kruidenmuesli

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

kruidenmuesli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-04 20:49

hallo ik geef al een tijdje kruidenmuesli bij van havens,voor haatr luchtwegen!! en er zit haver in,,waar ik niet zo blij mee ben denk ik,want ik had ook al gezet bij buitenritten maken dat mijn paardje zo schrikkerig was en wild... maar komt dit nou van het voorjaar? of zou de muesli er meet te maken hebben!!! want eeerder was ze heel braaf met buitenriitten maken durfde overal langs enz..graag reactie wat ik moet doen!!! ze wil geeen kant meer op in het bos ,schrikt overal van net of er spoken zijn,,ze staat te trillen,,,enz

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 20:56

Ik denk inderdaad dat de haver de boosdoener is. bij Pavo hebben ze Herbasan. Daar zit bij mijn weten geen haver in. Maar wel kruiden voor de luchtwegen. Kijk eens op hun website www.pavo.net dan de naar de muesli's gaan.

Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-04 20:57

herbasan heb ik ook weleens gehad maar daar zit ook haver in helaas!!

Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-04 21:05

nog meer reacties graag!~~~wie kennen nog meer dit probleem??

Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-04 21:05

ik wil nou over gaan naar een kruidenmuesli zonder haver,van marstall sinfonie heet dat!wie kent dit merk?

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 21:07

mijn paard eet sinds ie op deze stal staat kruidenmüsli (het merk weet ik ff niet), èn hij is ook altijd schrikkerig...maar ik had die link nog nooit gelegd, want voordat ie hier kwam, kreeg ie het niet en was ie ook al schrikkerig...

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 21:13

Mijn jongste trekpaard eet ook muesli kruiden van havens en ik heb er nog geen problemen mee gehad....er is ook een muesli zonder haver van havens!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 21:15

Gam heeft ook kruidenmuesli van Havens gehad en nu van Garvo. Ook hier zit haver in (nog meer zelfs) en mijn tink wordt er absoluut niet heet of zo van. Ik heb eerder gehoor dat dit ook flauwekul is maar meer in de trant van dat ik de klok heb horen luiden maar niet weet waar de klepel hangt. Lachen

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 21:25

Bij mijn paard maakt het qua gedrag niks uit of er wel of geen haver in de muesli zit. Volgens meerdere mensen (onder andere de staleigenaresse... ) Maakt het niks uit of er haver of niet in zit, het heeft geen invloed.

Ik heb en de kruidenmuesli van pavo gevoerd en van Havens(en zie er btw ook weinig verschil tussen)

joelledsr

Berichten: 1641
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: ergens ver weg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 22:15

Er is ondertussen al lang bekent dat Haver niet zo zeer het probleem is bij "hete" paarden. Dat is jaren geleden een keer de wereld in gegooit en nu is nog steeds iedereen als de dood voor Haver. Helaas is haver een zeer belangrijk voedingselement voor ieder paard. Vraag eens een voedingsadviseur om advies.
En minder suikers in plaats van haver.

Spookie

Berichten: 935
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Loenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 00:30

Ik voer mijn arabier, die nu op boxrust staat, ook een muesli van Havens. Daar zit geen haver in en gaat tot nu toe super!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 01:28

NatalieE schreef:
ik wil nou over gaan naar een kruidenmuesli zonder haver,van marstall sinfonie heet dat!wie kent dit merk?

Dit krijgen mijn paarden in de wintertijd, als "kuurtje" Knipoog , voor de luchtwegen.
Ze vinden het alle 3 erg lekker en dat spul ruikt ook nog eens heerlijk Lachen .

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 01:35

De arabier die ik rijd, heet van zichzelf, moet echt geen haver hebben. Miss dat het toeval is geweest, maar die wordt er dus echt knettergek van. Toen we stopten met haver voeren was het een heel stuk minder... Weer zoals eerst... Dus ik weet niet of het wel zo zeer een fabeltje is! Paard wat ik vroeger reed (Kid) mocht ook geen haver hebben als enige op de stal. Die kon je niet meer houden op springwedstrijden. Daarna kreeg hij meel ipv haver en was weer een braaf paardje op de wedstrijden...

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 02:27

haver geeft alleen snelle energie
dus geeft kortstondig wat extra energie en na een tijdje voeren merk je er helemaal niets meer van

Pepcel

Berichten: 158
Geregistreerd: 02-05-03
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 12:51

Hoi,

Havens heeft 2 kruidenmeusli's: 1 zonder en 1 met haver. De groene zak is zonder haver en de blauwe met.

Groetjes

SuusJa

Berichten: 3042
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: Druten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 14:19

Mijn pony krijgt ook kruidenmuesli met haver, maar ik merk er niets aan qua gedrag dat ze schrikachtiger word ofzo

Zorgzaam
Berichten: 193
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 14:24

NatalieE schreef:
ik wil nou over gaan naar een kruidenmuesli zonder haver,van marstall sinfonie heet dat!wie kent dit merk?


Marstall Sinfonie is geen hoofdvoer.
Maar er zijn nog andere varianten van Marstall
Kijk hier even http://www.marstall.nl/

Waratje
Berichten: 10176
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 14:35

Is je paard net het gras opgegaan? Dan zou ik nl. daar de overdosis energie aan wijten. Mijn paard is ook vrij heet, maar doet het verder heel goed op de reform kruidenmuesli van Havens (groene zak). Toen ze net de wei op ging was ze bij een buitenrit errug druk, serieus drukker dan anders, en het paard dat mee was, normaal de rust zelve, ging ook opeens als een speer.
Gewoon flink doorrijden en niet teveel krachtvoer erin stoppen *LOL*

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 14:38

Waarom moet je muesli voeren voor de luchtwegen? Ik denk dat er genoeg andere voersoorten zijn die net zo goed werken, maar zonder veel andere havers etc. erin.
Een gesprekje met de winkel die het voer verkoopt kan helpen. Als je dan verteld wat je wilt, waarom, wat je had, waarom dat niet meer. Kunnen ze je vast wel vertellen wat voor ander voer er ook goed is voor je paard.

Nerootje

Berichten: 2172
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 19:46

volgens mij zit in de kruidenmelange van Subli geen haver www.subli.nl

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 19:47

Nerootje schreef:
volgens mij zit in de kruidenmelange van Subli geen haver www.subli.nl


klopt, ik heb die ook voor mn arab en hij blijft er rustig van Tong uitsteken

strudel

Berichten: 125
Geregistreerd: 16-11-03
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 23:22

Ik voer pasture mix van dodson & horrel (jordens Hippo) dit is een muesli speciaal voor "heethoofden", zonder haver met kruiden.
Ik voer het al een jaar of 2 en ben er erg tevreden over. Fiber-P van het zelfde merk is ook erg goed.
Ik kan het hier makkelijk bij diverse veevoeder handelaren krijgen.

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 00:13

de kans dat je paard van haver druk word is net zo groot als de kans dat hij van brok druk word. haver is voor een betere vertering, vooral geplette haver. dat kunnen ze beter opnemen. hele korrels poepen ze het meeste zo weer van uit.