gogue

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

gogue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-04 21:43

ik heb vandaag bij divoza een gogue gekocht een maat is dat ,kun je die kleiner maken want ik wil het gebruiken voor mijn e pony?? en hoe doe je dat>??

Blijenata
Berichten: 371
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 21:56

Ik heb er vroeger altijd met mijn verzorgpaard mee gereden, maar ik kon hem nooit goed korter maken. Je kan wel dat ding wat tussen zijn benen zit korter maken (of een kortere kopen), want daar zitten die touwtjes aan vast. Of kortere touwen kopen.

Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-04 21:57

kan er dan geen knup ingelegd worden in de touwtjes

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 09:53

Heel herkenbaar en lastig. Het beste de gogue op de kortste stand en dan aan de gang met andere touwtjes. Ik heb ze gewoon geknipt en dan onderaan aan dat oog bij zijn voorbenen vastgeknoopt - die hoeven niet meer los. Dan volgens het plaatje via de ogen aan het hoofdstel terug naar die 2 ogen aan de gogue en dan met een soort paniekknoopje vastzetten en dan het touwtje door de lus halen. Dit blijft goed zitten en zo ben je gelijk het irritante geklots van de musketons tegen zijn voorbenen kwijt.
Oja, je kan gewoon een stuk touw nemen en dat dan op het midden vastmaken aan de ring tussen de voorbenen met een klein knoopje zodat het niet kan schuiven (is handiger dan 2 touwtjes). Suc6!

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 10:01

NatalieE schreef:
kan er dan geen knup ingelegd worden in de touwtjes


Als je een knup in de touwtjes legt moet je goed opletten dat het touwtje goed door de ringen en het bit kan blijven bewegen. Als dat nl niet kan gaat de werking van de gogue verloren.

Djimmert

Berichten: 632
Geregistreerd: 20-10-03
Woonplaats: Aan de rand vd bos.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 14:18

ik heb omdat de goque ook bij mij te lang is nu een beugelriem om de hals van mijn paard waardoor de bovenste touwtjes van de goque lopen zodat hij niet te ver kan doorhangen en mijn paard er niet in kan stappen verder zitten er meerdere ringen aan de mijne zodat ik een beetje kan spelen met de lengte. De beugelriem maak ik dan weer met een strotouwtje vast aan mijn longeersingel zodat hij niet naar voren kan schieten. Het is een hele constructie maar het werkt wel goed want de goque kan hierdoor gewoon zijn werking houden. Hoop dat het een beetje duidelijk is.. en succes.

Rytm

Berichten: 4869
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 17:56

je kan ook de ringen vastmaken aan een ringetje aan het begin van dat ding tussen zn benen, dat je ze zeg maar dubbelvouwt...

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 17:23

Touwtjes korter maken lijkt me handiger als een knoop. Een knoop kan vast komen zitten of losgaan ofzo.

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 17:38

Ik heb gwoon een knoopje in het touwtje gelegd.

gr