Dit verslag heb ik geschreven in mijn paardrijbroek!!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Dit verslag heb ik geschreven in mijn paardrijbroek!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-02 17:23

Dat kan maar 1 ding betekenen;

En niet dat ik geen andere schone broeken meer had of dat ik er gewoon 1 voor de lol heb aangetrokken, nee hoor,
dat betekend dat ik vandaag weer voor het eerst sinds het ongeluk heb gereden!!!

Toen ik vanmiddag buitenkwam viel het mij op dat het nu wel heel hard aan het dooien was, ik heb dus de Ferrari (zo heet het kleine trekkertje van mijn vader) erbij gepakt en in een klein uur had ik de hoefslag en 1 volte in zo'n staat dat het verantwoord was om te rijden.

Vervolgens Zijtje fries, oftewel Aagje, gepakt, zadeltje erop gegooid, stoel ernaast (want ik kan mijn knie nog niet zo goed buigen) Paps erbij om de fries goed vast te houden en hup de bak in.
Nog geen drie stappen in de bak vertelde ik mijn vader dat het wel verantwoord was om me los te laten, nou, ik had de woorden nog niet uitgesproken of de fries stond op zijn rem om daarna op de achterbenen te draaien ende andere kant op te draven.
Mooie vuurdoop want ik zat als een huis, ok, lekker is anders maar goed.

Eerst 5 minuutjes gestapt om het gevoel weer een beetje in de benen te krijgen,
toen nog 10 minuutjes gedraafd en uiteindelijk ook nog een paar minuten gegalopeerd!

Zo!
Mooi dat we dat weer achter de rug hebben,
en die chirurg en fysiotherapeuten kunnen ook mooi de pot op!
Eerst zitten zeiken dat het ZEKER 3 maanden zal duren voordat ik weer op een paard kan zitten, dan me nog even onzeker maken door continue hoofdschuddend naar me te zitten kijken terwijl ik zit te zwoegen op mijn oefeningen.
Ik ga nu gewoon mijn eigen gang, want nadat ik dat voor 2 weken terug heb besloten heb ik de grootste vorderingen gemaakt en zit ik mooi alweer na 6 weken op een paard, fijn was het niet maar dat doet er niet toe, gewoon even doorzetten dan kan ik eind van de maand weer op Ozep en volgende maand weer op wedstrijd! Pling


DominiqueDG
Berichten: 1563
Geregistreerd: 11-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 17:29

he wat goed,heel fijn voor je,zorg wel dat je het niet overlast.
Veel succes Party!!

liefs layla d

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 17:35

lekker joh dat je weer hebt gereden!!! pas alsjeblieft op dat je nu niet overenthousiast gaat worden hoor voor je het weet forceer je van alles en dat willen we natuurlijk ook niet

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 17:36

hahahaha. zoals je dit verteld is echt humor Lachen

Fijn dat je weer gehobbeld hebt!

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 17:56

Goed joh, maar pas je wel een beetje op jezelf.

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 18:11

heel goed! pas je wel op? ik weet niet preies wat er gebeurt is, maar nog is 6 weken niet rijden lijkt me niet echt geweldig Schijnheilig

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart

janna

Berichten: 4536
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 18:30

z
Laatst bijgewerkt door janna op 22-04-22 05:52, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 18:49

Wat een eigenwijze drollie ben je ook hè??? Haha!

Lekker joh dat het goed ging, wel voorzichtig aan doen hoor, anders kom ik je over de knie gooien Vingers aflikken

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 19:15

Hartstikke leuk voor je, maar ik sluit me ook wel een beetje bij de rest aan. Verpest het niet voor jezelf door nu teveel te (willen) doen. Ik had trouwens wel hetzelfde gedaan hoor Haha!

Navragen is beter dan afvragen.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 19:21

Cool joh! Ik weet nog hoe mijn vader na 3 maanden voor het eerst op Herc wilde. Ik was aan t rijden, en hij had al een paar keer gezegd dat hij er wel weer op wilde. Ik kon m er toch niet ophijsen, dus het interesseerde me niet zoveel: wat jij wil! Toen moest hij dus met zijn schouder zich omhoog trekken (Herc was toen net zo'n koeierd als nu), die had ook behoorlijk wat pijn, wenste dat hij het NOOIT gedaan had, maar ja, dat gevoel he....
Ik heb vandaag ook voor het eerst weer gereden, had een week niet gereden, maar nu op Voltrack. Man, wat een idioot! Cool Nu maar hopen dat de dooi doorzet en dat ik met Joop in de bak kan gaan rijden. Die heb ik vandaag met gevaar voor eigen leven laten lopen. Ik had gedacht dat stappen wel voldoende zou zijn, maar Joop had toch echt andere plannen... Schijnheilig

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 20:04

haha ik zeg niets hoor met mijn enkel!!!!
goed gedaan! doe rustig aan en je merkt het vanzelf wel als het niet meer wil toch! enne succes op je wedstrijd dan over 2 mnd Knipoog

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 21:03

Haha je lijkt Kim wel met haar enkel: wilde ook niet luisteren.
Moest en zou er weer op.
En jah, net als jij een echte doorzetter Haha! .
Ik wilde dat ik zo'n doorzettingsvermogen had, want je had het vast niet gedacht, maar bij mij ontbreekt het af en toe aan doorzetten doordat ik zo'n onzekere miep ben.
Maar misschien dat ik in jouw geval hetzelfde had gedaan!
Heel veel succes met de wedstrijd over een tijdje, ook met het trainen, en blijf goed letten op je lichaam, hoever je kan gaan.
Want door elke keer op tijd te stoppen, kom je uiteindelijk het verst... *LOL*
Maar ik denk wel dat je dat al had gedacht!
Ik zal voor je duimen dat de paardjes goed meewerken Haha! .


orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 21:57

Tssk Tssk, foei toch....
Wel hardstikke geweldig natuurlijk, maar ben je wel voorzichtig....

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 22:11

Ha ha, ik zou het ook gedaan hebben hoor! Ik heb nog nooit zo'n ongeluk gehad als jij maar ben wel na een flinke hersenschudding weer gaan rijden terwijl ik geen cap op mijn hoofd kon verdragen. Pablo was 2 weken niet gereden (wel gelongeerd en losgeweest) maar zonder cap had ik geen hoofdpijn en kon ik dus best rijden Schijnheilig .
Ik heb ook een tijdje met een zwaar gekneusde pols gereden, gewoon met 1 hand.
Maar kijk je alsjeblieft wel uit? Je hebt wel flink wat gebroken en je wil niet dat dat weer mis gaat! (maar wat een super gevoel he om weer op een paardenrug te zitten?!)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-01-02 22:15, in het totaal 2 keer bewerkt

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 22:12

Jeetje wat gaat dat snel zeg!! Wel fijn dat het allemaal weer gaat. En je zit nu alweer aan de wedstrijden te denken haha. *LOL*

En wanneer is Ozep aan de beurt om gereden te worden? Haha!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 22:14

wow wat snel al joh...
maar idd pas op voordat je dadelijk helemaal nooit meer kan rijden...
maar eg wel vet gaaf dat je weer heb gereden!

Love the life that you live, live the life that you love

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-02 22:21

De eer van het rijden van Ozep laat ik nog even aan Judith en Marc over Haha!

Hij heeft net een periode achter de rug waarin hij heel stout en ondeugend is geweest, nu hij net weer wat zoeter is ga ik er niet op zitten.
Die slechterik heeft het veel te snel in de gaten warneer je niet 100 bent Knipoog

Misschien dat ik van de week weer bij een training kan kijken en hem kan uitstappen?!

Maar goed, we hebben nog een paar surrogaatjes op stal in de vorm van de Friezen, daar kan ik nu mooi mijn spieren op sterker maken,
ben wel weer een beetje opzoek naar een nieuwe voor erbij, ik heb nu een nog-niet-zadelmakke van 4 op het oog..
(kan ik nog mooi mijn andere been breken *LOL* )

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 22:25

Wel lekker dat je op de Friezen kunt rijden, is inderdaad wat veiliger dan op Ozep! Schijnheilig

He spannend dat je er nog een op het oog hebt, ben benieuwd! Lachen

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 22:40

fijn zeg dat je weer gereden hebt. Fijn idd dat je de friezen kan rijden om jezelf sterker te maken.

Een maand en dan weer op wedstrijd ?? Das snel zeg laten we hopen dat dat ook zo is. Maar doe wel rustig aan hoor.

Kan ik heel stiekum weer gaan duimen dat we weer samen gaan springen Verward .

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 09:11

Ik weet niet precies wat je had, maar ik begreep dat je iig een been gebroken had en lang uit de roulatie was Verdrietig !
Dan is het idd wel heerlijk dat je nu weer op een paardje gezeten hebt!!
Pas je wel op? Over een maand weer wedstrijden rijden is misschien toch wel weer erg snel ??! Over twee maanden gaat toch ook nog Verward Pling !

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-02 09:41

Ik ga me vandaag weer inschrijven, ik hoop dat ik eind volgende maand weer kan starten, dat is dus eigenlijk pas over 2 maanden....

Ik vind het wel errrug lief dat iedereen zo is Lovers ,
maar ik pas echt goed op hoor, ben al zo verstandig geweest om dik 6 weken te wachten voordat ik weer te paard ging,
voor een half jaar terug liep ik nog met een grote bek teverkondigen dat niets me ervan zou weerhouden om paard te rijden en mocht ik ooit een been breken dan moesten ze me maar met ons liertje erop takelen Frusty

En id Sterre, heb half November bij een autoongelukje mijn bovenbeen gebroken... Verdrietig

Arona
Berichten: 165
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 09:41

tof joh, echt leuk dat je nu eindelijk weer gereden hebt.
Maar, pas je wel op dat je de boel niet overbelast, anders ben je nog verder van huis.

Soms moet je springen, om al vallende te leren vliegen!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 09:57

O, alle paardenmensen zijn hetzelfde; ik reed met gips om mijn arm gewoon op mijn paard, Engelse Volbloed, niet makkelijk en zo....

Ik ken er nog een die laatst met gips om haar been op mijn Toontje gereden heeft, kon het rijden ook niet laten!

Maarre: jij gaat de goede kant op! Paardrijden is prima fysiotherapie hoor!

claudia

Berichten: 681
Geregistreerd: 24-01-01
Woonplaats: Baarle Hertog

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 10:13

Gewoon super!!! Kan niks anders zeggen!! Haha! Haha!

Think you can, think you can't; either way, you'll be right.

Henry Ford

Fitzroy

Berichten: 25043
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 12:52

Hey Sjuimpje, lekker joh dat je weer kunt rijden. Ik kan me voorstellen dat het lang genoeg gekriebeld heeft.

Alleen geven al die eigenwijze mensen Haha! zoals jullie, Nimber en Sjuimpje nou niet bepaald het goede voorbeeld voor Heike Schijnheilig


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 2IJsjes, judithje, pillow, Purkii, XladyX en 41 bezoekers