Kaprun 2004, Skiën met school (veel foto's)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Kaprun 2004, Skiën met school (veel foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-04 13:23

Vrijdag avond om 9 uur vertrok de bus bij school richting Oostenrijk --> Kaprun, om met een groep van 50 man, waarvan 4 leraren, 1 kennis van een leraar die ski les gaf, en 45 leerlingen uit 4 HAVO en 5VWO te gaan skiën.

De nacht was lang, zwaar en vermoeiend, amper geslapen, en als je dan sliep, werd je wakker gemaakt om verplicht de benen te gaan strekken. Rond 9 uur sochtends kwamen we aan bij ons pension, waar het gelijk tassen in een kamertje zetten was, omkleden in ski kleren, bij het busje van de ski verhuur spullen passen en hoppa in de bus de berg op.

Hier zaten ik en een vriendin Nicole, klaar om voor de eerste maal met de bus de berg op te trekken.

(ik rechts)
Afbeelding

Eerste dag was het klooien op de kinderpiste, niemand had ooit op de skies gestaan, dus het was best wat aanmodderen. En met bange ogen keken we regelmatig om hoog naar de rode piste, waarvan de leraren zeiden dat we er deze week nog af moesten....

Afbeelding

Savonds werd ons om half 11 verteld de lichten uit te doen en te gaan slapen, wat de leraar Coen, niet wist is dat ik en nicole klaar stonden met onze camera's ... best raar trouwens, we moesten de leraren bij voornaam noemen en met je.... heel apart....

Afbeelding

Afbeelding

dag 2: sochtends nog weer klooien op de kinderpiste, en toen die toch echt te makkelijk was geworden, mochten ik en 6 andere, waaronder 1 heer, eindelijk naar boven, naar de blauwe piste....
Savonds toen iedereen op elkaar stond te wachten gingen 2 leraren met een snowboard de kinderpiste af, snowboard gebruikt als slee. Een vrouw riep dat ze ook wel wilde, en hoppa, achterop bij michiel (leraar)

Afbeelding

Nogmaals leraar Coen:
Afbeelding

En leraar Frank: (hij is zot, het werd op een gegeven moment een hobby om hem normaal op de foto te krijgen, tis me uiteindelijk gelukt!)
Afbeelding

Nicole (vriendin) int skieliftje:
Afbeelding

Dag 3: Sochtends piste op, piste af crossen met leraar michiel. Wij waren inmiddels het "gevorderde" groepje, en michiel, nam ons overal mee naar toe, smiddags werden we mee genomen door die kennis van een van de leraren, Ypke, en zij nam ons op de 3de dag voor het eerst mee naar de rode piste!... Dag 3 was trouwens ook gelijk de eerste dag met weinig wolken en flink wat zon...

WAT EEN UITZICHT!
Afbeelding

Afbeelding

Daar staan we dan, klaar voor onze eerste rode afdaling! (ik ben die met de wit met lichtblauw jas)
Afbeelding

Afbeelding

De afdaling was de eerste keer echt dood eng, echt mega stijl, we stonden echt bijna bij de top van de berg, boven de 3 kilometer hoogte. Dit is Ypke, die van het uitzicht staat te genieten
Afbeelding

en 3 uit het groepje...
Afbeelding

De 2de keer van de rode piste, die overging in een blauwe. Bij de blauwe verloor nicole controle over haar snelheid, en bloog kei hard naar beneden, maakte daar een enorme duik in de sneeuw. Ik was zelf net gevallen en zag haar gaan, ik lag HELEMAAL dubbel van het lachen! en kon bijna nie tmeer overeind.... We moesten naar een bepaalde plaats, maar daarvoor moest je eerst nog omhoog, om omhoog te kunnen moest je snelheid maken... oftewel, nicole veel suc6, ze moest weer naar boven klimmen....
(het gele puntje daar beneden is nicole, ze lag zeg maar nog zo'n centimeter of 2, 3 verder naar beneden en opzij...)
Afbeelding

PLOETER PLOETER!
Afbeelding

Het uitzicht blijft super!!! Hoe langer ik er naar kijk, hoe meer ik ervan genoot!
Afbeelding

Bij het pension, hadden we op de 3de dag voor het eerst goed uitzicht op de berg....
Afbeelding

Toen wij de 3de dag terug kwamen in de kamer, bleken de paarden van de pension houder voor het eerst in de wei te staan!
Afbeelding

Die avond gingen we met een groep het dorp in naar de "kroeg"... het stelde vrij weinig voor en de meeste gingen ookal snel weer terug naar het pension. Ik en 5 a 6 andere meiden bleven samen met de leraren nog even hangen. We hebben echt lol gehad....

Al de hele week werd er van een apresskihut cd al constant hetzelfde liedje gedraaid op de melodie van bloemetjes gordijn, met de tekst...

OW OW< ik heb zo'n last, van herten in de tuin, van herten in de tuin, ja ja, ik heb zo'n last, van herten in de tuin van herten in de tuin, je zit op 10 hectare grodn en toch heb je nog buren, want steeds weer staan die beesten ordinair naar me te gluren.. ow ow, ik heb zo'n last.. etc etc... daarop was een leuk "dansje" verzonnen die constant gedaan werd (iedereen werd er gek van), bij van herten in de tuin, moest je je duimen tegen je oren zetten alsof je een gewij had... in de kroeg, deden Loes (die ik leerde kennen) en ik dat bij elkaar, terwijl we in de andere hand een flink glas bier hadden....
(ik links, ik had trouwens ook ons kaprun 2004 polo aan. Iedereen heeft deze gehad)
Afbeelding

Gym leraar Frank in het oranje...
Afbeelding

Ook is er in de kroeg en buiten op de "spaanse trappen van kaprun" nog 2 groepsfoto's gemaakt, maar dat was met de camera van leraar coen gedaan, die heb ik nu dus nog niet....

Op de terug weg gingen Coen en Frank netjes en braaf biddend op de knietjes voor de Maria...
Afbeelding

Ik aan het begin van de blauwe piste
Afbeelding

Vervolgens gingen wij op dag 4met Coen de rode piste af, waar wij op dag 1 met angstige ogen naar zaten te kijken... het laatste stuk gingen we in shoes, Oftewel, recht naar beneden, door de knieën en gaan met die banaan. en dan ga je HARD! zo gaaf, maar het moest wel, anders moest je nog een heel eind naar de gondels lopen.... Halverwege een leuke foto gemaakt...
Afbeelding

Vervolgens maakte Coen van ons allemaal een foto, hier die van mij in actie:
Afbeelding

Dag 3 was ik bijna niet verkleurd, dag 4 begon het te komen, ik en Janine in het skiliftje...
Afbeelding

Dag 4 heb ik trouwens wel flink achter me oren verbrand, sja, vergeten daar te smeren.... Nici was op dag 3 flink gevallen met zijn snowboard, gekneusde pols, sja wat moet je dan? Achteroppoze bij Frank dan maar?
Afbeelding

Einde dag 4: alles weer in de bus laden na het skiën en terug naar het pension...
Afbeelding

Dag 5, laatste ski dag... warming upje... en na de warming up.... "OW OW, Ik heb zo'n last van HERTEN in de tuin...."
Afbeelding

Eerst in een kring, om vervolgens ook nog de polonaise te doen... HERTEN IN DE TUIN!!!:
Afbeelding

ZOEK DE FOUT! Een meisje, maakte van mij een actie foto, net toen ik uit balans raakte, en bijna op mijn snuffert ging vlak na de foto, zoek de fout? mijn schouders wijzen richting de berg, in plaats van richting het dal, verder een gave foto...
Afbeelding

Frank kan niet goed timen... maakte een mega mooie sprong over een mini schansje, de foto kwam toen ik net lande Verward
Afbeelding

Er is door Coen ook ERUG veel gefilmd...
Afbeelding

en Coen was erg blij met zijn vogeltje uit zijn kindersurprise!
Afbeelding

En ja ja, mijn REDELIJK Normale foto van Frank... (ik noem ze nog ff bij voornaam hoor, na de vakantie moet het weer bij achternaam, wil nog ff genieten)
Afbeelding

Frank en Michiel, ecte daredevils, waar de piste ophield, klommen zij een stijl stuk om hoog, om door diepe sneeuw naar beneden te komen...
Afbeelding

Hier komt michiel:
Afbeelding

en frank:
Afbeelding

De allerlaatste rode afdaling... ik ben er klaar voor:
Afbeelding

Toen was het inpakken, eten, in de bus, en rond 10 uur waren we alweer een eind onderweg richting tilburg...
Afbeelding

De nacht was weer lang en zwaar, kon amper slapen, ledematen protesteerde als ik me in bochten wilde wringen, slecht slapend de nacht doorgekomen en precies zoals gepland, kwamen we 5 voor half 9 aan bij school. Ben snel bij mijn pappie in de auto naar huis gestapt, ben moe maar voldaan. heb een top week gehad! en ga in mijn leven graaaaag nogeens skiën! twas toppie.....

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 13:36

Op verzoek van TS van HAW naar ITP Lachen

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 13:41

Leuk verslag Ingrid!
Zitten veel verschillende foto's bij; van de mooie omgeving, van de gekke leraren en van het skién zelf. En ook een paar van gekke Hollanders Tong uitsteken

Ziet er in ieder geval erg gezellig uit! OK dan! *LOL*

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-04 17:46

thanx nette voor het verplaatsen van het topic.... het was zo MEGA GAAF!! wil weer terug... en ik ben ook ERG benieuwd naar de foto's! van de andere.....

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 17:56

Hele gave foto's zeg! Whaaaaa ik wil ook weer skien Cool
Vind het echt super knap dat als je nooit op skiees hebt gestaan en dan de 2e dag al gelijk van een rode piste OK dan!
Ziet er iig heel erg gezellig uit! en zo te zien lag er nog veel sneeuw ook! Knipoog Lachen

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 18:00

Gave foto's!
Ik wil altijd nog eens snowboarden, en m'n broer ook, maar die kan het al Tong uitsteken

Hmmm, nu eens kijken of Kazaa dat "herten in de tuin" kan vinden Knipoog

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-04 18:15

ik heb hem al gevind, maar kan hem eerlijk gezegd niet meer AANHOREN Verward

Deed de 3de dag pas de rode piste hoor margon Knipoog, maar scheet wel zwaar in mijn broek de eerste keer, de eerste afdaling, helemaal terug naar het alpincenter van bovenaf, duurde 1,5 uur, de tweede keer nog maar een uur Tong uitsteken

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 18:26

Leuke foto's
Ligt nog goed sneeuw zo te zien.
Volgend jaar ga ik denk ik ook naar Kaprun, grote kans dat een vriend daar dan als skileraar bezig is.

Ben vorig jaar ook een keer met school meegewest, leuk is dat he, leraren dan bij voornaam mogen noemen Tong uitsteken En leraren die dan ineens vreselijke feestbeesten blijken te zijn enzo Knipoog

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 18:27

Wow, kan niet wachten tot wij in de 5e naar Rome gaan Scheve mond
Met onze o-zo-gezellige latijn, geschiedenis en levensbeschouwing leraren Tong uitsteken
Alleen al het idee om die bij de voornaam te noemen Tong uitsteken

Tessa_N

Berichten: 759
Geregistreerd: 14-09-01
Woonplaats: Reeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 18:52

Ow, gaaf!! Daar ben ik met school dit jaar ook geweest. Alleen hebben we ook nog 2 dagen in Zell am See geskied. (en 3 in Kaprun). Echt leuk, ik herken al die pistes enzo ook op de foto's!! Maar volgens mij hadden jullie mooier weer dan wij. *LOL*

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 22:01

OW Ingrid echt super leuk joh!
Had zo graag ook mee gewild! Skieen lijkt me echt super gaaf! Wat ben je ook lekker bruin geworden!
Herkenbare omgeving ookal is ie nu wel veeel mooier!
Bij mij lag er op 3000 meter hoogte maar een klein beetje sneeuw en kon je alleen maar op de gletsjer staan.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 22:03

he daar ging ik vroeger altijd skien!
super leuk daar Haha!

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-04 20:30

OW MENSEN IK WIL TERUG! bedankt voor de leuke reacties.. ik kan echt niet wachten tot de andere foto's online komen!