vegatarische recepten

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Anoniem

vegatarische recepten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 17:43

wil al een hele tijd vegatarier worden...

en dan eindelijk heb ik de stap genomen....ik ben vegatarier Bloos! en ohw wat is het lastig....Die lekkere bifiworstjes dat heerlijke shoarma... Schijnheilig

en da'k geen gelatine meer eet is ook lastig...Geen droppies of winegummies meer (alhoewel ik dat gewoon af toe "echt" vergeet gister nog een zak droppies leeg zitten eten)

maar wat is nu lekker vegatarisch eten...En heeft iemand nog vegatarische recepten...!


ankiexxx

Berichten: 3166
Geregistreerd: 26-10-02
Woonplaats: .~*hasselt*~.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 19:12

je schrijft het ten eerste al fout Tong uitsteken
ik ben het ook, maarja ik eet wel nog die snopejes enzo maarja
je kunt geitenkaas eten! dat is heel lekker.

*I am seeing in me now the things you swore you saw yourself*

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 19:16

Ik eet ook gewoon snoepjes hoor, daar hoeven ze niet per se dieren voor dood te maken of om te fokken en veelal word de gelatine al kunstmatig gemaakt (je hebt ook veganistische snoepjes!)
Maar ik vind het helemaal niet moeilijk (meer) bij die bifiwortjes en shoarma wat jij noemt krijg ik eerder een gevoel van afkeer dan honger. Lachen

Eilandje

Berichten: 2823
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 21:23

Recepten -> op Google 'vegetarische recepten' intypen en je weet de eerst 20 jaar weer wat te koken. Of anders de zoekfunctie hier op Bokt eens uittesten, hierover zijn al ontelbare topics geweest...

deedee19

Berichten: 7921
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 15:15

Ben al zeven jaar vegetariër en ik heb er totaal geen moeite mee. En ja ik eet ook wel nog gewoon drop (nu even minder want ben aan de lijn) Als je vegetariër wordt moet je er echt achter staan anders werkt het niet.

Het duurde 1 seconde en een liefde was geboren. Ik ben dankbaar dat ik jou nu ken en voor ieder mooi moment dat ik mee mag maken zolang jij hier bij mij bent...

IG: @doorikke

miltonlover

Berichten: 762
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: moergestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 16:30

ik ben ook vega, en heb er echt geen een keer tmoeite meegehad, die vleesvervangers zijn zo lekker! *LOL*

Samoeray (L)

Ross

Berichten: 1318
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 18:16

Kijk dat is nog eens leuk nieuws! Ik ben trots op je Tong uitsteken
Ik ben al mijn hele leven vegetarisch
en wat ik je kan aanraden zijn de vegetarische shoarm reepjes
Echt heerlijk! En voor de rest moet je gewoon alles een keer en je kan ook in de bieb of in de winkel eens in vegetarische kookboeken kijken

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 18:32

WAt ik altijd zo jammer vind is dat de vegetarisch kookboeken vol staan met wazige recepten waar hele rare dingen doorheen moeten.
Verder koop de appie heijn eens leeg Vingers aflikken Daar hebben ze echt hele lekkere burgers ed.
Ik eet ook nog wel snoepjes ed.
Bifiworstjes zijn idd ook erg lekker, maar als ik er bij na denk wat er allemaal voor gedood moest worden
Bij mij heeft het volgens mij 1,5 jaar geduurd totdat ik echt geen zinm eer had in vlees, dus sterkte OK dan!

deedee19

Berichten: 7921
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 13:36

marina schreef:
WAt ik altijd zo jammer vind is dat de vegetarisch kookboeken vol staan met wazige recepten waar hele rare dingen doorheen moeten.
Verder koop de appie heijn eens leeg Vingers aflikken Daar hebben ze echt hele lekkere burgers ed.


Mee eens af en toe kijk in het kookboek en als ik de ingredienten al niet ken heb ik al geen zin meer om het te maken. Zoek het helemaal niet om dan de hele suup af te speuren. Mijn vriend vindt het niet erg en die maakt wel eens iets lekkers uit het kookboek. Laatst nog overheerlijke pindasoep. Jammie Vingers aflikken

Bij Appie heb ik sinds kort ook het vegabeleg ontdekt. Ook heel erg lekker Vingers aflikken

Het duurde 1 seconde en een liefde was geboren. Ik ben dankbaar dat ik jou nu ken en voor ieder mooi moment dat ik mee mag maken zolang jij hier bij mij bent...

IG: @doorikke

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 18:15

Ja vegabeleg is super! zeker de pate's. de worst vind ik persoonlijk wat minder.
De bapao broodjes al geprobeerd Vingers aflikken ?

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 18:53

Even voor de duidelijkheid, het eten van gelatine is niet te voorkomen. Althans, het kan wel, maar dan ben je meer een veganist dan een vegetarier. Als je vegetarisch wilt eten, let dan op dat je wel voldoende vitamines en mineralen binnenkrijgt. Vlees is een bron van vitamines en mineralen die je ook via andere producten binnen kunt krijgen. Let er echter wel op dat je voldoende binnenkrijgt. Melk en kaas bevatten bijv. ook B12, maar in een kleinere hoeveelheid.

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 23:19

Arno24 schreef:
Even voor de duidelijkheid, het eten van gelatine is niet te voorkomen. Althans, het kan wel, maar dan ben je meer een veganist dan een vegetarier. Als je vegetarisch wilt eten, let dan op dat je wel voldoende vitamines en mineralen binnenkrijgt. Vlees is een bron van vitamines en mineralen die je ook via andere producten binnen kunt krijgen. Let er echter wel op dat je voldoende binnenkrijgt. Melk en kaas bevatten bijv. ook B12, maar in een kleinere hoeveelheid.

Of vitamine tabletten als je niet zo'n gezond typje bent Schijnheilig Haha!


AnoeskaB

Berichten: 544
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Annen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 23:34

De vegetarische filet americain bij de AH is heerlijk. Oh en de sateballetjes ook. Lekker met mosterd. Eigenlijk alles wel wat bij de AH ligt. Bij de andere zaken is het vaak even afwachten hoe de kwaliteit is. De worstjes bij Super de Boer vind ik bijvoorbeeld maar niks, heel droog, maar de orientburger daar is weer wel heel lekker.

Persoonlijk moet ik er niet aan denken om weer opgewarmde kadavers te moeten eten Misselijk. Vreemd dat sommige mensen daar nog steeds zo raar tegen aan kijken, vooral met een BBQ. De plaatselijke slager zou bij een BBQ ook voor de salades zorgen. Er zou 1 aardappelsalade bij ziten zonder vlees. Ik kijk in de schaal en vertrouw het toch niet helemaal. Even vragen: Nee hoor er zit geen vlees, alleen maar kleine stukjes spek.... Frusty

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 01:49

Arno24 schreef:
Even voor de duidelijkheid, het eten van gelatine is niet te voorkomen. Althans, het kan wel, maar dan ben je meer een veganist dan een vegetarier.


Voor de echte duidelijkheid Haha! :

Een vegetariër eet geen producten van gedode dieren (dus ook geen gelatine!!)

en een veganist gebruikt ook geen producten van levende
dieren, zoals zuivel, eieren en wol.

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 08:12

Annetje schreef:
Maar ik vind het helemaal niet moeilijk (meer) bij die bifiwortjes en shoarma wat jij noemt krijg ik eerder een gevoel van afkeer dan honger. Lachen


Dat heb ik dus ook.
Ik vond vlees eigenlijk altijd al vies,en dan te bedenken dat ze daar dieren voor doden.Voor mij was het dus een makkelijke stap
(en vis vind ik gewoon níet te eten)

Maar veganist zijn,en dan nog paard willen rijden... lijkt me erg lastig..
Met al dat leer..

Dreams don’t work unless you do.
Mijn paarden op IG

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 08:18

Twinkie schreef:

Maar veganist zijn,en dan nog paard willen rijden... lijkt me erg lastig..
Met al dat leer..


Dat is een keuze die je maakt.
Maar er zijn voldoende kunststof alternatieven voor de vegetariër.

Ik weet niet of het zo is, hoor, maar ik zou me kunnen voorstellen
dat een veganist niet eens wil paardrijden!

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 08:22

In Natuurwinkels (en Gimsels bijv.) vind je trouwens heel wat meer
vleesvervangers en hartige belegjes dan bij de suup.

(En meestal ook nog bio en zonder gentech, als je dat belangrijk vindt.)

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 12:42

Botervlieg"]
[quote="Arno24 schreef:
Even voor de duidelijkheid, het eten van gelatine is niet te voorkomen. Althans, het kan wel, maar dan ben je meer een veganist dan een vegetarier.


Voor de echte duidelijkheid Haha! :

Een vegetariër eet geen producten van gedode dieren (dus ook geen gelatine!!)

en een veganist gebruikt ook geen producten van levende
dieren, zoals zuivel, eieren en wol.
[/quote]Voor de beste duidelijkheid Tong uitsteken :
Je hebt vegetariers en lactovegetariers. Degene die je het meeste tegenkomt zijn lacto. Oftewel, wel zuivel, eieren, wol (en dus ook gelatine), maar geen vlees of vis. De vegetarier die niets van gedode dieren eet, maar wel de zuivel, eieren en wol gebruikt. En dan de veganist, die niets van dieren gebruikt of eet.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 13:26

Arno24"]
[quote="Botervlieg"][quote="Arno24 schreef:
Even voor de duidelijkheid, het eten van gelatine is niet te voorkomen. Althans, het kan wel, maar dan ben je meer een veganist dan een vegetarier.


Voor de echte duidelijkheid Haha! :

Een vegetariër eet geen producten van gedode dieren (dus ook geen gelatine!!)

en een veganist gebruikt ook geen producten van levende
dieren, zoals zuivel, eieren en wol.
[/quote]

Voor de beste duidelijkheid Tong uitsteken :
Je hebt vegetariers en lactovegetariers. Degene die je het meeste tegenkomt zijn lacto. Oftewel, wel zuivel, eieren, wol (en dus ook gelatine), maar geen vlees of vis. De vegetarier die niets van gedode dieren eet, maar wel de zuivel, eieren en wol gebruikt. En dan de veganist, die niets van dieren gebruikt of eet.
[/quote]

Geen enkele vegetariër eet ooit iets van gedode dieren, dus ook
geen gelatine.

Mocht jij uit enige bron andere info hebben, dan zie ik die graag genoemd.

Hier heb je alle soorten nog even op een rijtje:

Ovo-vegetariër (wel eieren, maar geen melkprodukten)

Lacto-vegetariër (wel melkprodukten, maar geen eieren)

Lacto-ovo-vegetariër (wel melkprodukten en eieren)

Veganist (geen enkele vorm van dierlijk voedsel)

Overig (bijv.: fruitariër, soms geen vlees of wegens medicijngebruik geen verzadigde vetten)

Een vegetariër die wel vis*, schaaldieren en / of gelatine eet is geen vegetariër;
die zou je hooguit parttime vegetariër kunnen noemen.

*Inmiddels wordt hier en daar al wel van de pesco-vegetariër gesproken.

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 22:13

bedankt voor de reacies, ben aan het proberen ook geen gelatine te eten...maar dat is wel lastig (ben altijd gek geweest op winegummies) en probeer er op te letten.(lukt aardig) mwah heb tot heden toe geen vlees gegeten gelukkig....(ben alleen benieuwe wat vegatarische shoarma reepjes zijn Tong uitsteken-->ben geeek op shoarma vandaag hebben me ouder dat gegeten, en het was zo lastig om te laten staan)

mwah ondanks ik scheveninger ben vind ik vis zo gooor dus da's niet zo lastig

deedee19

Berichten: 7921
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 22:24

Wil je wel echt vega worden boygirl, want als ik het zo lees ben je nog te veel into vlees. Sorry als het niet zo is maar het valt me gewoon op.

Het duurde 1 seconde en een liefde was geboren. Ik ben dankbaar dat ik jou nu ken en voor ieder mooi moment dat ik mee mag maken zolang jij hier bij mij bent...

IG: @doorikke

moowsy

Berichten: 7476
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 22:56

Nou Renske dan gaan we samen wel een keer naar de natuurwinkel in Utrecht. En idd zoals als de anderen al zeggen, je moet er echt achter staan. Ik ben nu bijna 4 jaar vegetarisch en ik heb er eigenlijk geen moeite gehad om te stoppen met vlees te eten(vage zin Verward ) Ik at in het begin nog wel vis, maar dat was na 1 jaar ook over. toen we op vakantie waren geweest en ik een paar garnaaltjes had gevangen die dag. Die avond aten we vis, o.a. ook garnalen, ik heb er toen eentje(mijn eerste en laatste) gegeten, en toen heb ik gezegd het is nu klaar ik kan zo ook geen vis eten. Een vis is net zo goed een dier als een koe.
Verder eet ik ook geen gelatine, hoe moeilijk het ook is. Soms vergeet ik wel eens op de verpakking te kijken, maar bij producten als wine gums enz. kun je verwachten dat er gelatine in zit. Lachen
Verder eet ik ook alleen biologische kaas en drink biologische melk. Verder eet ik eigenlijk alleen eieren van onze eigen kippen, maar als ze van de leg af zijn, scharreleieren.
Ik heb al meerdere keren bloedarmoede gehad, dus let ik nu extra op, dat ik genoeg vitaminen, mineralen enz. binnen krijg. Lachen Je moet dus heel wat doen en laten, en het werkt alleen als je het echt wilt, als het na een dag al problemen geeft, is het heel erg moeilijk om vol te houden Tong uitsteken

how sweet can it be to be loved by you

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 04:23

Biologische kaas is niet altijd met vegetarisch stremsel gemaakt.
Even navragen?

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 13:46

ik sta der wel 100% achter hoor...alleen het is zo lekker dan sta ik ontzettend te twijfelenen dan opeens bedenk ik me dat het eigenlijk dode dieren zijn nouw dan hoeft het eigenlijk al niet meer....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 11:44

en als het niet zo blijkt te zijn, dan kom ik daar vanzelf achter....heb ik het iig geprobeerd toch?!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers