor het heen en weer rijden op zo'n dag. Dus zeg maar elke week 1 ochtend of middag werk, is ong. 3 uurtjes + alle vakanties invallen. Reken maar eens uit, loopt flink op in de uurtjes hoor.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-04 00:28

Een dagtaak?!?! Dat doe ik nu ook in een uur per dag!!!

Maar doet er niet toe, want in de zomer (dus als ik 5 weken weg ben) staat alles op de wei. Dus er valt niks te mesten of buiten of binnen te zetten Haha!

1 dag in de week 3 stallen uitmesten en de rest vd week volpension voor niks?? Sorry maar daar kan ik echt niet bij hoor...

pmarena

Berichten: 48146
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 00:47

Ik ben een pensionklant , en ik lach me ook rot om dit voorstel hoor Haha!

Of eigenlijk heb ik zoiets van Bloos! Hoe kan iemand DAT eerlijk vinden ?!

Reistijd.....djeez Clown

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-04 00:49

Weet je Narretje wat die persoon verdient per uur bij mij volgens jouw berekening? €43,75 Haha! Namelijk 1 uur in de week.
Want dat is wat je bij mij nodig hebt om alle stallen (alle 4!) uit te mesten en de paarden te voeren en binnen te zetten.
Ik zeg nu meteen mijn baan op en kom bij jou werken!

Ik ga het gewoon zo doen als pmarena zegt. Spreek 3 dagen in de week af dat de gratis klant de paardjes doet voor mij. Dat betekend dat je naast het zorgen voor je eigen paard, 3 stalletjes extra mest en 3 paarden meer binnenzet en wat voer naar binnen dondert. Kost je ongeveer een half uur extra.

De rest vd week zorg je zelf voor je paard. Alleen voeren wil ik wel doen want dat is makkelijker als alles tegelijk voer krijgt uiteraard, binnenzetten vind ik ook geen probleem. Maar ik wil die extra stal niet mesten.

Ik zoek gewoon iemand die ook een beetje relaxed is. Je paardje staat gratis en in ruil daarvoor ben je in een week anderhalf uur extra kwijt. Dat is toch een superdeal of ben ik nou gek?
En in de zomer, dus van mei t/m sep, staan alle paarden buiten. Dus hoef je alleen maar water bij te vullen.
Het komt sporadisch voor dat er 's zomers wel een paardje op stal staat. Maar dan is het dus maar 1 stalletje waar je eventjes de stront uitschept.

Ik weet nu iig wel wat voor type mensen ik níet moet zoeken. Die dus alles in uren en geld gaan uitrekenen... ga dan maar op een manege staan alsjeblieft.. want daar word ik helemaal gek van!

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-04 00:49

pmarena schreef:
Ik ben een pensionklant , en ik lach me ook rot om dit voorstel hoor Haha!

Of eigenlijk heb ik zoiets van Bloos! Hoe kan iemand DAT eerlijk vinden ?!

Reistijd.....djeez Clown


Gelukkig Haha! Twijfelde al aan mijn eigen helderheid Verward

pmarena

Berichten: 48146
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 01:07

Bij mij op stal (5 stallen bij mensen thuis , 3 pension-paardjes) staan ze in de winter 's nachts binnen.

In de zomer hele dagen op de wei (we mogen de stal gebruiken hoor , maar doen we niet Haha! ) , wij betalen 150 euro per maand , zonder voer erbij.

We doen alles een beetje samen met de stal-eigenaar , dan mest de 1 , dan mest de ander...net hoe het die dag uitkomt.

Vaak ook heeft iemand anders al gemest en strooi ik even alle stallen op die er nog aangeveegd bij liggen om te drogen.

Voer staat klaargemaakt door iedereen en dat hang je dan even op ,
je haalt zelf de paarden naar het erf op op stal als het schemerig wordt en je bent er toch...enz.

Even aanvegen voordat je weggaat...en wie mest schept gelijk even de mesthoop aan.

Als die mensen zelf weg zijn dan zet ik 's ochtends het hele spul buiten in de grote wei aan de overkant van de dijk voordat ik naar het werk ga , en als ik dan 's avonds weer uit m'n werk kom dan hebben de andere 2 stalgenoten alles al naar de wei bij stal gehaald , en uitgemest.

Dan doe ik ze op stal en hang het voer erbij.

Zo doen we allemaal wat.

Dus eigenlijk zou diegene van jou die 3 x per week 4 stallen uit gaat mesten , eigenlijk nog wel gewoon kunnen betalen ernaast Haha!

Zeker als dat mesten in de zomer ook al geeneens hoeft Schijnheilig

Al met al blijft het een buitenkansje natuurlijk voor iemand OK dan!

Alleen dat water geven 's ochtends of andere dingetjes ,
als dat met je werk niet uitkomt is dat niet fijn Scheve mond

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132061
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 10:37

Als ik op zoek was naar de mogelijkheid om m'n paard te stallen, dan zou ik zeker op je voorstel ingaan.
Het lijkt me een prima deal

Om alles in geld en uren om te rekenen is inderdaad wel erg zakelijk bekeken.
Je hebt veel meer aan iemand die flexibel en enthousiast is, en er echt lol in heeft om samen met jou de paarden te verzorgen.
Toch denk ik dat het niet verkeerd is geweest om het rekensommetje even aan te halen.
Zo krijg je toch een beter beeld van de waarde van stalling tegenover de waarde van de "geleverde diensten".
En zodoende krijg je toch beter een idee van wat redelijk is en wat niet.
Je voorstel lijkt mij meer dan redelijk, ik zou het in elk geval met beide handen aanpakken !

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 10:48

ik zou het niet gratis doen
een vriendin van mij stond op een stal
waar ze 50 euro minder moest betalen
om ook de 4 paarden van de eigenaresse uit temesten
voeren en buiten zetten

je kunt ook zo doen dat ze korting krijgt per maand
als ze die maand in moest springen
heeft ze die maand helemaal niks hoeve doen
dan betaald ze gewoon de hele maand

KimDai
Berichten: 836
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 10:55

Ik stond ook met korting op mijn vorige stalling... Ik kreeg 25 euro korting per maand op boxhuur en hiervoor stond ik minimaal 4 a 5 keer per week op het rooster om te voeren... Op vrijdag (mijn vrije dag) mestte 2 paarden en/of haalde ik de drollen uit de ponybak en/of zorgde ik voor nieuw hooi of stro. Als ik 's ochtends op het rooster stond (2 dagen per week) deed ik alle paarden naar buiten. Mijn eigen box deed ik bijna elke dag zelf. Incidenteel werd deze weleens door iemand anders gemest. Ik denk dat je voor een gratis stalling wel wat van iemand kan verwachten hoor! Maar ik zou er ook rekening mee houden dat als iemand een fulltime baan heeft dat het erg moeilijk word om dit 's avonds allemaal te doen. In dat geval zou ik alleen het weekend afspreken en niet teveel korting geven..
Vaste dagen zou ik niet doen.. Ik zou een week van te voren een rooster maken. Zo kun je in goed overleg afspreken welke dagen jou en de ander goed uitkomen.

Kitty

Berichten: 7699
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 12:44

Ik vind dat sommigen maar erg weinig voor hun geld zouden willen doen.
Een keer per week vier stallen doen en de paarden buiten zetten is wel erg weinig. Bovendien, Esme, ben jij degene die de eisen kan en mag stellen en jij kunt daar iemand bij zoeken die het daarvoor wil doen.
Iemand die jouw eisen onredelijk vindt, zoekt maar wat anders.

Drie keer per week vier stalletjes doen, paarden buiten en binnen zetten en voeren? Daar zou ik het voor doen.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 13:02

Esme_27 schreef:
Gelukkig Haha! Twijfelde al aan mijn eigen helderheid Verward

Niet doen Haha!
Wél even goed lezen Knipoog
ALS je iemand voor 175 euro per maand laat werken, DAN moet je degene ook geven wat ieder ander krijgt als hij/zij gewoon betaald.
Zo onredelijk klinkt dat toch niet?

Maar goed, zoals ik het nu lees ben je niet van plan alles in uren terug te rekenen, dus is bovenstaande niet eens meer van toepassing.

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 13:14

Esme, ik denk dat je plan gedoemd is om te mislukken. Het kan natuurlijk wel goed gaan, maar meestal geeft dit soort constructies in de praktijk op den duur alleen maar een hoop gelazer.
Het kan veel simpeler. Neem gewoon een volpension-klant erbij en gebruik de opbrengst om iemand anders te betalen voor het werk wat jij denkt dat nodig is.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-04 13:41

Bedankt allemaal voor de reacties!

Ik weet Lageveld dat het moeilijk zal zijn iemand te vinden die binnen mijn ideeën en de stal past. Uiteraard kan het misgaan. Maar in een ver verleden, voordat ik hier woonde en mijn vader al wel, stond hier ook iemand gratis. Later kwamen mijn paarden erbij en hij stond toen nog steeds gratis maar hij betaalde al het hooi en zaagsel en zette iedere dag mijn paarden buiten. Helaas is hij weg gegaan, maar ik zoek dus eigenlijk iemand met een beetje dezelfde instelling. Een gezellig "wij" gevoel, het moet een beetje je "eigen stalletje" worden. Iemand die geen probleem ermee heeft soms even aan te pakken, gewoon als je ziet dat iets gedaan moet worden eventjes doen. Samen kom je een heel eind.
Maar uiteraard moeten er dan wel vaste afspraken zijn, die wat mij betreft geheel bespreekbaar zijn en van afgeweken kan worden, maar zo heb je altijd een basis om op terug te vallen. Ik als ik vind dat die persoon te weinig doet, maar die persoon ook als die vind dat ík te weinig doe Haha!

Ik wil beslist niet iemand betalen voor de stallen. Ten eerste lijkt het me nog moeilijker om iemand te vinden die wel betaald je stallen wilt doen maar niet een paard wilt stallen. Want ik vind over het algemeen paardeneigenaren het meest betrouwbaar als het komt op intensieve paardenverzorging. Erg stom, maar is wel zo. Een gepensioneerde... tja ten eerste kan ik me niet voorstellen dat ik er eentje vind. En ten tweede heb ik nogal sterke en brutale paarden (tinkers) ik heb het nu meerdere mensen horen zeggen...maar waar vind je die gepensioneerden?

En als je iemand betaald zit je dus een hele loonadministratie bij te houden, waarbij die persoon op een gegeven moment ook nog eens rechten krijgt wat betreft arbeidsovereenkomst geloof ik. Ook al is het zwart. En wat doe je dan bij een ongeluk? Als je mensen betaald komt er veel meer bij kijken..

Ik denk ook dat wat ik vraag een superkans is voor iemand met weinig geld maar genoeg tijd. Ik ga binnenkort een advertentie plaatsen en kijk wel wat er op af komt Haha!

Bedankt voor alle reacties iig!

KimDai
Berichten: 836
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 15:29

Kunnen die andere pensionklanten niet wat extra's doen en kun je er dan niet eentje bijnemen die wat extra's doet en d.m.v. een rooster alle taken verdelen. Dan kun je er bij iedereen wat van het stalgeld afhalen en dan ben je nooit afhankelijk van 1 persoon...
Stel je hebt 5 mensen op de stalling staan en je doen er bij iedereen 20 of 25 euro af als ze wat extra's doen. Dan is dat toch mooi geregeld. OK dan!

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 15:43

Esme_27 schreef:
....
Ik wil beslist niet iemand betalen voor de stallen. Ten eerste lijkt het me nog moeilijker om iemand te vinden die wel betaald je stallen wilt doen maar niet een paard wilt stallen.....


Ik denk dat je je hier flink op verkijkt. Een kleine advertentie in die richting zal je waarschijnlijk doen verbazen.
Ik begrijp dat er in jou geval geen sprake is van een winstoogmerk dus over een eventuele loondienstsituatie zou ik me niet al te veel zorgen maken. Die belastingjongens hebben echt wel wat anders te doen, zelfs als ze formeel gelijk zouden hebben.

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 15:50

Esme-27 iedereen lekker laten banketstaaf, als ik in de buurt stond was ik volgens mij liever vandaag als morgen verhuist (en als ik een eigen paard had dan he Haha!) Dit lijkt me echt een super deal!
Ik denk dat je er op jouw voorwaarde zo iemand bij hebt. Zelf zal je je ook wel een beetje flexibel op moeten stellen, met bv ziekte van haar kant ed, en vakanties bij haar.

felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 19:38

Het is toch veel makkelijker als je vraagt of alle klanten zelf willen voeren? En dat jullie onderling regelen wie op welke dag even de paarden binnen en buiten zet en voert enzo. Zo deden wij dat ook op mijn andere stalletje. We hadden daar 5 mensen staan. Wel meerdere paarden. Maar daar hadden we op een groot bord staan wat er moest gebeuren. En iedereen vulde achter de werkzaamheden van de week zijn naam in. Ging altijd goed. Wij hadden hier door ook een leuke sfeer. Iedereen helpt elkaar enzo.

felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 19:39

Wacht die eerste zin klopt niet ik bedoel met voeren mesten. En als iedereen zijn eigen rommel; opruimt heb je ook al minder troep.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-04 20:44

Zo kan je het idd ook doen maar dat wil ik niet.
Ik word ontzettend kriegel van die borden waarop staat wat mensen moeten doen enzo.

En daarbij kan ik niet opeens mijn huurcontract met de bestaande huurder omgooien.

En ik hou er niet van als iedereen zelf mest Haha! Liever 1 of 2 personen en verder niemand

Spetter

Berichten: 1885
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Hoogezand-Sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 10:58

Ik vind het een goed idee! Die paar uurtjes werk voor gratis stalling, ik zou het er voor doen. En dan nog vind ik dat die persoon weinig hoeft te doen voor de gratis stalling. Ik weet zeker dat je snel iemand zult vinden. Zijn genoeg mensen die erg veel stalgeld betalen en dat maar moeilijk kunnen opbrengen maar wel graag een paardje willen. Werken voor stalling vind ik een heel goed idee! Zou wel wat op papier zetten, een soort contractje of zo. Succes er mee.
groetjes Cindy en Spetter

Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 11:13

Jeetje ik vind het juist weinig wat jij er tegen over vraagt.
Op mijn oude stal heb ik ook zoiets gehad, en dat was echt 1 dag vantevoren gezegt en die man was een week weg.
Dan moest ik echt voor mijn werk, en soms ertussen in, en erna nog eens langs om te voeren/mesten/ drinken geven. (Stonden in een loopstal waar ze zelf in en uit konden)
Zou het dus zo doen, als je in de buurt zou wonen!

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 11:22

Ik vind het ook best weinig. Ik betaal gewoon stalling en sta op een pensionstal.
Maar als ik ff tijd heb help ik af en toe wel mee voeren ofzo. En op zondag mesten we altijd zelf uit. Het liefst zou ik eigenlijk wel elke dag zelf mesten. Weet ik zeker dat mijn paard een lekker 'bedje' heeft 's avonds Lachen

Dat is echt niet veel hoor, maar wat al gezegd werd. Je moet wel zo iemand kunnen vinden en niet iemand die half-gebakken werk af leverd.

Gewoon goede afspraken maken, en wat misschien een idee kan zijn is om een proeftijd op te stellen van een paar maanden.

Kim1986

Berichten: 726
Geregistreerd: 04-08-02
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 14:22

Ik vind dat bij die regeling die je voorstelt(3 keer uitmesten per week) die persoon wel erg goedkoop staat. Ik denk dat het best redelijk is dat je naast die 3 keer uitmesten dan nog 75 euro's ofzo voor de stalling kan vragen. Je zegt zelf dat je met een uurtje per dag klaar bent. Dan staat die persoon dus voor 3 uurtjes per week helemaal gratis?!
Omgerekend werkt diegene ongeveer 12 uur in de maand. Dat betaal jij haar/hem dus 14 euro per uur. Dat vindt ik persoonlijk best wel veel. Zoals ik hiervoor al heb geschreven ik vindt dat je best diegene 7 uur in de week kan laten werken.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-04 22:11

Ja zie je wel, ik vond het ook al zo goedkoop Haha!

Maar vind het geen probleem als die persoon het wat makkelijk heeft. Dit is gewoon wat er zeg maar minimaal gedaan moet worden, en ik hoop een type te vinden wat zo nu en dan eens iets extra's doet (onder het motto ben er toch) het hoeft van mij niet allemaal erg strikt.

Zoek er echt iemand bij die het gevoel deelt dat het zijn of haar stalletje ook is, en het dus ook gewoon leuk vind om daarin mee te helpen.

Zo moet er soms een paar kuub zand de bak in, maar dat moet met een kruiwagen gedaan worden Haha! Das 1 keer in het jaar ofzo, maar als die persoon dan even mee helpt... is het zo gepiept!

Ik hecht gewoon grote waarde aan een echt helpende hand, en wil daar best wat voor geven. Het gaat me naast de helpende hand ook gewoon om iemand die mee denkt.

Is moeilijk om te vinden, maar dat zal uiteindelijk wel lukken Haha!

Bedankt voor alle reacties!

Kim1986

Berichten: 726
Geregistreerd: 04-08-02
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 19:10

Lijkt me inderdaad moeilijk om zo iemand te vinden. Ik zou wel echt bepaalde punten(minimaal aantal uren werken in de week, werkzaamheden die gedaan moeten worden,enz) op papier laten zetten. Omdat je nooit weet wat er in de toekomst gebeurd. Veelsuc6. (misscien is er hier op bokt nog iemand die iets ziet in werken voor gratis stalling)