op eens paardloos! :? lekker zeg

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
loez

Berichten: 11062
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

op eens paardloos! :? lekker zeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-04 17:49

sommige kennen petra wel(waar ik het soms in mijn topics over heb met gimmy en heaven!)

ze zegt altijd dat ze heel direct is dus meteen iets in iemand gezicht zeggen.
nou net terug van divoza was heel leuk leuke spullen gekocht maar ZO druk!!!!!!
ik ga mail lezen,msnnen en op bokt,krijg ik een mail van petra!

voor heaven en gimmy hoef je geen spullen te kopen want die 2 hebben al troep zat(valt reuze mee) en voor je zelf eigenlijk ook nix want je hebt al veel en eigenlijk geen pony of paard(lekker afgezeken Verward)

dan staat er,

het is misschien een iets minder leuk bericht voor je,maar ik heb al een paar weken iemand ander voor heaven en gimmy!
ze is 21 jaar en is wat sterker als jij en staat wat sterker in de schoenen(ik normaal ook ,maar het gaat de laatste tijd niet zo goed thuis en op school,is weer beter aan het worden.)
omdat gimmy nu naar de hengst is en voorlopig nog niet terug komt heeft ze heaven maar gedaan.
en als gimmy terug is zal ze gimmy intensief gaan rijden.
ik mag nog steeds blijven komen en 1 x of zo in de week op gimmy of heaven rijden.
nou met heaven ga ik niet nog een keer beginnen want het klikt zeker niet,en gimmy wil ik graag blijven rijden,maar dan rijden er 3 mensen op haar,ja nu dan 2 maar als petra van haar zwangerschap af is 3.
en dat doe ik niet.
ik heb gewoon het liefst een paard voor me alleen of waar ik dan met zijn 2e op rijd.nu gaat ze er dus vanuit dat ik nog steeds kom om alle ...klusjes van haar te gaan doen omdat ze het zelf nu niet doet vanwege haar rug.
ja mooi niet,ik ben al een keer gebruikt al stalknechtje.alleen maar stallen en zo(opzich niet erg,maar niet als mijn paard voor mijn neus weg wordt genomen,en als hun 2 dan de stallen niet gaan doen en zo kan ik dat fijn gaan doen ja daag!!!)
sommige van jullie hebben al gezegt dat ik een ander paard moet zoeken,en dat doe ik nu dus ZEKER!!
1 waar ze me wel fatsoenlijk als ruiter behandelen en niet die me voorrot ligt te schelden op het paard,en me met 4 cm lange sporen en thiedeman terwijl het niet nodig is.

ze zegt dus ook dat ze altijd heel direct is NIET DUS!

ten 1e ze heeft dus al een paar weken een andere ruiter
en ten 2e ze stuurt het via mail!

nou ze had me juist moeten bellen of me ff moeten laten komen toen ze al van plan was om iemand anders te vragen.

en mijn zus rijd heaven dus ook ,en ik ga er vanuit dat ze ymke(mijn zus niet ymke van bokt Haha! maar een andere )niet gemailt heeft.
ik ben toch best wel boos,
nu ben op eens paardloos.
dus ja wat moet ik nu?
ik ga dus echt niet bij een manege rijden.

hier in de buurt krijg je zoiezo niet zo snel een eigen verzorgpaard.

ik net weer spulletjes gekocht om te rijden en zo,krijg ik dit rot verhaal van petra te horen Boos! .

weet iemand iets?

Groetjes Anneloes

[o]



Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 17:52

wat is er verkeerd aan om bij een manege te rijden??? heb ik ook jaren gedaan, sterker nog ik doe het nog...
die paarden hebben meestal een heel drumvat aan trucjes en t is de kunst om die te ontdekken..

succes met het zoeken naar je bijrijdtpaardje

Rust in vrede, lieve, malle pony. ik zal je nooit vergeten. [IM] Vaarwel, lieve, maffe kleine pony.
* Pepper's Breeze 15-05-2006 - 21-12-2010
Lucy: http://www.allbreedpedigree.com/hollywood+royal+girl

nutiagek

Berichten: 2059
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 17:52

Jeetje wat ideoot zeg!
Echt heel flauw en jammer voor je!
Lekker een ander paardje zoeken en snel weggaan bij die Petra!

Bokkende Fjordenrijder #2
Hobbelende Vosjes Pester #18
Vrijheidsdressuurprater #25

loez

Berichten: 11062
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-04 17:56

klaske schreef:
wat is er verkeerd aan om bij een manege te rijden??? heb ik ook jaren gedaan, sterker nog ik doe het nog...
die paarden hebben meestal een heel drumvat aan trucjes en t is de kunst om die te ontdekken..

succes met het zoeken naar je bijrijdtpaardje



heey opzich is er helemaal nix mis mee om bij een manege te rijden,zolang je maar een fatsoenlijkenetjes verzorgde manege hebt met netjese paarden en waar je goed les krijgt,maar alle maneges hier in de buurt zijn Misselijk
en ik wil het liefst gewoon een paard waar ik lekker mee aan de slag kan en die ik goed kan gaan vertrouwen e er lekker maar serieus mee kan rijden!ik dacht dat het met gimmy kon,op het begin ging het slecht,maar nu ik hem steeds beter leerde kennen,ging het beter!
en nu krijg ik dit te horen,wie weet wat er wel niet allemaal van was gekomen als ze me fatsoenlijk de kans zou geven om gimmy te leren kennen ik reed haar nog geen maand.en dat was 1 x in de week!

[o]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 18:18

€¼¤½¼ voor je zeg, naja heb op msn al gereageerd en gezegd wat ikervan vond, maar dit is echt niet normaal!!!!

loez

Berichten: 11062
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-04 18:20

boygirl schreef:
€¼¤½¼ voor je zeg, naja heb op msn al gereageerd en gezegd wat ikervan vond, maar dit is echt niet normaal!!!!


heey ja het is zeker niet normaal,ik hoop wel dat ik weer snel een leuk paardje krijg!

[o]

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 18:28

Sjongejonge ik vind het echt idioot. Als ze dan toch op zoek is naar iemand anders, had ze dat op zijn minst rechtstreeks tegen je kunnen zeggen ipv over de mail.
In ieder geval heel veel succes bij het zoeken.

“Riding a horse is not a gentle hobby, to be picked up and laid down like a game of Solitaire. It is a grand passion.”

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 18:38

toen ik door de verkoop van de manege ook paardloos was geworden, ben ik ook bij een manege gaan rijden , ik was toen 15 a 16
op mijn vorige manege was ik dag en nacht en reed ik alles wat jong, lastig of gewoon gestoord was Haha!
ik reed daar alle jonge paarden in , en manege paarden en pony's die lastig waren reed ik zo nu en dan bij
ik was helemaal in mijn element, totdat de manege op een vervelende manier was overgenomen door iemand die totaal geen belang bij de manege had en alleen voor ogen had er een wedstrijdaccomodatie van te maken ... hij kocht arabiertjes omdat hij die mooi vond... manegeruiters vielen daar dus om de haverklap af, ik heb een tijdlang nog al deze pony's gereden, maar ja al mijn vriendinnen waren weg, dus gezelligheid was er ook niet meer
toen ben ik op n alles behalve goede manege gaan rijden, gewoon voor de lol, en om mensen te ontmoeten en lekker met parden bezig te zijn
ik kreeg omdat ik verder als de gemiddelde manegeruiter was, best leuke paarden in de les, ik heb daar een seizoen gereden en toen had ik daar mijn allereerste lesklantje gevonden
ze reed een les voor mij en ik raakte aan de praat met haar moeder, die vertelde dat ze thuis n jonge pony had en of ik kon helpen
dat was dus mijn allereerste klantje!
en omdat ik haar ook begeleidde op concours, en ze het ook nog eens goed deed, haalde ik van haar ponyclub steeds meer klantjes binnen . en zo ben ik dus met lesgeven begonnen Haha!

ik bedoel maar, je hoeft niet alleen naar een manege te gaan om te leren rijden!!
misschien vind je via die weg wel een nieuw verzorgpaard !

loez

Berichten: 11062
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-04 18:40

Gjilke schreef:
Sjongejonge ik vind het echt idioot. Als ze dan toch op zoek is naar iemand anders, had ze dat op zijn minst rechtstreeks tegen je kunnen zeggen ipv over de mail.


heey jaa vind ik ook precies!
en ze zegt ook nog dat ze direct is.
idd als ze opzoek was naar iemand anders had ze me op zijn minst ff moeten bellen,is altijd beter als mailen of gewoon meteen ff moeten laten komen.en niet via mail en paar weken later mee aan komen zetten.
en ze zegt ook nog ik hoop dat je het van mijn kant begrijpt

Boos! Boos! Boos! Boos! Huilen Verdrietig

[o]

loez

Berichten: 11062
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-04 18:44

heey crossmonster,ja zoals ik al zei met maneges is nix mis,zolang je er fatsoenlijk les krijgt en zo.
maar ik vind maneges gewoon niet leuk,en ik ken er niemand en mijn vriendinnen rijden op de club met eigen pony Huilen

ik wil dus het liefste een grotere pony of een paardje waar ik lekker mee aan de slag kan lekker mee dresuren sprongetje maken en lekker mee naar buiten kan en zo!
en dat ik hem kan vertrouwen en een goede band met hem op kan bouwen!

[o]

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 20:45

op de manege waar ik reed was het lesniveau ook jankend laag!

maar ik ging er naartoe om juist NIEUWE mensen te leren kennen , en maneges zijn wel degelijk leuk!
als je in een leuke les terecht komt, lekker nababbelen met je klasgenootjes na de les, en vtvoren gezellig ouwehoeren in de kantine, niets mis mee
okej t lesniveau is vaak erg laag, maar je hebt op die manier veel meer kans om mensen te leren kennen die evt een verzorg paard voor je hebben , of weten te staan!
een verzorgpaard/pony zoals jij m beschrijft, die zijn gewoon dun bezaaid,daar zul je je bij moeten neerleggen
als je een echte paardengek bent, dan neem je gewoon een stapje terug en ga je bij de manege rijden
en als je echt zo goed kan rijden , dan zien ze dat daar ook wel en zetten ze je in een gevorderden les of zelfs in een les waar mensen met eigen paarden rijden
niet ergens over oordelen voor dat je er echt bent geweest en je er ook bent wezen lessen

loez

Berichten: 11062
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-04 20:53

maar er zijn maar 2 maneges in mijn buurt...en allebei is !@#$%
en ik vind het fijner om voor mezelf te rijden en in mijn 1tje of met sn 2e of 3e met meer niet....ik rijd het liefst gewoon toch echt een of meer VASTE paarden bij iemand thuis!

[o]

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 10:34

sja ... dan kan ik je ook niet helpen

je kunt wel eigenwijs doen, maar met thuis zitten vind je helemaal geen verzorgpaard
en als je een echte paardengek bent, dan kun je geen dag zonder paarden of pony's.... dus tis of nu gaan afkicken, of gewoon gezellig eens kijken op die maneges , gewoon proeflesje nemen
zien ze meteen dat je goed kan rijden , en dan kom je toch in een leuke les terecht?

loez

Berichten: 11062
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-04 10:37

maar ik heb op allebei de maneges minstens 2.5 ajar gereden.
het was er niet goed verzorgt en de instructeurs schelden je half uit.
een meisje uit mijn klas rijd nog bij die zelfde manege...en ze leert er ook nix meer bij.
maar er is een soort paardenhandelaar/stal in de buurt dus ik bel daar ook ff naartoe!

[o]

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 11:08

ik wordt ook wel uitgescholden als ik weer iets fout doe wat me al zo vaak is uitgelegt.. als ik mijn kop er niet bij heb of wanneer dan ook. je moet tegen kritiek kunnen want daar leer je van..
schelden is niet altijd nodig maar het helpt wel want ik doe het daarna toch minstens 2 x goed Haha!
(ik ben een beetje hardleers)

Rust in vrede, lieve, malle pony. ik zal je nooit vergeten. [IM] Vaarwel, lieve, maffe kleine pony.
* Pepper's Breeze 15-05-2006 - 21-12-2010
Lucy: http://www.allbreedpedigree.com/hollywood+royal+girl

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 11:40

ik kan je er wel mee begrijpen.
zit je veel geld aan lessen uit te geven die nergens op slaan en waar het helemaal niet leuk is.
kun je beter het geld sparen.

is er ook geen leukere manege verder in de buurt?
als je er maar een keer in de week heen gaat kun je voor die eene keer toch wat verder rijden?

of anders toch die eene pony een keer in de week blijven rijden.

en verder gewoon goed zoeken naar nieuwe verzorgpony (marktplaats,divoza,hippics enz)

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 11:55

Wat een rare gang van zaken! Ik zou zeggen; Good riddance!
Maar wel klote natuurlijk...

Faber quisque fortunae suae

Khartoum

Berichten: 1598
Geregistreerd: 30-04-04
Woonplaats: Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 12:36

heej anneloes,
Ik had een verzorgpaard wat verkocht werd en die was ik toen dus ook kwijt maar als je gewoon op maneges ofzo of op plekken waar paarden zijn vraagt of je eerst klusjes kan doen en laat zien dat je enthousiast ben met paarden dan kom er van zel iemand naar je toe en dan vind je vast weer gauw een nieuw verzorgpaard....Het is trouwens wel onwijs banketstaaf dat je zo te horen krijgt dat ze iemand anders heeft ipb jou Verward Verward Verward

Guetta

Berichten: 3969
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Klundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 13:29

egt rottig voor je

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 13:46

zo zeker banketstaaf. ze had het inderdaad gewoon rechtstreek tegen je kunnen zeggen, en niet via een of andere mail.
maar kan je niet op een van de pony's gaan rijden van je vriendinen? of je zelf aanbieden als verzorgster als een keer iemand niet kan, of op vakantie gaat?
suc6!!

'Wil je me alsjeblieft vertellen welke kant ik op moet vanaf hier?'
'Dat ligt er aan waar jij naar toe moet,' zei de kat.
'Dat kan mij niets schelen,' zei Alice.
'Dan doet het er niet toe welke kant je opgaat' zei de kat.

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 15:20

Zo dat is niet zo leuk voor je .... Wat vervelend dat ze het niet ff persoonlijk tegen je zegt maar via een mail. Beetje laf hoor. Succesmet het zoeken naar een nieuw bijrijdpaardje !!

Kane me kanjer!!!!
Dressuur B + heel veel en nu ook L1 +16 yeah L2 here we come ! :)

loez

Berichten: 11062
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-04 16:06

hallo iedereen bedankt voor jullie reacties!!!
Ik blijf tot nu toe nog gewoon 1x in de week op gimmy rijden als ze terug is van de hengst....en soms als mijn zus heaven dan rijd ga ik er ook gewoon ff op beetje stap en draf...net ook gedaan..en ik merkte al weer meteen HET KLIKT NIET!!!!!!!
maar ik blijf ze gewoon 1x in de week rijden en dan zoek ik nog een fatsoenlijke erbij!
ik zag petra net,doet ze doodnormaal tegen me...en toen ik ff spullen aan het opruimen was begon ze tegen me zus...ja anneloes is wel een beetje boos of niet(VIND JE HET GEK !)
en zo was ze dus bezig...toen ik er weer aan kwam deed ze weer normaal!

ik snap het niet hoor!
bij ons in de buurt zijn zoals ik al zei 2 maneges.
alles is onverzorgd en elke les het zelfde...(je krijgt nieteens goed les)!

[o]

Joets

Berichten: 1630
Geregistreerd: 08-05-03
Woonplaats: Horst

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 17:17

Hoi, das niet echt leuk natuurlijk.
Woon jij in Oirlo in limburg?
En je vond tinkers leuk?
Dan mag je me heel even pb-en en misschien dat ik je blij kan maken!
Groetjes van Joets aka Juulke

Joets: Ook wel bekend als SuperKrabbelJoets. Haar pb-box staat altijd voor u open als u behoefte heeft aan een luisterend oog of lezende oortjes. Bovendien biedt ze u graag hulp bij het opstellen van mailtjes en krabbels waar u zelf niet meer uit komt. Hierbij moet melding gemaakt worden van het feit dat ze zelf redelijk impulsief is en totaal niet spoort. Wanneer u zelf dat talent niet bezit kunnen haar acties en mails als schokkend ervaren worden.

Ilsiie

Berichten: 8224
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 15:27

erg idioot jah!!!! ik hoop dat je znel een nieuwe verzorpony hebt!!1

Groetjes Ilse

Live your dreams

Nadir

Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 16:05

Jammer dat het zo gelopen is! Je moet je echt niet als slaafje laten gebruiken, ze kan best zelf de rotklusjes opknappen... En dat ze iemand anders laat rijden terwijl jij zo je best doet, nou dan zou ik er ook genoeg van hebben! Als ik jou was zou ik ingaan op de reactie van Joets, en die petra lekker laten stikken... Succes! OK dan!

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: joyce83, Maanon_, maxie, onpaard en 32 bezoekers