regendeken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

regendeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-02 21:31

ik kan van iemand een regendeken overnemen zonder hals. heeft dit vel nut?? als de hals nat word krijgt ze het dan alsnog niet koud? of kun je er een losse hals bijkopen?? hoe doen jullie dat ? wat is dus fijner met of zonder hals?

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 23:55

Zolang de rug maar droog blijft toch?
Ik heb altijd dekens zonder hals.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 00:00

Je kan er wel een extra halsstuk bijkopen! Maar ik denk dat de "kougrens" bij paarden verschilt en dat daarom het ene paard het eerder koud heeft dan het andere. Het beste is natuurlijk als je een schuilstalletje buiten hebt staan, is ook wel zo fijn als je paard in de zomer in de felle zon staat.

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 00:44

regen deken is toch om te voorkoemn dat de deken er onder niet nat word?
Dan kan de hals toch nat worden?
Verward

Of is dit weer een domme actie van mij?

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-02 10:35

ik gebruik hem alleen in de winter als deken als mijn paard de wei opgaat en het zou regenen. dan laat ik dr winterdeken af en leg deze op. anders is mijn winterdek zeiknat en dat is dus niet lekker als je paard met een nat dek opstaat in de kou. volgens mij is ie daarvoor gemaakt. ik leg hen niet over mijn winterdeken heen maar haal het eraf en vervan de winterdeken door een regendeken in het land

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 11:30

Ik heb 2 regendekens: 1 van HH en 1 van Weather Beeta. Die van HH is dik (300 grms vulling) daarbij heb ik een losse HH-hals gekocht, omdat mijn paard een koukleum is. De WB-deken is dun, en voor in de lente/zomer te gebruiken.
Ik haal ook de staldeken eraf en de regendeken erop.
Mocht het nou heeeeel koud zijn, dan gaat hij met dunne deken en regendeken met hals naar buiten.
Een losse hals werkt prima, alleen vind ik die sluitingen niet zo prettig werken. De hals past niet op de WB deken, want daaraan zit op de schoft maar 1 oogje, waardoor je de sluiting van de hals moet halen. Ook in de winter (als het niet regent ofzo) krijgt hij zijn HH deken op (lekker warm) met hals, omdat hij geschoren is en op deze manier toch de hele dag buiten kan spelen!!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 12:08

je kan ook je regendeken over je winterdeken heen doen. dat heb ik en dat helpt heel goed
nou ja dat heb ik als ie in de wei staat met regen weer he

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 16:46

kan helemaal geen kwaad hoor als er geen hals aan zit,

winterdeken onder regendeken, lijkt me niet zo handig, zo kan door de kier voor de winterdeken ook nat worden.

Je hebt toch ook gevoerde regendekens.

Marlene
Berichten: 30
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: Kaatsheuvel

regendeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 17:31

lonneke schreef:
ik kan van iemand een regendeken overnemen zonder hals. heeft dit vel nut?? als de hals nat word krijgt ze het dan alsnog niet koud? of kun je er een losse hals bijkopen?? hoe doen jullie dat ? wat is dus fijner met of zonder hals?

ik heb een regendeken zonder hals. En als dat te koud is doe ik er gewoon een dikkere deken onder. Het kan denk ik niet zoveel kwaad als de hals nat word. *D

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 10:49

Dat is simpel: paarden vatten helemaal geen kou door de hals.
Paarden vatten kou op borst, rug en lendenen. Vandaar ook dat bij winterdekens de buik helemaal niet bedekt hoeft te zijn, en dat uitrijdekens alleen de lendenen bedekken.
Dekens met een hals erop zijn voor de mens, het paard maakt het helemaal niets uit. Die kan prima zonder warme hals.

Ik heb regendekens van Rambo/Rhino. Uitstekende pasvorm en na jaren van gebruik nog steeds goed en waterdicht. Het kost wat, maar het is absoluut een aanrader!