Goede boeken!!!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Goede boeken!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-02 19:35

Een boekentopic!!!

Ben weer actief aan het lezen (nouja... voordat ik ga slapen pak ik weer een hoofdstukje mee)

Hebben jullie nog aanraders? Ik heb nu het boek Stad van mijn dromen gekregen voor mijn bday, over het onstaan van NY (heeeele dikke!!)
Hij lijkt me tot nu toe wel goed. Iemand hem al uit??

Verder ben ik echt helemaal fan van Maeve Binchy. Ben net klaar met Echo's... wat kan dat mens schrijven zeg! Boeken van 500 pagina's van haar vreet ik gewoon op... zo jammer als ze uit zijn!! Ik heb alleen wel vaak dat het me irriteert hoe 'gelaten'de hoofdpersoon handelt (als in: ontdekking dat man vreemdgaat..., gewoon door de vingers zien en braaf ja en amen zeggen) Dan krijg ik echt wurgneigingen Lachen

Verder staan nog op de plank: Harry Potter (engelse versie) en In de ban van de Ring. Maar eer ik die dikke uit heb ben ik nog wel even verder denk ik!

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!


Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 19:42

Op dit moment naast mijn bed:

Ontdekking van de Hemel - Harry Mulisch eindelijk aan het lezen
Lord of the Rings voor -tigste keer gelezen
Wild Swans van Jung Chang herlezen, echte aanrader: een tiener onder Mao
The Fountainhead van Ayn Rand weer eens aan het herlezen
een paar van Patricia Cornwell en Dick Francis voor tussendoor
De eeuw van mijn vader van Geert Mak gelezen

Ja, ik heb een enorme stapel boeken naast mijn bed, ik zou er een boekenkast moeten neerzetten.
Iemand nog tips voor iets nieuws? Ik ben wel toe aan nieuwe input.

Laura,
Als je van Maeve Binchy houdt is Ann Rivers Siddons ook een aanrader trouwens, net als Charlotte Bingham. En heb je Het Land Narnia gelezen (1-4)? Kinderboeken maar ook erg leuk.

Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 19:45

probeer eens danielle steel! die schrijft ook goed! verder the horsewisperer van nicolas evans, is ook goed!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 19:50

Narnia! *smul* die heb ik tig keer gelezen, met die leeuw... Zo mooi!

Maar wat ik eigenlijk zeggen wilde. Ik lees op dit moment vrij weinig. Ben begonnen in Isabel Allende's Daughter of Fortune, heb nog Huist met de geesten, Liefde & Schaduw en Portret in Sepia van haar staan. Die komen ongetwijfeld een keer aan de beurt, zijn nl zo ontzettend mooi. ALLEMAAL... Lachen
Dan lees ik nog een boek voor mijn scholing. Van Zeijlmans ofzo, over de psyche... Tsja, je moet wat, is wel interessant, maar vrijwel niet te lezen (uit '45 ong).
En nog een boek geschreven door mijn overgrootvader (zelfde tijd). Gaat over zijn kunstcollectie, waar helaas niets van over is, maar goed, wel erg interessant! Vork
Dan heb ik nog Gabriel Garcia Marquez staan, heb het boek gelezen,m aar wil m nog een keer lezen (Liefde in Tijden van Cholera).
Ik lees ook Wouter Klootwijk (een bunder land is 2 pramen prut), Stephen Dobyns (Naakt eten). Naja, vanalles door elkaar, en overal een hoofdstukkie van en dan weer een tijd niks. Stephen Dobyns heb ik nu al een tijd niet gelezen omdattie dus helemaal beneden ligt (is van mijn ouders), maar dat is echt MEESTERLIJK. Wouter Klootwijk heb ik voor StKlaas gehad, ook heel goed! Zijn allemaal korte verhalen. Vandaag heb ik ook een stuk in Marten Toonder gelezen. Tom Poes en de wens werk-ster. Da's gewoon ontzettend leuk vooral!
Ik lees eigenlijk heel wisselend, ik bedenk elke keer: ja dat moet ik ook eens uitlezen. Dingen die ik echt in één ruk uitlees zijn de boeken van de Boze Heks (echt geweldig), Astrid Lindgren en de Narnia boeken (mijn zusje vindt er niks aan!). Ook ontzettend mooi is Tonke Dragt met Tiuri (brief voor de koning en geheimen van het wilde woud). Kinderboeken gaan bij mij heel snel, lees ik in 3 uurtjes een heel boek. Die andere dingen zijn wat taaier ofzo, dus die lezen neit zo makkelijk.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 19:51

Mijn favoriet is nog steeds: de verborgen geschiedenis, van Donna Tartt.

Kan niet precies uitleggen maar dat boek grijpt je gewoon. Het is meer dan zeshonderd pagina's maar ik had het in twee dagen uit. Ik heb het hierna nog tig maal herlezen.

Van de nederlandse schrijvers hou ik vooral van W.F. Hermans.

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 20:34

Ja, Donna Tartt, zonde dat er daarna niets meer van haar verschenen is.

Laui, wat vind je van Ogen van Tijgers en Torenhoog en Mijlenbreed? Dat zijn mijn favorieten van Tonke Dragt.

Nog een paar favorieten:
Donkere kamer van Damocles en Nooit meer Slapen, De Zwarte Hengst (zo af en toe voor de afwisseling), Sheep van Simon Maginn (doodeng!), Brat Farrar van Jospehine Tey (over paarden), Zen and the art of motocycle maintenance, The bridges of Madison County, The mists of Avalon en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik heb niet zo heel veel boeken (meer) thuis, omdat ik veel weggeef en vaak verhuisd ben. Het voordee; daarvan is wel dat ik mijn echte topfavorieten vanzelf ga selecteren, die worden nl overal mee naartoe gesleept, waaronder twee keer naar Afrika op en neer.

En in juli komt het volgende deel van Ayla van Jean Auel!

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 20:47

Ik vind de Harry Potterdelen echt heel leuk (Harry Potter & De Steen Der Wijzen, Harry Potter & De Geheime Kamer, Harry Potter & De Gevangene van Azkaban en Harry Potter & De Vuurbeker).

Verder vind ik denk ik boeken leuk die jullie niet leuk vinden Haha! Want ik ben natuurlijk (pas) 14.
Ik vind die boeken van Carry Slee wel heel leuk (Paniek, Kappen, Afblijven, Spijt etc.)

Mijn moeder leest vaak thrillers en detectives, zij vindt Sue Grafton en Robin Cook en Baantjer etc. goeie schrijvers(/schrijfsters).
Van Sue Grafton ken ik maar weinig titels en ik heb geen zin om het te vragen Tong uitsteken : De P staat voor Pijngrens en De O staat voor Onheil. Verder weet ik er van haar ff geen één.
En van Robin Cook zijn het die boeken Narcose, Ademnood etc. dacht ik..
En Baantjerboeken kent iedereen wel geloof ik?

Zij vind die boeken goed, dus voor de mensen die van thrillers of detectives houden... Haha!

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 21:00

Mijn favorite schrijvers op dit ogenblik:
*Hennig Mankel, een zweedse schrijver (oa. de witte leeuwin, honden van Riga). Super spannende boeken. De hoofdfiguur is inspecteur Kurt Wallander. Het is geen serie ofzo, je kan de boeken gewoon los van elkaar lezen.
*Elisabeth George, een amerikaanse schrijfster, haar verhalen spelen zich echter in Engeland af! (oa. zand over Elena, verrader van het verleden -ca 700 blz, had ik in een ruk uit!-)
*Nici French, een engels echtpaar wat samen schrijft (oa de rode kamer)
*Minette Walters, engelse schrijfster (oa. het heksenmasker, het ijshuis)
*Johnathan Kellerman, een amerikaanse schrijver (oa. Billy Straight).

M´n moeder en ik kunnen het bij de eerste 3 schrijvers nauwelijks afwachten, totdat er weer een nieuw boek uitkomt Lachen !
Het zijn eigenlijk allemaal krimi´s, maar vele kan je ook tot de roman´s rekenen!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 21:21

Spirit, ik mag dan (al) 30 zijn, er staan bij mij nog steeds jeugdboeken in de kast. En Harry Potter is voor alle leeftijden. Van Carry Slee heb ik niets gelezen, de boeken die je moeder leest voor het merendeel wel. Tonke Dragt kan ik je echt aanbevelen!

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 21:22

Spirit, ik mag dan (al) 30 zijn, er staan bij mij nog steeds jeugdboeken in de kast. En Harry Potter is voor alle leeftijden. Van Carry Slee heb ik niets gelezen, de boeken die je moeder leest voor het merendeel wel. Tonke Dragt kan ik je echt aanbevelen!

Chita

Berichten: 664
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 21:24

Lielle, Nooit meer slapen gaat toch over een persoon die een tocht gaat maken op zoek naar een plek waar een meteoriet ingeslagen is? Als dat zo is, dat vind ik toch wel zo'n saaaaai boek, heb het deze zomer gelezen voor school.
Sowieso hou ik niet zo van boeken lezen, als ik een goed boek heb heb ik het ook wel zo uit, maar ik ken eigenlijk bijna geen leuke boeken!
Dus als er iemand nog een leuk boek weet, graag!(als het kan 1 die ik voor mijn lijst kan gebruiken!

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 21:35

Chita, klopt. Ik vond het prachtig, maar smaken verschillen.

Die boeken voor je lijst is dat Nederlands of Engels?

Chita

Berichten: 664
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 21:40

ik vond dat boek dus echt zoooo saai, ik weet niet, maar er kwam dus echt niets spannends in voor en ik kan me echt niet voorstellen dat iemand het leuk vind, maar ja smaken verschillen

Ik moet nog 2 boeken voor nederlands en nog 1 voor engels (maar die moeten wel makkelijk zijn, want ik ben echt slecht in engels!!!!!!!

**Max**

Berichten: 160
Geregistreerd: 18-09-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 21:42

Ik heb net de Hobbit gelezen van Tolkien Kwijl echt een gaaf boek.
Ik ga nu beginnen aan In de ban van de Ring. Mijn AK-leraar heeft mij hierop gewezen.

Het mooiste boek wat ik in de afgelopen jaren heb gelezen is Moordenaarsleerling Kwijl Haha! (ook bekend als Leerling & Meester) van Robin Hobb. Dit heeft ook nog twee vervolgen. Moordenaar des Konings en Vermogen en Wijsheid.
Als je van fantasy houd, dan is dit echt een aanrader

~ Only Fools Dream About Things They Can Not Have... I Wanna Be A Fool ~

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 22:05

Ik heb net de nieuwste van Particia Cornwell uit (hondeneiland), was leuker dan de vorige maar haar boeken over Kay Scarpetta lees ik gerust 5 keer opnieuw (met jaar er tussen ofzo), die blijf ik spannend vinden. Je hebt ze nu ook in een hele goedkope pocket editie: echt een super aanbeveling.

Verder Dick Francis, Minette Walters, Nicci French, Dean Koontz, Annie MG Schmidt (Abeltje heb ik ook net weer uit) Sue Grafton, Robin Cook en Elisabeth George. Je hebt ook zo'n ppocket serie die altijd begint met: "De kat die..." die zijn ook altijd grappig om tussendoor te lezen. Ik lees ook graag mijn oude jeugd/kinderboeken opnieuw. Mijn favoriet is: 'Stapelgek' van Mitzi Dale en ook : 'Juniper' en 'Heksenkind'van Monica Furlong, en alle boeken van Margaret Mahy en Jan de Zanger (was trouwens de oom van mijn beste jeugdvriendin en hij had ook paarden).

Ik ben echt dol op lezen! jammer dat ik er vaak zo weinig tijd voor heb. Toen ik nog thuis woonde las ik elke avond, soms tot diepin de nacht maar nu ik samenwoon lees ik veel minder maar ik heb me wel aangewend om in het weekend bij het onbijt er een boek bij te pakken en dan lezen mijn vriend en ik een uurtje ofzo.

Ik wil nog graag de verborgen geschiedenis van Donna Tartt lezen nu ik het hier heb zien staan.
Voor de vakantie ga ik ook altijd naar de bieb en neem een stapel boeken mee. Als je iets nieuws wil lezen kan je het ook goed aan een bieb-medewerker vragen of zij nog tips hebben. Hier in Geleen hebben ze hele lijstjes met "als je van die en die schrijver houdt vind je dit waarschijnlijk ook leuk".

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 23:01

Chita, sorry dat ik het zeg, maar ik denk dat je de betekenis van het boek niet begrijpt. Ik heb het over nooit meer slapen van W.F. Hermans.

Dit is een van zijn boeken waar de steeds bij hem terugkerende thema's duidelijk te zien zijn.

Alleen al het gedeelte over die foto's.....
Dat is een thema wat W.F. Hermans in meerdere boeken laat terugkomen.
Zie bijv. ook de donkere kamer van damokles. In beide boeken hebben de hoofdkarakters het zelfde beeld: als ze die ene bepalende foto hebben/hadden gehad, dan zou alles goed zijn/komen.

Ik vind het erg jammer dat er voor nederlands en engels zo weinig gelezen hoeft te worden en dat er niet wat meer aandacht aan wordt besteed.
Ik klink nu misschien als een ouwe sok maar ik ben pas 22.

Ik heb altijd met veel plezier gelezen en ik vind het jammer dat sommige de waarde van een goed boek niet kennen.

Op engels was ik in het begin ook niet zo happig. Shakespeare??!!
Ik snapte er geen hol van. Tot we een keer een werk van shakespeare behandeld hebben in de les (macbeth)

Toen ik er eenmaal achter kwam hoe hij boeken schreef, vanuit welke gedachte (teh great chain of being), heb ik veel van zijn werken gelezen. In het engels wel te verstaan want de vertaling verliest veel betekenis.

Begrijp me goed, als jij een boek niet mooi vind is dat jouw mening maar ik ken zelf niemand met die mening dus ik vraag me af of je de thema's wel begrepen hebt.
Tuurlijk hoef je niet alleen boeken te lezen met een diepere betekenis, ik lees alles zelfs de story als dat toevallig voorhanden is. Maar ik vind het ook heerlijk om eens een echt goed boek te lezen.

Sorry voor het lange verhaal! En ik wil je echt niet afkraken hoor!
Waar ik wel nieuwsgierig naar ben: wat voor een boeken vind jij mooi dan?


kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 23:06

nog een keer voor chita, ik heb nog wel ergens een verslag van Macbeth liggen.....

Als je wilt kan ik het je wel mailen. Het is uitgebreid met achtergronden e.d.

Toendertijd toen ik het op lijst had staan kreeg je hier vier punten voor en voor een normaal boek twee.
Volgens mij moest je in totaal dertig punten lezen of zo.

Maar laat het maar weten dan zoek ik het wel voor je op!

O ja jij houd dus van spannende boeken?
Wat dacht je van: Het gouden ei, van Tim Krabbe
Of: De kroongetuige van Maarten 't Hart?

Bij mij op school waren de leraren hier niet zo heel erg van onder de indruk maar deze boeken waren wel geliefd voor de lijst.

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 23:12

Hee leuk, weer een boekentopic! Wat ik de laatste tijd heb gelezen:

John Irving - A widow for one year......dik, maar geweldig. De sfeer van dat boek bleef bij mij echt lang hangen.
Julian Gough - Juliet and... (titel half vergeten, ik wist het net nog Frusty ), over een Ierse tweeling die gaat studeren, ontreorend en grappig, was ik zo doorheen.
Nu lees ik Maya van Jostein Gaarder (eindelijk) - filosofisch, romantisch, wetenschappelijk......erg mooi maar je moet wel een beetje nadenken Knipoog . De andere boeken van hem zijn ook super trouwens.

Qua kinderboeken: idd Tonke Dragt, dat heb ik verslonden, maar ook Cynthia Voigt: De Tillermans verhalen vooral, meesterlijk!

oei, Lielle, De Ontdekking nog niet gelezen.......wat vind je er van?

Laura: lees jij Maeve Binchy in het Engels of in het Nederlands? Ik vind ze nl. in het engels veel leuker.

Ik begrijp dus dat ik Donna Tartt toch maar eens van de plank moet pakken! Het staat hier in huis, maar ik heb het nog nooit gelezen. Ga ik dan toch eens doen!

Chita: wat voor niveau doe je? Voor Nederlands zou je misschien iets van Anna Enquist kunnen lezen (Het geheim bijvoorbeeld), of Margriet de Moor(eerst grijs dan wit dan blauw), of Nelleke Noordervliet, of Kristien Hemmerechts (Wit Zand)
haha, zijn toevallige allemaal vrouwelijke schrijfsters, maar allemaal goed nmm.

Voor engels: Tulip Fever van Deborah Moggach (over A'dam in de gouden eeuw), of John Irving, of - zit nu te denken wat ik zelf gelezen heb -.....weet even niks, stom is dat.

Moet je ook nog wat voor Duits? Ik vond Narziss und Goldmund van Hesse geweldig.

(deze titels hebn ik voor het VWO gelezen)succes iig!

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 23:17

Rieja, nee De ontdekking niet gelezen, maar wel gezien. Dat is nog erger!
En van Irving A prayer for Owen Meany en The world according to Garp.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 23:23

Rieja,

Moet je zeker doen! Ik bedoel Donna Tartt van de plank halen!
Ik weet eigenlijk niet wat het is aan dat boek dat me zo gepakt heeft.
Het verhaal op zich..... Nee ik dacht het niet. Meer hoe het geschreven is, het gevoel van dat had mijn leven kunnen zijn.....

Kan het niet uitleggen, toen ik het boek kreeg en zo eens kort de beschrijving las, had ik echt zoiets van ja het zal wel weer. Om mijn nicht (zij gaf me het boek) niet teleur te stellen ben ik het gelijk gaan lezen. Ik heb het niet meer weggelegd.
Alleen domme kim, was vergeten de proloog te lezen!
Ik had het boek uit en wilde het begin nog eens overlezen (de tweede keer lees je het toch anders) en toen dacht ik laat ik gelijk het dankwoord eens lezen, bleek maar 1 pagina het dankwoord te zijn en de rest de proloog.....

Nou ja het was een soort cadeautje op dat moment, denk je dat je alles gehad hebt, komt er nog een extraatje.

De laatste tijd lees ik helaas niet zoveel meer.
Maar ik heb nog wel een hele boekenkast vol om te herlezen en nogmaals te herlezen. Dat vind ik vaak net zo heerlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 08:17

Rieja schreef:
, maar ook Cynthia Voigt: De Tillermans verhalen vooral, meesterlijk!


Jaa! Die heb ik ook verslonden! Vond ik echt geweldig. Ik heb hier in de boekenkast nog :"David en Jonathan" liggen van dezlfde schrijfster, ook heel mooi.

Chita: voor engels heb ik (o.a.) het boek: The Hound Of The Baskervilles van Sir Arthur Conan Doyle gelezen. Dat is spannend maar niet moeilijk ebn er zijn genoeg uitreksels van te vinden.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 08:30

Donna Tartt ken ik helemaal niet, maar nadat jullie haar hier zo prijzen, moet daar dus verandering in komen Lachen !
Ook fijn dat er weer een nieuwe "Jean Auel" uitkomt, de andere delen heb ik verslonden (alhoewel ik het op het laatst ook wel genoeg vond; maar.... er zit nu al weer een hele tijd tussen!)

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 14:39

Ik lees ook verschillende boeken van Isabell allende, die kan zo goed de sfeer neerzetten en heel mooi schrijven. Als er liefhebbers zijn van Jean mc auel, kan ik ook Marion Bradley aanraden. Die boeken heb ik ook verslonden. En het boek de verborgen geschiedenis van Donna tart heb ik ook, een heel mooi en spannend boek.

Felice

Berichten: 3096
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 14:58

Tonke Dragt is leuk! Vooral Brief voor de koning.
Ook het boek De gebroeders Leeuwenhart vind ik heel mooi, en Carry Slee ook wel.
Hmm ik moet ook een boek lezen voor Nederlands...

Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter, and those who matter don't mind.

Chita

Berichten: 664
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 17:09

Hoi Kaj!

Ik zit nu in 5 havo.

Ik vond nooit meer slapen dus geen leuk boek! Ik vond het nogal saai en het zal best dat ik de betekenis er niet uitgehaald heb!(ik heb trouwens geen andere boeken van hem gelezen, dus dat hij dat van die foto's in een ander boek terug laat komen wist ik allemaal helemaal niet, wij mogen trouwens maar 1 boek van een schrijver lezen, dus niet 2 van dezelfde!)

Ik ben dus erg BLIJ dat ik niet zoveel boeken voor nederlands en engels hoef te lezen! (net zoals verslagen schrijven, heb ik een hekel aan, geef mij maar economie en dan weinig theorie, maar meer de inzichtvragen of gewoon leerwerk)

boeken die ik leuk vind (moet eerlijk, heb heeeeel weinig boeken gelezen, alleen een paar voor school!!!!!!!) zijn bv de Tweeling, die heb ik zo uitgelezen!

Dat engelse boek hoef je niet voor me op te zoeken, maar bedankt voor het aanbod. Bij engels hoeven we alleen maar 3 boeken te lezen en te zeggen wie de hoofdpersonen zijn en al dat soort makkelijke dingen die je zo uit een uittreksel haalt! En we hoeven ook geen moeilijke boeken, mijn vorige boek was the adventures of Tom Sawyer.

Kan jij over een paar maanden mijn mondeling nederlands niet doen?? Zie er erg tegenop en volgens mij weet jij iets meer over boeken als ik!!
Nederlandse boekverslagen zijn trouwens wel welkom, moet nog alle 4 mijn boekverslagen van dit jaar maken!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amie89, Britta31, cissy, DenieesB, ELNTIE, evita2, fleurtjeuh, fro, GrapeshotBot, IASCrawler, ImkeTarek, Kinke, kosseh, Lizz, Marlissa92, Nathalie18x, rider, Steppe, TheNovelist, verootjoo, xLeoniee, xPabloBokt, xPearl, XxMariellexX en 81 bezoekers