Pony's in de stad!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Pony's in de stad!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-02 19:54

Vrijdag zijn er 14 pony's van het amsterdamse bos naar het Hilton hotel gerend.
Hoe het gebeurde: Een stalhulp wil Dixie|(een kleine shimmel) uit de overdekte rijbak pakken, als Paljas(mijn lievelings pony) de bakdeur open duwt en het bos in rent, gevolgd door de andere 18 volgen hem. Nadat ze het ponyrondje(een rondje in het bos van een uurtje stappen) hebben gerend besloten ze maar om de amstelveense weg op te rennen naar het stadionplein en vervolgens naar de apollolaan. Bij het Hilton wist de politie de pony's te pakken. 4 pony's waren in het bos al teruggekeerd naar de manege.De pony's hebben geen verwondingen, alleen texas(een grote pony) is uitgegeleden op het ijsop de steop en heeft een klein wondje.
Dit is trouwens geen fantasie verhaaltje maar gisteren echt gebeurd. Jammer genoe heb ik het niet echt gezien, leek me wel grappig om de pony's van de manege ien voorbij galloperen.

Is er trouwens een amsterdammer die dit gezien heeft?

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-02 20:01

Ja ze stonden vanochend allemaal gewoon op stal.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 20:18

Het klinkt wel als een spannend verhaal en gelukkig is alles goed afgelopen, maar ik denk niet dat ik het 'leuk' zou vinden als de paarden van onze stal ineens allemaal midden in de stad liepen, zou heel erg schrikken denk ik Scheve mond

Onze verzorgpony's vroeger zijn ook een keer uitgebroken en midden in de nacht door een kleine fietstunnel vlak voor de stad gehobbeld voordat de politie ze kon vangen. Ook allemaal ongedeerd gelukkig Lachen

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 20:35

ohw, lekker is dat....(niet dus...)bij ons was ook een pony bijna ontsnapt, was bijna de manege uit en stond daar, toen kwam een vriendin van me aan fietsen en heeft haar weer mee terug genomen...

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 21:16

Lijkt me idd eerder een ramp dan 'leuk'...
Ik ken een ponyclub die op die manier een pony verloren is aan een aanrijding. (waren met zijn 3-en op hol)

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-02 21:18

tjah ik kan nu misschien van "leuk" spreken omdat er ook niks ernstigs is gebeurd!!! binnen anderhalf uur waren de pony's weer veilig op stal(gelukkig).

miseryfox

Berichten: 1681
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 21:43

arme texas (heb k nog 2 wedstrijden op gereden)

de mijne en die van mn vriendin waren laatst ook ontsnapt,
heel erg irritant (gelukkig was er niks gebeurd)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 14:12

Niks van gehoord, gezien of gemerkt. Misschien komt er nog iets over op tv. Die dieren zijn wel erg lang onderweg geweest als ze dat hele stuk hebben gelopen. Dapper dat ze het Stadionplein over durfden en de Olympiaweg ook trouwens.