Van Bogachka afgepleurd met salto op de weg geknald.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Van Bogachka afgepleurd met salto op de weg geknald.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-02 18:34

Boos! Verdrietig Ik was lekkah aan het buitenrijden en mijn moeder had sunny aan de hand,ik reed in het gras (zacht,niet bevroren ofzo) en ik dreef niet hard ofzo en ze schrok nergens van...Begon ze opeens te bokken en te stijgeren...Resultaat: met een salto op de weg beland en Bogachka op hol Boos! Verdrietig Stond ook nog bijna op de teugel Frusty Mijn moeder heeft haar gevangen en ik ben er niet meer opgeklomen.No way! Naar huis gelopen ...Ik denk dat ik een beschermengel op mijn schouder had want mijn moeder zag dat ik met mijn nek raar viel...Ik heb alleen nu een stijve nek en spierpijn Boos! *GELUKKIG* had ik mijn cap op (doe ik niet zo vaak) want ik was ook effe op mijn hoofd beland.... Boos! Verdrietig Huilen Ow wat was ik kwaad op dat beest zeg Boos! Boos! Boos! jezus cristus wat een valse rotstreek om opeens te gaan bokken.Als ik nou hard met mijn benen had gedaan oke,en alle riempjes zaten goed vast enzo...Maar dat sneaky opeens bokken en stijgeren Misselijk

Even offtopic: het keuringsrapport dat ze zouden opsturen is nog steeds niet aangekomen.Ik hoop dat het snel komt,want de moed begint me al in de schoenen te zakken Huilen

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 18:40

Achhh, wat sneu voor jou Verdrietig Paarden zijn meestal lekker fris met dit weer en buiten al helemaal. Dus misschien kreeg ze inene een energiestoot ofzo Haha!
En over dat keuringsrapport, het duurt altijd heel erg lang en vooral met de feestdagen die er waren. MAar maak je maar geen zorgen, het komt vast wel Pling

Bobo

Berichten: 1786
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 18:47

Je hebt wel mzzl gehad Pling en een goeie engelbewaarder Sigaar
Suc6 verder met je pony.

Manda heeft wel gelijk:
Citaat:
En over dat keuringsrapport, het duurt altijd heel erg lang en vooral met de feestdagen die er waren. MAar maak je maar geen zorgen, het komt vast wel Pling


-xx-
Sanne

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 18:51

wat rot! maar weet je zeker dat je er wel weer opdurft? klinkt stom maar dat is vaak als je er niet meteen opgaat dat je dan niet meer goed durft. hoeft niet altijd hoor.
denk dat manda ook gelijk heeft

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-02 18:53

Ik ben er wel weer opgegaan...maar ik ga haar eerst heel goed longeren (als de bak weer zacht is) en dan pas erop! En niet meteen de weg op.

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 18:54

Dan heb je met een stijve nek en spierpijn nog geluk gehad.
Je zult wel heel lelijk gevallen zijn als je je cappie niet op had, misschien toch een reden om 'm vaker op te doen! Scheve mond

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 18:55

Was dat jouw paardje nie die aan de magere kant was? Misschien heb je haar een beetje te fanatiek eten gegeven! Ik vind het niks voor dat paardje om zomaar ineens te gaan bokken. Ik denk eigenlijk ook dat het door de kou komt in combinatie met eten. gr gabrycha Knipoog

Horselove
Berichten: 148
Geregistreerd: 05-09-01
Woonplaats: IJsselstein

Mij zelf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 19:12

Ik had dat eerst ook met m'n eigen pony gemeen bokken zeg Scheve mond
Volgende dag (Op 1ste kerstdag zelfs!) ging iemand anders erop nou die was er ook BIJNA afgeflikkerd maar nou gaat het al weer wat beter Lachen
Anders was het echt over en hadden we d'r weg gedaan! Misselijk

Nou doeg! Groetjes, Stephanie! Haha!

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 19:20

Gelukkig dat je er zelf goed vanaf gekomen bent, had heel anders kunnen aflopen. En wat betreft dat bokken, ik denk dat het van het extra voer komt, ze krijgt nu meer energie en dat moet ze wel kwijt he. Het is daarom ook beter om het geleidelijk op te voeren dan heb je minder problemen.

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 19:53

Ik zou er wel meteen weer op gaan. Alleen als het niet kan zou ik het niet doen maar anders wel. Ik heb het ook niet gedaan toen ik laatst gevallen ben. Maar dat kwam omdat ik heel lang geen adem kreeg, weg gedragen ben, daarna flauw gevallen ben van de pijn en met de ambulance naar het ziekenhuis. Dus er echt niet meer op KUNNEN. Maar ik baal er bijna iedere dag van dat ik er niet meteen op heb kunnen springen.
Als Dien nu een X schrikt word ik onwijs gespannen en zij heel zenuwachtig. En kan ik net zo goed meteen afstappen omdat het toch niet meer gaat lukken(oke, ik zet wel altijd door maar kom er meestal met slappe benen van de spaning af). Het gekke is dat ik dit alleen met Dien heb(waar ik dus van af gevallen ben). Bij Nimber(die af en toe echt een draakje is) heb ik dit bijna niet. En Dien is een engel, alleen als ze mijn spaning voelt niet.
Maar genoeg gezeurt nu. Ik hoop dat het volgende keer wel goed gaat. En geluk dat je niets gebroken hebt.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 19:54

hehe moet stiekum wel een beetje lachen hoor Knipoog Rijd je veel? Ik weet dat zelfs Iwaldo (die iedere dag gereden wordt en zo mak als een lammetje is) zelfs met dit weer gekkig is. Beetje bokken enzo.. Ik zou voorlopig buitenrijden maar even laten voor wat het is.

En niet meteen piepen hoor, snap best dat het je even tegenviel maar dat kan altijd gebeuren. Wacht het lekkere weer maar af! Lachen

(Oh en mensen, weet niet hoor, maar toen ik Bogasch voor t laatst zag was ze niet mager hoor!)

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-02 20:20

Bogachka begint wel al wat dikker te worden,en krijgt ong. hetzelfde als dat ze vroeger kreeg....daar zou het in principe niet aan kunnen leggen.
En ze was wel supermager toen wij haar gekocht hadden hoor.Maar ze was goedgekeurd,nouja...het keuringsrapport moet ik nog ontvangen maar ze was dus goedgekeurd.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 21:27

Idd ik zou niet al te kwaad zijn op je pony. Oke het is niet leuk maar alle paarden zijn met dit weer gek. Je kan wel kwaad worden maar anders dan wanneer het niet aan het weer lag. De pony wil het immers alleen maar warm krijgen door wat gekke sprongetjes te maken.
Sterkte verder!

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-02 21:40

Tsja,
ik ga ook niet zeggen: "Braaaaf Bogachka" toch? ze hoort mij er gewoon niet af te flikkeren,en als ze vaker van dat soort kuren krijgt tja...dan is dit gewoon niet het geschikte paard voor mij!

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 21:44

Nou, ik denk dat ze nog erg veel van zulk soort streken zal hebben Haha! Maar je leert er wel mee omgaan en op gegeven moment donder je er ook niet meteen af. Er bestaat geen enkel paard zonder streken dus ik zou gewoon nog lekker positief doorgaan met rijden Pling

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 21:46

dat doet Avalon ook heel vaak, nu al veeel minder, omdat ik hem al door en door ken en weet hoe ik hem voor kan zijn. Jij hebt Bogaschka maar een week, dus zowel jij als zij moeten nog aan elkaar wennen. En dan komt er nog bij dat het nu heel koud is.

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-02 21:58

Alleen moet ze het niet nog is op de weg flikken...Straks is mijn beschermengeltje me vergeten en ......daar denk ik maar liever niet aan Scheve mond\

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 22:36

Sun... als jij na een keertje vallen terwijl je dat beestje pas een week hebt, en het vreselijk koud is, en er nog niet fatsoenlijk getraind kan worden door de kou, al meteen roept dat het misschien niet de juiste pony voor je is, dat vind ik toch een beetje stom.


Ga nou eerst eens lekker in de bak rijden. Je wilde een fel arabiertje, en dat heb je nu ook. Ze is hardstikke lief, maar eens een streek kan je verwachten. Niet meteen de moed opgeven, want dan kan je haar net zo goed vandaag nog terugbrengen. Net als ik al zei, zelfs Iwaldo, die er iedere dag uitkomt, en zo mak als een lammetje is, waar je iedere debiel op kan zetten Knipoog Die bokte zelfs vandaag! Lachen Die beesten hebben ook genoeg van de kou, en willen eens gek doen en opwarmen!

Ik zal eens kijken of ik volgende week een foto in kan scannen van Bogasch onder het zadel.

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 23:26

wat ontzettend poedersuiker voor je!!
En het is wel raar dat ie zonder reden ging bokkken Verward
Probeer er wel weer op te gaan heel veel succes ermee
Knuf Tamaar

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 00:11

He, jakkie, wat vervelend zeg!! Raar zeg dat ze dan zomaar ging bokken! Doe voorzichtig als je er weer op gaat!

Amy

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 01:02

Ik ben het met laura eens...geef jezelf en Bogaschka eerst eens lekker de tijd om aan elkaar (en Bogaschka ook nog eens aan haar nieuwe omgeving) te wennen voor je weer eens buiten gaat rijden. Ik zou haar lekker in de bak rijden en af en toe een heel klein stukje aan de hand wandelen buiten en als ze dan braaf is goed belonen! Vergeet niet dat dit geen Sunny is die je al door en door kent, er komen nog genoeg kansen om buiten te rijden, maar blijf tot het voorjaar nou gewoon lekker in de bak joh. En succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 01:14

Vergeet ook vooral niet dat een paard een levend wezen is en geen machientje. Waarschijnlijk dacht ze alleen maar:"oei oei, ik heb wel zin om effe lekker mijn beentjes te strekken bokkkerdebok" en deed ze het niet met de intentie jou er eens lekker af te gooien.
Het is een arabje en het is keikoud buiten dus zo raar is het niet dat ze eens lekker bokte. Op zo'n moment denk ze niet:"we zijn nu langs de weg dus ik moet voorzichtig zijn" het is en blijft een paard en die doen nou eenmaal af en toe onverwachte dingen, ze;fs de makste bejaarde fjorden doen wel eens gek.
Als je haar wat langer hebt voel je het waarschijnlijk aankomen en dan denk jij:"laat ik eens even wat door gaan draven" en dan gaat ze niet bokken.
Succes en niet meteen de moed laten zakken hoor!

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 01:22

oei das niet zo mooi!! gelukkig zijn jullie er goed vanaf gekomen...

zij moet natuurlijk ook nog wennen, voor haar is alles ook nieuw!

Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 13:02

Je had Idd veel geluk en misschien moet je voortaan je cap gewoon altijd op doen? Dat scheelt weer wat hersenschuddingen met dergelijke onverwachte sprongen.