Jaar geleden, nog steeds last van mijn rug?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Jaar geleden, nog steeds last van mijn rug?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-04 16:22

Ik ben dus iets meer dan een jaar geleden van een paard afgevallen waarna ik erg last van mijn rug had. Was toen gewoon weer verdergereden en omdat ik er na een paar week toch nog steeds erg last van had was ik naar de dokter gegaan en toen bleek dat mijn (boven)rug gekneusd was.
Ik moest rustig aan doen en het liefst zo min mogelijk paardrijden (waar ik me eigenlijk niet zo goed aan heb gehouden) .. En als ik het over twee weken nog steeds was moest ik naar de fysiotherapeut gaan. Ben daar eigenlijk niet heen geweest omdat het alleen soms bij sommige bewegingen nog pijn deed.

Toen is er een periode geweest dat ik er maar heel af en toe last van had, en een tijd leek het zelfs weg te zijn.. alleen de laatste tijd heb ik er weer snel last van.
Bijvoorbeeld een tijdje geleden, toen was het erg glad buiten en ik had schijnbaar een beetje te gespannen gefietst, ja hoor, de hele dag op school weer lekker rugpijn.
Of toen ik toetsweek had, aan het eind van de week had ik weer erg last van mijn rug omdat ik teveel voorovergebogen aan mijn bureau heb zitten te leren (dat denk ik tenminste).
Daarna eventjes geen last meer gehad, tot twee weken geleden toen ik les had. Paard was het niet eens met wat ik van hem vroeg omdat hij er moeite mee had, en maakte een paar rare draaisprongetjes.. en ja hoor, de rest van de week weer een gevoelige rug.. En eigenlijk heb ik er nog steeds snel last van.

Nu heb ik ook weer last van mijn rug, ik heb geen idee waarom. Van mijn vader moet ik volgende week naar de dokter, dat doe ik dan maar (al voorspel ik dat hij zegt dat het toch vanzelf over gaat).

Hebben nog meer mensen daar last van (gehad)?
En wat hebben jullie eraan gedaan?
Word het echt een beetje zat namelijk.. Scheve mond

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 16:45

ikke Scheve mond na 2 flinke brommerongelukken had ik alle2 de keren verschoven ruggewervels en nekwervels, ben na t 2e ongeluk te vroeg weer gaan paardrijden, de 1e keer viel ik er meteen vanaf, op mn rug

fysio gehad, hielp niet veel
toen naar kraker(chiropractor) gegaan en sindsdien gaat het goed!

dus ik zou naar een chiropractor gaan, hoeft niet via verwijzing van de huisarts!

tamary

Berichten: 29166
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 16:53

Renske20 schreef:
fysio gehad, hielp niet veel
toen naar kraker(chiropractor) gegaan en sindsdien gaat het goed!

dus ik zou naar een chiropractor gaan, hoeft niet via verwijzing van de huisarts!


Verwijzing huisarts raad ik je juist wel aan, anders doet de verzekering heel moeilijk met het betalen van de rekeningen.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 16:54

als je aanvullend bent verzekerd moet je idd wel verwijzing van huisarts hebben.

ik ben alleen basis verzekerd, en moet het dus sowieso zelf betalen, vandaar dat t voor mij niet uitmaakt of je wel/geen verwijzing van huisarts hebt.

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-04 21:53

Ik moet ook eerst naar de huisarts van mijn vader..
Ben benieuwd wat hij zal zeggen >;)

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 19:13

Kan heel goed hoor, dat je er af en toe nog last van hebt........tis vervelend, maar sommige kwetsuren kun je altijd wel wat last van blijven hebben........helaas....

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 20:46

Idd eerst maar eens naar de ha voor je jan en alleman aan je rug laat zitten.

Misschien moet je wel gewoon fysio hebben of wat gericht gaan sporten.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 21:29

Renske20 schreef:
ikke Scheve mond na 2 flinke brommerongelukken had ik alle2 de keren verschoven ruggewervels en nekwervels, ben na t 2e ongeluk te vroeg weer gaan paardrijden, de 1e keer viel ik er meteen vanaf, op mn rug

fysio gehad, hielp niet veel
toen naar kraker(chiropractor) gegaan en sindsdien gaat het goed!

dus ik zou naar een chiropractor gaan, hoeft niet via verwijzing van de huisarts!



Dat is ook niet altijd goed... Ik heb heel veel last van mijn rug. Ik sta er mee op en ik ga er mee naar bed. Ik krijg erge last bij dezelfde dingen als TS beschrijft. Ik ben Hypermobiel in mijn gewrichten en mag absoluut niet gekraakt worden... Ik zou toch eerst via je huisarts een verwijzing voor orthopedie vragen...

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-04 21:57

griebels schreef:
TS

TS?
TopicStarter Verward Bloos

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 22:22

Ja topicstarter Haha!

Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 23:56

Ik ben 3,5 jaar geleden van een paard gevallen. 5 wervels zwaargekneusd en zwaargekneusde spieren ernaast. De spieren zijn inmiddels zo sterk geworden dat ze alles weer kunnen opvangen. De wervels zijn en blijven een zwak punt. Alhoewel ik er soms geen last van heb en soms bijna niet kan zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 09:54

4 jaar terug ben ik heel lelijk van mijn paard afgestuiterd. De blauiwe plek op mijn onderrug is een jaar blijven zitten en de pijn zeker 2 jaar. Sinds een 3 kwart jaar ga ik nu naar de sportschool [3 tot 4 keer per week] en sinds deze tijd is het echt veel en veel beter geworden.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 10:01

Kan er best mee te maken heb dat je ooit gevallen bent, zal je toch echt aanraden naar een dokter te gaan, om je te laten doorwijzen.

Op HS hebben we een heel topic over ruggen.. You are not alone....

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-04 10:54

liberty schreef:
Op HS hebben we een heel topic over ruggen.. You are not alone....

HS? Bloos
(ben volgens mij niet goed op de hoogte van al die afkortingen hier Bloos! )

Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 11:26

Het is HK. Huiskamer Haha!