Aaaah weer een toppertje gevonden!!!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Aaaah weer een toppertje gevonden!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-02 16:41

Morgenmiddag ga ik kijken bij een Kennedy x Flemmingh!!!!!!
Een merrie van 1m59, net onder het zadel, heeel donkerbruin en superbraaf.
En de prijs is geweldig!
Hij houdt hem voor me vast tot morgenmiddag, zodat ik niet weer een leukerd mis kan lopen!!
Ik ben echt zo blij, duim allemaal voor me he!!
Jaaahooee!!! *LOL* Party!!

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 16:49

ik duim voor je!!
laat je het snel weten?

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 16:51

hahaha ik las net dat je het liefst een schimmel wou....

ik zal voor je duimen hoor ik hoop dat ze wat voor je is

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-02 16:55

Hahaha, erg ben ik ook he?
Ach de kleur doet er ook niet toe.
Maar ik ben een tijdje terug al eens bij die eigenaar geweest, en die had toen twee leuke beestjes staan. Een Sit this one out, en dus die Kennedy.
Hij vroeg er toen ruim F8000-, voor, en dat had ik gewoon niet.
Nu zag ik dus net een advertentie staan op marktplaats, en zag dat die Sit this one out (wat een naam... *LOL* ) te koop stond voor F5500-,!
Dus ik gelijk opgebeld, en gevraagd of hij die Kennedy ook nog had.
En ja hoor, beleerd en wel, voor de prijs van F5000-,!
Dus ik meteen een optie op gedaan, en morgen ga ik langs. Party!!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 17:13

Is dat die ene die bij Marc Mul te koop staat? Van horen zeggen is dat wel een betrouwbaar adres. En anders eens bij Cees Klaver in Schoorl proberen, wie weet heeft die nog wat leuks. Kaminka komt daar ook vandaan is die is zooooo leuk! Pling Knipoog

Veel succes, ik hoop dat je eindelijk je paardje kan vinden!

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-02 17:17

Klaver had ook wel leuke paarden staan, maar aangezien al die paarden een goed papier hebben, zijn ze toch ff te duur.
Ja Mul is heel btrouwbaar inderdaad. En dat paardje is echt supermooi.
Heel chique, dus echt mijn type!

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 17:34

veel succes morgen
en wel fijn dat die hem voor je vast houdt zodat je er nie weer een misloopt
laat je het weten hoe die was?

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-02 17:36

Morgenmiddag om half 3 heb ik afgesproken. Dus na die tijd moeten jullie bokt goed in de gaten houden! Knipoog
Inderdaad erg fijn dat hij hem even vasthoud voor me. Haha!

Arona
Berichten: 165
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 17:51

Tof voor je joh! Ik kom waarschijlijk ook op een Kennedy te rijden, een heel mooi bruin paardje, niet al te groot en niet al te klein. en Superbraaf.
Hij heeft vrijdag voor het eerst een zadel op gehad en hij heeft maar 2 keer gebokt en daarna liep hij netjes aan de longeerlijn rond

Als dat paardje hetzelfde karakter heeft is het echt een schat van een diertje, ik zal voor je duimen.

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-02 18:18

Hier heeft nog maar 3 keer iemand op gereden! Heel braaf in dr uppie in de binnenbak. Ze deed het erg braaf. Haha!

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 00:30

hai,

komen die paarden bij mulder uit assendelft vandaan?
daar heb ik ook eens een paard gezien, ook zo'n tof beestje alleen niet in mijn prijsklasse.

groetjes afke en succes

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-02 08:31

Nee bij Mul uit Heerhugowaard.
Deze was ook in de hogere prijsklasse, maar aangezien ze echt weg moet, is de prijs gezakt. Haha!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 11:01

Ondanks dat ik gehoord heb dat dit een betrouwbaar adres is om een paard te kopen, raad ik je aan haar goed te laten keuren en een proeftermijn of omruilgarantie af te spreken.

Ik vind 5000 gulden voor een Kennedy x Flemmingh namelijk verdacht weinig. Dit bloed is zo populair, heel vreemd dat hij daar zo weinig voor vraagt. En een handelaar die beweert dat een paard echt weg MOET, vind ik ook een beetje vreemd....

Probeer dus goed kritisch te zijn, er is nog een bokker onder ons die met zo'n zelfde geintje ontzettend de boot in is gegaan, vandaar. Begrijp me niet verkeerd: ik haal niet dat paard naar beneden, maar ken die paardenhandel ondertussen een beetje en ik vertrouw wat dat betreft nog maar weinig mensen.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 11:07

Ik ben het helemaal met Mieke eens. Een Kennedy x Flemmingh voor zo'n lage prijs, dan zou ik gelijk denken dat er iets aan mankeert (lichamelijk of tussen de oren). In mijn zoektoch naar een nieuw paard vorig jaar ging ik al niet eens meer kijken als er zo'n verhaal bij hoorde. De Kennedy die ik heb was echt boven de 10.000 en gekocht tijdens MKZ anders was hij rond de 30.000 geweest (spreek hier over guldens dus).

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-02 11:21

Inderdaad erg vreemd...
Ik heb eerlijk gezegd weinig verstand van de waardes van bloedlijnen.
Zo kon (en kan ik nog steeds) ik laatst een heel leuke merrietje van Junior STV kopen, ook voor F5000-,
Ik denk zelf dat die prijzen zo laag zijn, omdat het beide toch e-pony's zijn.
Ja toch?
Beide merries zijn gechipt enz.
Mijn ouders vinden het ook vrij verdacht dat hij iedere keer daalt in de prijs.
Eerst was die Kennedy F8500-, en nu een paar weken later, F5000-,?

Tsja het is heel aantrekkelijk natuurlijk...

Toch kon ik laatst ook een heel leuke Ferro nakomeling kopen, een supermooie merrie van 1m55, F3500-,......
Maar die was gelijk al verkocht, net onder mn neus vandaan.
Helemaal gezond etc.!!

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 11:39

Misschien zijn die paarden wel helemaal verrot op de benen, laat ze daarom toch nog klin en rontg keuren ook al zijn ze heel goedkoop want als je er naar een tijdje niet meer mee kan rijden omdat ze kreupel worden door iets wat op de foto's te zien was zijn ze nog veelste duur geweest......

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-02 11:47

Wat zal zo'n keuring kosten? Ik bedoel rontgenologisch?
Ik wil dat wel graag laten doen.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 12:11

Komplete keuring met foto's kost zo'n ƒ 950,=. Veel geld dus! De kans is groot dat als handelaren paarden aanbieden onder de 8000,= gulden dat ze aannemen dat er geen foto's van wordt gemaakt. Wat nogal eens voorkomt dat de paarden bij koop en aflevering (vaak worden ze gelijk klinisch gekeurd) pijnstillers hebben gehad om zo door de klinische keurin t komen. Voor deze prijzen is nl geen foto's nodig om de paarden volledig verzekerd te krijgen.

Wil een handelaar niet de keuringskosten betalen in geval het paard wrodt afgekeurd, moet je ook achter je oren krabbelen. Misschien heeft hij wel twijfels of het paard wordt goedgekeurd en heeft geen zin in die extra kosten. Veel paarden rond en onder 5000,= gulden worden niet verzekerd en omdat keuren geld kost ook niet gekeurd. Daar gokken vele handelaren op. En ach, als jij dat wel wil en het wordt toch afgekeurd, voor de handelaar komt wel weer een andere koper die wel blind vertrouwt op de handelaar en zonder keuring een paard koopt.

Wat je ook kan doen is de Amev Hippo bellen. Zij geven ook advies op basis van afstammeling en leeftijd of de vraagprijs te hoog of te laag ligt. Zij hebben zoveel paarden in de verzekering dat ze een idee hebben wat de paarden deze dagen op de markt doen. Een Kennedy ruin van 1,68 en 4 jaar oud werd door de Amev vorig jaar (tijdens MKZ dus de prijzen lagen laag) geschat op 12.500 gulden!

Pas op met handelaren, zijn hebben maar een doel, en dat ik geld verdienen. Ik heb mijn Kennedy bij een handelaar gekocht, omdat ik goede verhalen over hem hoorde en deze man ook dressuur en springpaarden bij profs heeft lopen. Uiteraard geen garantie dat hij je niet bedriegt, want ook hij zal wel eens van die verreden en verotte inruil paarden hebben staan. Ik kon het paard op mijn voorwaarde bij Bodegraven keuren en omdat ik veel waarde hecht aan deze keuring en omdat hij helemaal verzekerd moest worden nam ik het risico. Ik heb het paard nu 7 mnd en vindt het een fantastische Kennedy.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 12:19

Ik was de laatste keer voor klin en rontg keuren fl. 1.050,00 kwijt.
DAt was in oktober.

De eerste vraag die ik altijd stel is of het paard gekeurd mag worden, uit de reactie van de verkoper kan je al heel snel opmerken of ze zelf vertrouwen in het paard hebben of niet.

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 12:23

ik was voor een klin en rontg. keuring circa 650 gld kwijt maar dan betaal ik het meteen dus geen rekening en je krijgt ook de foto's mee. Dit is een bekende veearts die goed staat aangeschreven.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 12:26

De reden van de plotselinge daling in vraagprijs kan ook zijn dat een potentiele koper het dier gekeurd heeft en dat dat niet zo positief verlopen is.

Vergeet niet: een verkoper heeft een meldingsplicht (waar ze zich niet altijd aan houden helaas) en een koper een onderzoeksplicht. Goed laten keuren dus....

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-02 12:34

Weet je? Ik vind het echt knap lastig een goed paard te zoeken.
Want er zijn dus leuke bloedpaardje die ik kan betalen, alleen zit ik dan met de onzekerheid of ze dan wel gezond zijn ja of nee?
Ik zal de paarden die ik op t oog heb, eens aan jullie voorstellen:

Kennedy X Flemmingh, 4 jaar, heel mooi chique paardje, heel donker bruin/ zwart, 1m59, net onder het zadel, F5000-,

Een Junior STV, 4 of 5 jaar oud (weet het ff niet zo 1 2 3) beleerd en braaf onder het zadel, zeer goede gangen, fijn paardje,echt een dressuurprikkel, 1m59 schimmel, F5000-,

Voor de rest nog wat mensen die hun paarden dan aan me aanbieden, maar die hebben dan niet zo'n fijn papiertje als deze 2 dames.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 12:55

Ik vind de prijzen voor beide paarden laag, maar dat kan inderdaad aan de stokmaat liggen. Er hoeft niks aan te mankeren.

Neem je wel iemand mee als je gaat kijken? Een hele nuchtere bij voorkeur...

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 13:12

Video maken, ook bij stilstand, tijdens poetsn, enz.. Proberen het paard zelf te poetsen, als een paard pijn heeft reageerd het tijdens het poetsen, bv onder de buik of op de rug. Stilstand is belangrijk hoe de hoeven staan, stijle voeten of juist plat, of verschillende. Video maken tijdens longeren en rijden, ook rechtuit stappen en draven.
Dan thuis paar keer goed kijken, loopt ze regelmatig, kan je goed met de maat meetellen met de beweging. Lijkt het niet zo dat het ene voor of achterbeen trager of minder vooruit wordt weggezet. Hoe gedraagt de merrie met opstijgen, mag absoluut niet bokken, stijgeren of wegdraaien. Niet willen stilstaan kan ook ongehoorzaamheid zijn, maar in mijn ervaring vaak rugproblemen (en die worden vaak weer veroorzaakt door beenblessures).
Laat zoveel mogelijk andere kijken. Soms mensen met absoluut geen ervaring met paarden zien er soms meer aan dan de paardenmensen zelf.
In mijn geval kon ik de video ook nog laten zien aan een paardenfysio.

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-02 13:53

Eleonoor, ontzettend bedankt voor je tip!
Ik neem een camera mee, een (zeer nuchtere) kritische vriendin, en lees thuis nog ff goed door over de stand v/d benen en dergelijke.
Ik vind het erg spannend, al weet ik bijna zeker dat ik er zelf nog niet op ga. Sowiso omdat mn rug totaal niet in orde is bleek vanmorgen bij de dokter, ik mag voorlopig niet meer werken en zeker niet rijden.
Dus het was sowiso het plan het toekomstige paardje door iemand anders goed te laten doorrijden voorlopig.

Ja een heel barre situatie, maar het is niet anders.
Wachten met een paard kopen doe ik ook niet, want Chester staat alleen op stal, en we betalen huur voor twee boxen, en das zonde. Ook is t sneu dat Chester alleen staat.

Ja ik weet t, jullie zullen me nu wel een vaag wijf vinden... *LOL*