misschien nieuw paard gevonden...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

misschien nieuw paard gevonden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-02 00:22

vervolg op dit topic: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=36532

Gisteren kreeg van de eigenaar van Homero een voorstel dat ik gewoon niet af kan slaan. De komende 4 maanden krijg ik Homero in bruikleen. Als het bevalt om een eigen paardje te hebben dat ook gereden moet worden, kan ik (heel) misschien Homero overkopen, als het nog steeds klikt, en het gaat allemaal zals geplanned. Anders kan ik via de DA (ook eigenaard van Homootje dus) een ander paard kopen...

De pony gaat dus niet door, maar aan Homero zal ik meer hebben (grand prix paard), en kan ik veel meer van leren...
Morgen gaan we hem halen, verslag volgt!


Ineke2

Berichten: 33043
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 00:27

Ik wist het al!! Ontzettend leuk voor je zeg!! Ik denk dat Homero echt iets voor jouw is vanuit verhalen, je vertelt altijd zo trots en lief over hem Lovers
Heel veel plezier iig de komende 4 maanden en veel foto's maken hoor!! Haha!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 00:37

stoer zeg!!! heel veel succes met je nieuwe paardje en veel plezier morgen!!!

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 11:33

Nou gelukkig dan komt alles weer op z'n pootjes terecht. Hoop dat je er veel plezier aan beleeft want daar gaat het tenslotte om.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 15:23

Denk je dat een ggk Andalusier hengst die ook nog afgericht is tot grandprix nivo betaalbaar is voor een normaal mens? Lijkt me wel heel sterk, ik kan me gewoon niet voorstellen dat zo'n paard betaalbaar is en als hij dat zou zijn dan moet er toch echt iets met hem mis zijn (medisch iets?) wat je handen vol geld zou gaan kosten.

coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 16:15

Leuk voor je!! Party!!
Homero is ook een echte kanjer.Hopelijk is hij wel een beetje betaalbaar... Kwijl

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 16:21

Idd ben het wel een beetje met steef eens.
Toch hoop ik echt voor je dat hij wel betaalbaar is.
Het is iig leuk dat je hem in bruikleen kan krijgen voor een tijd. Lachen

Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 16:31

De prijzen voor een ggk Andalusier hengst die normaal afgericht is beginnen pas bij 50 a 60.000 gulden dus eentje die Grand Prix is afgericht zal nog wel veel meer kosten.

Hartstikke leuk voor je dat je Homero mag lenen. Ik hoop dat het wat is voor je.

Succes,

Groetjes Merilyn

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 17:13

Veel plezier met je andalusier paard. Ik hoop dat je niet bang voor deze grote lieve hengst bent. Misschien kom je wel over je angst heen.
Laatst bijgewerkt door Manda op 06-01-02 17:30, in het totaal 1 keer bewerkt

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 17:15

Gaaf voor je Nonnie dat je hem in bruikleen mag hebben. Je hebt toch veel vertrouwen in hem? Dan helpt je dat toch maar weer verder!
En wie weet kan je hem overkopen, ik weet het verder niet, ik ken zijn eigenaren niet. Veel succes!

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 18:21

gaaf hoor! probeer maar van hem te genieten en veel van hem te leren!
wel een beetje raar dat mensen een kostbare hengst zomaar in bruikleen geven? (sorry, heb niet alles gevolgd Knipoog )

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-02 18:30

Ja, ik weet dat ze zo duur zijn. Maar hij is niet goedgekeurd, wel grand prix niveau en een blessure, hij zal nooit meer de oude worden, vandaar dus. Bovendien wil die man dat ie goed terecht komt...het moet van 2 zijden klikken natuurlijk, en ik hem hem langer als vandaag. Hij heeft hem trouwens als slachtpaard uit Engeland laten komen.

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 19:18

hey nonnie

wat gaaf voor je man..
ik hoop dat het klikt... heel veel plezier met hem de komende tijd

Love the life that you live, live the life that you love

Tries_en_Faf

Berichten: 3676
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Koedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 20:14

en hoe groot is Homero? Waarom ging die andere pony niet door?

jackbeers
Berichten: 98
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: alkmaar

misschien nieuw paard gevonden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 20:20

Nonnie schreef:
vervolg op dit topic: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=36532

Gisteren kreeg van de eigenaar van Homero een voorstel dat ik gewoon niet af kan slaan. De komende 4 maanden krijg ik Homero in bruikleen. Als het bevalt om een eigen paardje te hebben dat ook gereden moet worden, kan ik (heel) misschien Homero overkopen, als het nog steeds klikt, en het gaat allemaal zals geplanned. Anders kan ik via de DA (ook eigenaard van Homootje dus) een ander paard kopen...

De pony gaat dus niet door, maar aan Homero zal ik meer hebben (grand prix paard), en kan ik veel meer van leren...
Morgen gaan we hem halen, verslag volgt!
te gek ik heb mijn paard ied op huurkoop basis bevalt me prima Pling

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 20:23

ontzettend leuk voor je! hopen dat het klikt, succes Lachen

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 09:18

Hoe erg jullie ook zullen huilen of schreeuwen ik kan het niet laten mijn mening ook over dit geval te geven en deze keer ben ik nog directer to the point:

JE bent bang voor grote paarden, en je gaat een paard rijden die notabene 1,62 en nog een hengst is ook ! En dan kan je nog wel zeggen dat die goed getraint is (wat ik ook wel geloof), maar hierdoor klopt jou verhaal van geen kant. Indy wordt misschien 3 cm groter dan dit paard en bovendien heeft een barokke hengst van 1,62 veel meer massa dan een KWPN merrie van 1,65 en zijn hengsten veel "enger" en "gevaarlijker" dan merries.
Als je nou gewoon eerlijk zegt dat je (misschien) Indy zat bent en wat anders wil kom daar dan ook eerlijk voor uit. Je hebt wel vaker op bokt zitten zeuren dat Indy zo sloompjes was en dat het nog zolang zou duren voordat je erop zou kunnen rijden.
Maar goed, door dit verhaal van deze hengst kan je mij niet wijsmaken dat je een merrie van 1,65 die je notabene vanaf veulen af aan hebt opgevoed en dat ontzettend rustig en lief is niet durft te berijden omdat het een paar cm. groter is dan een e-pony. En als je Indy niet zelf durft in te rijden dan bestaan er altijd nog opties om haar te LATEN beleren enzo. De band die je hebt met dat paard zal heus niet inene overgaan.
Ik ben niet de enige die hier zo over denkt want ik heb behoorlijk veel PBs gekregen van mensen die het met mij eens waren, maar het hier niet durften neer te zetten omdat ze de reacties van mensen met een andere mening zat zijn.
Je verhaal klopt van geen kant dus ik ben absoluut niet blij voor je dat je nu misschien een nieuwe hengst hebt ipv Indy. Mijn andere reactie was meer een steek onder water.


Arona
Berichten: 165
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 09:38

Tof voor je Nonnie!!!
Maar een klein vraagje, je praat over een paard, maar je had Indy toch weggedaan omdat je niet op paarden durfde te rijden? Waarom dan wel op Homero.

Maar, ik ben echt blij voor je!!!

Groetjes marijke

Soms moet je springen, om al vallende te leren vliegen!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 09:59

Manda, ik snap je reacties best maar zo'n reactie is echt niet leuk.
Toen ik Robin moest verkopen kreeg ik ook een reactie van iemand met erin dat ik Robin gewoon kwijt wilde. Nou, als iemand je dat verteld is dat echt geen pretje!! Ik barstte in tranen uit want ik hield van mijn knol maar kon er niks meer mee.
Nonnie heeft vertrouwen in Homero, daar durft ze op, nou mooi toch? Indy is wat enger en onvertrouwder, dan is het alleen een goede beslissing anders komen er echt problemen.
Ik snap sommige reacties best eerlijk gezegd maar ben het er absoluut niet mee eens. Nonnie kan er ook niks aan doen dat zij meer vertrouwen heeft in Homero dan in Indy. De beslissing van Indy verkopen is het eerlijkste wat ze kan doen.
Ik snap niet wat er erg is aan een pony verkopen, die pony krijgt het waarschijnlijk alleen maar beter bij een baas die meer vertrouwen in haar heeft. Frusty

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 10:13

En wederom gaat dit onderwerp off-topic.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: neline11, Selente en 7 bezoekers