Stomme gemeente Geleen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Stomme gemeente Geleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 13:45

Ik ben even woest op de gemeente, wat een achterlijke lui zitten daar.

Vanaf deze week moet je gaan betalen vooor je afval. Omdat er bij ons appartement geen ondergronds afvaldepot mogelijk was gaan weer weer terug naar de ouderwetse vuilniszak. Deze vuilniszakken zijn alleen te koop bij de geemnet en wel voor € 14,50 voor 1 rol met 10 zakken. Als je je afval in een andere zak aanbiedt wordt het niet meegenomen.

Ik ben net naar het gemeentehuis gegaan om de nieuwe vuilniszakken te kopen. Bleek dat je ze bij burgerzaken moest halen. Ik heb daar 20 minuten moeten wachten en toen ik de zakken wilde kopen kreeg ik ze niet mee. Ik moest me legitimeren namelijk om te bewijzen dat ik wel recht heb om die zakken te kopen (en uiteraard had ik niks bij me)! Denken ze nou echt dat ik voor de lol voor € 14,50 een rol ga kopen van 10 vuilniszakken?

Thuis heb ik de brief gezocht waarin stind waar en wanner de zakken konden gaan kopen. En in de brief staat helemaal niks over legitimatie, dat hadden ze er wel even bij mogen zetten.
Ik vind het echt belachelijk. Ik heb wel wat beters te doen met mijn tijd maar ik moet dus zometeen weer in de rij gaan staan , GRMBL.

Ik ga nog maar even een boze mail sturen naar de gemeente denk ik.

GRMBL,

Katrien


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 13:54

hahaha wat belachelijk!!!!

Ja die Katrien die wil even stiekem profiteren van het aanbod van de gemeente om tegen de schappelijke prijs van € 14,50 1 rol met 10 vuilniszakken te kopen terwijl ze er geen recht op heeft, maar daar trappen we niet in natuurlijk! Extreme duivel
Wat een stelletje idioten zeg sjongejonge Frusty

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 14:02

Ja ja, je weet maar nooit, Misschien wilde ik er wel een illegale handel mee beginnen Extreme duivel
*fluisterstem* Psst, psst, wil iemand op Bokt een vulliszakkie kopen? Kost bijna niks, eg waar, maar € 15 en dan zijn ze van jou Extreme duivel

Frusty Frusty Frusty Frusty Frusty

En ze zijn maar tot 14.00uur open dus ik moet zo wel terug en dan neem ik de brief mee.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 14:04

Ja ik had er ook een brief bij gedaan, wat een onzin allemaal.

PS Waarom bied je ze niet aan op eenmaal andermaal Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 15:37

Dit is een hele domme stunt van de gemeente. WAt ze nu in de hand werken, is dat de mensen niet bereid zijn om te betalen en hun vuil ergens gaan neerstorten waar het illegaal is, in mooi natuurgebied of zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 15:41

Nou ik heb dan eindelijk mijn zakjes hoor!

Dit keer werd ik geholpen door iemand die wel wilde vertellen waarom ik me moest legitimeren ( de 1e keer stond ik bij iemand die alleen maar wou zeggen dat ik me moest legitimeren punt uit). De legitimatie is zodat mensen die geen vastrecht betalen wel de zakken zouden kunnen kopen en ze dan bijvoorbeeld bij ons zouden kunnen zetten. Lijkt me niet dat dat vaak voorkomt want die zakken zijn ook al duur maar goed. Om dezefde reden mag je ok maar 3 rollen per keer kopen, anders zou je ze door kunnen verkopen....
Ze zei ook nog dat als ik bij haar was geweest ze me gewoon de zakken had verkocht maar er dan wel bij gezegd dat ik me voortaan moest legitimeren. Ze zou dan gewoon mijn adres hebben gevraagd en mijn geboortedatum enzo.
Maar ik blijf het heel onzorgvuldig vinden dat ze in de brief niks over de legitimatieplicht hebben geschreven.

En dit zijn de rollen dan:
Afbeelding
Mooi zijn ze he? Wil je ze overkopen? }> Laat het me dan even weten maar kom wel met een goed bod Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 15:42

Desiree schreef:
Dit is een hele domme stunt van de gemeente. WAt ze nu in de hand werken, is dat de mensen niet bereid zijn om te betalen en hun vuil ergens gaan neerstorten waar het illegaal is, in mooi natuurgebied of zo.


Inderdaad. Ze gaan er nu wel strenger op letten maar nu zie je al overal vuil liggen. Vooral bij glasbakken staan al halve huisraden en andere troep.
Ik verwacht dat er toch ook genoeg mensen zijn die even de stad uitrijden en hun vuil dan in een sloot gooien.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 15:45

Nou Katrien ik kan niet anders zeggen dan dat het prachtige vuilniszakken zijn maar ja dat mag ook wel voor die prijs }>

Ik ben benieuwd doe lang dit plan stand houdt bij jullie gemeente want idd wat Desiree zegt, je krijgt nu vast meer rondslingerend afval.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 15:47

wat een gemiep... helaas heeft desiree gelijk ik baal er zo van en we worden er ook gek van bij ons op stal gewoon bij ons langs de weg / half in het weiland wordt vuil gedumpt.. van halve banken tot echt glas etc in 4 vuilniszakken etc.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 15:56

De lasten worden steeds hoger en er komen er steeds meer. Maar de koek is al op. Mensen zijn niet bereid om nog meer te betalen, ze betalen al zoveel dingen voro het milieu. Ons land is het enige land waar je milieuheffing moet betalen bij aankoop van apparatuur. Je betaalt wel tig keer voor dat milieu hier, het zit ook in de benzine accijns en in andere dingen. Nederland zal wel eens even het wereldse milieuprobleem oplossen hoor: wij betalen wel alles!
Ik zou inderdaad gaan klagen bij de gemeente en naar het plaatselijke dagblad bij opinies een brief schrijven. ER zullen vast meer mensen zijn die er zo over denken.

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 16:00

Nimber schreef:
van halve banken


Hahaha bedoel je die bank die in de berm bij de Jachtkamp staat?
Die hebben Daan en Pim en Yuri en Kai enzo erneer gezet.... *proest*
Maar idd, bij ons in Wiessel is het echt belachelijk wat ze daar allemaal wel niet dumpen. Je zou toch denken dat mensen zich in zo'n schitterend natuurgebied een beetje inhouden met het op de grond gooien van hun afval, maar nee hoor. Als ik het zie, raap ik het ook altijd op!

Maar Katrien, echt belachelijk van je gemeente!! Hoe verzinnen ze het! Pure geldklopperij! Boos! Frusty
Maar je krijgt er wel echt schitterende vuilniszakken voor terug! Haha! Ik ben wel geinteresseerd, zou het mooie wanddecoratie zijn?? Haha! Hoeveel moeten ze kosten??? Haha! Extreme duivel

"Ik zing het zo helder als ik kan, zowel in Bijbel, Thora als Koran staan die woorden echt.
'K vind het prachtig dat u iets gelooft wat door een man van vroeger is beloofd, maar u leest zo slecht."

Acda en de Munnik

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 16:04

nee niet die bank:))
haha die is voor liesbeth als ze op de taxi moet wachten maar daar kon ze niet om lachen! maar bij de schaapskooi en langs de wiesselse weg.
ook oude tv's enzo worden gewoon op de ruiterpaden neer geflikkerd Frusty

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 16:09

Dat van die vuilniszakken dat is in Ouderkerk a/d A. al jaaaaaaaren zo. En inderdaad, onder viaducten en in recreatiegebieden dumpt jan en alleman zijn vuilnis. Gelukkig woon ik nu sinds een aantal jaar in Baarn en daar hebben ze het fenomeen kliko. Is ook niet alles, want dan zit je weer vast aan het volume van die kliko... Frusty Voorheen was het in ouderkerk zo (weet niet of het nu nog zo is), dat je niet meer betaalde voor je reinigingsrechten omdat je per zak betaald zitten die kosten daar al in. Het is in principe wel fair dan, omdat jij die haast geen afval hebt dan minder betaald dan je buurvrouw met overschot. Alleen dat legitimeren? Tssk.... slaat echt nergens op.

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 16:09

Er is al heel veel over geklaagd voordat dit werd ingevoerd maar het is toch gewoon doorgegaan. Er zijn ook al rechtszaken geweest maar de gemeente is onverbiddelijk. Ben benieuwd of ze over 10 jaar het nog steeds zo'n goed idee vonden als allle natuurgebieden zijn veranderd in 1 grote vuilnisbelt.

Ik heb wel een boze mail gestuurd over het feit dat ze die legitimatieplicht nergens hadden vermeldt en dat ze er dan zo moeilijk over doen op het gemeentehuis.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-01-02 16:13, in het totaal 1 keer bewerkt


Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 16:10

Nimber"]
nee niet die bank *LOL*
haha die is voor liesbeth als ze op de taxi moet wachten maar daar kon ze niet om lachen!
[/quote]
Ahh arme Liesbeth... geroemd op Bokt.nl! Ze moest eens weten!

[quote="Nimber schreef:
maar bij de schaapskooi en langs de wiesselse weg.
ook oude tv's enzo worden gewoon op de ruiterpaden neer geflikkerd Frusty

echt? belachelijk!! Boos! Frusty Nee dat soort dingen ben ik nog nooit tegengekomen, wel gewoon blikjes en plastic en meer van dat soort...

Tjongejonge zeg, je gaat toch geen tv dumpen in wiessel?! Boos!

"Ik zing het zo helder als ik kan, zowel in Bijbel, Thora als Koran staan die woorden echt.
'K vind het prachtig dat u iets gelooft wat door een man van vroeger is beloofd, maar u leest zo slecht."

Acda en de Munnik

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 16:16

Nah ja zeg!
Wat een rare toestand man!
Ze willen gewoon geld van je wegnemen!
Maar waarom moeten jullie dan deze zakken kopen? Is er een milieuprobleem ofzo?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 16:21

in ieder geval moeten de mensen stemmen voor een andere gemeenteraad, dat staat vast. Ik vind dit namelijk weer zeer ondemocratisch. Mijn paarden staan trouwens ook in natuurgebied dat beschermd wordt. En daar liggen een paar oude computers.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 16:43

QuarterLover schreef:
Maar waarom moeten jullie dan deze zakken kopen? Is er een milieuprobleem ofzo?


ZE hebben bedacht dat je per kilo afval moet gaan betalen en als er geen mogelijkheid is om daar een container voor te plaatsen dan moet je het met de zakken doen (zal fijn worden in de zomer Misselijk ).

Volgens mij proberen ze het te promoten als beter voor het milieu, dat je dan verstandiger met afval omgaat. Mara ze hebben het ingesteld omdat ze het afval ophalen/verwerken te duur vonden worden. Vanaf nu betaald iedereen een zelfde basisbedrag en daarbovenop het aantal kilo's of aantal zakken afval wat je aanbiedt.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Facebook, Geerten, KirstenHorse, Kn8rretje, Larissa123, MarliesSam, nafkedemi, Pabie, sariba, tirzasarah10, xLianneeee en 188 bezoekers