Ritsen laten zetten door petrie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Ritsen laten zetten door petrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-04 09:51

Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik wil misschien ritsen laten zetten in mijn leren laarzen (petrie standard).
Nu hoorde ik dat divoza ze hiervoor terugstuurd naar petrie zelf.

Heeft iemand dit al weleens laten doen en waar moet je op letten? (waar wordt de rits geplaatst?)
Iemand vertelde me ook dat de schoenmaker dit ook kan maar is dit dan net zo goed?

Ik neem aan dat ze er bij een laarzenfabrikant net iets meer verstand van hebben dan bij een schoenmaker maar ja misschien maakt het wel niets uit??

En weet iemand zo ook wat de kosten ongeveer bedragen?


Sanniej
Berichten: 37
Geregistreerd: 28-04-04
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 09:56

nee ik kan je hier niet meehelpen sorry..

xx san

Hoi ..

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-04 10:02

Verward Verward

Ik zie dat je nieuw bent maar het heeft niet zo heel veel nut om te reageren en dan alleen te zeggen dat je het niet weet.

Het maakt mij verder niet uit hoor maar als je dit bij alle topics gaat doen dan ben je vanavond overspannen want het zijn er nogal wat Haha! Tong uitsteken

Maar goed, wie weet het wel?!

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 10:43

Ik heb ook ritsen laten zetten in mijn |Petri dressuurlaarzen!

TiP: doe het bij de schoenmaker en NIET bij Petri.
-laat je het bij Petri doen kan je zo 100 euro kwijt zijn, omdat het via Divoza gaat en zij er natuurlijk ook wat van willen meesnoepen.
-bij de schoenmaker ben je er maar 20! euro voor kwijt.
-Een schoenmaker kan dat super netjes doen.
-Als ze naar Petri verzonden worden ben je je laarzen ca. 3 weken kwijt, bij de schoenmaker hooguit 3 dagen!

Zie de laarzen in mijn profiel Lachen Ik heb ze laten zetten bij Hooijer in Apeldoorn

:)

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 10:50

op www.rijlaarzen.nl staat info over de verschillende prijzen van petries, volgens mij kan je daar oook vinden wat ritsen laten zetten kost!

edit: rits tot contrefort 87,50, rits tot zool 114,50, maar een nieuwe rits is weer duurder, snap ik niet helemaal, je moet zelf maar even kijken
http://www.rijlaarzen.nl/page5.html

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei!

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-04 11:23

Bedankt voor de tips!

Pff rits inzetten is volgens de site toch tussen de 100 en 150 euro dat vind ik wel erg veel geld. Daar kan ik al bijna nieuwe laarzen voor kopen! Nou ja niet helemaal natuurlijk maar toch.

Ik ga denk ik dan toch maar eens bij de schoenmaker informeren want als ze het daar voor 20 euro doen (zelfs al zou het het dubbele zijn dan is het nog stukken voordeliger) dan laat ik het liever daar doen.

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 11:36

idd niet door petrie zelf laten doen.. de schoenmaker kan dat perfect en goedkoop.. bij mij was mijn rist kapot en het vervangen daarvan was maar 12,50
wat het ook is, als je de petri's ziet die al standaard met rits worden verkocht danz itten die aan de achterkant(dus op de plek waar normaal de balein zit) die lopen dan helemaal tot aan de zool en zit met een druk knoopje boven vast.. lijkt mij echt onhandig je rist zo zitten.

bij de schoenmaker(en ook bij mijn laarzen) zit hij net 2 cm aan de buitenkant vanaf de balein en maar tot het gedeelte waar je hak er in moet, vind ik persoonlijk handiger en mooier

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 11:39

Mmmm,
vraag me af wat voor schoenmaker jullie hebben Verward
De mijne zei dat het al snel 40 euro per rits kost, terwijl hij verder echt nette prijzen rekent.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 12:01

Ik heb in mijn petri laarzen ritsen laten maken door de plaatselijke zadelmaker. Ik weet even niet precies wat dat koste, ik geloof ergens in de 50 gulden. Dus zegt tussen de25 en 30 euro (met de omreken"fouten" van vandaag de dag).
Bij mij zitten de ritsen op de binnenvoorkand van laars. Ik wilde ze eigenlijk achterop hebben, maar dat ging niet omdat ze dan de balijn eruit moesten halen en de laars dan zijn vorm zou verliezen.

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 12:16

als ik hem naar de ruitersportzaak breng betaal ik 25 euro.. breng ik hem regelrecht naar de schoenmaker dan kost het me 12,50(het opnieuw in laten zetten dan)
terwijl starho hem net zo goed naar die schoenmaker brengt.. of nee het door hem laat ophalen zelfs Haha!

mijn schoenmakeris in allesgoedkoop.. laatst was de zool van mijnlaars gegaan.. 3,50 voor het terug er op zetten Haha!

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-04 12:22

Mmm er zit dus ook nog veel verschil tussen schoenmakers dan?

Enne de plaats van de rits: wat is nu het makkelijkste,mooiste?
Rits aan de voorkant: heb je daar dan geen last van? Ik kan me zoiets voorstellen dat het dan schuurt?

En de rits wordt dus niet ipv de balijn gezet begrijp ik? Want bij nieuwe laarzen met rist lijkt het alsof deze echt ipv is.

Ach ja ik heb geen haast vandaar dat ik eerst alle voors en tegens wil weten.

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 13:00

Ik heb ook een rits in mijn laars laten zetten. Ik heb alleen een kwart ritsje zeg maar aan de achterkant. Dit was omdat ik lekkere spekkuiten heb en ik in de standaardmaten dus niet in kwam.

Ik heb het dus meteen laten plaatsen (zijn op maat gemaakt). Ik heb mijn laarzen bij van Rijs gekocht. Ik heb er totaal geen last van.

gr

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 13:15

Ik ken meerdere mensen die het bij de schoenmaker hebben laten doen, ziet er allemaal netjes uit, voor een redelijke prijs. Ze zitten aan de achterkant, aan de buitenkant naast de balein, maar niet heel dicht erop (kan ook niet).

Nulla tenaci invia est via

Supertje

Berichten: 7089
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 13:16

Ik heb er ook bij de schoenmaker ritsen in laten zetten, ik was er €40,- voor kwijt, en het is echt heel netjes gedaan.
Bij mij is de balein er wel uitgehaald en de rits op die plaats gezet, maar dat hoeft niet.
Ik kon uit verschillende mogelijkheden kiezen. Hij kon de rits aan de zijkant zetten (binnenkant), met een flap/rand leer die over de rits heen viel. Ook kon hij de rits aan de binnen/achterkant zetten, net naast de balein, en dan dus de mogelijkheid balein eruit en rits op die plek.
Ik heb dus de laatste gekozen, en dat die balein eruit is daar merk je echt niets van. Zeker niet bij die kachelpijpen van Petrie Haha!

Run free Jordy.... 1997 - 2021

Gulpje

Berichten: 8061
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 13:33

Ik heb laatst mijn Cavallolaarzen laten verbreden. Ik had ze al 8 jaar niet meer aangehad, en wilde ze graag weer gebruiken maar uiteraard waren mijn kuiten enorm opgeblazen in 8 jaar tijd. Ik heb ze naar een schoenmaker van de oude stempel in Bussum gebracht, en hij heeft echt een superjob geleverd! Eerst opengesneden aan de achterkant, toen een stuk leer ertussen gezet, en ze daarna nog een tijdje in zo'n uitrekding gedaan. Ik was 20 euro kwijt, en m'n laarzen passen super en zien er prachtig uit! Voor de geinteresseerden; Het gaat om schoenmaker Iking in de Kapelstraat te Bussum!

The nights are long, but the years are short when you're alive

[ITP] Ode aan onze bijna 25-jarige Daisy

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-04 13:34

Op zich spreekt de optie van de balein eruit en de rits op die plaats, mij het meeste aan.
Ik zal eens gaan informeren bij de schoenmaker. En idd die kachelpijpen zullen wel niet zo heel gauw uit model raken Haha!


Pugi

Berichten: 1205
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 14:48

Balein eruit lijkt me geen strak plan.... de laars verliest dan z'n stevigheid want daarvoor zit de balein erin
Ik heb ook nog nooit meegemaakt dat een rits i.p.v. de balein werd geplaatst.
Normaal gesproken zit de rits ongeveer 2 cm. naast de balein aan de buitenkant.

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 15:15

kaj schreef:
Op zich spreekt de optie van de balein eruit en de rits op die plaats, mij het meeste aan.
Ik zal eens gaan informeren bij de schoenmaker. En idd die kachelpijpen zullen wel niet zo heel gauw uit model raken Haha!


Huissenis niet ver van Apeldoorn, je zou dus zo even naar Hooijer kunnen rijden (aan de asselsestraat) voor die ritsen, want als ik het hier bekijk is Hooijer toch wel de goedkoopste (20 euro voor beide laarzen) en dan weet je iig zeker dat het netjes gedaan wordt.
(De hele vereniging gaat volgens mij naar Hooijer Knipoog)

:)

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 16:11

Àls ik er een rits in laat zetten zou ik voor de binnenvoorkant kiezen, want dan kan je hem helemaal tot aan de zool openritsen en glijdt je wreef er makkelijker in. Dat kan niet als je kiest voor een rits aan de achterkant.

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 16:13

ik heb een paar laarzen met de rits aan de buitenkant
Loopt ook helemaal door naar beneden en daar heb je met rijden helemaal geen last van.....

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-04 23:26

Sjuimpje schreef:
Àls ik er een rits in laat zetten zou ik voor de binnenvoorkant kiezen, want dan kan je hem helemaal tot aan de zool openritsen en glijdt je wreef er makkelijker in. Dat kan niet als je kiest voor een rits aan de achterkant.


Hoe moet ik me dit voorstellen dan? Want tot aan de zool lijkt me inderdaad het prettigst maar heb je daar dan geen last van met rijden? Het lijkt me dat de rits dan tegen het zadel aankomt of is dat niet zo?
Ik heb namelijk wel van die korte pootjes dat ik met mijn laarzen op het zadel zit.

Pfoe wel een hoop verschillende mogelijkheden merk ik al.

peach2001

Berichten: 4254
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 07:25

gekke_koei schreef:
als ik hem naar de ruitersportzaak breng betaal ik 25 euro.. breng ik hem regelrecht naar de schoenmaker dan kost het me 12,50(het opnieuw in laten zetten dan)
terwijl starho hem net zo goed naar die schoenmaker brengt.. of nee het door hem laat ophalen zelfs Haha!

mijn schoenmakeris in allesgoedkoop.. laatst was de zool van mijnlaars gegaan.. 3,50 voor het terug er op zetten Haha!


off topic: Welke schoenmaker? Ik ga altijd naar mickey op waterland, die is echt heel goed en supergoedkoop en doet alles, hij maakt ook het zadel als er wat mee is enzo en dat voor een paar cent...

on topic: Ik raad je zeker aan om naar een schoenmaker te gaan, maar vraag even bij diverse schoenmakers, want de tijd dat ze bezig zijn en de kosten verschillen enorm!

https://gofund.me/5569a4bb Taylor heeft een hartoperatie nodig

Supertje

Berichten: 7089
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 09:19

dione schreef:
Balein eruit lijkt me geen strak plan.... de laars verliest dan z'n stevigheid want daarvoor zit de balein erin
Ik heb ook nog nooit meegemaakt dat een rits i.p.v. de balein werd geplaatst.
Normaal gesproken zit de rits ongeveer 2 cm. naast de balein aan de buitenkant.


Bij Petrie's echt niet hoor Die dingen zijn niet uit model te krijgen, daar kun je iemand zijn schedel mee inslaan zo hard zijn ze Scheve mond
Ik heb hiervoor Cavallo's gehad, en daar zou ik ook zeker niet de balein eruit laten halen, maar mijn Petries blijven prima. Hoewel ik ze nooit weer zou kopen, ik vind het ondingen.

Run free Jordy.... 1997 - 2021

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 09:29

heb ff foto gemaakt(btje wazig.. komt door me telefoon)

links zie je me balein met cavallotekentje en de rechterkant(ongeveer 2 cm naar rechts) zit me rits Haha! aan de buitenzijde van je laars, anders gaatie steeds over je zadel en istie binnen de kortste keren beschadigt

Afbeelding

mijn schoenmaker zit in rotterdam-pendrecht Haha!

ik heb hiervoor andere cavallos gehad en daar was 1 balein eruit gevallen tijdens rijden.. die zit ernunog steeds niet in en ik heb nix geen problemen er mee. ook bij de cavallos van mijn vriend waren ze er beide uit en hij was er blijer mee met die dingen eruit Haha!

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007

floortje15
Berichten: 1
Geregistreerd: 27-10-05

Re: Ritsen laten zetten door petrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 16:02

Meestal wordt er een rits i.p.v de balein geplaatst,dit heeft als voordeel dat de laarzen strakker om de enkel kunnen worden gemaakt(ideaal voor springruiters).Ritsen bij Petrie laten plaatsen is zeker wel verstandig,als je ooit problemen krijgt met je laarzen en petrie ziet dat er ritsen in zijn gezet door een schoenmaker en niet door henzelf,heb je nooit kans op garantie.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: araber, BingBot, joyce83, JudithDario, lovelance, Majestic-12, RoRo44 en 32 bezoekers