Voor het eerst in de binnenbak met knotsgekke Cerise!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Voor het eerst in de binnenbak met knotsgekke Cerise!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-02 21:00

Zaterdagavond was het zover.
Mijn vriendin zou rijden met haar trailer, en dus haalden we eerst (in het pikkedonker) haar trailer bij de manege op, om daarna naar de pensionstal van Cerise te rijden.
Cerise vond het allemaal wel spannend, schijnbaar stond er iets te gebeuren, want eerst hoorde ze een tijd lang lawaai buiten en toen kwam het vrouwtje, die eerst spullen pakte en weer weg liep, en toen pas haar kwam halen.
Terwijl ze allang op stal stond en het donker was.
"Wat gaan ze nu met me doen?"
Heel nieuwsgierig liep ze de trailer in, rustig alsof het niks was... maar toen ze er eenmaal in stond was ze toch wel opgewonden!
"Dorine, waarom zou ik nou mijn hoofd stil houden om vastgezet te worden, ik kan toch ook wel LOS in de trailer staan?"
Nou dat mocht niet van mij... *LOL*
Toen we eenmaal reden bleef ze rustig staan, en kwamen we heelhuids aan op de manege.
Daar in de binnenbak heb ik haar eerst los laten lopen, eerst mocht ze zelf ff rondrennen en kijken waar ze was. Ik stond in het midden en ze rende in opgewonden drafje rondjes om me heen, tussen drie hindernissen door. "Hee waar ben ik nu beland?"
En sjouwen die benen, echt super... Kwijl
De kantine was verhuurd aan een groep feestvierende mensen, maar ze keek nauwelijks bij de korte zijde naar boven... feestvierende mensen is ze schijnbaar aan gewend Knipoog .
Ze was veel te druk met zichzelf: hier kon ze lekker stuiven en rennen en bokken! Heerlijk!
Toen begon ik me er mee te bemoeien. Ik pakte de longeerzweep en begon haar bepaalde richtingen op te dirigeren, haar tempo wat te bepalen met mijn houding, en toen ze wat minder 'heftig' reageerde mocht ze in stap over, wat ze graag deed want ze moest ff uithijgen.
Ik maakte snel daarvan gebruik om haar aan de longeerlijn te doen, en nam haar mee naar de achterkant van de bak waar geen hindernissen stonden.
Even longeren op elke hand, galopjes uitproberen, en rustig in stap ging ook prima. Ze trok niet echt in galop, hoewel ze duidelijk niet zo gewend is wat kleinere voltes in galop te gaan, moet ze nog leren.
Toen weer stap geprobeerd, halt ging ook fantastisch (dat wilde ze ook wel graag Haha! ).
Daarna voor het eerst de uitrijdeken erop want ze dampte aardig. Ik wist nog niet of ze ooit een deken op had gehad, tot nu toe stond ze altijd buiten zonder deken en heeft een wintervachtje (teddybeertje), maar of iemand ooit bij haar een deken had geprobeerd Verward
Ik dus met de wollen deken, eerst haar laten ruiken, ze keek ff zo van 'wat is dat', en toen haar rug en zij 'geveegd' met de deken.
Ging goed, dus daarna legde ik de deken eerst op het gedeelte waar het zadel altijd ligt, ze keek niet op of om...
Nou toen heb ik heel rustig de deken helemaal over haar heen gelegd, en vast gemaakt. Ze vond het wel lekker warm geloof ik!
Daarna heb ik met haar door de bak gestapt: touw van het halster af, ik liet haar achter mij aanlopen, rondjes van drie meter doorsnee, andere kant op rondje, stukje rechtuit, rechtsaf, linksaf, alle kanten op. Ze liep keurig achter me aan, zo lief!
Daarna herinnerde ik me dat ze al een tijdje niet echt lekker heeft kunnen rollen in los zand, dus ik de deken weer afgehaald, en haar laten rollen... ze genoot!
Toen kwam iemand van de manege nog ff kijken naar wat voor paard ik had gekocht, dus werd ze even in draf aangedreven, twee rondjes en een rondje galop... weer even uitstappen kort en daarna mocht ze weer bij de uitgang stil staan.
We hebben even het hoofdstel en nieuw bitje gepast, en de longeersingel, was allemaal goed.
Toen weer halster en deken om, en de trailer in, en daarna naar de stal.
Onderweg toen we bijna terug waren moest Jolanda nog hard remmen voor een konijn die over de weg schoot! Was helemaal niet de bedoeling, meer een reflex, maar gelukkig reed ze het laatste stukje maar 20 km per uur of zo, dus het liep goed af.
Snel even gekeken of Cerise nog goed in de trailer stond en niet nerveus was geworden... nou die keek zo van: "Wat kom je nou doen? We zijn er toch nog niet?" Maf beest, zo Cool als zij bleef!
Ze is ook supergemakkelijk in- en uit- te laden, gelukkig wel.
Toen in het donker haar weer op stal zetten, ze was heel braaf, snel nog ff wat mest uit de stal en opstrooien, en gauw naar huis!
Het was alweer tien uur, was ik toch langer weg geweest dan gepland.
Wat gaat de tijd hard met zo'n beestje he... Lovers



kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

re

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 21:11

jeetje wat een genot om te lezen hoe het met jullie samen gaat zeg !! Pling

echt normaal hoe ik niet zo van de lange verhalen maar dit was echt zo grappig.

ook de manier waarom je typ wat cerise denk/zegt echt super! Lachen

nou meid ben echt heel blij voor je dat je eindelijk je paardje hebt gevonden en er ook nog een geweldige tijd mee hebt.

zo te horen is het echt een super schat Lovers

nou op naar het volgende verhaal wat je mee maakt met cerise.
groetjes....

tja....

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 21:44

Het is zo fijn te lezen hoe goed je het met cerise kan vinden. Ik denk dat heel bokt met je meeleeft enne vergeet je Peter niet Haha!

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 22:26

Lekker h`e om ze zo te zien spelen in de bak, en dat je ze dan daarna met je houding dingen duidelijk kunt maken.
Als de bak vrij is na het rijden laat ik Laiser ook even lekker rollen in het losse zand. Heerlijk vindt hij dat, hij ziet er daarna zo lief uit. Maar ja dat heb je kunnen zien bij http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... highlight=
Geef haar maar een flinke knuffel van Laiser.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 10:19

Hééé, ik wist helemaal nog niet dat je eindelijk je droom-paardje gevonden had! Geweldig!!! Gefeliciteerd hoor!
Leuk verslag had je geschreven! Zo te horen is het precies het goede paard voor jou, wat je hebt gekocht Cool !
Wens jullie het allerbeste in de toekomst!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 10:43

Wat leuk dat je zoveel plezier hebt met Cerise. Je worden vast een onafscheidelijk koppel. Oh nee met z'n drieen natuurlijk, Peter ook.

Navragen is beter dan afvragen.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 11:00

Ik heb je ook nog helemaal niet gefeliciteerd met je aanwinst, Dorine!

Klinkt als een ontzettend lief dier, ik hoop dat je veel plezier van en met haar zult hebben.

Op de foto ziet ze er schattig uit!

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 11:14

Dat klinkt allemaal hartstikke goed zeg!Je doet het ook zo lekker rustig met haar, ze is vast dolgelukkig met zo'n bazinnetje!
Volgens mij worden jullie een geweldig koppel, als ik het zo lees allemaal. Lovers
Ben echt heel blij voor je, dat je tegen zo'n fijn paard bent opgelopen!
Veel plezier en succes met haar! Lachen

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 12:17

Leuk he het 'uitproberen' van je paardje.
Kijken hoe ze op de trailer reageert, het longeren, de deken, alles is nieuw voor jullie samen maar juist door al lekker een tijdje zo met haar bezig te zijn zal het rijden straks ook veel leuker zijn.
Die kijkt straks nergens meer van op joh! Knipoog

Weet zeker dat jullie een heel leuk stel zijn samen Cool

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 12:26

wat een braaf paardje zeg! leuk dat alles zo onwijs goed gaat! succes met haar!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 16:07

Wat heerlijk om te lezen dat het zo lekker gaat!
Gun het je heel erg, maar let wel op je gezondheid hoor!!!!
Heel veel plezier met elkaar (en je man niet vergeten natuurlijk Haha! )

Geen paarden meer, ook niet meer rijden, veel andere bezigheden maar bokt blijft leuk af en toe

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-02 20:17

Hihi, het gaat natuurlijk niet altijd 'perfect'...
Vandaag deed ik haar ff in de buitenbak die grenst aan de stallen.
Toen ik haar weer wilde pakken holde ze vanzelf de gang van de stallen weer in, maar i.p.v. haar stal (die achterin is) in te gaan, liep ze nog verder door, het hoekje om en via de achterdeur weer naar buiten.
De deur van haar stal stond dus 'te ver open' en de achterdeur ook nog open...
Gelukkig ging ze links i.p.v. rechts (=het terrein af, de weg op!)
Ik kon haar na wat heen en weer geren bij de zijkant van de stal uiteindelijk weer overtuigen dat ze beter kon halthouden.
Snel gepakt want ze liep al weer weg... en hup het touw eraan en haar in de stal gezet.
Daar kreeg ze een appeltje zodra ze braaf was en netjes halster rustig liet afdoen. Gek beestje, ze had weer lekker wat afleiding vandaag!
Daarna konden we snel naar huis, want ik was bekaf. Ik had al in het ziekenhuis chemo gehad, we waren pas om half drie thuis en toen nog naar Cerise, en daarna snel nog een uurtje slapen...
Vanavond heb ik een nieuwjaarsreceptie van de radio-omroep waar ik werk.... ben benieuwd hoe ik er dan uitzie: Gaaaap Gaaaap Gaaaap
Maar de chemo ging deze keer voor de tweede week WEL door.
Normaal had ik de tweede chemo-week altijd te weinig witte bloedlichaampjes.
Nu was het wel goed, was mijn lichaam wel sterk genoeg.
Kwam dit door de VITAMINE P?
Vitamine Paard *LOL* ...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: carin0903, Ceffyl, criollo_yess, Dark7, desireeee_x, Hicaria, joyceberends, Marilu, Poety, Symke, Vinny12511 en 114 bezoekers