shetlander met dike buik en opgezwole uier

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
draaakje

Berichten: 4702
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Boekel

shetlander met dike buik en opgezwole uier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-04 18:06

onze lieve shetlander (bolletje) heeft een best wel dikke buik, en het gedeelte voor haar uier (voor de tepels zeg maar) is op gezwolen, en je mag niet aan haar buik komen.

maar naar wete van de vorige eigenaar is ze niet gedekt (ze ondsnapte wel vaak)
ze word deze zomer 4 jaar, en ik heb er nog niet (volgens mij) hengstig gezien.

maar ze heeft eigenlijk ook te veel gras gegeten, dus het kan zijn dat je daarom niet aan haar buik mag zitten...

heeft er iemand enig iedee wat dit kan zijn (of zal ze toch echt dragend zijn Scheve mond )

I'll be with you, I'll be waiting for you,On the other side,And the winds that blow they'll guide you home,Get you through the night,It will all be right
Izzy Khaleesi


missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 18:08

toch maar eens op laten voelenm door de da.....

iris_oo

Berichten: 1792
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 18:13

als ze vaak ontsnapte wie weet waar ze dan allemaal is geweest.. dus ik zou de da er voor de zekerheid bijhalen.

Pick yourself up, dust yourself off and back in the saddle!

For bitter or worse you know me better than anyone else :+:

buitenruiter

Berichten: 160
Geregistreerd: 23-04-04
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 18:41

misschien heb je binnenkort 2 shtlanders?

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 19:02

Ja zoals kyralover zegt : Als ze vaak ontsnapte dan kan ze ook tussende hengsten hebben lopen klooie.

Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 19:02

Dierenarts erbij halen!! Dan weet je het zeker!! Knipoog

Saar01
Berichten: 3524
Geregistreerd: 09-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 19:04

Zo te horen kan ze nog wel eens drachtig zijn ja Haha!
Maar dat is toch leuk zo'n veulentje (leuk cadeautje) Haha!
en idd zoals Tallie1979 zegt de dierenarts erbij halen dan weet je het zeker.

. . . . . .

draaakje

Berichten: 4702
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Boekel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-04 19:54

ik zou eerst nog even willen af wachten, en in de tussen tijd doen we natuurlijk voor zichtig het haar, maar als iemand een of andere ziekte kent die het kan zijn dan hoor ik het graag zodat we er wat aan kunnen doen!

(een infectie van haar uier kan het bijna niet zijn, want voorheen heeft ze nooit een veulen gehad)

I'll be with you, I'll be waiting for you,On the other side,And the winds that blow they'll guide you home,Get you through the night,It will all be right
Izzy Khaleesi

Fjorjon
Berichten: 199
Geregistreerd: 01-11-03
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 20:44

Onze shetmerrie heeft momenteel hetzelfde, opgezwollen uier en natuurlijk een dikke buik. We mogen er sinds enkele dagen ook niet meer aankomen. ZIJ IS 5 MEI UITGEREKEND.
ik zou er dus maar rekening mee houden dat je binnen nu en enkele weken een familielid extra krijgt.

Zoek je iemand om je paard of pony te scheren in omgeving Waddinxveen Gouda Capelle, pb me maar

iris_oo

Berichten: 1792
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 21:41

horsewisper schreef:
Ja zoals kyralover zegt : Als ze vaak ontsnapte dan kan ze ook tussende hengsten hebben lopen klooie.


ahum KyAralover Tong uitsteken

Pick yourself up, dust yourself off and back in the saddle!

For bitter or worse you know me better than anyone else :+:

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 23:03

Ik denk dat je vast een naam moet gaan verzinnen Haha!

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 09:17

Jaja. je krijgt familie uitbreiding. Ik zou voor de zekerheid even de DierenArts erbij halen, Dan kan die het even controleren. Kijken of alles goed is enz. En dan heb je binnen een tijdje een veulentje..Hihih, ik ken het, kennis van me ook. 2 voor de prijs van 1. Al was het bij hem een Bels *LOL*

Stopcontact
Berichten: 8860
Geregistreerd: 27-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 09:29

Laat je het wel weten zodra de DA is geweest Haha! We zijn allemaal errug benieuwd denk ik Tong uitsteken

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 09:29


Letsdunit

Berichten: 7789
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 09:56

Dit komt wel vaker voor bij shetsjes hoor, hoeft helemaal niks te betekenen. Ik ken een groep van 3 shet merries een hengstje en nog een ruintje en die merries hebben dit ook altijd, toch is er echt nog nooit een veulentje geboren.

HeleennAnton

Berichten: 394
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 10:00

Of schijnzwanger of echtzwanger, ik hoop het laatste Haha! .

Leuk toch een veulentje .

draaakje

Berichten: 4702
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Boekel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-04 19:06

ik ben zelf ook wel benieuwt... maar:
we kunnen haar laten op voelen, maar dat is bij onze paarden arts dan nog niet zeker (heel lang verhaal, bijv. een merrie die hij 3 keer op voelt, en dan als de merrie aan het kegelen is nog steeds zegt van neej hoor geen veulen... wel dus)

of we kunnen haar laten scannen (maar dat is weer zo duur, dan kost het bijna meer als bolletje zelf)

of we kunnen gewoon voorzichtig doen en af wachten, want bang voor een infectie ben ik niet, want dat kan haast niet, en je mag er gewoon aan zitten, dus het doet niet echt pijn.

als iemand denkt te weten dat het iets anders kan zijn dan hoor ik het wel Knipoog

maar iniedergeval al bedankt allemaal!

I'll be with you, I'll be waiting for you,On the other side,And the winds that blow they'll guide you home,Get you through the night,It will all be right
Izzy Khaleesi

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 21:01

Dat scannen hoeft niet zo duur te zijn als je het een beetje handig aanpakt. Bij vrijwel iedere hengstenboer met KWPN hengsten komt meerdere malen in de week een DA over de vloer om paarden te scannen/op te voelen. Als je even overlegt met een hengstenhouder bij jou in de buurt is dat voor jou ook een optie om daar te laten scannen. Kost het je ongeveer 10-15 euro.

djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 21:21

opgezwollen uiers komt niet door gras hoor Haha! Tong uitsteken nou ik hoop dat het baasje erop zit te wachten Scheve mond anders is het niet zo leuk...
succes!

draaakje

Berichten: 4702
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Boekel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-04 21:24

ze is van ons zelf Lachen
en wij vinden het niet erg hoor (wel leuk zo een kleintje er bij)

I'll be with you, I'll be waiting for you,On the other side,And the winds that blow they'll guide you home,Get you through the night,It will all be right
Izzy Khaleesi


Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 21:26

Iedereen hier lijkt overtuigd, maar dat ben ik absoluut niet.
Jij zegt zelf dat het gedeelte voor haar uier dikker is. Een te dikke shetlander krijgt heel snel een vooruier. Mijn shetlandmerrie heeft dit ieder jaar. Vorig jaar gaf ze zelfs melk!
Maar echt geen veulen hoor!
Dus ik denk dat er niks in zit en dat deze merrie op dieet moet.
Nakijken is slim, alleen scannen kan nu niet meer. Alleen nog van de buitenkant. Want als ze drachtig is zou ze dus al bijna moeten bevallen begrijp ik.

Ik twijfel ook dit jaar weer bij mijn merrie, die heeft zelfs bij een hengst gestaan. Maar weer is de uier zelf niet echt dik, alleen een vooruier. Ik verwacht dan ook niks

draaakje

Berichten: 4702
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Boekel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-04 10:31

dankjewel esme, op zo iets zat ik te wachten!

ze heeft 3 dagen op eigenlijk TE veel gras gestaan, nu staat ze in een padock met alleen zand en een plakje hooi.

we laten haar gewoon nu niet te veel eten, en dan zien we vanzelf wel.

(je kan haar ribben nog wel voelen als je hard genoeg duwt, dus echt vet is ze niet, alleen een beetje te veel gras gegeten...)

ik ben wel benieuwt!

I'll be with you, I'll be waiting for you,On the other side,And the winds that blow they'll guide you home,Get you through the night,It will all be right
Izzy Khaleesi

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 11:14

graag gedaan!
Heb mijn oude topic nog gezocht, maar dat is te lang geleden.
Ik dacht toen dus ook dat er iets uitkwam, ivm die vooruier en de melk, maar meerdere bokkers wisten toen te vertellen dat een vooruier een teken is van een dikke shet Haha!

draaakje

Berichten: 4702
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Boekel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-04 16:08

oeps, nu begint ze ook al vaker te plassen... mischien toch een teken dat er een veulen op haar blaas licht te duwen...

I'll be with you, I'll be waiting for you,On the other side,And the winds that blow they'll guide you home,Get you through the night,It will all be right
Izzy Khaleesi


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: mirriejj en 44 bezoekers