wedstrijd met draver???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sabrinalover

Berichten: 182
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: friesland

wedstrijd met draver???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-04 18:46

hoihoi,
het gaat super goed met mijn draver. hij loopt super OK dan! en ik zou graag een dressuur wedstrijdje willen rijden...
alleen is het enige probleem...hij kan niet galoperen..........
weet iemand of er wedstrijden zijn, waar ik wel aan mee zou kunnen doen. het is eerst gewoon om te kijken, of het wat kan worden.
ik woon trouwens in friesland, dichtbij heerenveen!
hoop iets van jullie te horen.
xxx sabrina

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 20:42

Leuk dat je zo enthousiast bent, maar... in iedere dressuurproef wordt galop gevraagd, ook in de B. Dan is het toch wel handig als je paard die gang beheerst. Knipoog

Ik denk dat het slimmer is om nog even op die galop te blijven oefenen tot-ie het wel kan, dan kom je wat beter voorbereid aan de start. Of een andere optie (als je draver en jij van lange ritten houden): probeer eens een endurancewedstrijd! Daar hoef je niet perse te galopperen, je mag ook de hele weg draven. Lachen

prompter

Berichten: 11087
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 20:44

Ja Sabrina, Karin heeft helemaal gelijk, ik heb 3 jaar op de galop geoefend voordat ik me met mijn draver in de dressuurwedstrijden begaf - en dan nog was het het zwakste onderdeel Lachen. Dus óf oefenen, of naar een andere discipline uitkijken Lachen.

pamba

Berichten: 257
Geregistreerd: 13-11-02
Woonplaats: Oudeschild- Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 20:48

bij onze vereniging kunnen leden die geen start kaart hebben kiezen tussen een proef met galop of een proef zonder galop misschien kun je dan zoiets doen.
en natuurlijk wel de galop gaan oefenen want als je wel echt wilt gaan starten is het toch wel erg handig als hij kn galloperen

sabrinalover

Berichten: 182
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-04 22:16

hoihoi,
voor endurance wedstrijden heb je daar ook een startkaart en andere benodigheden voor nodig???? (ander zadel, enz...)
en weet iemand een site met meer informatie, of ergens in friesland zo'n rit? je mag me anders ook pb-en met alle informatie over endurance... als je wilt, graag!
xxx sabrina

Galja

Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 23:36

Er zijn zooooveel topics over endurance... Haha!
Er is hier op bokt genoeg info te vinden.
Je hoeft geen speciaal tuigage nodig ( of je moet het speciaal willen) Maar een gewoon zadel en hoofdstel voldoen prima in het begin. Verder moet je paardje wel gechipt zijn, voorzien van paspoort en je hebt sinds een tijdje ook een startkaart nodig......

Galja

Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 23:36


Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 00:22

Idd, tik eens het woord 'endurance' in bij de zoekfunctie. Dan vind je heel veel topics. De link die Galja geeft, is die van de endurancevereniging. Daar kun je ook veel info vinden, en de wedstrijdkalender. Op 19 juni is er een wedstrijd in Onstwedde (Groningen). In Friesland zijn (nog) geen endurancewedstrijden. Als je (nog) geen lid bent van de endurancevereniging, dan kun je trouwens 1 x meedoen zonder startkaart in de kennismakingsklasse, om te ontdekken of jij en je paard het leuk vinden.

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 09:19

Bij ons op de vereniging heeft er ook een vrouwtje een draver, rijdt ook dressuur wedstrijden! In het begin had ze 3en voor de galop, maar inmiddels behaalt ze al 6en!! De galop ziet er erg grappig uit...
Je hebt ook A proefjes toch dat is zonder galop!? Maar geloof alleen dat die onderling gereden kunnen worden, correct me if I'm wrong Knipoog

sabrinalover

Berichten: 182
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-04 18:11

bij welke maneges in friesland, worden ook Aproefjes gereden?

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 18:22

A/B proefjes zijn voor A/B pony's...
Dus je zou een heel groot stuk van zijn benen af moeten halen wil je eraan mee doen...
Maar misschien dat je ergens onderling mee kunt doen en tijdens de galop gewoon blijft draven en dan kijken naar je beoordeling op de andere onderdelen!

sabrinalover

Berichten: 182
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-04 13:50

nou, dat doe ik maar niet, laat zn benen er wel aan zitten!

valencia
Berichten: 562
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 18:16

hahaa, wat een suggesties!! ik zou maar gewoon als je het heeeel graag wilt erg hard gaan trainen op de galop en als dat niet werkt, de endurance kant maar is gaan bekijken...misschien is dat meer voor jullie!

jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 07:44

Een meisje bij mij van stal die start ook dressuurwedstrijden met haar draver . Ze heeft heeel erg lang op die galop geoefend en nu kan ze hem in een super rustig handgalopje laten galoperen. Op wedstrijden haalt za ALTIJD winst en prijs OK dan! en afgelopen winter was ze reservekampioen in de L1 van zuid-holland Haha! Dus als je het ECHT wilt moet je gewoon doorzetten en dan weet ik cker dat het moet lukken.
Veel suc6 OK dan!

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 09:04

Bij onze vereninging (= in Haskerhorne) kan je op de clubkampioenschappen wel BB starten, dat is een A/B pony proefje, dus zonder galop. Maar dan moet je dus wel lid zijn van de vereninging. We zijn wel van plan een groene wedstrijd te organiseren, voor iedereen, met BB maar dat duurt nog wel even. Bij manege de Hjouwer zijn in de winter drie wedstrijden met een proef zonder galop, maar das dus pas weer in de winter en je moet volgens mij daar wel klant zijn. Dus ik denk dat het nog even oefenen wordt!

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 12:52

A proeven zijn zeker wel voor paarden en ponys groter dan de A\B maat.
Op de manege kun je via de FNRS ervoor kiezen om een A-proef te rijden.
Het werd mijn zusje ook aangeboden en die reed een ruin van 1.57 m.