Poep-vlekken

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Romano_lover

Berichten: 136
Geregistreerd: 27-04-04
Woonplaats: Amsterdam

Poep-vlekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-04 16:46

Mijn verzorgpaard Romano is een schimmel, dat is heel schattig maar ook heel irritant. Want als ik hem ga poetsen zit hij onder de poepvlekken. Dus heeft iemand een tip om poepvlekken weg te halen?? want ik poets me altijd rot ! Maar hij is wel een Bloos schatjje Lovers Lovers Lovers

[edit Elles: hoofdletters uit topictitel verwijderd]

Haha! I love Romano Haha!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 16:52

Misschien een (dunne) deken op doen?
en volgende keer war minder smilies gebruiken is ook geen overbodige luze Knipoog

Dealer

Berichten: 735
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 16:54


Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 16:57

biotex is heeeeel handig
en ook niet duur

'In het land der blinden is eenoog koning'

passie

Berichten: 2323
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 19:15


Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 19:20

Biotex gebruiken...
Werkt eigenlijk het best...

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 19:32



buitenruiter

Berichten: 160
Geregistreerd: 23-04-04
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 19:33

Volgens mij wil jouw paard gewoon graag een bruin paard zijn Tong uitsteken *LOL*

verootjoo
Berichten: 35630
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 19:33

of zo'n poetsblok gebruiken. Is wel wat meer werk dan biotex maar voor in de winter, als je hem niet kan wassen is het heel handig

[o]

Arwennn

Berichten: 2061
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 19:51

zo'n poetsblok heb ik ook wel gebruikt bij mijn schimmel maar werkte bij mij niet heel erg goed bij de mestvlekken... biotex werkt volgens mij wel goed ja want ik hoor het veel vaker

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

draaakje

Berichten: 4702
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Boekel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 19:56

mischien eens met houtskool proberen, werkt vaak heel goed.
(houtskool goed op de huid aan bregen zo dat het helemaal zwart is, en dan met een gewone borstel het er uit borstelen)
(dan blijft het vieze aan de houtskool zitten)

I'll be with you, I'll be waiting for you,On the other side,And the winds that blow they'll guide you home,Get you through the night,It will all be right
Izzy Khaleesi

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 20:07

Bij mijn vorige stal was een kleine stal met weinig stro had Mirk met deken altijd mestvlekken. Nu staat hij op een grotere stal met veel stro wordt 1 keer in de week uitgemest en 3 keer in de week opgestrooit. Hij heeft er nu amper last van. Wanneer het vacht kort is, dus korte haren, gewoon wat Equin shine opspuiten, zodat het glad blijft, dan poets je zo de vlekken er weer af

:){

Romano_lover

Berichten: 136
Geregistreerd: 27-04-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-04 20:16

Nou dat biotex lijkt mij wel handig maar moet je het dat gewoon op zijn vacht smeren??? Verward Want hij staat op een manege en daar zijn ze best streng dus ik wil graag niks verkeert doen. En een deken is misschien wel handig maar niet voor in de zomer!!!! Dus lijkt mij dat biotex het handigst *LOL* *LOL* *LOL* *LOL*

Haha! I love Romano Haha!

verootjoo
Berichten: 35630
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 20:18

nee, eerst oplossen in heet water, en dan met een spons je paard inzepen. Even laten inweken, en dan weer uitspoelen met de waterslang.

En we zijn niet blind hoor Knipoog

[o]

joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 20:34

je kan ook bij de welkoop (ik weet niet of er 1 bij jouw in de buurt staat)
maar daat hebben ze van een soort blokje dat is ook voor drogen poepvlekken ik weet hoe het heet
suc6 met het poetsen

<3

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 22:03

Biotex en houtskool werken niet, geloof me, ik heb ALLES al geprobeert. Tip: koop de goedkope huismerk shampoo van kruitvat. Haalt de vlekken zeer goed weg (wel eerst laten opdrogen, want nat ziet het er nog steeds geel uit.) En talkpoeder..veeeel talkpoeder!

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+

Dealer

Berichten: 735
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 23:27

Slecht nieuws
Ik heb achter elkaar twee tips uitgeprobeerd.
tip 1: wassen met betadine shampoo
tip 2: wassen met Vanish Oxy gel

De foto's hieronder zijn van ervoor en erna.
Resultaat: een witter been maar de vlekken zijn er nog.


Afbeelding

Afbeelding

MiraMar

Berichten: 1131
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Op het randje van de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 23:37

Tja, dan zit er maar één ding op: paard verkopen en een ander kleurtje uitkiezen! Haha!
Ik ben zoooo blij dat ik een bruinschimmel heb, daarop vallen de vlekken minder op (of anders zeg ik gewoon dat het zo hoort Knipoog )
Maarreh, die Vanish Oxygel lijkt me nogal een agressief goedje, dat zou ik niet zo snel gebruiken op het tere paardenhuidje Scheve mond
Ik ga zelf ook voor de babyshampoo, zilvershampoo en niet te vergeten babydoekjes/babyolie. Mijn paardje ruikt altijd heel lekker naar baby'tjes! *LOL*

** We can't all be stars, but we can all twinkle **

Liesje89

Berichten: 9922
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 23:44

Je hebt van die blauwe shampoo... Iemand op bokt gebruikte die ook voor zijn Tinker! Volgens mij is dat Zilvershampoo?

Bleek in water helpt ook heel erg goed!

Dealer

Berichten: 735
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 23:47

MiraMar schreef:
Maarreh, die Vanish Oxygel lijkt me nogal een agressief goedje, dat zou ik niet zo snel gebruiken op het tere paardenhuidje Scheve mond
Ik ga zelf ook voor de babyshampoo, zilvershampoo en niet te vergeten babydoekjes/babyolie. Mijn paardje ruikt altijd heel lekker naar baby'tjes! *LOL*


Nee dat valt wel mee, eerst bijsluiter gelezen en het is ook voor fijne was en wol dus niet agressief.
Verder goed in de gaten gehouden of hij last had tijdens het wassen met de slang erbij om direct af te spoelen, maar hij bewoog niet eens Rolleyes Daarom zijn die vlekken er ook nog niet uit denk ik.

Babydoekjes heb ik ook nog gekocht en moet ik nog proberen maar ik verwacht niet teveel voor die vlekken.

Romano_lover

Berichten: 136
Geregistreerd: 27-04-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-04 13:10

OK dan! OK dan! HEE, HEEL ERGT BEDANK VOOR ALLESIk denk dat ik hegt allemaal maar een keer ga uitproberen, behalve hem verkopen dat NOOIT Boos! van mijn leven!!! Groetejes van charlotte en hoefjes van Romano Schijnheilig

Haha! I love Romano Haha!

Depny

Berichten: 768
Geregistreerd: 27-04-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 13:12

wat ook heeeeeeeeel goed helpt is driehoekzeep.. als je daarmee je paardje wast is ie weer helemaal sgoon.. bij ons op de manege gebruiken ze ut ook allemaal.. ook voor de schimmels en bonte paarden. OK dan!

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 13:52

Voor mijn tinker gebruik ik zilvershampoo of biotex ... Alle vlekken gaan er mee weg !

Kane me kanjer!!!!
Dressuur B + heel veel en nu ook L1 +16 yeah L2 here we come ! :)

Romano_lover

Berichten: 136
Geregistreerd: 27-04-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-04 10:06

OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! Top bedank hoor, ik ga vandaag dat biotex uitproberen!!!!!!!!!!! Als nog
BEDANK

Haha! I love Romano Haha!

Kana

Berichten: 9050
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 10:17

CoWgIrLtJuHh schreef:
wat ook heeeeeeeeel goed helpt is driehoekzeep.. als je daarmee je paardje wast is ie weer helemaal sgoon.. bij ons op de manege gebruiken ze ut ook allemaal.. ook voor de schimmels en bonte paarden. OK dan!

Jah dat kan ik ook aanbevelen OK dan!
Ik heb ook zon hele grote fles/kan met zon draaidop heeeeel handig Tong uitsteken


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: aaidaa, ikkedus, nick_en_ik, Unicorn79 en 92 bezoekers