Vandaag is de dierenarts geweest en...............

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Vandaag is de dierenarts geweest en...............

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-04 18:32

Tot zover hij kon zien valt het mee Haha!

Naar aanleiding van een eerder gestart topic: [RT] Kreupel zodra ik erop zit.....
zal ik even vertellen hoe het ging:
Eerst ben ik Tiffany gaan voorrijden, zodat de DA gewoon even kon kijken, ze liep vandaag echt behoorlijk slecht. De DA deed voor de zekerheid bij de voorbenen buigproeven om te kijken of dat iets uit zou maken, dat was niet het geval. Daarna heeft hij de hele rug gecontroleerd en ook daar was niets mis mee. Vervolgens moest ik Tiffany even longeren op de harde bodem, weer niets te zien. Het enige wat de DA op dat moment nog kon bedenken (en anders zou ze naar de kliniek moeten om verder te onderzoeken) was dat ze misschien haken zou hebben in dr mond
Dat was dus wel het geval OK dan! , hij heeft de tanden geraspt. Ik moet Tiffany nu een paar dagen vrij geven en dan moet ik volgend weekend haar weer oppaken en dan kijken we verder of het iets geholpen heeft. Ik hoop echt dat ze volgende week goed loopt en dat het idd haar tanden waren Scheve mond

Willen jullie voor mij duimen? Lachen


RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 18:34

Hee, loopt jou paard nou werkelijk kreupel door die haken??:? maar iig fijn dat ze nu geen last heb van haken!

jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-04 18:39

MoonChloe schreef:
Hee, loopt jou paard nou werkelijk kreupel door die haken??:? maar iig fijn dat ze nu geen last heb van haken!


Het is meer zo dat ze door die haken manieren gaat proberen om eronderuit te komen, ze wilde de laatste tijd het bit niet aannemen en was geneigd om achter de teugel te kruipen of juist uit elkaar te vallen waardoor ze erg gevoelig ging lopen op die voorhand. De laatste dagen ging ze ook haar hoofd kantelen en tegen mijn hand in, dus ik geloof wel dat dit het zou kunnen zijn. Maar is dit het niet, dan gaan we gewoon weer verder zoeken

Zabbie
Berichten: 1333
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 18:40

klinkt erg ongeloofwaardig..... kreupel door haken ??? Maar goed, als het daarmee opgelost is, PRIMA !!!!

voor het eerst sinds jaren "paardloos..." 15-05-2008 een nier van mijn moeder gekregen, voor alle overige nierpatienten die wachten op een donor, mensen : " Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here "...

_Rijkie_
Berichten: 3431
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Verwegiestan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 11:12

Tsja ik weet het niet, er zit wel een kern van waarheid in, heb je er al weer op gezeten lisette??
Morgen ben ik weer op stal, ben de hele week al onwijs ziek.
Ik hoop iig dat dit de oorzaak is van je probleem en dat het zo opgelost is, zie je morgen weer!!

♥...Er is altijd wel iemand voor wie je de hele wereld bent...


Bjarni
Berichten: 2220
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 11:46

Waarom ongeloofwaardig? Ik vind het juist heel erg logisch klinken.

http://www.hestarmoves.nl - bewegingstherapie voor paarden
Gediplomeerd MHC Paarden bewegingstherapeut
*Jaguar* *Bjarni, klein paard met een groot hart, rust zacht!*

noekie_smile
Berichten: 524
Geregistreerd: 08-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 11:56

Het is echt waar ik heb het ook wel eens gezien bij een paardje die ging ook iedere keer kreupel lopen en de oorzaak lag (ook) bij de tanden

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 11:58

vind het niet zo ongeloofwaardig klinken hoor! als je paard last heeft van zn mond door de haken(die van mij gaat 2x per jaar naar de tandarts ivm haken) gaat hij anders lopen, manieren zoeken om er onderuit te komen, en om de druk van het bit te ontvluchten
door anders te gaan lopen en zich te spannen kan ie inderdaad gaan kreupelen.
hopen dat het idd de haken waren en dat ze dalijk weer goed loopt!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Jaristo
Berichten: 95
Geregistreerd: 26-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 21:29

hmm...ik heb nu ook zo'n probleem met mijn paard. We weten niet precies wat hij heeft, het lijkt op teugel kreupel maar nu ik dit zo lees kan het ook wel zijn dat hij haken heeft. Hij doet soms wel lastig met het bit indoen en dat heeft hij nooit gehad, hij kantelt zijn hoofd(deed hij wel vaker maar niet zo erg) en loopt onregelmatig. iemand enig idee wat het zou kunnen zijn of wat ik moet doen?

Belker

Berichten: 15257
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 21:33

Oud topic. Slotje


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, Isab123, mino1, Sanet, sterregoud, VosjeN en 42 bezoekers