Nieuwe en grote pensionstal.....wel wennnen

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15427
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Nieuwe en grote pensionstal.....wel wennnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-04 10:44

Mijn paard is sinds een week verhuisd naar een nieuwe pensionstal. Ze stond samen met twee ijslanders lekker in het land en ´s winters op stal bij de overbuurvrouw. Zij hield ermee op en vandaar dat ik een nieuw plaatsje moest zoeken. Ik heb een pensionstal in de buurt gevonden, er staan ongeveer zo´n 40 paarden.
Maar was is dat wennen, ik ben gewend aan rust, mijn paardje ook. Hier is het druk, vooral ´s avonds. Ik ken nog bijna niemand. Iedereen heeft heel grote paarden (in mijn ogen). Ik heb zelf maar een ieniemienie paardje en ook nog een arabiertje. Deze reageert vaak wat heftiger dan een gem. KWPN´er.
Ze zou in het begin in een containerbox komen te staan vanwege plaatsgebrek, maar daar wil ze niet in stappen. Dus staat ze nu dag en nacht op het land, geen probleem veel beter dan ´s nachts op stal. Maar daardoor creeer je toch een beetje een buitenbeentjepositie. Je kan je paard niet opzadelen in de stal.

Al met al dus veel veranderingen voor mijn paard en ook voor mij. Het zal dus nog een hele poos duren voordat ik mijn plaatsje zal vinden bij deze stal. Ik ben volgens mij de enige van de twee die hier moeite mee heeft, Norita heeft al lang een vriendinnetje gevonden op het land en dat vindt ze prachtig.


8Eveline

Berichten: 3200
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 10:53

jep dat die arbier vind het vast allemaal eng en moet erg wennen, maar ik denk als je vaak komt en meedoet aan dingen die ze daar organiseren of zonmaar iemand aanspreekt (ENG!!!) meschien kun je met de eigenaar van je Norita vriendin Lachen eens aanspreken, want tja jullie paarden zijn wel al bevriend . Veel succes er mee, en met je paarden

Nog steeds dyslecties

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15427
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-04 11:15

Iwan_Fjord schreef:
jep dat die arbier vind het vast allemaal eng en moet erg wennen, maar ik denk als je vaak komt en meedoet aan dingen die ze daar organiseren of zonmaar iemand aanspreekt (ENG!!!) meschien kun je met de eigenaar van je Norita vriendin Lachen eens aanspreken, want tja jullie paarden zijn wel al bevriend . Veel succes er mee, en met je paarden


Helaas Norita´s vriending is een driejarige die van het zomer wordt ingereden door de dochter van de staleigenaar....
Ik vind het niet eng om iemand aan te spreken, maar merk dat de verschillen tussen de gem. sportruiter en ik als recreatieruiter toch groter zijn dan dat ik zelf had verwacht.

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 14:56

je kan toch gewoon over 'het weer' een praatje houden.het hoeven tohc niet meteen diepgaande gesprekken te worden.
veel succes, en geniet er van!! Haha!

'Wil je me alsjeblieft vertellen welke kant ik op moet vanaf hier?'
'Dat ligt er aan waar jij naar toe moet,' zei de kat.
'Dat kan mij niets schelen,' zei Alice.
'Dan doet het er niet toe welke kant je opgaat' zei de kat.

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 15:03

sta jij nu bij manege Dekema? Of zijn er meer pensionstallen daar bij jou in de buurt?
Wel rot hoor als je pony de stal niet in durft. Ik heb het met Andrew gehad.
Een hele rustige stal, met vriendelijke eigenaar, lekker zomers en 's winters desnoods dag en nacht in het land, maar de boxen waren vrij klein en donker. Andrew werd heel angstig en hysterisch (slaan, steigeren, bokken, hinniken etc) als ik hem daar in zette en alleen liet.
Op een gegeven moment kreeg ik hem niert eens de stal meer in... Zo erg vond hij het daar.
Vanwege mok moest hij wel naar binnen, dus toen heb ik hem toch maar weer naar onze 1e pensionstal gebracht, waar hij het altijd wel prettig had gevonden, en hij kwam in een box tegenover zijn oude box. Daar ging het weer goed. Maar hij staat nu inmiddels al een jaar alleen maar in de wei en alleen in de stal om te poetsen en te zadelen...

Sterkte daar!!!

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15427
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-04 16:21

Nee, niet manege Dekema. Een stal in Katlijk (aan de schoterlandse weg). Heb je trouwens enig idee wat Dekema ong. vraagt voor stalling?

Op zich ben ik dus niet bang om contact te maken, ik sta zelf voor de klas en als bijverdienste in de winkel. Ik kan makkelijk contact maken. Maar op de 1 of andere manier zijn onze interesses toch erg verschillend.

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 21:45

een aantal jaren geleden was het iets van 400 a 440 gulden per 4 weken. Dat zal nu wel opgetrokken zijn... Naar een mooi euro bedrag Knipoog

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 21:50

Coby schreef:
Op zich ben ik dus niet bang om contact te maken, ik sta zelf voor de klas en als bijverdienste in de winkel. Ik kan makkelijk contact maken. Maar op de 1 of andere manier zijn onze interesses toch erg verschillend.

Vergis je daar niet te veel in.. ik heb als eersteklas recreatieruiter ook op een dressuurstal gestaan, en in het begin voelde ik me daar een vreselijk buitenbeentje. Mijn ragebol in de wei naast alle sportpaarden, en de ruiters die abracadabra spraken Knipoog Uiteindelijk bleken we meer gemeen te hebben dan ik dacht.. heb een heerlijk jaar gehad Lachen

Maak je dus niet al te druk over de verschillen, en veel succes met het 'inburgeren' Lachen

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 00:09

Ik ben nooit gewend, en dan was mijn verschil enkel van aan huis naar een stal met zo'n 15 paarden. Absoluut niet mijn ding, maar jij veel succes ermee!


La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 11:05

Ik moest ook onwijs wennen toen ik naar een pensionstal verhuisde.
Ik stond bij m'n opa op de boerderij en niemand die zich daar met mij bemoeide. Toen m'n opa ging verhuizen moest ik daar ook weg en kwam ik op een pensionstal met 20 paarden te staan. Ik heb me in het begin daar onwijs ellendig gevoeld, het gevoel dat iedereen op je let omdat je nieuw ben en ik moest er aan wennen dat ik nu nooit meer alleen was. Ook het geroddel waar ik nooit last van had kwam in m'n leven. Heb vaak genoeg op het punt gestaan om te zeggen: Ik ga weg, ik vindt het niet leuk hier. Maar waar moest ik dan heen?? Dus ben uiteindelijk toch gebleven
Nu sta ik er aankomende zomer alweer 3 jaar en ik kan me niet bedenken dat ik er ooit nog weg wil. Vooral toen ik eenmaal de mensen daar leerde kennen werdt het steeds gezelliger.
Dus het komt vast allemaal wel goed op je nieuwe stal en ik hoop dat je over een tijdje net als ik kan zeggen: Hier ga ik niet zomaar meer weg, het is hier veel te gezellig Haha!

:+: Lady & Viënna :+:
Blondes have more fun ;)
Mijn fotografiefacebook : La_Vie Photo

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 15:50

Succes met je inburgering :d . Het komt vast allemaal goed

Kane me kanjer!!!!
Dressuur B + heel veel en nu ook L1 +16 yeah L2 here we come ! :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, Celebi, EefK, Mark0919, sterregoud, Vagabondo en 42 bezoekers