ook al "problemen" met bijrijder

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

ook al "problemen" met bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-02 10:44

mijn pony moest 2 x per dag werken anders had hij heel veel energie over. longeren mag niet vanwege peesblessure. aangezien mijn pony voor veel kinderen te fel is hebben we een volwassen iemand gezocht die niet bang en zwaar is. mijn pony is 1,54meter. nou werd mijn pony steeds sagerijniger. altijd als ik vrij ga rijden, probeert mijn bijrijder aanwijzingen te geven. hier wordt ik helemaal gek van, want hij zegt het tegenover gestelde van mijn instructeurs. ook vind ik dat hij teveel in zijn mond zit en hij singelt in een keer aan. mijn pony was altijd lekker los en dat gaat hard achteruit. ook wordt hij sagerijnig met opzadelen. nou wil ik best stoppen met hem, maar er is geen ander geschikt iemand te vinden. mijn bijrijder maakt buitenritten wat erg goed is voor mijn pony (dat ging eerst nooit! zel in de zomer was hij gek) praten is niet te doen want hij weet alles beter. ik heb nog een meisje die 1 keer in de week op mijn pony rijdt en dat gaat goed, maar kan niet vaker.

ps. hij betaald niet

wat vinden jullie dat ik moet doen?


Arona
Berichten: 165
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 10:55

ik ben zelf ook een bijrijder en kan me die man (je hebt het tenminste over hij) wel indenken, je wil graag een beetje betrokken zijn bij het paardje.

Toch, als de pony ere echt op achteruit gaat moet je er wat van zeggen. En dan kan hij wel tegen je in gaan en betweterig doen, maar jij bent nog altijd de baas over je pony dus bepaal jij wat er gebeurd.

Ik zelf heb een hele andere rijstijl dan de eigenaar van mijn verzorgpony's. Het is 1 keer voorgekomen dat we allebei op dezelfde pony reden. Na verloop van tijd merkte hij dat hij die pony minder goed kon rijden dan voordat ik hem ook reed. Dat hebben ze me toen ook gezegd en hebben me een andere pony toegewezen.

Kom dus gewoon voor jezelf op, jij bent en blijft de baas.

groetjes marijke

Soms moet je springen, om al vallende te leren vliegen!

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 11:06

Als het ten nadele van je pony is, gewoon stoppen!
Ik heb met mijn vorige paard ook op een gegeven moment een bijrijder genomen, vanwege mijn tijdgebrek.
Ik had toen meteen al gezegd, als je teveel in zijn mond zit, en ik merk het zelf met rijden, dan stop je met hem.
Ik zei het dan wel niet zo bot, maar het kwam er wel op neer.
Mijn paard had toen ook gewoon veel beweging nodig, en het was uit den boze om in zijn mond te hangen, want dat paard reed perfect op ontspanning.
Gelukkig deed ze dat ook nooit.
Had ze het wel gedaan, had ik haar weggestuurd.
Sorry, maar het gaat wel over je eigen pony!
Ook wat betreft dat aansingelen van je bijrijder vind ik heel erg fout, omdat je zelf al aangeeft dat je pony er sjagerijnig van wordt.

Ik had t wel geweten, maar ja goede bijrijders zijn moeilijk te vinden.
Ga in ieder geval eens met je bijrijder praten, en leg uit dat je niet tevreden bent. Ook al heeft hij een andere mening, je zegt: het is MIJN pony, niet de jouwe, dus ik beslis ook hoe het moet.

My way or the highway. Haha!

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 13:35

Ik had het op een gegeven moment ook met mijn bijrijdster, die reed ook totaal anders en toen heb ik gewoon gezegd dat het mijn pony was, dat ze blij moest zijn dat ze er uberhaupt gratis op mocht rijden en al zou ik bij wijze van spreken zeggen dat ze er achterstevoren op moet rijden, dat ze dat dan maar te doen heeft. Je hoeft het natuurlijk niet zo bot te zeggen, maar het blijft jouw paard en jij bepaald hoe of wat.

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-02 16:42

over dat aansingelen heb ik al een paar keer gezegd, maar hij blijft erboij dat ik niet zo voorzichtig moet doen! ook wilde hij mijn pony met mij erop in passage tikken! nou dat wilde ik al helemaal niet, ik heb gezegd: dat doe ik wel met mijn instructeurs!

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 16:46

Kappen met hem, echt waar.
Wat denkt ie nou eigenlijk??
Hij mag blij zijn dat ie kan rijden op jouw pony, en dan heeft ie zich maar te gedragen.
Je vind echt wel een andere hoor.


paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-02 17:19

ik wil graag iemand die ik al een beetje ken waardoor ik diegene makkelijker vertrouw. ook is het voor mij prettig als diegene buitenritten maakt. het moet ook een volwassen iemand zijn die niet voor alles bang is. met eigen vervoer. het is echt heeeeeeel moeilijk, want het kan aleen sĀ“morgens. eerst moet ik een ander vinden voor ik met deze stop, want anders heb ik tussentijds een probleem. ik heb deze nog niet zo lang dus is het nog moeilijker. wat moet ik doen voor ik een ander heb terwijl hij nog rijdt? we hebben een schriftje waar we in schrijven, als we hebben gereden, zal ik daar nog eens in schrijven dat hij voorzichtig moet doen?

eerst reed hij met heeeele scherpe wielen. mijn pony werd slechter aan het been en ik heb gezegd dat hij die niet meer om mag. als ik nu nog meer tegen hem zeur.......... hij dacht dat dit frustraties van mij waren toen gaf hij een hele mooie armband....... dat vind ik wel heel aardig en daar bedank ik hem dan natuurlijk ook voor)zo is hij wel weer)

laatst zouden we samen rijden en toen was hij al bezig met opzadelen.......niet erg hooor Haha! maar volgens mij had hij niet eens gepoetst! kan ook stom toeval zijn natuurlijk, maar mijn instructeur heeft ook al een beetje mot met hem.

tuurljk vind ik ook dat ik moet stoppen, maar het is zo moeilijk een geschikt iemand te vinden. en ook om dit tegen hem te zeggen..... hij rijdt pas net op mijn pony en is voor de rest aardig.

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 17:24

jullie opvattingen verschillen teveel, om hetzelfde paardje te rijden, denk ik.
Ik zou dus per direct naar een andere bijrijd(st)er op zoek gaan. Er zijn er zoveel te vinden. Ga eens kijken op de manege in de buurt, vraag daar de instructeur of hij een goede ruiter weet. Hij zal vast wel eentje weten die jou kan helpen.

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-02 17:40

ik sta al op een manege. niemand weet een geschikt ander. wel vinden sommige dat ik moet stoppen.

PinnieLinnie

Berichten: 588
Geregistreerd: 22-01-01
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 17:54

Ik heb ook een bijrijdster. Hele lieve meid voor mijn pony.
Met rijden ben ik minder blij, ze rijdt veel anders dan ik en daar komen weleens problemen uit.
Ze reed 2 dgn in de week.
maar bij elke bijrijder hou je dat..iedereen rijdt anders.
Ik hou zelf helemaal niet van t idee dat er iemand anders op mijn pony rijd, maar ik moet wel!
Ik heb soms ook wel eens een aanvaring met haar, maar dat hou je ook.
Ik kan mijn pony niet delen, maar ik moet wel.
Anders staat ze teveel stil.
Maar wat ik al zei, mijn bijrijdster rijd wel vriendelijk naar mijn weten en niet zoals jou bijrijder.
Wat meerderen ookal zeiden, goed met hem praten!
Duidelijk maken hoe de stand van zaken is en dat jij bepaalt wat er gebeurd. En vooral op de manier waarop.
Als je erover praat kom je misschien samen tot een oplossing en kan je gewoon je bijrijder houden.
En misschien zou je moeten gaan rijden zonder hem? Dan voorkom je ok irritaties denk ik!
Ga praten en dan voorkom je dat je hem kwijt raakt, waardoor je ook in de problemen komt als dat gebeurd.
Ik hoop dat je er uit komt!

Groetjes Linda

Believe in your Dreams, Never let go and then you'll know...

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-02 17:57

bedankt voor de vele reacties!!!!!! ik probeer er wat mee te doen.
jullie mogen nog reageren hoor!!!!!!!!

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 20:46

hmmm moeilijk.. Ik heb precies het tegen overgestelde.. Alhoewel eigelijk heb het er niet echt heel veel mee te maken... Ik heb een verzorgpaard, maar deze doe ik alleen, de eigenaar doet er verder nix mee.... Nu rijd ik hem op mijn manier en ik weet ook dat dat de enige manier is voor hem! De vorige eigenaresse is ook mijn instructrice dus die weet dat wel.... Nu is het voor mij ook heel moeilijk om er een ander op te late rijden.. Ik heb een vriendin die ik er wel op laat rijden omdat ik weet dat zij er dezelfde rijstijl op na houdt....
Maar eerlijk gezegd heb ik van een vriendin vaak een aanbos geklregen dat zij hem wel wou rijden voor mij. (beetje raar aanbod want ik ben er altijd en als ik er niet ben is die vriendin van mij er, die hem wel goed rijdt...)
Maar iig ik kan het me dus wel heel goed voorstellen dat het voor jou heel verveldens is als hij er een andere rijstijl op na houdt.... En als hij dan ook nog eens denkt dat hij dit alles kan maken.. (ook jou bekritiseren) zou ik toch of eerst eens met hem praten...of dumpen die handel...
Nu weet ik uit ervaring dat er met somiige mensen gewoon niet te praten valt, die denken alles beter te weten... en in dat geval is er geen andere oplossing. Jij bent duidelijk niet tevreden met je bijrijder en om iedereen blij te houden moet het tog klikken tussen eigenaar en bijrijder....

en een nieuwe bijrijder is moielijk te vinden ja... Maar hang eens broefjes op bij maneges en paardenshops...

Onderschriftloos :Y)

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-02 20:24

vandaag heeft hij gaatje voor gaatje aangesingeld. hij denkt ook dat ik langzaamaan te strak aansingel, dus heb ik gescheven dat ik hem een gaatje losser laat. hij heeft me wel weer een leuke kalender gegeven. zo is hij dan ook wel weer Haha! . vandaag ook lekker gereden. als hij op buitenrit is geweest is dat voor mij wel lekker. dan heeft hij lange teugel, maar als hij niet op buitenrit kan heb ik er niks aan. vandaag is hij op buitenrit geweest. dat doet hij altijd als er mogelijkheid is.

jackbeers
Berichten: 98
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: alkmaar

ook al "problemen" met bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 20:43

paardje schreef:
mijn pony moest 2 x per dag werken anders had hij heel veel energie over. longeren mag niet vanwege peesblessure. aangezien mijn pony voor veel kinderen te fel is hebben we een volwassen iemand gezocht die niet bang en zwaar is. mijn pony is 1,54meter. nou werd mijn pony steeds sagerijniger. altijd als ik vrij ga rijden, probeert mijn bijrijder aanwijzingen te geven. hier wordt ik helemaal gek van, want hij zegt het tegenover gestelde van mijn instructeurs. ook vind ik dat hij teveel in zijn mond zit en hij singelt in een keer aan. mijn pony was altijd lekker los en dat gaat hard achteruit. ook wordt hij sagerijnig met opzadelen. nou wil ik best stoppen met hem, maar er is geen ander geschikt iemand te vinden. mijn bijrijder maakt buitenritten wat erg goed is voor mijn pony (dat ging eerst nooit! zel in de zomer was hij gek) praten is niet te doen want hij weet alles beter. ik heb nog een meisje die 1 keer in de week op mijn pony rijdt en dat gaat goed, maar kan niet vaker.

ps. hij betaald niet

wat vinden jullie dat ik moet doen?
jackbeers ophoepeelen met die bijrijder er zijn er echt wel zat te vinden hoor ik heb zelf ook een bijrijdster gehad hoop capsones op niks
af weg ermee of praten het is jou paard niet luisteren is weg


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 113 bezoekers