Mijn lieve Waldo heeft kanker :'(

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jokonootje

Berichten: 4830
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Mijn lieve Waldo heeft kanker :'(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-04 19:37

Nadat m`n schat gegrepen was door de bull en een van de bulten die hij had open was gegaan ( [AM] Mijn hond is gegrepen door een bull terrier... ) hebben wij het weefsel van zijn bulten ook meteen laten opsturen nu hebben wij een week lang in de stress gezeten wat het nu was, stiekum hoopten we natuurlijk op een goedaardig tumor, wat ons ook verteld was dat het niet kwaadaardig was omdat de bulten niet meer groeiden of zo iets... en eigenlijk op de zelfde grootte bleven... Nadat vandaag de hechtingen en nietjes eruit mochten heb ik meteen gevraagd of zij wat van de andere dierenarts hadden gehoord mbt `t tumor...
Nee dat hadden ze nog niet maar ze zouden wel even bellen...
Nou het verlossende telefoontje is aan het einde van de middag gekomen...

Mijn lieve schat heeft kanker en ook nog een zeer agressieve vorm...

Er is heel misschien nog wat aan te doen maar dan moet hij ze allemaal laten verwijderen en best lang chemokuur ondergaan... Maar we hebben met z`n allen besloten dat we hem dat niet aan doen... En hem belonen voor zijn lieve tien jaar die hij bij ons door heeft mogen brengen...
De dierenarts geeft hem nog 2 tot 6 maand aangezien de ernst van de kanker en de hoeveelheid die hij heeft...
Als hij wel de chemokuur doorstaat dan voelt hij zich lange tijd erg beroerd en is het nog maar af wachten of het zijn leven wel verlengt ... We hebben morgen eerst een gesprek met de dierenarts maar ergens hebben we toch al besloten wat we gaan doen...

Jasses ik zit hier te janken achter mijn computer ... Iedereen weet natuurlijk dat zo`n dag er altijd aan komt als je een dier aanschaft maar nu komt het opeens wel heel erg dicht bij ...
En probeer het zo positief mogelijk in te zien dat hij nog 2 tot 6 maand bij mij kan blijven maar toch ....

*edit* even een foto`tje van mijn schat....

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Jokonootje op 27-04-04 19:45, in het totaal 1 keer bewerkt


Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 19:41

Dat is schrikken zeg! Ik kan me voorstellen dat jullie hem de chemo niet aan willen doen... Goed dat jullie voor hem hebben gekozen en niet voor jullie zelf! Echt toppie, want het lijikt me een hele moeilijke beslissing.
Heel veel sterkte, en geniet nog maar lekker van Waldo zolang het nog kan. Verwen hem maar lekker, dat verdient hij.

:D

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 19:46

ach dat vind ik sneu. hetzit jou ook niet mee zeg. sterkte er mee. bij vlammie kan je altijd uithuilen he? dat weet je!!

Jokonootje

Berichten: 4830
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-04 08:30

nee het zit zeker niet mee de laatste tijd ... Maar hopen dat hij nog even een tijdje blijft hangen hier ...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 08:40

Dat is beroerd nieuws. Ik zie dit soort uitslagen op tv ook wel eens bij dieren op het spreekuur op SBS6. Die mensen zijn dan ook zo verslagen. Ik zou dat ook zijn. Je hond verliezen is geen leuk vooruitzicht. Ik denk dat jullie een goede keuze hebben gemaakt, en ik wens jullie ook veel sterkte.

De hond is de betere mens

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 08:58

Heel veel sterkte bengel...
Probeer te genieten van de tijd die je nog met hem heb, en ook hem ervan laten genieten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 09:22

Ah nee. Verdrietig

Ik denk dat je een goede keus hebt gemaakt, al is het natuurlijk wel een zware keus. Ach gut
Zoals Ellende al zegt, probeer nog zoveel mogelijk van hem te genieten en bij hem te zijn. Ik weet, het is verschrikkelijk om zo'n lief en dierbaar maatje te verliezen. Sterkte meid. Ach gut

pingu
Berichten: 449
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Belgisch limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 10:33

Ach gut arm meissie toch. ik weet, het is heel erg om je hondje te verliezen (heb het zelf ook al een paar keer meegemaakt) en zoals ellende zegt, geniet nog van de tijd die je hebt met hem. veel sterkte meid Ach gut
groetjes, pingu

Een eigen huis....

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 10:57

he wat vervelend voor je, maar maak de goede keuze en laat hem gaan, het is beter voor hem en uiteindelijk ook voor jezelf.
Geniet nog zoveel mogelijk van de tijd dat jullie samen zijn..

heel veel succes Verdrietig

-

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 11:36

He jakkes zeg...

Maar er zijn wel medicijnen om de bijwerkingen van de chemo te behandelen hoor. Mijn hondje had nog 2 a 3 maanden, maar heeft met behulp van chemo en prednisolon en nog wat medicijnen tegen de bijwerkingen, toch nog ruim een jaar met goede kwaliteit geleefd Lachen

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Jokonootje

Berichten: 4830
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-04 12:41

Mayo schreef:
He jakkes zeg...

Maar er zijn wel medicijnen om de bijwerkingen van de chemo te behandelen hoor. Mijn hondje had nog 2 a 3 maanden, maar heeft met behulp van chemo en prednisolon en nog wat medicijnen tegen de bijwerkingen, toch nog ruim een jaar met goede kwaliteit geleefd Lachen



Ja dat is een keuze die je kan maken... maar er is bij hem een zeer agressieve vorm geconstateerd waarbij het nog maar afwachten is of de chemo uberhaupt wel aanslaat en of dat zijn leven wel verlengt... wij willen hem dus absoluut waardig laten gaan en hem niet een chemokuur en 3 operaties laten ondergaan omdat WIJ zo graag willen dat hij bij ons blijft... hij kan zelf niet kiezen en we hebben die keuze voor hem genomen hij is 10 jaar lang een goede vriend geweest en om `m dan niet de rust te gunnen die hij hoort te hebben en `m helemaal vol te pompen met medicijnen zou in mijn opzicht erg egoistisch zijn ... (ik zeg niet dat ik dat van jullie vind jullie hebben de andere keuze gemaakt maar waarschijnlijk heeft jullie hond een andere vorm van kanker gehad)
Dus zodra hij zich duidelijk minder gaat voelen dan laten wij hem gaan zoals het nu staat ...

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 13:08

Heel knap van jullie dat je aan Waldo zelf denkt en indd niet aan jullie zelf. Heel veel sterkte de komende tijd en geniet ervan zolang het nog kan en hij zich goed voelt...

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 13:16

BeNGeL schreef:
Ja dat is een keuze die je kan maken... maar er is bij hem een zeer agressieve vorm geconstateerd waarbij het nog maar afwachten is of de chemo uberhaupt wel aanslaat en of dat zijn leven wel verlengt... wij willen hem dus absoluut waardig laten gaan en hem niet een chemokuur en 3 operaties laten ondergaan omdat WIJ zo graag willen dat hij bij ons blijft... hij kan zelf niet kiezen en we hebben die keuze voor hem genomen hij is 10 jaar lang een goede vriend geweest en om `m dan niet de rust te gunnen die hij hoort te hebben en `m helemaal vol te pompen met medicijnen zou in mijn opzicht erg egoistisch zijn ... (ik zeg niet dat ik dat van jullie vind jullie hebben de andere keuze gemaakt maar waarschijnlijk heeft jullie hond een andere vorm van kanker gehad)
Dus zodra hij zich duidelijk minder gaat voelen dan laten wij hem gaan zoals het nu staat ...


Je maakt een super keuze en heel verstandig. Nadeel van dieren is gewoon dat ze vaak slecht aangeven wanneer ze pijn hebben. Heb dan respect en stop voordat het dier kapot gaat onder je.

Ik heb ook mijn eerste hond weggebracht met kanker. Omdat het in d'r hoofd zat was er al niets meer aan te doen. We mochten haar meenemen en afwachten wat er zou gebeuren. We knden het niet en we hebben haar dezelfde avond met heel veel rust en vrede weggebracht. Hoe groot het verdrietig ook was maar we wilde op een goed manier afscheid nemen en niet uit nood omdat het niet meer ging of zo doorslaat dat ze agressief worden.

Dieren worden nu eenmaal niet oud dus afscheid nemen hoort erbij en dat moet met alle respect van het dier gebeuren. Ik hou er niet van om dieren in leven te houden omdat wij geen afscheid kunnen nemen.

Sterkte hopelijk kan je er nog even van hem genieten.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Jokonootje

Berichten: 4830
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-04 16:00

ja met die gedachte in ons achter hoofd hebben wij ook gekozen om het aan te zien en hem niet vol te pompen met medicijnen...
Maar hij is nu absoluut nog te levendig om hem nu al te laten gaan.... Dus op het moment dat hij niet meer wil dan laten we hem wel gaan... En gelukkig merk je erg goed aan hem wanneer hij pijn heeft ...
Maar we wachten het eerst even af mijn ouders zijn nu met hij bij de dierenarts om te kijken wat die aanraad ...

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 16:01

BeNGeL schreef:
Ja dat is een keuze die je kan maken... maar er is bij hem een zeer agressieve vorm geconstateerd waarbij het nog maar afwachten is of de chemo uberhaupt wel aanslaat en of dat zijn leven wel verlengt... wij willen hem dus absoluut waardig laten gaan en hem niet een chemokuur en 3 operaties laten ondergaan omdat WIJ zo graag willen dat hij bij ons blijft... hij kan zelf niet kiezen en we hebben die keuze voor hem genomen hij is 10 jaar lang een goede vriend geweest en om `m dan niet de rust te gunnen die hij hoort te hebben en `m helemaal vol te pompen met medicijnen zou in mijn opzicht erg egoistisch zijn ... (ik zeg niet dat ik dat van jullie vind jullie hebben de andere keuze gemaakt maar waarschijnlijk heeft jullie hond een andere vorm van kanker gehad)
Dus zodra hij zich duidelijk minder gaat voelen dan laten wij hem gaan zoals het nu staat ...


Oh, bij Tigra was het niet zodanig agressief dat de kwaliteit van haar leven achteruit ging of operaties nodig waren, ze knapte juist heel fijn op. Toen dat veranderde (ging ineens binnen de laatste week) hebben we haar laten gaan.

Als dat bij jullie anders is, dan kan ik me goed indenken dat je deze keuze hebt gemaakt.

Veel sterkte met jullie moeilijke, maar zeer moedige beslissing Ach gut

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 16:05

Scheve mond Getver wat verschrikkelijk rot zeg... Ach gut

Sterkte..

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 18:40

Echt heel erg rot..
Mooge hij nog een tijd leven zonder pijn..
sterkte Ach gut

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 18:44

ow jemig meid.. dat is nou nog eens rot nieuws.. Ik wens je heeeeel erg veel sterkte en geniet nog maar heel erg veel van hem zolang het nog kan!

Onderschriftloos :Y)

didi74

Berichten: 409
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 21:56

Wat een rot nieuws zeg. Ik vind het wel super dat jullie voor de hond kiezen en niet voor jezelf. Het is een moeilijke beslissing. Ik denk ook iedere dag aan het moment, aangezien mijn golden retrievers ook al 10 en 11 zijn. Geniet van de tijd die jullie nog hebben. Sterkte!

12 januari 2005 Levi Vernon
22 januari 2007 Jacy Collin


scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 22:20

he getsie, heb mijn hond ook aan kanekr verloren, gign heel snel Verdrietig
Chemokuren bij dieren vind ik maar niks.
Geef hem nog ene mooie tijd en houd in je achterhoofd dat je hem nooit moet laten lijden.
Chemokuren bij dieren vind ik maar niks.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: brennie85, Googlebot, IASCrawler en 40 bezoekers