Mishandelde pony laat diepe indruk achter...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Mishandelde pony laat diepe indruk achter...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-04 20:53

... meer dan ik gedacht had.

Vandaag was ik met een vriendin en haar Haf naar de dierenkliniek in Berghem.
Harley (de Haf, niet mijn vriendin Haha! ) moest gechipt worden, en het was een mooi stukkie oefenen met de trailer. Harley laadt niet zo makkelijk...

Het vertrek begon voorspoedig. Harley ging braaf na pas 2 flinke tikken en een schreeuw de trailer in.
Het was maar een kwartiertje rijden, en het chippen was ook zo klaar (even chippen, zo gepiept Haha! Haha! ).
Mijn vriendin ging naar binnen om de papieren in orde te maken en te betalen (terwijl ik even buiten bleef wachten met Harry de hengst Haha! ), toen er zo'n "ouw boerke" het erf op kwam rijden in een soort van vooroorlogs vrachtwagentje met een trailertje erachter.
De dierenarts kwam er gelijk aan en het "boerke" trok de klep van de trailer open.
Daarin stond een schattige mini-Appaloosa merrie met een prachtige dikke staart (jaloers!!).
Toen de dierenarts de staart van het merrietje opzij trok was het schrikken geblazen: de anus en vulva waren niet meer van elkaar te onderscheiden, en het hele zootje was zo dik als een voetbal. Overal zat bloed en de lappen vlees en vel hingen er los bij. Het beestje was duidelijk in shock, ze moesten haar zowat naar de wasplaats dragen... vreselijk!
Ik hoorde het mannetje iets zeggen als "rotjong moeten met hun poten van dieren afblijven" en een hoop gevloek.

We hebben Harley snel in de trailer gezet (die werkte wonderwel mee!) en de hele weg naar huis ben ik zeer ontdaan geweest. Ik ben geen watje, maar zo'n arm klein ponietje... ik had niet verwacht dat het zo'n indruk zou maken om zoiets van zo dichtbij te zien.

GillyZidane

Berichten: 4409
Geregistreerd: 03-03-03
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 21:39

he meid. wat een rottig iets om mee te maken!
lijkt me idd geen fijn gezicht zeg!
bah. sterkte!!

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 21:39

jeetje wat een verhaal,
dit is toch geen actie van die man die alle pony's van achteren neer steekt he?
lijkt er jammer genoeg wel op..
wat vreselijk zeg,
ik hoop dat de schuldige gauw gepakt word !

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 21:49

Tss, stelletje buillen wie doet nou zoiets, en dan ooknog van achter.. Stelletne idioten

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 22:16

Jemig... Alweer...? Scheve mond

Ze blijven toch ook aan de gang met die dieren martelen he...
Verschrikkelijk.

Ik kan me heel goed voorstellen dat zo iets een diepe indruk bij je achter laat.

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 22:21

Gedverdemme, wat lijkt me dat een klotegezicht..

Wel goed dat het boerke het beestje laat helpen. er zijn er helaas hier in de buurt nog zat die het beest aan der lot overlaten en wachten met het bellen naar de veearts..

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 23:05

jeetje wat erg!
je hoort het echt steeds vaker Boos!

(ik ga ook altijd na dierenarts in berghem Lachen )

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 23:14

o men...... Ik kan je volkomen begrijpen. Het is al zo vreselijk die dingen te lezen. En nu word je er live mee geconfronteerd. Dat gaat toch je verstand te boven. Ik hoop dat het diertje het redt. Bel je er nog over terug hoe het afloopt? ik zou dat doen namelijk.

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 00:33

ik begin me echt heel erg zorgen te maken om hoe ver dit nog zal gaan...

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 02:23


Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 10:19

wat kan je hier toch boos om worden!!!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 11:54

De rillingen lopen over m'n rug! Dit soort dingen blijven nog heel lang op je netvlies staan... vreselijk zeg!

SuusJa

Berichten: 3042
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: Druten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 12:22

LuvdaTossa schreef:
De rillingen lopen over m'n rug! Dit soort dingen blijven nog heel lang op je netvlies staan... vreselijk zeg!


Idd, tuig.

Wat moet er in die mensen omgaan dat ze zoiets doen? En wat moeten ze daarna welniet denken. Die lui zijn echt ziek in hun hoofd Boos! Boos!

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 12:55

Ik krijg er kippenvel van als ik het zo lees...
Arm, arm, arm paard... Ik hoop dat het beestje het red..

Je zou dat tuig toch wat doen... Stoom uit je oren

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 13:59

arm beestje, ze moeten degenen die dat soort dingen doen hetzelfde eens laten meemaken, lekker voor ze Boos!

gina_oud
Berichten: 117
Geregistreerd: 09-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 14:29

wat zielig kende je dat paard ook of niet

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 14:32

Gvd!! alweer Boos! Scheve mond
echt zo ontzettend vreselijk is het, ik kan elke keer wel janken als ik er iets over hoor. Hoe KAN iemand zo ziek zijn die lieve paardjes zo'n pijn te doen.
Ik meen het serieus als ik zeg dat ze martelstraffen en doodstraf in mogen voeren! liefst zo snel mogelijk! Dat soort 'gevallen'mogen niet leven!! Dat verdienen ze niet, en een gevangenis straf is te geod voor ze, kost en inwoning verdienen ze niet. BAH AFMAKEN DIE poedersuiker!

grrrrr t stoom komt echt uit mn oren nu

Heel veel sterkte, t lijkt me echt zo klote om dat te zien Scheve mond Hopelijk komt het paardje zelf er zonder al te veel pijn weer helemaal bovenop!

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 14:35

[edit anya: niet gepaste tekst verwijderd]

Excuses voor m'n woordgebruik, maar ik kan het wel uitschreeuwen! Misselijk Lips are sealed Stoom uit je oren
Helemaal als ik die site check van paardenleed ... Wat gaat er in godsnaam in zo een gek om dat ie in staat is zoiets te doen?
Ze moesten ze van een berg stampen, of in de vergeetput gooien. Lekker primitief want dat zijn ze zelf ook. Stelletje achterlijke primaten ...

Dorie nou ben ik weer voor de rest van de dag opgeboeid Boos!
Diep triest, echt zo diep triest ...

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 15:59

Loolapelooza schreef:
[edit]Antoinette: ook quote aangepast ivm ongepast taalgebruik[/edit]


hier ben ik het wel mee eens, echt vreselijk dat er mensen (en jongeren dus ook gewoon) zijn die dit doen.

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 19:10

jee zeg, er over lezen is al rot genoeg, maar nu je het zelf gezien heb, zal het je nog meer raken. Opknopen die lui die dat doen. Weet je wel of ze dat paardje konden helpen??? Verward

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 19:15

Jezus zeg ik krijg al de rillingen als ik dit lees.. laat staan dat ik dit zou zien Scheve mond... Hoe kunnen mensen zo'n diertje zoveel geweld aandoen??

Khartoum

Berichten: 1598
Geregistreerd: 30-04-04
Woonplaats: Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 19:18

wow egt ab-normaal dat mensen zoiets doen met paarden zeg.... echt erg dat je dat van zo dichtbij heb meegemaakt.... ik vind het al zielig als e rbij de dierenkliniek hier waar ik regelmatig langsfiets een doodpaard onder het zeil licht buiten.... :s

8Eveline

Berichten: 3208
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 19:28

heey ik moest ff je verhaal ene paar keer doorlezen voor dta ik het spnapte. Ben wat traag van begrip *LOL* Ik snap niet hoe de man het dna zo ver heeft kunnen laten komen van zijn eigen merrie. Ik krijg gewoon rilling van onmacht Verdrietig

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 19:33

nou ik denk dat die pony gewoon op de wei stond, en dat het boertje de pony zo heeft gevonden, en als een speer naar de dierenarts is gereden

8Eveline

Berichten: 3208
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 19:40

oh ja dat kan natuurlijk ook, nog geen eens aan gedacht