"Nederland vind Balkenende geen leider!"

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

"Nederland vind Balkenende geen leider!"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-04 15:09

Nederland is kabinet Balkenende beu
van onze parlementaire redactie

Donderdag 29 april 2004 - Premier Jan Peter Balkenende en zijn kabinet hebben het verbruid bij de Nederlanders. Een royale meerderheid vindt de premier geen sterke leider, niet inspirerend en niet bevlogen. Dit blijkt uit in een enquête die in opdracht van onder andere het Brabants Dagblad is gehouden.

Ruim 70 procent van de ondervraagden vindt dat Balkenende en het kabinet het belabberd doen. Bijna 90 procent van de mensen is niet tevreden met hoe Nederland er momenteel voor staat. Circa veertig procent is van mening dat Balkenende sinds zijn aantreden in 2002 als premier slechter is gaan opereren. En 80 procent vindt hem geen sterke leider. Ook de CDA-achterban is die mening toegedaan. Daarvan mist 65 procent 'leiderschap'. Van de CDA-kiezers noemt 59 procent hem niet gezaghebbend. Balkenende scoort wel hoog op het gebied van intelligentie (51 procent van alle ondervraagden), saaiheid (80 procent) en degelijkheid (66 procent).

Bijna 80 procent van de ondervraagden beschouwt Balkenende niet als de premier van alle Nederlanders. Precies 70 procent zou hem zelfs niet graag thuis op de koffie krijgen. "Dat laatste is kenmerkend voor de aversie van mensen tegen de politiek in het algemeen en tegen Balkenende in het bijzonder", zegt onderzoeker M. Lampert. Maar weinigen geloven dat het kabinet de problemen van deze tijd kan oplossen. Gemiddeld 70 procent van de ondervraagden denkt dat dit kabinet Nederland niet veiliger maakt, niet voor beter onderwijs zorgt, de economie niet versterkt, de wachtlijsten in de zorg niet oplost en geen sociaal ouderenbeleid voert. Opmerkelijk is dat maar 22 procent denkt dat dit kabinet de integratie van buitenlanders bevordert. Op de vraag of het kabinet het goede voorbeeld geeft met waarden en normen antwoordt 65 procent 'nee' en slechts 18 procent 'ja'. Het imago van het boegbeeld van het kabinet is belabberd te noemen. Ruime meerderheden van de ondervraagden kwalificeren Balkenende als niet inspirerend, niet daadkrachtig, niet aansprekend, niet sociaal vaardig, niet bevlogen, niet gezaghebbend, niet sympathiek en niet van deze tijd. Zijn invloed op het regeringsbeleid is beperkt, volgens veel geënquêteerden. Bijna 60 procent dicht VVD-minister Gerrit Zalm van Financiën meer macht toe. Volgens onderzoeker Lampert weet Balkenende het kabinetsbeleid slecht aan de mensen te verkopen. Ook speelt volgens hem mee dat van het motto 'Meedoen, meer werk, minder regels' in de praktijk niet veel terechtkomt. "Mensen kijken toe vanaf de zijlijn en in plaats van meer werk stijgt het aantal werklozen alsmaar."


bron: brabantsdagblad

Haha!

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Annelou op 29-04-04 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt

annefloor

Berichten: 1902
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Bloemendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 15:10

ja niks aan toe te voegen Haha!

saaiheid (80%) hehe
Laatst bijgewerkt door annefloor op 29-04-04 15:11, in het totaal 1 keer bewerkt

BloemBloem

Berichten: 16580
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 15:10

Hoera,Hoerb,Hoerc Haha!
Wordt die eikel nou eindelijk van zijn troon geschopt......., maar
ach wie krijgen we er dan voor in de plaats......?
Ze zijn wat dat betreft toch allemaal het zelfde......stelletje ego-trippers

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 15:12

Dat roep ik nou al een hele tijd....Zeg nou zelf; iemand met zo'n kapsel kan toch niet serieus genomen worden als premier!? Schijnheilig

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 15:17

Hahah jaa daar was ik al langer achter dat hij niks was Stomme saaie doode kwal is. Met idd een erg fout kapsel Haha!

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 15:18

AMEN

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 15:22

Eliane schreef:
Dat roep ik nou al een hele tijd....Zeg nou zelf; iemand met zo'n kapsel kan toch niet serieus genomen worden als premier!? Schijnheilig


hehhehe
ik erger me daar geloof ik nog het meeste aan, ook de manier waarop ie praat enzo... vreselijk!

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 15:31

Geen leider, een ei-leider!! Haha! Tja, IK heb niet op het CDA gestemd hoor!! Maar ja, gelukkig komt Nederland nu tot inkeer. Who's next?

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 15:35

ik vind hem wel een lIJder!!! hehehe...

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 15:47

Ben ik even blij dat ik niet op hem heb gestemt..Haha! Maarja wat krijgen we hierna??

Sani

Berichten: 27358
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 15:53

YES eindelijk Haha!:D

jahahahahahahahahahahaha

Sani

Berichten: 27358
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 15:54

bakelende Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 15:54

Gelijk hebben ze. *LOL*

Yessy

Berichten: 23022
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 15:54

balkenende?? Gaaaap Dromen Slapen


Haha!