haver

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

haver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-04 23:05

wordt een paard van haver druk,schrikkering,onzeker,en angstig??wantt ik merk het bij mijn paardje heel erg,sindsdien ik het voer..hoe kan dat,of is de ene gevoelige ervoor als de andere??

Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-04 23:13

nog geen reactie jammer!!

Charaz

Berichten: 24287
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 23:14

ja, paarden kunnen inderdaad heel heftig reageren. Als je paard daar zo heftig op reageerd zou ik geen haver meer voeren.

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 23:20

Mijn pony krijgt ook haver, maar reageert er niet echt op. En hij krijgt toch een aardige hoeveelheid. Vrijwel alle paarden hier krijgen haver, maar er is er geeneen die er echt van boven de stal uitspringt....

Spookie

Berichten: 935
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Loenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 00:26

Nee, maakt bij die van mij ook niet uit. Hij wordt er niet drukker van als van sportbrok ofzo...
Dus ik denk dat het per paard verschilt, maar als je er zelf last van hebt, zou ik er gewoon mee stoppen, dan weet je snel genoeg of het door de haver komt of niet!

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 08:36

Verschilt per paard; sommige springen boven je hoofd uit en aan anderen merk je niets. Dus als je paard er gevoelig op is kan je beter stoppen met de haver voeren. Wil je hem toch wat lekkers geven probeer dan bijv. eens een muesli zonder haver.
Je was trouwens wel heel snel met je 'nog geen reactie, jammer'(10 minuten) - omhoog schoppen mag pas na 24 uur

chillaxing

Berichten: 3954
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 10:10

Als Givanni 2 Scheppen haver gegeten heeft is ze de volgende dag niet te rijden. Dan loopt ze te bokken, te springen een racet ze er steeds vandoor

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 10:49

Die van mij krijgt het juiste beetje pit om door de bak te showen op wedstrijden, de rest van de week krijgt ze geen haver.

Novelle
Berichten: 999
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 10:50

givanni_girl schreef:
Als Givanni 2 Scheppen haver gegeten heeft is ze de volgende dag niet te rijden. Dan loopt ze te bokken, te springen een racet ze er steeds vandoor


ze zeggen dat haver pas echt na 6 weken voeren gaat werken.
Maar of dat echt zo is, had laatst namelijk slobber voor mijn paard gekocht en daar zat ook haver in en na een 3 dagen voeren, was ze ook niet meer te rijden.

Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 10:58

Ushi kreeg op de manege waar ik tot voor kort stond ook haver,
en ze werd er echt helemaal hyperactief, schrikkerig en bokkerig van.
Dat krijgt ze dus echt absoluut NOOIT meer, er was niet meer mee te ridjen...

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 11:18

Laiser krijgt sinds een tijdje na het rijden wat haver.
Persoonlijk vind ik dat het hem goed doet.
Het rijden gaat allemaal wat pittiger, maar dat mag ook wel.
Maar hoeveel haver geef je je paardje dan. Misschien geef je te veel, merk je verschil als je het bijvoorbeeld eens halveert of als je een paar handjes geeft.

Irene2

Berichten: 5235
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 12:53

Nescio krijgt elke dag wat, gewoon om hem wat actiever te maken, bij hem werkt het heel erg goed, maar af en toe word hij wel erg sterk. als je dus een paardje hebt die van zichzelf al erg snel/shcrikkerig is etc. zou ik het absoluut niet voeren, dan liever wortelen bijvoeren ofzo .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 14:28

NatalieE, waarom vraag je dat? Voer je het als hoofdvoer, of erbij? En met wat voor reden voer je haver?

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 14:40

Waarom voer je haver als je paard er zo vervelend van word?
Van haver krijgt hij heel veel energie en die moet hij kwijt. Als hij niet die kans krijgt, dan zorgt hij daar zelf wel voor en word dus super vervelend.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 15:24

wou ik dus ook vragen...
booster word er helemaal gestoort van...maar hij krijgt speciaal voer voor zijn luchtwegen waar het in zit...kunnen we dus niet anders!
pharaon durf ik het niet te geven...die flipt volledig als ie al maar 1 handje krijgt... Nagelbijten / Gniffelen

Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-04 19:21

hoi aleemaal bedankt voor de reactie,,maar ik vroeg het omdat ze niet meer te houden was,en voerde kruidenmuesli van havens en daar zit haver in vandaar dat ik het vroeg,en ga nou over naar kruidenmuesli van marstall sinfonie en daar zit geen haver in,,en ik rij oook reacreatief dus haver is dan niet nodig ...

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 19:35

Misschien kan eens iets zoeken, met graantjes erin die geen enkel effect hebben op de energie van een paardje. Zo heeft hij toch iets lekkerders als bix (daarom geef je het denk ik) en krijgt hij er niet teveel energie van in zijn lijf!