Ongeluk gehad in Belgie....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Ongeluk gehad in Belgie....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-04 02:06

heb ik weer hoor Scheve mond

vanavond uit eten geweest met mn vriend, zn broer+vriendin en zn ouders, daarna ff bij mij thuis waterplantjes en slakjes enz opgehaald voor in t aquarium in belgie(daar woont mn vriend) en naar hem toegegaan

zijn we net in zn woonplaats, staat er een eindje voor ons een auto rechts van de weg, tegen t fietspad aan, met zn remlichten aan, dus wij dachten dat ie daar stopte, bjorn wijkt uit om er voorbij te gaan, op dat moment geeft die auto ineens gas en gaat linksaf, maar ja omdat bjorn er voorbij wilde, reed bjorn op t midden van de weg, en van een auto die helemaal rechts op de weg staat verwacht je niet dat ie ineens naar links gaat, zeker niet als ie geen richting aangeeft, dus ontwijken lukte niet meer....

we raakten met een behoorlijke klap(je mag daar 70 in de bebouwde kom) de achterkant van die auto, mn hoofd klapte achterover en ik voelde al meteen dat t niet goed zat in mn nek(ben sinds kort genezen verklaard van een whiplash die ik bij 2 brommerongelukken ben opgelopen) en ik kon mn hoofd niet bewegen en kreeg erge hoofdpijn, was duizelig en misselijk

de auto van die anderen is total loss, hun hebben beide niets, ja een grote mond dat ze hadden voorgesorteert en richting aan gaven, wat dus niet zo is, bjorn heeft ook niets, de bus van t werk waar bjorn in rijdt is ook aardig kapot, en ik moest met de ambulance mee naar het ziekenhuis

nog n heel gedoe omdat ik nederlands ben, en uiteraard had ik juist nu geen papieren en al helemaal geen ziekenfondspasje etc bij

maargoed, nekkraag om, op de brancard en naar t ziekenhuis in lommel(jammer dat t nieuwe ziekenhuis nog niet in gebruik is, daar waren we 500 meter bij vandaan Knipoog ) daar nagekeken, foto's gemaakt en ik heb een hersenschudding en een flinke klap op mn nek gehad, daardoor is alles hardstikke stijf en heb ik de komende paar dagen verplicht een nekkraag om, dat ding zit hardstikke strak, en jeukt Boos!

maar t komt nu zo slecht uit! morgen heb ik eerst autorijles, dan les met Quentin en ik moet veel werken, ook heb ik zondag wedstrijd

tuurlijk ben ik blij dat ik er nog redelijk goed vanaf ben gekomen, maandag ff lans huisarts, kijken hoe t met mn nek is, kans is nml groot dat ik opnieuw last krijg van mn whiplash omdat ik al 2 keer eerder een flinke klap op mn nek heb gehad en dat dus een zwak punt is

maar ik heb 11 mei TTT en een week erna examen voor mn rijbewijs, maar ik mag de komende dagen/week niet lessen, dus dat moet allemaal worden verzet Huilen
echt balen, t lessen ging juist zo goed, ik zou nog 2 weken volop lessen en dan zou ik, als ik niets geks deed tijdens t examen, eind mei mn rijbewijs hebben!
ook baal ik ervan dat ik voorlopig niet mag rijden op Quentin, als die een dag of 3/4 stilstaat is ie daarna al 2 weken aan het klieren en staken, omdat hij dat nix doen wel goed vind, en na een periode van rust pak je hem niet zo makkelijk op
t ging juist zo lekker, eindelijk was Q eens een tijdje blessure-vrij zodat ik fijn door kon trainen ipv steeds een tijdje niet verder te komen ivm b;lessure, en daarna een periode van staken

ga vragen of mn instructeur hem morgen een uur wil rijden ipv mij lesgeven, maar eerst maar ns zien hoe ik me morgen voel

k heb in t ziekenhuis wat gehad tegen de pijn en tegen de sufheid, moest nml nog verklaring aan de rijkswacht afleggen, maar door dat spul ben ik nu dus klaarwakker

mn vriend had zn broer gebeld, die heeft mij en mn vriend opgehaald, en nu ben ik dus bij mn ouders, was om half 2 thuis, dus ik heb weer genoeg beleeft vanavond/vannacht
Bjorn voelt zich trouwens hardstikke schuldig, hij kon er echt niets aan doen, want ik dacht net als hij dat die auto rechts van de weg stopte, dat deed ie ook, en toen ineens gaf ie gas en ging ie naar links zonder richting aan te geven dus ja je verwacht niet dat ie ineens naar links komt, waar wij dus waren omdat we om hem hee wilde rijden....hij heeft wel 1000x sorry gezegd, maar ik krijg het hem maar niet duidelijk gemaakt dat t echt zijn schuld niet is

begin nu wel moe te worden, dus ik ga naar bed, wordt dalijk een paar keer wakker gemaakt, ik moest eigenlijk in het ziekenhuis blijven(dat is in Belgie verplicht als je een hersenschudding hebt) maar ik vertelde dat ik dat in NL nog nooit had meegemaakt dat ik ivm hersenschudding moest blijven, maar ze zeiden toen dat ze me in de gaten wilden houden, omdat mn ogen niet goed reageerden, kon een bewegende vinger niet volgen en pupilreflex was niet optimaal, dus ik moest een paar keer worden wakker gemaakt, maar toen mn vriend beloofde dat iemand thuis me een paar keer wakker zou maken mocht ik alsnog naar huis, schrok wel, zag t niet echt zitten om daar een nacht te blijven!

maargoed dat heb ik dus ook weer meegemaakt, in een belgische ziekenauto+ziekenhuis, is weer eens wat anders Knipoog nu nog hopen dat ik snel weer hersteld ben en geen last krijg van die whiplash!

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 03:10

Jeetje, ja dat is ook niet echt leuk! Helaas heb je altijd van die gekken die niet uitkijken. Daar word ik ook behoorlijk doodziek van dat ze geen richting aangeven. Hoe kunnen mensen nu weten waar die gekken heen gaan? Ik ben allang blij dat je er goed vanaf gekomen bent. t'Had veel erger kunnen zijn. Hopelijk komt alles weer goed!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 07:11

Auwww, en wat een pech zeg!
Ik hoop voor je dat je er snel weer bovenop bent!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 07:12

Jemig wat een avontuur weer. Hoop dat je niet weer erge last van je nek blijft houden. Beterschapjes...

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 07:24

Jeetje. Nu maar hopen dat je niet last gaat krijgen van je nek!

Heel,veel beterschap Ach gut !

Machie

Berichten: 16001
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 07:40

aij renske, das minder...
Weer je nek hea, echt zo niet koel! Heel erg veel sterkte ermee

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 08:00

Da's minder... Wat sommige mensen ook voor toeren uithalen op de weg, kan je je niet voor mogelijk houden... Gelukkig dat jullie er nog goed vanaf zijn gekomen.
Ik hoop dat het meevalt met je nek en dat je niet opnieuw last krijgt van een whiplash want dat is idd erg vervelend...

Veel beterschap en verzorg je maar goed (of laat je goed verzorgen Knipoog )

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 08:48

Da's idd minder... Heel veel beterschap Ach gut .

Als ik dokter geweest was in België, dan had ik je niet naar huis laten gaan met een slechte pupilreflex, maar goed. Hopelijk ben je snel weer wat opgeknapt.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 08:58

Hey dat is flink balen!!! Hoe lang moet je rusten? Ook ivm de boktrit Haha!
Sterkte!!!

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 09:22

Heel veel beterschap!! Ach gut
Hopelijk is het snel beter!!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-04 10:38

tnx Lachen

ik voel me nu nog beroerder dan gister, lig niet fijn in mn bed, kan niet langer dan 5 min dezelfde houding hebben dan gaat alles pijn doen, mn nek+schouders zijn helemaal verkrampt en geluid&licht doen pijn aan mn hoofd, en nu besluit mn moeder om hier boven overal te gaan stofzuigen enzo Scheve mond

mag tot na t weekend iig niet paardrijden/autorijden/werken etc maandag naar de huisarts kijken hoe het dan is, en wrsch verzet ik mn afspraak bij de kraker(daar ga ik al een jaar heen ivm whiplash, ging nu eindelijk beter) en vraag of ik er volgende week terecht kan ipv 21 mei, hij kan nml precies voelen of er iets niet helemaal goed zit, en dat haalt dan ook een groot deel van mn hoofdpijn weg.

er komt trouwens een rechtzaak omdat het een ongeluk met letsel is, en ze er niet uit zijn wie de schuldige is, hij zegt dat ie wel richting aangaf en had voorgesorteert, terwijl hij rechts van de weg zo goed als stil stond...en ja hij is belg wij komen uit NL en dat maakt het er al niet gunstiger op

als die ander als schuldige wordt gezien, moet hij mn bezoekjes aan de kraker betalen en kan ik smartegeld eisen(heb ik geleerd na mn vorige 2 ongelukken Knipoog ) maar ja anders betaal ik t maar weer gewoon zelf, hoe dan ook, ik kijk er nu al naar uit dat de kraker mn nek weer los kan maken!
dan moeten alleen wel mn nekspieren los en soepel zijn, daar moet als t maandag nog niet is verbeterd, weer fysio aan te pas komen, heb vorige keer 6 weken nek-massage gehad, toen was alles eindelijk los en kon ik naar de kraker die mn gewrichten losser maakte en naar hun goede plek terug 'duwt'

het had idd heel veel slechter af kunnen lopen, opzich valt het allemaal nog wel mee, maar nu loopt het helemaal verkeerd met mn planning voor mn rijbewijs, en Quentin moet weer een tijdje stilstaan, wat daarna weken van vechten oplevert, terwijl het eindelijk goed ging, ik baal er echt zo verschrikkelijk van Verdrietig

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 10:43

Jeetje wat balen allemaal

Heel veel sterkte!!!!

Sanniej
Berichten: 37
Geregistreerd: 28-04-04
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 10:49

das niet leuk zeg!
Heel veel beterschap!

xx san

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 11:25

Ohjeeej dat is niet zo mooi Rens! Wat is dat balen zeg! ik hoop voor je dat j e niet last van je whiplash gaat krijgen! Wel jammer nu mag ik je zondag niet schrijven Scheve mond en nu kan je zeker ook niet mee met de boktrit? Scheve mond Echt heel veel sterkte! Als je hulp nodig hebt met Q. roep maar hoor Knipoog

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 12:09

Jemig..wat een gek zeg.. Je ziet de laatste tijd steeds vaker van die gekken die ineens zomaar optrekken of zonder richting aan te geven van links naar rechts of andrsom zwieren..

oliebol dat je nu je net weer beter was weer zo'n klap krijgt!

Heel veel beterschap

orban

Berichten: 2145
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: balen(belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 14:49

Heel veel beterschap, waren er op het moment van het ongeluk geen getuigen die het ongeval hebben zien gebeuren?Die kunnen dan voor je getuigen dat de andere bestuurder schuldig is.Is het ongeluk in Lommel gebeurt ik woon in de gemeente naast Lommel.

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 15:04

hey
wat een idioot zeg, dat hij zomaar ineens naar rechts ging! Scheve mond maar zo zijn er hier veel gekken in Blegië hoor. Het is gekkenwerk om met de auto te rijden. (ik heb net mijn verlopig rijbewijs)
Ik hoop dat je snel weer beter bent!
xxx

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-04 15:28

orban schreef:
Heel veel beterschap, waren er op het moment van het ongeluk geen getuigen die het ongeval hebben zien gebeuren?Die kunnen dan voor je getuigen dat de andere bestuurder schuldig is.Is het ongeluk in Lommel gebeurt ik woon in de gemeente naast Lommel.


t is vlak voor het spoor in Overpelt gebeurt
als je vanaf lommel naar het industrieterrein van overpelt rijdt en dan bij het industrieterrein alsmaar rechtdoor(kom je nog in de buurt van de duitse herder hondenclub enzo) dan kom je onder een viaduct door, daar is ook de afrit van de snelweg, en dan kom je bij een rotonde en dan daar rechtdoor, die weg gaat naar t spoor¢rum van Overpelt, op die weg is het gebeurt, we waren al bijna bij mn vriend thuis!

helaas heeft niemand het gezien, wel kwamen er heel veel mensen vanuit de huizen naar buiten, omdat t nogal een flinke klap is geweest!
maar t gebeurde rond 22.15 en er was verder helemaal niemand op de weg
dat dacht die andere automobilist wrsch ook, vandaar dat ie zomaar ineens zonder te kijken afdraait terwijl hij eerst stilstond Scheve mond

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 15:33

Nou heel erg veel sterkte. Ik zit zelf nog steeds met een whiplash waardoor voor mij het rijden vrijwel onmogelijk weerd gemaakt. Ik weet hoe het voelt. EN ik weet ook dat je niet te snel moet denken oh het gaat wel. Kan je alleen het advies geven dat je goed naar je lichaam moet luisteren. Je voelt zelf het beste wanneer je weer kunt paard rijden en auto kunt rijden. Heel veel sterkte en beterschap! (Doe beetje rustig aan he! )

Sanne86

Berichten: 966
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 15:42

Dat is niet zo fijn...
en dat je paardje nu weer stil moet staan is natuurlijk ook erg jammer als het net weer zo goed ging. ik hoop voor je dat die kraker de pijn kan verlichten en dat je paard straks wel meer werkt, veel sterkte en beterschap
x sanne

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 17:34

Jeetje meis, heb jij weer hoor! En het ging net zo goed met Q enzo! Nou, heel veel sterkte & beterschap hoor!

heidiLOVER

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 21:14

jee ik heb net zo'n verhaal gelezen op bokt aar die had het wel wat minder als jou pfoe beterschap hoor!!

moowsy

Berichten: 7476
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 21:22

heidiLOVER schreef:
jee ik heb net zo'n verhaal gelezen op bokt aar die had het wel wat minder als jou pfoe beterschap hoor!!

Ja dat was ik Scheve mond
Maar iig heel erg veel sterkte en beterschap!! Ik zit hier ook met een ongelooflijk stijve nek, ik hoefde gelukkig (nog net geen) nekkraag, maar zat er wel dichtbij. Wat een ongelukken in een keer Scheve mond

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 01:28

Renske20 schreef:
we raakten met een behoorlijke klap(je mag daar 70 in de bebouwde kom)


CORRECTIE: in de bebouwde kom mag je maar 50 Knipoog

Veel beterschap met je hoofd en nek!!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 09:23

gatver wat onwijs schrikken zeg!gelukkig heb je niet iets heel erg ernstoigs maar dat kan nog wel een heel naar staartje worden als ik dat zo lees met je nek klachten enzo.
Doen maar ristig aan. Het is banketstaaf van je rijbewijs maar dat komt allemaal nog wel eens.

Enne Idra het klopt niet helemaal wat je zegt.Soms hebben ze binnen bebouwde kom wegen waar je 60 of 70 mag dat word dan aangegeven met borden.
In Emmen bv heb je de rondweg waar je 70 mag als je aan komt rijden krijg je het bord bebouwdekom (blauwe bord met Emmen)en een bord 70.Hier in Bathmen heb je een stuk weg om het dorp heen dat bebouwde kom is maar daar mag je 60