afmeting stal niet goed?vies paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marsan
Berichten: 1302
Geregistreerd: 13-04-04
Woonplaats: Zuid Holland

afmeting stal niet goed?vies paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-04 13:35

hai.Mijn tinker van 1.45m staat in een containerstal van 2.40 x 3 m.
Is idd niet al te groot,maar hij staat met goed weer de hele dag in de wei en van de winter een halve dag in de paddock.
Nu staat ie dus al weken overdag in het land (van 8.oo -21.00)De volgende ochtend zit ie telkens onder de mest,zijn hoofd en (witte)manen,van die vieze groene mest,bah!Moet em echt afspuiten ..Waarschijnlijk ligt ie dus s'avonds echt languit in zijn stal.
Mijn vraag....zou zijn stal dus toch te klein zijn?Of zou dit ook in een grotere stal gebeuren.Zijn mest ligt wel altijd netjes achterin.
De prijzen hier zijn best heftig,vandaar ik gekozen heb voor dit maatje,daar ze er genoeg uitkomen.Ik zit nu dus echt te malen,te denken....maar weet t niet ........

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 13:53

Ik denk dat het niet veel te maken heeft met de afmeting van je stal, al is die niet echt groot.
Sommige paarden hebben nu eenmaal de gewoonte om zichzelf erg smerig te maken Knipoog .

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 14:01

Ik denk ook niet echt dat het aan de afmeting van de stal ligt...
Sommige paarden liggen nou eenmaal graag in hun eigen stront Haha!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 15:05

die 2 van mij(1.70 en 1.56) staan ook overdag heel de dag buiten en dan 's nachts in een stal van 3,10x3,10 en vooral die van 1.56 heeft dus alle ruimte, en alle2 zitten ze iedere dag helemaal onder de mest

heeft dus niets met de afmeting van de stal te maken, sommige paarden zijn nou eenmaal viespeuken!

Jatjana

Berichten: 81
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 15:07

Dat ligt waarschijnlijk niet aan de afmeting van je stal, maar sommige paarden maken zichzelf nou eenmaal graag vies. Ik heb vroeger ook zo'n pony gehad die zelfs in de wei wel eens midden in de mest ging liggen rollen, gewoon omdat hij dat lekker vond.

c_alsemgeest

Berichten: 20665
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 15:08

idd... want Rock heeft met zijn 1m54 ook een hele grote stal maar meneer krijgt het altijd in 1 nachtje voor elkaar om helemaal van voor tot achter onder de mest te zitten

x_ultimate_x
Berichten: 578
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 13:47

ik denk ook niet dat een grotere stal verschil maaakt onze schimmel van 1.26 heeft n stal van 3x3 meter en wordt ook gewoon vies en ze komt ook veel buiten

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 13:56

sommige paarden vinden het gewoon leuk om koppeltje te duiken in de mest, handstand, enz. of ze nu een grote stal hebben of niet, de mest vinden ze toch wel Knipoog

ik zou ook trouwens ook liever voor zo'n stal als de jouwe kiezen waar ze lekker veel buiten komen, dan voor een iets grotere, maar waar ze 23 uur per dag op stal staan (en als ze pech hebben 24 uur)