Hangen op de voorhand

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

siko

Berichten: 2426
Geregistreerd: 10-01-03

Hangen op de voorhand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-04 18:43

Hoe rij je dit eruit? Hoe kun je het paard duidelijk maken dat dit niet mag?
Of ligt dit ook totaal aan de bouw van een paard?

Graag jullie reacties!

Groeten,
Kim


batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 18:47

Verplaatst naar Rijtechnisch Lachen

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 19:54

Ligt eraan hoe je zelf rijd. Wellicht dat jij als ruiter iets verkeerd doet, wat hem doet hangen aan het bit.

Je zult met een iets gedetailleerder verslag moeten komen...

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 21:50

vaak komt het doordat je teveel op je handen rijd. Been eraan dus! Geef hem niks om op te hangen.

[o]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 21:54

Een paard wat op de voorhand gebouwd is, zal er ook eerder toe geneigd zijn, toch is elk paard van de voorhand af te krijgen.

Meestal is het paard niet goed aan het been en de ruiter teveel aan het doen met de hand.

Goede les halen en je leert het Lachen

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 22:07

Citaat:
Goede les halen en je leert het


ik wist het......

toen ik dit topic vanmiddag las, wist ik al dat je dit ging zeggen Haha! en daarom heb ik het niet getypt Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 22:11

haha
Die kan ik idd beter in mijn onderschrift zetten Haha!

siko

Berichten: 2426
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-04 14:33

runningkawa: Echt op voorhand is het paard niet gebouwd, wel heeft ze een rugwervel teveel en is ze behoorlijk lang gelijnd. Dus iets de oprichting inrijden kan wel, maar ze trekt je gewoon het zadel uit. Ze hangt waardoor je de teugels langer laat, waarop zij weer ontspannender gaat lopen. Maar dit is toch niet de manier? En als je benen aanlegt (druk met je kuit houdt) dan wordt ze boos en gaat gigantisch in protest...mmmm vreemd! Verward

Groeten,
Kim

Awaiting: baby Spot
[KS-MK] Spot(s) or not

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 14:36

Dat is juist wel de bedoeling...jij moet loslaten van voren!!
Ze zal in protest gaan als je drijft, omdat ze wel naar voren wil, maar word tegegehouden door je hand.
Dus moet je met veeel minder druk op je teugels gaan rijden!

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 14:38

Ik heb er ook last van, vaak is het zo dat je te weinig met je benen rijd, dus je moet hem actiever rijden hij heeft is niet genoeg voorwaarts. ook is het vaak zo dat je te veel vraagt met je handen. Kort uitgelegd is het dus zo: je doet te veel met je handen en te weinig met je benen waardoor hij te diep gaat lopen. Dat met je handen kan ook te maken hebben met te vast houden dus niet onstpannen, soms merk je dit zelf niet eens dat je dit doet.... Of het aan zijn bouw ligt heb ik geen flauw idee van daar heb ik geen verstand van maar het lijkt mij niet het geval.

Duncan

Berichten: 1562
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 14:53

ga met lange teugel rijden, probeer het op je zit te doen en anders stuur je zo nu en dan bij. je paard steunt namenlijk op jou hand en nu moet 'ie zelf lopen....leert 'ie wel hoor. Ik weet niet of je de tijd hebt ivm wedstrijden?

siko

Berichten: 2426
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-04 15:05

Nee, ik heb alle tijd van de wereld! Knipoog wedstrijden rijden zit er voorlopig niet in...hihi. Ik vind het erg moeilijk uit te leggen zonder foto's. Ik zal eens kijken of ik foto's kan vinden die het een beetje verduidelijken. Het paard is namelijk van een vriendin van mij en hij hangt, loopt met zijn neus eruit, trekt als je hem benen geeft of gooit zijn hoofd ineens op...

Awaiting: baby Spot
[KS-MK] Spot(s) or not

Duncan

Berichten: 1562
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 15:12

ik zou zeggen, negeren. mijn vriendin rijd nu een paard wat eerst super braaf was, kwam van een manege dus zal wel gedwongen zijn en nu eindelijk, gaat 'ie voor zichzelf opkomen. 'vervelend' doen enz. vandaag met z'n hoofd schudden, tandenklapperen en wij zijn er zo blij mee omdat het dan een paard word met een eigen persoonlijk heid. Eerst gaf hij niet aan wat hij wilde, snap je... vandaag daar dus aan gewerkt. kwam erop neer, doodleuk je zin door drijven (rustig blijven maar wel duidelijk) en steeds wat drijven, kneepje in de teugel, stukjeafwenden. de aandacht bij jou houden, opeens stopte het geklapper en gesla met zijn hoofd en was 'ei geconcentreerd bezig met mijn vriendin. Zonder dwang (wel eigenweisheid en zin doordrijven, ik noem dat leiding geven) loopt ie zich niet mee op te winden. dus gewoon negeren en zorgen dat je steeds verschillende signaaltjes geeft (hoeft maar heel klei bv. beetje harder stappen en dan weer lanzamer) zodat 'ie op je moet blijven letten. Is dat gedrag snel vergeten en nooit afgestraft! Wat wil je nog meer?

siko

Berichten: 2426
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-04 15:20

Negeren zal moeilijk gaan, want je wordt er continue op geattendeerd en geconfronteerd! heel erg vervelend

Wat wel hetzelfde is in jouw verhaal en in die van mij, is dat deze het in het begin ook niet had en nu begint het vervelende gedrag pas op gang te komen.

Awaiting: baby Spot
[KS-MK] Spot(s) or not

Duncan

Berichten: 1562
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 15:29

commentaar van anderen kun je ook negeren hoor, wat anderen zeggen hoeft niet altijd waar te zijn (dus ook dat van mij hoeft voor jou niet waar te zijn). Zelfs niet van de jury op wedstrijden..dat zijn ook maar mensen met een eigen meningdie hun best proberen te doen objectief te zijn al heb ik daar weleens mijn twifels over

wabisabi

Berichten: 5008
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 21:24

meestal als een paard gaat hangen, rijd je hem niet voorwaarts genoeg. Dan rij je dus van voor naar achter inplaats van achter naar voren. Dus achterhand eronder

Melanie

Berichten: 2270
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: B en R

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 18:18

het kan idd ook door de bouw komen.
als je paard/pony hangt ietsje terug rijden en hem/haar er een beetje voor zetten (iets hoger komt) en dan weer wegrijden met de been.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 93 bezoekers