Patos@dressuren(bijna Z)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Patos@dressuren(bijna Z)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-04 10:44

Na bijna drie jaar op bokt plaats ook ik eens een keertje foto's op HAW.
Om dat het zulk lekker weer was gister, stelde mn vader voor om eens wat leuke foto's te schieten Cheese! . Na lange tijd prutsen met uploadsites, ben ik er met hulp van gabyfedde er eindelijk in geslaagd de foto's ook daadwerkelijk te uploaden Haha!.

Op de foto's zijn patos en ik even aan het trainen. Ivm het warme weer hadden we beide niet veel zin om ons flink in te spannen, vandaar dat foto's met verzameling niet aanwezig zijn Knipoog

De fanatieke setjes-mensen zien het meteen: er klopt hier iets niet Haha!.
Helaas had ik voor deze 'fotosessie' niet de beschikking over een bijkleurend petje, oftewel, ik val als beginnend setjes-mens lelijk door de mand Clown

Afbeelding
Close-upje net voor de training, dit was trouwens een weekje eerder.
Afbeelding
Losrijden: teveel op de voorhand en ook mijn zit is niet geweldig.
Afbeelding
Losrijden: beetje vreemde kleurstelling.. Verward
Afbeelding
Ai, mn handen.. Bloos. Lekker confronterend, foto's laten nemen van jezelf.
Afbeelding
Middendraf, een beetje een vage foto, maar vond hem toch wel leuk
Afbeelding
Volte in stap, eventjes rustig stappen tussendoor.
Oja, voor alle mensen die vinden dat wanneer je de staart opscheert je paard een sprietstaart krijgt: kijk nog maar eens goed
Afbeelding
Wederom middendraf.
Afbeelding
Travers
Afbeelding
Galopje: was eigenlijk uitgestrekte galop, maar dat is er niet echt vanaf te zien Haha! Ik zie wel dat ik wat meer moet blijven zitten op mn kont en mn teugels mogen ook best een stuk korter.
Afbeelding
Even netjes opstellen, jammer dat Patos niet erg vierkant stond..

Na het bekijken van deze foto's kom ik tot de schokkende conclusie dat ik echt flink aan mn handen moet gaan werken. Over het algemeen staan ze te dicht bij elkaar en in pianostand, en daardoor draai ik mijn ellebogen weer naar buiten... Frusty
Ben benieuwd of jullie nog opvallende dingen zien: opbouwend commentaar is welkom, mits goed onderbouwd!


elady

Berichten: 5898
Geregistreerd: 17-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 10:47

hey

het ziet er op zich netjes uit, maar let idd op je handen!
nou, je setje komt aardig in de buurt toch? Je dekje + je beenbeschermers zijn toch dezelfde kleur of niet Verward

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 10:48

ziet er best netjes uit hoor

alleen mag ie wel n beeeetje op dieet Haha!

idd je handen goed rechtophouden en polsen beetje nr buiten draaien, ook binnenhand niet te dicht tegen de hals houden

hoe groot is ie eik? hij oogt wat klein ?
en wat voor bloed?

ohw ja, en je zit ietwat in de stoelzit Bloos
misschien beugels een gaatje langer?
Laatst bijgewerkt door CM_ op 01-05-04 10:52, in het totaal 1 keer bewerkt

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-04 10:51

Haha, het is een zij en het is niet zo vreemd dat ze klein oogt: ze is maar 1.65. Domingo x Derrick x Lucky Boy xx
Ze is idd wat flink, maar dan toont ze tenminste nog een beetje Knipoog.
Ze is al op dieet.

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-04 10:52

elady schreef:
hey

nou, je setje komt aardig in de buurt toch? Je dekje + je beenbeschermers zijn toch dezelfde kleur of niet Verward


Jaja, was ook best een beetje trots op me zelf, en mn laarzen pasten er ook nog goed bij.. Clown

nutiagek

Berichten: 2059
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 10:53

Zier mooi uit hoor!
Lekker paardje om naar te kijken!

Bokkende Fjordenrijder #2
Hobbelende Vosjes Pester #18
Vrijheidsdressuurprater #25

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-04 10:53

patos schreef:
Haha, het is een zij en het is niet zo vreemd dat ze klein oogt: ze is maar 1.65. Domingo x Derrick x Lucky Boy xx
Ze is idd wat flink, maar dan toont ze tenminste nog een beetje Knipoog.
Ze is al op dieet.


Oja, ik ben trouwens 1.75, even ter vergelijking.

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-04 10:55

Met mijn beugels ben ik al een tijdje aan het klooien, vooral bij het lichtrijden, dan zouden ze idd langer moeten. Maar bij het doorzitten en verzamelen leg ik mn been verder naar achter, zeg maar zoals op de standfoto en dan zitten ze weer goed naar mijn gevoel.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 10:57

ja dat scheelt ook

ze is ook wat popperig gebouwd, domingo zegt me niets, derricks ken ik wel een paar, maar die konden allemaal niet lopen, beetje simpele paarden, maar wel erg goed springen
luckey boy zal aan het derrickbloed wel wat meer bloedvorming hebben gegeven , domingo heb ik echter nog nooit van gehoord..

ik ben ook 1.74 en ik heb n merrie van 1.62, ook zo'n popperig ding, maar het misstaat je zeker niet!

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 11:01

Die eerste foto is echt prachtig. Je hebt een erg leuk paard en hij staat je ook goed. En wat boeien die setjes nu een goede wijn behoeft geen krans. Ze behoeft een mooi paard ook geen bijkleurend setje die is toch wel mooi Haha!!
Misschien een tip wat zit betreft je zou wat meer op je bovenbenen mogen gaan zitten dus zeg maar minder naar achter op je billen.
Laatst bijgewerkt door HorseMoments op 01-05-04 11:02, in het totaal 1 keer bewerkt

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-04 11:02

crossmonster:DAt hoor ik graag! We zijn namelijk altijd de onderdeurtjes op wedstrijden.
Domingo is een duitse gefokte rijpaard hengst, ingeschreven bij het NRPS. Dat is ook meteen alles wat ik van hem weet. Patos kan niet geweldig springen, maar leuk genoeg voor de hoby, een L parcours moet makkelijk kunnen.
Vind je vanaf de foto's dat patos beter beweegt dan de ander derrick-afstammelingen, of kun je dat zo niet zien?
Laatst bijgewerkt door patos op 01-05-04 11:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 11:04

Inderdaad een beetje aan de dikke kant Knipoog
Verder vind ik het er wel netjes uit zien, je weet zelf al waar je nu aan moet werken. Dat blauwe dekje vind ik trouwens erg mooi op patos staan *LOL*

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 11:04

ziet er goed uit. en een ernstig mooi paard. jullie passen goed bij elkaar!!!

bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 11:08

mooie fotos idd je handen recht op houden Lachen

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 11:10

Ziet er goed uit Alleen wel te dik maar dat was al gezegd! Ik vind ook dat je er netjes op zit hoor.. en dat je niet goed op je kont zit ja.. dat heb ik ook, erg vervelend, misschien moet je een keer zonder beugels proberen te rijden. Probeer wel de nek het hoogste punt te krijgen, tenzij je hem expres wat dieper liet lopen met de training, kan ook natuurlijk Nerd En ze toont helemaal niet klein, mijn paardje en ik zijn nog ergere onderdeuren haha Verdrietig
Maar je knalt wel snel door de M2 of niet? Kan me nog een topic herinneren over wat de moeilijkheden waren van de M2 omdat je over ging stappen? Vanne.. heel kort geleden Knipoog

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-04 11:12

GribaldiFAN schreef:
Die eerste foto is echt prachtig. Je hebt een erg leuk paard en hij staat je ook goed. En wat boeien die setjes nu een goede wijn behoeft geen krans. Ze behoeft een mooi paard ook geen bijkleurend setje die is toch wel mooi Haha!!
Misschien een tip wat zit betreft je zou wat meer op je bovenbenen mogen gaan zitten dus zeg maar minder naar achter op je billen.


Krijg idd meer reacties op mn zit. Ben er al een tijdje mee bezig, en op deze foto's kan ik eindelijk eens goed zien wat ik nu fout doe.
Probleem is dus dat ik bij het doorzitten wel prettig zit, wel nog wat ver naar achteren, maar qua beenligging vind ik het er best goed uitzien.
Het probleem komt bij het doorzitten en de midden- en uitgestrekte gangen, dan steek ik mijn benen te ver naar voren. Volgens mijn instructrice een fred flinstone-zit..
Maar dat doe ik ook weer met langere beugels, ga het er toch maar eens mt mn instructrice over hebben, we zijn de laatste tijd zoveel bezig geweest met oefeningen, dat we de zit nogal hebben laten versloffen.
Bij de weg, normaalgesproken heb ik mijn handen wel meer rechtop, vooral met les als ik mijn ellebogen goed langs mijn lijf moet houden.
En bij de wedstrijden valt het meteen op door de witte handschoenen, dan kan ik mezelf corrigeren.

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-04 11:15

Lenn schreef:
Ziet er goed uit Alleen wel te dik maar dat was al gezegd! Ik vind ook dat je er netjes op zit hoor.. en dat je niet goed op je kont zit ja.. dat heb ik ook, erg vervelend, misschien moet je een keer zonder beugels proberen te rijden. Probeer wel de nek het hoogste punt te krijgen, tenzij je hem expres wat dieper liet lopen met de training, kan ook natuurlijk Nerd En ze toont helemaal niet klein, mijn paardje en ik zijn nog ergere onderdeuren haha Verdrietig
Maar je knalt wel snel door de M2 of niet? Kan me nog een topic herinneren over wat de moeilijkheden waren van de M2 omdat je over ging stappen? Vanne.. heel kort geleden Knipoog


Klopt, ben begin maart in de M2 begonnen, het gaat erg goed. Helaas kan ik nu in juni pas weer starten, dus er zit even een gat in mijn wedstrijdschema.
Ik laat haar idd wat dieper leunen omdat ze soms wat trekkerig in de aanleunig gaat lopen. Bij wedstrijden stel ik haar hoog in, vooral bij de verzameling en dan klopt het wel.
Ik ga idd een paar keer zonder beugels rijden, maar ik ga het eerst eens vragen aan mn instructrice.

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 11:22

Leuk paardje hoor, vind haar helemaal niet zo dik! Ziet er zo veel leuker uit dan zo'n iel dingetje want daar houd ik helemaal niet van... Maar ja volgens de meeste mensen moeten alle paarden blijkbaar anorexia hebben ofzo Verward
Echt gezeik is dat... Vind haar een lekker ding hoor, jullie passen leuk bij elkaar Knipoog

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-04 11:30

Op zich stoor ik me er niet heel erg aan, maar hoorde het ook al van mijn instructrice. Hoe ze er aan komt weet ik niet, ze krijgt nog maar een 3/4 kilo krachtvoer per dag. Heb het idee dat ze op dit moment voor het eerst het niveau goed kan handhaven, ze raakt ook steeds minder vaak bezweet.

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 11:30

Mooie foto's, je hebt 'r lekker aan het lopen Lachen

Ik heb wel het idee dat je te ver achter in het zadel zit, lijkt me trouwens ook echt niet fijn zitten. Op de Travers foto kan je het nog het beste zien.

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-04 11:34

Ik zie het ook ja, krijg weleens het idee dat het zadel een beetje te ruim is. Nu ik er zo over nadenk: door mn beugels te kort te doen, kan ik mezelf naarachter drukken in het zadel. Maar het probleem is: als ik mijn beugels iets langer doe, dan heb ik geen steun meer aan de kniewrongen, ik verlies het contact dan vaak.


mijndario
Berichten: 1857
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: Sittard, (Munstergeleen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 11:35

Die eerste foto Kwijl En het setje wordt toch nog goedgekeurd
Ik vind het echt een machtig paard, je zit vind ik heel erg meevallen, je handen alleen en je benen af en toe maar dat valt reuze mee...
Haha! een zitles zonder beugels, denk er maar goed overna hoor (ivm met spierpijn Schijnheilig)

A Great Pleasure in Life is doing what People say You cannot

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 11:38

Marrie schreef:
Leuk paardje hoor, vind haar helemaal niet zo dik! Ziet er zo veel leuker uit dan zo'n iel dingetje want daar houd ik helemaal niet van... Maar ja volgens de meeste mensen moeten alle paarden blijkbaar anorexia hebben ofzo Verward
Echt gezeik is dat... Vind haar een lekker ding hoor, jullie passen leuk bij elkaar Knipoog

Nee.. een atleet hoort een sportlijf te hebben en daar hoort geen overbodige dikheid bij Nerd , dat is eerder een last voor hem

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 11:40

ze beweegt best netjes volgensmij, ze heeft best een steile schouder, dus heeft niet zo heel erg veel schoudervrijheid, maar volgensmij loopt ze iig net iets beter dan gemiddeld!
ze ziet er lekker ontspannen uit,
ze is niet supervet, maar dat buikje, kan de beweging negatief beinvloeden...
dus ze zou misschien nog net iets beterder kunnen lopen
mijn merrie is ook zo rond als een tonnetje, ik merk bij haar ook goed als ze wat dunner is , dat ze beter loopt en beter springt.
en zeker als ik dalijk weer cross ga starten zie ik liever dat ze iets naar het magere neigt als naar het dikke, dit vooral ivm blessuregevaar en de extra ballast die ze mee moet sjouwen Knipoog

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 11:40

dacht wel dat daar commentaar op zou komen! Ach ieder zijn mening he!
Ik heb ook geen sportambitie bij mijn pony Knipoog
Maar okej als je echt hoog wil dan zal er wel iets af moeten maar nogmaals mij stoort het niet! Beter zo dan dat je dr ribben kan tellen Misselijk

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 bezoekers