Waarschuwing voor oplichters!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tallie1979
Berichten: 22747
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Waarschuwing voor oplichters!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-04 13:39

En dit keer is het bij mij heeeeel erg dichtbij gekomen.. Mijn moeder heeft het aan de hand met een oplichter..

Wat is er gebeurd? Mijn moeder werd afgelopen maandag gebeld door een Amerikaans sprekende man. Deze man heeft volgens mijn moeder ook een "hypnose" achtige stem waar je naar "moet" luisteren, ook al wil je niet ( niets voor mijn moeder ook om erin te trappen Bloos! )

Deze man had het over een reis naar Amerika die zij gewonnen zou hebben doordat ze haar creditcardnummer op internet hadden gevonden. En of ze haar nummer even wilde doorgeven zodat hij het nummer kon controleren. Dit heeft ze gedaan.. Verdrietig

Mijn moeder is er na het gesprek over na gaan denken en heeft gebeld met de creditcard maatschappij. Deze kon haar vertellen dat ze niet de eerste is geweest die door deze lui is benaderd. Er stond een opdracht in om ruim 750 euro van haar kaart af te halen voor een reis bij een of andere organisatie!! Gelukkig is mijn moeder er snel bij en kan ze de betaling tegenhouden ( dmv het invullen van formulieren enz.. ) En ze moest die organisatie gaan mailen dat ze geen betaalde reis wil hebben!!

Voor iedereen die dus koopt via internet en daar zijn of haar creditcardnummer achterlaat, wees gewaarschuwd!! Ze bellen met een mooi verhaal, waardoor je dus een reis boekt bij hun.

Hopelijk loopt het met een sisser af, mijn moeder schaamt zich kapot.. Verdrietig

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 13:47

Nou, lekker is zoiets.... getver! Goed dat je mam er achter is gekomen!

Girl In The Mirror

Berichten: 3156
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 13:48

Hypnotiserende stem? wow, dan moet het wel een bijzondere man zijn, want je geeft niet zomaar je creditcard nummer weg, al helemaal niet over de telefoon en zoiets vaags Scheve mond

BloemBloem

Berichten: 16582
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 13:49

Zo wat een gelukt dat je moeder er snel bij was
.....ben je zomaar 750 euro kwijt...als of het niets is Boos!

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 13:51

Arme mams Knipoog Die geeft in ieder geval van d'r leven geen creditcardnummer meer via de telefoon Haha!

Tallie1979
Berichten: 22747
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-04 13:51

Girl In The Mirror schreef:
Hypnotiserende stem? wow, dan moet het wel een bijzondere man zijn, want je geeft niet zomaar je creditcard nummer weg, al helemaal niet over de telefoon en zoiets vaags Scheve mond


Mijn moeder kennende trapt ze niet zomaar ergens in.. Mijn moeder is heel erg wantrouwig.. Deze man had zo'n aparte stem en was zo gehaaid dat ze er op een of andere manier toch in is gestonken..

Helemaal niets voor haar..

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 13:54

Jeetje dat is idd erg vervelend.. Ik zal het zeker in de gaten gaan houden, nou heb ik ook geen credit card nummer dus dat is makkelijk Haha!..
Maar goed dat ze gelijk gebelt heeft naar de maatschappij en dat het dus allemaal te voorkomen is!

Tallie1979
Berichten: 22747
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-04 14:08

De opdracht stond erin voor volgende maand ( haar geluk ) daardoor kan ze het nu nog stoppen..

En ze trapt hier noooooit meer in zei ze vanmorgen..

Maar een gewaarschuwd mens telt voor 2, zegt het voort zou ik zeggen