... maar red mij niet...

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-01 17:28

Ik voel me echt helemaal k*t. Waarom weet ik ook niet, maar het heeft vast te maken met dat wiskundige gezeur waar ik weer eens nix van snap. Mijn moeder begrijpt niet waarom ik zo gemotiveerd ben om allerlei andere dingen te doen behalve wiskunde, ze begrijpt niet dat die leraar mij een apathisch schaap vindt en dus maar met slechte cijfers gooit (misschien is dat mijn vooroordeel, maar hij doet het al tijden, en zegt ook rotdingen).
Ik heb er zo weinig zin in om morgen 135 minuten wiskunde te doen wat ik niet snap... M'n best doen het te leren, m'n best doen het te snappen, het kan me allemaal gestolen worden. En als ik dan naar mijn gemiddelden kijk, dan wordt ik ook niet vrolijk. Zo he, 3 achten, boel zevens en zessen en 1 dikke 4. Nix om te klagen, maar ik voel me gewoon belabberd. En dan zit ik weer bij Joop, en voer ik weer geen reet uit. mén... En nu, nog 1 dagje voor mijn tentamen, voel ik me dus rot omdat ik het wéér niet echt ken, wéér een onvoldoende ga halen (die me gestolen kan worden, boeit me nix). Slapen doe ik nog net wel, maar motivatie nul. Vandaag grotendeels mijn natuurkunde geleerd, waar ik me wel voor interesseer, en daar sta ik een 6 voor. Ik zou eigenlijk mijn 4 moeten ophalen, maar Joost mag weten wanneer ik dat eindelijk eens doe. Heb mijn huiswerk sinds kerst niet meer gemaakt, en kom er nu achter dat ik het gewoon niet kan. In minder dan 24 uur mag ik er weer tegenaan. En dan nog het schuldgevoel dat ik hier thuis ook niet echt bijdraag aan de jofele stemming. Mijn gezeik werkt niet echt positief in op mijn familieleden, die vanalles kunnen hebben, maar niet grenzeloos tegen dit bodemloze gezeik kunnen. Ach ja, nog 2 maandjes, en dan heb ik alles gehad en mag ik bij MacDonalds gaan werken...
*kots*

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes


Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-01 17:41

Hee laui... je slaagt toch als je een 4 staat (met twee 7ens als compensatie?)
Verward Tentamengemiddelde is 'maar' de helft... de hebt dus nog de tijd om alles bij te werken tot aan mei, toch? Stel dat je dan een 4 staat en je haalt een 5, heb je al weer een 4,5 = 5. Tipje... zit heel hard 'My life' aan van Anouk of 'Survivor' van Destiny's child.. daar krijg je weer moed van. Lekker hard meebléren. Geloof me, ik weet hoe &%&^wiskunde is *heb t er niet voor nix uitgegooid) Ken je niet iemand die er erg goed in is die je voor je examen kan helpen??? Nog een tipje... heeel veeel opgaven oefenen voor je examen. Heeft mij door Ec1&2 heen geholpen war ik anders ook slecht in was....
Cool Succes en ik zal voor je duimen!

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41634
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-01 17:49

Indeed, vooral veeeeeeel opgaven maken.. Ik had bij Wiskunde altijd zoiets van 'ooooh, dat snap ik wel' maar dan ben je er nog niet Lachen Je moet vooral wat routine hebben in die opgaven en dat krijg je alleen maar door opgaven te maken..

Tja, en als je vragen hebt dan mik je ze toch lekker op bokt? Kijken wij wel of we er uit komen en of we het beter uit kunnen leggen dan die oliebol leraar.

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

Thirza

Berichten: 9259
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-01 17:56

wiskunde ik ben blij dat ik het niet meer heb maar succes morgen en zeker goed gaan leren

Silvia

Berichten: 3267
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-01 18:02

Hoe meer ik leer hoe meer ik weet
Hoe meer ik weet hoe meer ik vergeet
Dusseh, waarom zou ik nog gaan leren?!
Party!! Party!! Party!!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-01 18:06

blegh ik heb ook een godsgruwelijke hekel aan wiskunde!!!! doe jij nog oude stijl??? dan kan je nog slagen zoals marjo al zei met een 4 en 2 7ens als compensatie, in de 2e fase kan dat niet meer....
ik leef met je mee hoor

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Silvia

Berichten: 3267
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-01 18:18

Zeg Maaike,
Even een vraagje tussendoor:
Wat dat schaap van jou nou nooit eens moe van al dat springen?! Party!! Party!! Party!!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-01 18:23

nee hij *ploempt* en das wat anders dan springen, van ploempen wordt ie niet moe en van springen wel. daarbij komt nog dat ie de eeuwige energie heeft!! Clown *LOL* Schijnheilig Pling Party!!

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-01 18:33

tis niet alleen wiskunde, maar als ik begin te tikken heb ik al geen trek meer om verder te gaan... ik weet niet wat het is eigenlijk. misschien de angst dat ik er na mijn examens helemaal alleen voor sta, en dat ik op een of andere manier niet zie hoe ik het allemaal voor elkaar moet krijgen. was er nu maar iemand die me genoeg geld gaf om me nooit meer zorgen te maken... en dan komt dat wiskunde er nog bij...

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes


Thirza

Berichten: 9259
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-01 18:35

Citaat:
Op 2001-04-17 19:02, schreef Silvia:
Hoe meer ik leer hoe meer ik weet
Hoe meer ik weet hoe meer ik vergeet
Dusseh, waarom zou ik nog gaan leren?!
Party!! Party!! Party!!

die heb je uit de fancy agenda toch?

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-01 18:35

tja ik denk dat er weinig aan te doen is laudie... stug doorwerken en lekker aan je toekomst denken, eindelijk doen wat je elf wilt, waar je zelf voor kiest en met Jopeledook bezig. always look on the bright side of life!!
knuffie

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-01 19:07

owh, wat klinkt dit bekend.
Ik snapte geen donder van wis en scheikunde. 100x naar de leraar geweest, 100x het zelfde uitgelegd en nog niet snappen.
Dus ook gezegd bekijk het maar. Gevolg, op 3 tiende gezakt voor mijn mavo.
Tja, als ik misschien iets harder had geleerd, had ik het misschien wel gehaald. misschien...........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-01 19:26

Wat Bart zegt is waar. Zel fkon ik het voor ec1 en 2 wel opbrengen, voor Wi helaas niet. Wat Wi betrof hield ik mezelf voor dat je daar niet voor hoefde te leren, maar dat je het gewoon moest kunnen. Dezelfde technieken snapte ik met Ec wel, raar he?
Op de universiteit kreeg ik de hele wi riedel weer van voren af aan en weet je, wortel 3 zegt me nog steeds helemaal niks. Tenzij Lab's wortels genummerd zijn. Ik heb het spiertje gewoon niet, klaar.
MAAR op de universiteit heb ik er toch maar even hard voor geblokt om dat examen te halen, en zie daar het is gelukt.
Doe het Lau, het scheelt je een hoop narigheid. Pak de examenbundel en sommen maken, echt waar.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-01 20:15

Op een bepaald moment heb je zo lang het maken en leren uitgesteld dat je, als je er dan eindelijk eens moed voor hebt om ermee te beginnen, je te erg achterloopt en het dus helemaal ontmoedigend is. Niet aflaten weten hoor!!!! Dan maar langzameraan dan de rest maar het is zonde om te zeggen 'ik kan het toch niet en kan mn achterstand nooit meer inhalen'... JIJ bent de enige die kan zorgen dat het gebeurt.. beter geprobeerd en mislukt dan niet geprobeerd toch..? Even heeel hard doorbijten. Wij zullen je wel mentally steunen... JE KAN HET JE KAN HET JE KAN HET....

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-01 20:15

Wiskunde vond ik leuk (ieehheee echt waar)
mavo wiskunde is niet zo moeilijk vergeleken met jullie maar ik snapte het gewoon en dan is het leuk logisch nadenken enzo.
Het enige voordeel dat ik nu 4 jaar alter eraan heb is dat ik vrij snel kan hoofdrekenen en een boel kan onthouden etc.
een 9 voor een tentamen en een 5.9 op m'n examen hoogste van de klas op het examen.
Scheikunde was echt Misselijk Misselijk ik denk omdat ik in het begin dingen in m'n kop moest stampen en dat niet wou te druk met euh? paarden natuurlijk.
gevolg dat ik het in de 3de heel moeilijk had het vak liet vallen als examenvak vervolgens op de tandartsass. opleiding helemaal in de knoei kwam en ik 1.3 en m'n hoogste een 3.4 voor tentamens haalde.
Ik had zo'n hekel aan dat vak ging toen maar een hele boel spijbelen en het werd alleen maar meer bagger.. als het begin niet lukt lukt niets meer lijkt het wel bij dat stomme vak.....

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-01 20:34

Ik háát wiskunde ook echt. Hij gaat met de snelheid van een hoge snelheidstrein door t boek en legt amper wat uit en als je dan een fout hebt wordt hij boos. Nou forget it ik ben nu al superblij dat ik een 8 sta, wat binnenkort wel zal veranderen met al die poedersuikerformules enzo. Ik vind hem echt een slechte leraar, je moet toch leren van je fouten? Nou volgens mij vindt hij dat niet!

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-01 20:35

Kom op Laudine, even doorzetten! Dan ben je er weer van af. en dan ben je zoooooooooooooooooooooooooooooooooo
ooooooooooooooooooooooooooooooooooo
ooooooooooooooooooooooooooooooooooo
ooooooooooooooooooooooooooooooooooo
ooooooooooooooooooooooooooooooooooo
ooooooooooooooooooooooooooooooooooo
ooooooooooooooooooooooooooooooooooo
ooooooooooooooooooooooooooooooooooo
ooooooooooooooooooooooooooooooooooo
ooooooooooooooooooooooooooooooooooo
oooooooooooooooooo blij dat je het hebt gedaan!
Succes!

[edit heike] even de tekst wat smaller gemaakt]

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Heike op 2001-04-18 11:59 ]</font>

miseryfox

Berichten: 1681
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-01 21:26

hier pessies tzelfde...
ik zie er tegenop om die toets morgen te gaan maken. Maar als k hem 1maal voor me heb liggen kan t mn reet roesten en maak ik ene opgave en lever t dan in...
t/m de derder was wis mn lievelingsvak...
ik had all1 maar 8n..
vanaf de 4e (2e fase) all1 maar onvoldoendes...
rampzalig!!!!!!!!
k begrijp r echt geen kont van...
volgens mij begrijp k nog meer van rusisch!!!
doe je best!!!!!!!!!!!!!!!!!
(probeer altijd wel wat in t vullen, bij osn krijg je namelijk al punten als je maar een klein deel goed heb....)

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-01 06:20

Zo laui was dit nou???
moeilijke wiskunde, ja das wel vaker zo.
maar daar moet je niet depri van worden hoor.
zoals iemand anders al zei (en ikke niet dus
he maaike) kan je dan nog gewoon slagen.
en aangezien je voor de rest een superlijst
hebt moet dat toch wel gaan lukken?? Kan je
niet iemand vragen die je tot je eindexamen
blijles wil gaan geven zodat je de basis een
beetje snapt das al iets.
En als je t examen toch niet haalt dan zet je bart gewoon opzij en wordt jij lekker
webmaster van bokt. En dan vraag je per maand een tientje om te bokken Wij zijn zo verslaafd dat wij dat natuurlijk wel doen. en zie dna het resultaat laui wordt rijk!

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-01 11:01

Ah praat me niet van opgaven oefnene en al helemaal niet van eco1...elke keer denk ik van ja, nu snap ik het, denk ik dat ik een hele wijze redenering heb, kijk ik bij de antwoorden, weer alles de verkeerde kant op geredeneerd...ik leer het nooit volgens mij....ik blijf maar hangen rond de 5.5/6.0 . Iemand Eco1 tips??

Wiskunde A is ook zo'n 'oliebol'vak, maar daar haal ik dan op tentamens wel weer een redelijk cijfer op...een 7.1 op de laatste,ik sloeg echt steil achterover...nou vind die gast dat ik voor de acht op m'n eindlijst moet gaan, dus moet ik een 8.1 halen op m'n examen. Ik ga het gewoon proberen!! (geloof er aleen nog niet echt in... Lachen

En laui, je hebt het tot nu toe altijd nog allemaal gehaald, dus waarom nu niet? Kom op, je bent het hele VWO doorgekomen en nu kan je het ineens niet meer? gewoon er tegenaan voor de examens, kom op joh, Tsjakka!! het gaat gewoon lukken!!

grtx en succes, Rieja

Citaat:
Op 2001-04-17 18:41, schreef Laura:
Hee laui... je slaagt toch als je een 4 staat (met twee 7ens als compensatie?)
Verward Tentamengemiddelde is 'maar' de helft... de hebt dus nog de tijd om alles bij te werken tot aan mei, toch? Stel dat je dan een 4 staat en je haalt een 5, heb je al weer een 4,5 = 5. Tipje... zit heel hard 'My life' aan van Anouk of 'Survivor' van Destiny's child.. daar krijg je weer moed van. Lekker hard meebléren. Geloof me, ik weet hoe &%&^wiskunde is *heb t er niet voor nix uitgegooid) Ken je niet iemand die er erg goed in is die je voor je examen kan helpen??? Nog een tipje... heeel veeel opgaven oefenen voor je examen. Heeft mij door Ec1&2 heen geholpen war ik anders ook slecht in was....
Cool Succes en ik zal voor je duimen!


Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-01 11:01

En viel het nu wle mee? Of heb je het bagger slecht gemaakt.

In ieder geval 'kop op' je bent er weer vanaf.

Nu de motivatie nog..

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

miseryfox

Berichten: 1681
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-01 15:11

bij mij ging t iets beter als vorige x....
ik zie t wel...

en bij jou???

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-01 16:38

ik ga er nix over zeggen... echt... als ik zeg dat het goed ging, dan heb ik een 2 (zie vorige keer) en als ik zeg dat het slecht ging, dan heb ik een voldoende... en ik ga niet zeggen dat het slecht ging omdat ik het gewoon ook niet weet...
4 sommen, som 2 was gewoon poedersuiker, die snapte niemand. Partieel integreren hoefden we niet te doen... de eerste som was met een bol, dat had ik NIET geleerd... heel stom, maar ik zakte vanochtend ook al in elkaar... ik moest moeite doen om niet te gaan janken in die zaal... ik kan het ook best, dat is het ook niet. het gaat gewoon niet, morgen natuurkunde... Bwuerk, maar dat KAN ik echt wel, daar ga ik ff een vet cijfer voor halen... Hoop ik...

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-01 16:48

Hey Rieja ik wil me wel uitleven op Eco1 voor je hehe.. Snap je het wel als je het antwoord ziet in de bundel? Als je nou eentje niet snapt moet je t maar ff neerzetten wieweet zie ik t licht Schijnheilig Ik heb echt heeeel veeel geoefend en als laatste examen 2000.. die vond ik zelfs makkelijk! Als wij nou zo'n examen krijgen???!!

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-01 19:38

Hmm..tsja, iedereen vond 200 simpel behalve ik dus...reslutaat was iets van een 5.8 Boos! . Op die van 1998 had ik een 6.9, als ik dat nou eens haal voor m'n examen....ben ik allang tevreden.
Hee als ik weer aan de gang ga en ik snap het niet zal ik het hier wel effe neerzetten.

Ik vind vooral die elasticiteiten poedersuiker. Weet jij misschien wat elasticitiet nou precies inhoudt? Ik weet eigenlijk nooit zo goed waar ik het over heb als ik dat moet doen. En wat is nou eigenlijk eem multiplier? Ik weet wel hoe ik die moet uitrekenen enzo, dat worden van die gave lange vergelijkingen (vind ik wel weer tof) maar wat het dan verder voor nut heeft???????
En ook het invullen van die stomme
Y=C+I+O+E-M/Y=S+B+? kan ik echt niet!
Laatste probleem is die fiets betalingsbalans en last but not least de staat van middelen en bestedingen......maar dat had ik eigenlijk gewoon niet genoeg geleerd voor het laatste tentamen.

Ik vind die IS/LM sommen altijd gaaf, die zijn zo simpel.....en die met Bep'jes(snap je dat? - breakevenpoint Pling )

ga nu even proberen foto's op het plaatjesforum te zetten......grtx, Rieja Party!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: YandexBot en 30 bezoekers