Luchtwegallergie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Luchtwegallergie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-04 12:13

Mijn pony heeft sinds 2 jaar vermoedelijk luchtwegallergie. Hij schudt vooral tijdens het rijden enorm met zijn hoofd. Mijn vraag is wie zijn paard heeft er nog meer last van? en zijn er middeltjes die het verminderen?

Het is zo fijn om klein te zijn!!


casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 12:21

je zegt ''vermoedelijk'' een luchtweginfectie.
wat bedoel je daar mee?
hooikoorts.

ik heb gelezen bij iemand (op bokt,geloof ik)dat die een dun NETJE met kleine gaatjes aan de neusriem bevestigde dat over de ponys neusgaten viel en dat hielp enorm goed!!

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro

lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-04 12:37

Ik bedoel daarmee inderdaad hooikoorts. Met vermoedelijke bedoel ik dat de dierenarts het niet heeft vastgesteld en dat hij eigenlijk niet zo goed wist wat het was. Hij gooide het op een rijtechnisch probleem, wat ik onzin vind want dan zou hij het in de winter ook moeten doen.

Het is zo fijn om klein te zijn!!

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 19:05

Ken iemand die inderdaad ook zo'n soort netjes ding over zijn neus had en bij dat paard ging het ook een stuk beter. Wellicht is dat het proberen waard~! Als je paard het in het land ook heeft: er zijn ook speciale maskers te koop met zo'n onderstuk wat over zijn neusgaten valt.

lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-04 22:39

In het land heeft hij er tot nu toe gelukkig geen last van

Het is zo fijn om klein te zijn!!

Nathalie w

Berichten: 750
Geregistreerd: 05-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 06:58

De mijne heeft het ook zie topic hooikoorts/pollenallergie.

snuffel
Berichten: 218
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 08:28

kijk ff naar de topics over pollenallergie, daar kan je er een heeeeeleboel over lezen.

*******

lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-04 10:05

Ja heb ik al gedaan Lachen alleen dit topic had ik al geplaatst voordta ik die andere had gezien

Het is zo fijn om klein te zijn!!

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 16:15

maar als hij er in het lang GEEN last van heb dan zou ik niet denken aan een pollenallergie/luchtwegallergie,dan bel ik eerst een paardentandarts,dan een veearts voor zijn oren(soms zit er te veel oorsmeer in).

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro

lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-04 17:01

De dierenarts doet regelmatig zijn tanden dus dat lijkt me sterk, maar ik had al wel aan oorsmeer/oormijt zitten denken maar doen moet hij het in de winter ook gedaan hebben nietwaar? en dat was dus niet het geval. Bovendien doet hij het vaak in combinatie met flemen, dus dan ruikt hij iets. Dus voor mij zijn de oren al een klein beetje uitgesloten.

Het is zo fijn om klein te zijn!!

Marl1tje

Berichten: 476
Geregistreerd: 26-08-03
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 17:35

Het zou ook nog een zonlichtallergie kunnen zijn. Misschien kan je eens een 'weer'dagboek bij gaan houden om te kijken wanneer het hoofdschudden er wel en niet is. Verder is er op internet vrij veel info te vinden over zonlichtallergie.
Op hooikoorts/pollenallergie kan je ze trouwens gewoon laten testen via de dierenarts. Die neemt dan een buisje bloed en stuurt dat op naar het lab. Komt daar nou niks uit dan zou ik serieus gaan denken aan een zonneallergie! Succes!

Don't cry because it's over, laugh because it happened!
Whatever doesn't kill you, will only make you stronger!
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!


lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-04 18:36

Zonneallergie heeft de dierenarts uitgesloten, dat was het zeker niet zei hij. maar verder heeft de dierenarts vorig jaar helemaal niks ondernomen. En heeft me ook niet laten weten dat het bloed getest kan worden, dus bedankt voor je tip.
Vorig jaar heb ik een heel dagboek bij gehouden maar hij heeft er gewoon niks mee gedaan, het was een rijtechnisch probleem en daarmee was de kous af.

Het is zo fijn om klein te zijn!!

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 12:08

weet je,bel eens een andere veearts en leg het nog eens helemaal uit met je dagboek en uitvindingen erbij!

waarschijnlijk zal hij het wel kunnen vinden als het inderdaad GEEN rijtechnisch probleem is....vindt hij niks dan met je instructise gaan uitproberen of het dan met rijden te verhelpen is.

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: pyrrhus, xemmafalcon en 90 bezoekers