Ervaring met thuiswerk?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Ervaring met thuiswerk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-04 19:09

Ik ben me momenteel een beetje aan het orienteren op een of andere manier een klein beetje bij te verdienen. Ik werk al 40 uur, mijn vriend ook, en nog zitten we vaak een beetje krap bij kas. Daar hebben we zelf voor gekozen door een wat luxere leven te leiden met een paard, een eigen huis in een mooi dorp, 2 auto`s waarvan 1 dure (van mijn vriend natuurlijk! Rolleyes ) en dat soort dingen. Ik zou wel eens wat meer ruimte willen hebben om af en toe wat mooie kleding te kopen, een setje voor Kore, of wat vaker uit eten te kunnen of naar de bios te gaan. Aangezien ik geen zin heb om op zaterdag nog in een winkel ofzo te gaan staan werken, geef ik de voorkeur aan iets thuis. Brochures vouwen ofzo, weet ik het...!
Gisteren zag ik in de krant een advertentie van www.thuiswerk.tv en heb net even op de site gekeken. Het zag er erg netjes uit, ook met een hoop referenties enzo. Het enige nadeel is dat ze geen openstaande vacatures online hebben staan, daar moet je voor bellen... Scheve mond

Zijn er mensen op Bokt die naast hun baan nog een bijverdienste hebben, of mensen die thuiswerk doen??

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 19:57

Pervinco had laatst een topic er over gestart [AM] Iemand ervaring met thuiswerk?

Ik heb daar niet in gereageerd maar wel een tijdje met haar ge pb ( herinner me net dat ik nog ff aan haar moet vragen hoe alles nou afgelopen is)

Zelf heb ik een jaar lang stekkertjes in elkaar gezet ( samen met mijn moeder). Het was zo'n 15 uur werk per week en het kon in principe voor de tv gedaan worden, ik heb er toch zo'n 3000 euro mee verdien in dat jaar.(dat mis ik nu dus ook best wel)

Mijn advies voor haar was:
- bel niet naar 0900 nummers voor 45 cent per minuut ofzo, meestal is het toch oplichterij
- en vermijd ook bedrijven waarbij je eerst iets moet kopen ( rapporten etc). Ook meestal oplichterij.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-04 20:16

Oh dat is dan een goede tip... heb je misschien dan wel adresjes voor me die wel goed betrouwbaar zijn? Mag ook per pb hoor!!

Ik zal Pervinco ook eens een pb sturen dan

Lianne007

Berichten: 2886
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 20:23

hmmm,ik kon ook een baantje krijgen,thuiswerk,als sms oparator,doe dat nooit,dat is voor erotiek bedoeld,en er wordt van je verwacht dat je een of andere anonieme relatie aangaat met de klanten,ik wist eerst niet eens waar het voor was dat sms gedoe,ik hoorde het pas veel later wat het onderwerp was,dus hier moet je ook mee oppassen,ik schrok me wild,gelukkig was ik net slim genoeg om het op tijd af te zeggen,want je hoort veel later wat de bedoeling was,ik dacht voor een verzekering ofzo...tje wist ik veel Schijnheilig

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-04 20:26

Hahahahhahaha!!!! Sorry.... Bloos

Nee ik ga me heel goed laten informeren wat het eventueel inhoudt, don`t worry about that! Liever niets erbij als zoiets wat jij beschrijft!

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 07:16

Ja een goed adres is tegenwoordig best wel moeilijk te vinden. Ik had mazzel gehad, want ik hoorde van een kennis die het deed en ben toen langs het bedrijf gegaan en meteen aangenomen. Maar tegenwoordig worden er zoveel dingen aangeboden die niet 100 % te vertrouwen zijn, je moet mazzel hebben denk ik.

Ik zou zeggen, reageer op advertenties die gewoon een vast telefoonnummer hebben en waarbij je geen inschrijfgeld of iets dergelijks hoef te betalen.

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 09:02

Heb je al eens een lijstje met inkomsten en uitgaven gemaakt, dus niet je bankafschrift effe snel bekijken maar echt opschrijven. Stel een budget vast voor boodschappen en losse aankopen. Wij zijn ons echt kapot geschrokken van de euro's die we uit de losse pols uitgaven aan een plantje zus en een luchtje zo. En waarom wil JIJ thuiswerk gaan doen of in een winkel werken, je vriend kan toch ook wat zoeken of die dure auto inruilen voor een leuke maar goedkopere? Bezuinigen lijkt me meer opleveren dan een baantje zoeken.

Vinka
Berichten: 1177
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 11:38

Je moet inderdaad oppassen bij wat voor 'bedrijf' je gaat werken. Er zijn zelfs organisaties waar je eerst moet betalen om je in te schrijven. De brochures zien er hartstikke netjes uit dus ik kan me voorstellen dat mensen het geloven. Ik vind het een beetje vreemd dat je eerst moet gaan betalen voor je kunt gaan werken. Volgens mij moet je betaalt worden omdat je werkt!