schuldig tegenover de paarden..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

schuldig tegenover de paarden..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-04 22:51

nu het buiten zo vreselijk onweert,en flink hard regent zit ik mezelf helemaal van binnen op te freten..
voel me zo schuldig !!

ik zit hier lekker binnen,lekker warm en droog,
en hun lopen daag in het donker,
ze kunnen wel de stal in als ze willen,
nu maar hopen dat ze het ook echt doen !!

hebben jullie dit ook??

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 22:53

onweert het bij jullie dan??????
bij ons is de lucht heel erg helder.
als ze de stal in kunnen is het wel goed hoor.
maar ik heb het ook wel eens met mijn ponys die kunnen ok schuilen maar toch.

clementia
Berichten: 69
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 22:57

Nu staan alle paarden die ik ken nog lkkr binnen. Maar volgende week gaan een paar jongere de wei op Lachen opzich wel fijn voor ze, maar als er slecht weer is kunnen ze nergens schuilen Ik hoop dat alles goed gaat.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 23:00

Ik heb vandaag mijn merrie een half jaar naar de opfok gebracht, die is dus een stalletje gewend en nu staat ze voor het eerst buiten. Vind het VRESELIJK....

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 23:01

Als ze de keuze hebben om naar binnen te gaan zou ik me niet schuldig voelen hoor, dan staan ze blijkbaar liever buiten als ze buiten blijven staan... afkoelen van de hitte?

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-04 23:03

maar zouden ze niet bang zijn van het onweer enzo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 23:04

de mijne staat op stal maar ik ben ook niet gerust .De bliksem zou kunnen inslaan en dan kan ze niet weg.Ze staat elf kilometer verder op en dus ben ik ook ongerust.Dus hoe ze ook staan het is nooit goed.

jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 23:20

Als ze de mogelijkheid hebben om binnen te gaan staan, zou ik me niet zo druk maken hoor Lachen
Jarrah (mijn vorige pony, nu van mijn nichtje) was altijd gewend om binnen te staan, dus ik vond het vreselijk toen ze eenmaal bij mijn nichtje stond, dat ze dag en nacht buiten ging staan, hoewel ze gewoon kan schuilen in de stallen. Ik heb me druk gemaakt tot afgelopen woensdag Haha! : ik was met me nichtje mee naar de ponyclub toen het megahard begon te onweren en wij nog trug naar huis moesten rijden Bloos eenmaal aangekomen ging madam ECHT wel in dr stal staan hoor, ze dacht er niet aan om naar buiten te gaan dat gaf me wel een goed gevoel
Jou paarden doen dat denk ik ook wel

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 00:48

Dat heb ik nou ook ik voel me dan ook schuldig tegenover het dier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 01:06

Ik niet, ik heb haar wel eens naar binnen willen halen, maar zodra ik de stal uitliep ging ze vrolijk weer buiten onder de mega-wisseboom staan. Als die daar dus inslaat, dan is ze echt wel gelijk plat, dus laat ik daar maar niet aan denken... Ze moet het zelf weten Lachen T is haar keuze, en ik ben blij dat ze die kan maken

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 09:10

Ik heb dan ook een beetje zoiets, maar denk dan maar als ze zelf in de stal kunnen is het hun eigen besluit om buiten te blijven met het slechte weer.

Gaitkeeper

Berichten: 517
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 10:12

Geen last van.

Heb eerder last van plaatsvervangende schuldgevoelens als ik paarden in hun box zie staan terwijl het buiten mooi weer is Boos!

Dit bedoel ik dus :
clementia schreef:
Nu staan alle paarden die ik ken nog lkkr binnen. Maar volgende week gaan een paar jongere de wei op Lachen opzich wel fijn voor ze, maar als er slecht weer is kunnen ze nergens schuilen Ik hoop dat alles goed gaat.


Of als je met dit prachtige weer van die stumpers ziet die nog in hun winterdek staan te zweten....pffff

Dat buitje overleven ze wel hoor.....en als ze dan ook nog niet eens in hun schuilstal gaan weet je toch precies hoe erg (dus niet) ze het vinden ?

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 12:20

gister begon hier een erg donkere lucht aan te komen,iedereen snel de paarden binnen zeten Haha!
ik ook mickey snel binnen gezet,gelukkig kon ik nog gewoon even rijden.

erna toen ik naar huis ging (zeg maar klein uurtje later) heeft het hier ook wat geregend en ge-onweert,niet erg ofzo.

schuldgevoel heb ik niet,want mickey gaat sávonds de stal op Lachen

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 18:43

Gisteren plensde het hier ook even... Om 00:30.
Pap ging maar even checken of het niet ging hagelen, anders wassie naar stal gereden om mn pony binnen te zetten... Knipoog.
Ze hebben namelijk alleen maar wat boompjes.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 19:45

sja het was een flinke bui idd hier in de regio gisteren, mijn verzorgpaardjes hebben blijkbaar ook buiten gestaan, die staan weer 24 uur per dag op de wei.... bah bha, lijkt me toch maar vervelend...

Ik moest er doorheen fietsen Verward was ook neit prettig Tong uitsteken

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 20:31

Die stomme koe van mij stond er dus in Clown MET uitloopstal verdorie!

Ik natuurlijk medelijden dus door de stromende (niet overdreven, echt stromend!!!!) regen/hagel gerend om dr halster om dr nek te gooien en dr mee te sleuren (hoewel ze toen wel ineens wilde) naar de stal.
Blijf ik daar met mn stomme kop nog onder het afdak staan, dus de inhoud van de dakgoot nog over mn kop Clown en toen droop ik dus echt helemaal. Starlight stond er nog geen 5 min in en ik meost haar droog maken met een zweetmes!

En al die hagel... mijn god wat ben ik blij dat starlight aan huis staat en de stal in kan..

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 20:39

Ja dat heb ik ook altijd... Ze staan in de wei, maar hebben ook een schuilstalletje, en ik zit er ook meestal wel aan te denken van, zullen ze er dan ook echt in gaan staan met dit weer? Maar ik ben al heel vaak aangekomen bij de paarden in de regen, en dan staan ze daar heerlijk in de regen, kleddernat, lekker te grazen! Tjah... Paarden doen alles voor eten Knipoog

_Simone

Berichten: 1634
Geregistreerd: 17-01-04
Woonplaats: Koudekerk aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 20:52

Als ze een schuilstal hebben is het toch hun eigen keuze of ze binnen gaan staan of buiten blijven? Daar voel ik me dan niet schuldig over hoor, maar ze moeten wel ECHT de mogelijkheid hebben om naar binnen te gaan wanneer ze willen met dat weer.
Met onweer kan de bliksem net zo goed in de stallen of vlakbij inslaan, dan zou het juist goed zijn als ze buitenstaan (alhoewel je dan niet weet hoe ze erop reageren, maar ze zitten dan in ieder geval niet vast) - onweer zoekt altijd het hoogste punt in de omgeving op, dus met een stal in de buurt zal dat niet je paard zijn.
Alleen zou ik het met (hoge) bomen in de buurt wel een naar idee vinden, maar bij ons op het land staat geen enkele boom, dus das hier geen probleem.
Verder lijkt het mij sowieso verstandig om op alle gebouwen een bliksemafleider te zetten.
Nou, dat was mijn verhaaltje weer even, is geloof ik niet helemaal samenhangend meer, maar ja... zo denk ik er ongeveer over!