Speeltjes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Speeltjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-02 11:09

Hoi!

Weten jullie hoe ik gemakkelijk aan speeltjes kan komen voor op stal, tegen verveling?
Morgen gaan we Levi ophalen (tenminste hij word morgen gekeurd en is hij goed dan nemen we hem direcht mee Pling ) Bij mij komt hij tot April op stal te staan (omdat hij anders in zijn eentje in de wei staat en dat zie ik niet zo zitten) en zoek ik dus speeltjes zodat hij zich niet zo snel gaat vervelen.

Natuurlijk komt hij er zoveel mogelijk uit en mag hij spelen met paardenvriendjes, maarja de overige uren moet ie zich ook kunnen vermaken.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)


Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 11:12

koop een hooinet, doe er een voetbal in en hang hem op.... dan heb je je eigen gemaakte speelbal (die in de winkel 80 gulden kosten, en heb jij nu voor 25 piek, hihi)
zet hem op stro ipv zaagsel... dan heeft hij wat te knabbelen.
leg een boomstam met schrors in de stal, kan hij lekker aan knagen...

dit was het wel zo ongeveer.... kussies liselot

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 11:15

Ik koop binnenkort een kleine skippiebal bij Bart smid en die hang ik op aan een touw in de stal. Is veeel goedkoper als zo'n paardenspeelbal uit een paardenwinkel.

Verder is een hooinet een goede optie tegen verveling. Ik heb ook een emmer in de stal waar ze mee aan het gooien en spelen is. Eigenlijk voor water bedoeld, maar daar is zei het niet mee eens Haha!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 11:20

Wat Nonnie zal zei, doe een goedkope bal in een hooinet dan heb je een goedkope versie van zo'n speelbal.
Een liksteen zijn ze meestal ook uren mee bezig (tenminste bijna alle paarden die ik ken)
En hang een spiegel op in zijn stal, haha klinkt stom maar daar kunnen ze ook úren voor staan! *LOL*

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-02 11:21

Bedankt! Maare hoe kom ik aan een boomstam haha...
Hij komt idd wel op stro te staan, dus daar kan hij al een beetje van eten. Een emmer zo los in de stal vind ik eigelijk een beetje eng, stel dat hij erin staat en dan valt ofzo? Oke ze vallen niet zomaar maar je weet het nooit zeker en mocht er dan niemand in de buurt zijn...
De andere tips ga zeker even na Lachen

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-02 11:22

Een spiegel? Maar breekt tie dan niet als ie er per ongeluk een trap tegen geeft?

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 11:24

nee je hebt speciale spiegels voor in stallen!
maar volgens mij zijn ze wel heel duur. Frusty

idd, met die emmer lijkt me ook wel gevaarlijk.

Maar bij ons vlakbij is een man met 2 dartmoor's en die legt een soort takken (weet niet wat vooriets) in de wei en daar staan ze dan gewoon een paar uur op te knabbelen.

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 11:25

Een tak van een vruchtenboom aan een sterk touw, vinden ze heerlijk!!

Nieuwschierig over wat ik heb beleeft in 2 jaar Australië?
Bekijk m'n profiel!!
Of bezoek http://alice23.waarbenjij.nu

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 11:32

Ik heb een paar dagen geleden ook zo'n jollybal gekocht, okey het kost wel 60 piek, maar een skippybal kunnen ze kapot bijten.
Die jollybal gooi ik overdag als hij in de wei staat, gewoon los in de wei. Hij is er echt gek van!
Een liksteen is ook een idee. Ook hooi voeren via een hooinet is beter, want dan is ie wat langer bezig, en het is meteen een speelbal eigenlijk.
Ik heb ook twee emmers in zijn box staan, want de drinkbak is stuk.
Is echt niet gevaarlijk hoor, gewoon in de hoek neerzetten, met desnoods een autoband eromheen, zodat hij niet om kan vallen.
Stro inderdaad, dan kan hij lekker knabbelen.
Ik weet niet of hij nog met andere paarden op stal staat? Mocht hij nou alleen staan, kun je proberen of hij samen met een geitje op stal kan. Dat zie ik wel vaker.

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 11:56

Een skippybal is idd zo kapot, Fuego deed er 1 nacht mee! Haha!

Ik heb ook een Lick itt gekocht bij de Paardendrogist, een soort liksteen aan een touw in verschillende smaken, vinden ze geweldig en zijn ze uren mee bezig.

Wilgentakken zijn heel geschikt voor paarden om te schillen, die kun je overal krijgen. En daar zijn ze echt helemaal weg van want in de natuur hebben paarden ook hout in hun dieet.

Een emmer zonder hengsel is niet gevaarlijk hoor, als je zo'n zwarte koopt die deuken alleen maar in en ze gaan er inderdaad mee gooien en spelen. Het hengsel trek je er zo vanaf.

Maar waarom vind je een paard alleen in de wei niet goed? ik denk dat je daarmee je paard meer plezier doet dan hem in een box te houden!
Helaas is het bij ons niet mogelijk om je paarden 's winters buiten te zetten doordat wij op veengrond wonen maar anders had ik ze gewoon lekker buiten staan overdag!

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Speeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 12:05

Ik heb een tonnetje gekocht voor 17,50, je kent ze wel heel hard plastic met een schroefdeksel, gaten er in geboord, snoep er in en je hebt een speelbal. Je kunt ze ook, voor 100 piek ofzo, kopen bij de paardendrogist. Mischien ook een idee voor je paard. Die van mij vinden het geweldig! Kunnen ze mee op stal of in de bak spelen.


Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-02 12:33

vera schreef:

Maar waarom vind je een paard alleen in de wei niet goed? ik denk dat je daarmee je paard meer plezier doet dan hem in een box te houden!
Helaas is het bij ons niet mogelijk om je paarden 's winters buiten te zetten doordat wij op veengrond wonen maar anders had ik ze gewoon lekker buiten staan overdag!


Omdat hij dan echt helemaal in zijn eentje staat, hij is pas 1,5 jaar en een paard is een kuddedier...de rest staat op stal en als ze hinniken dan kun je dat horen vanuit de wei...dan ben ik bang dat hij alles gaat doen om bij de rest in de buurt te komen en aangezien hij dan op een drukke onoverzichtelijke weg terecht kan komen als hij de wei uit springt of rent, zie ik dat niet zo zitten.
Als hij op stal staat kan hij ze wel horen maar helaas geen neuscontact maken ofzo, als hij zijn neus naar buiten steekt ziet ie ze ook, maar daar blijft het bij. We hebben wel geiten, misschien kan er idd een geitje bij hem op stal.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot en 146 bezoekers