Info over een aantal stallen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Info over een aantal stallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-04 22:49

Ik heb een lijst met stageadressen voor Deurne. Een tijdje geleden heb ik 2 vookeuren mogen invullen, maar aangezien ik toen nog geen idee had, heb ik niks ingevuld. Nu zit ik er aan te denken om even een apart briefje te sturen, zodat ze me niet zomaar op een plekje zetten. Ik heb wat stallen in de buurt gevonden, maar op i-net kan ik er heel weinig over vinden. Er zullen hier vast mensen zijn met ervaringen, info of een i-net adres over/van de volgende stallen.
-Stal Lijnden, Aalsmeer
-Manege Nieuw Amstelland, Amstelveen
-Trainings- en africhtstal Naber- Lozeman, Biddinghuizen
-Manege de Eenhoorn, Blokker
-Manege Spaarnwoude, Halfweg
-Stalhouderij Schimmelkroft, Heemskerk
-Stal Schaerweijde, Huis ter heide
-Horse Management Services, Heiloo
-Larense Manege, Laren
-Stal de Schaapskooi, Laren
-Manege Lelystad, Lelystad
-Manege Hallinckveld, Loosdrecht
-Stal v. Helden, Soest
-R.S.C. Zeewolde, Zeewolde
-Manege Bleijenberg, Weesp

Ik wil als iemand dat weet graag ook info over de werkzaamheden en of je intern kan.

Ik hoop op heeeeeeel veel reacties OK dan! Haha!


batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 22:52

Ik ken alleen Spaarnwoude uit het rijtje.
Leuke sfeer, hele fijne paarden, goede lessen en fijne voorzieningen. Lekker in het bos, dus ook af en toe een buitenritje!
Qua werk weet ik er uiteraard niets van af, maar als klant vond ik het een prima stekkie!
Intern kan denk ik niet..

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-04 23:09

batje schreef:
Ik ken alleen Spaarnwoude uit het rijtje.
Leuke sfeer, hele fijne paarden, goede lessen en fijne voorzieningen. Lekker in het bos, dus ook af en toe een buitenritje!
Qua werk weet ik er uiteraard niets van af, maar als klant vond ik het een prima stekkie!
Intern kan denk ik niet..

Ok dank je.....
Weet je misschien ook of ze africhting, handel o.i.d. naast de manege lessen doen?

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 23:32

misschien is het verstandig om eerst bij verschillende bedrijven te gaan kijken en met de mensen te gaan praten. Wat zijn de mogelijkheden en wat mag je daar doen. Natuurlijk ligt er ook een heleboel aan jezelf. Wat wil jezelf. Veel rijden, of veel les geven etc. Je kunt dan pas een keuze maken.succes Knipoog

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-04 23:34

Suzan1 schreef:
misschien is het verstandig om eerst bij verschillende bedrijven te gaan kijken en met de mensen te gaan praten. Wat zijn de mogelijkheden en wat mag je daar doen. Natuurlijk ligt er ook een heleboel aan jezelf. Wat wil jezelf. Veel rijden, of veel les geven etc. Je kunt dan pas een keuze maken.succes Knipoog

Bedankt. Ik wil eerst zo info krijgen. Dan schrijf ik gewoon een aantal keuzes op. Om echt te weten hoe het is moet ik het eerst meemaken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 00:06

Vroeger waren de stagiaires bij Spaarnwoude wel intern, maar ik weet niet of dat nog zo is.
Het is wel een leuk bedrijf en erg veelzijdig omdat het natuurlijk het bedrijf is van Ton Monhemius, de vierspanner. Verder wordt er volgens mij ook wel gesprongen zo links en rechts en hebben ze in de zomer dressuur, spring en menwedstrijden.

De Schimmelkroft vond ik altijd een leuke manege, maar ik heb geen flauw idee hoe het is om er te werken. Toen ik er nog wel eens kwam, was de sfeer er heel erg leuk.

Nieuw Amstelland is ook een mooi complex, in het Amsterdamse bos. Het lijkt me wel een goed bedrijf voor een stage, maar is lang niet zo veelzijdig als Spaarnwoude. Geen idee of je er intern kunt.

Bij Van Helden ben ik ook wel eens geweest (om een paard te bezichtigen en voor te rijden), dat is een handels- en pensionstal zonder manegelessen dus. Het is een wat kleinere stal, waardoor je heel misschien wel wat meer meekrijgt van het handelsgedeelte. Er wordt wel veel gesprongen volgens mij. De ligging is wel mooi aan het bos.

joelledsr

Berichten: 1641
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: ergens ver weg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 00:20

Ik heb gereden bij Hallinckveld in Loosdrecht. Zijn hele vriendelijke mensen en hebben regelmatig stagiares. Kan je niet veel vertellen over de werkzaamheden, maar weet wel dat er wordt afgericht en lesgegeven.

Wat is het heerlijk om 's ochtends uit je slaapkamer raam de paardjes te zien zonnebaden in de wei :)

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-04 11:46

Van Helden is misschien wel een optie. Lijkt mij namelijk opzich leuker dan een manege.


CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 11:51

manege de eenhoorn, blokker,
daar hebben verschillende klasgenootjes van me stagegelopen!!
daar moest het erg leuk zijn!

ik zou persoonlijk voor naber-lozeman gaan !
maar dat komt omdat ik crossfanaat ben

je eerste stage vind ik beter als je dat bij een manege doet,omdat dat zo veelzijdig is, én je de kans krijgt om veel les te geven
ookal zijn het beginners,je leert er wel ontzettend veel van !

gewoonIsa

Berichten: 309
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 23:19

Moeilijk hè? Ik ken van het rijtje Stal Lijnden en Manege Bleijenberg. Stal Lijnden is een springstal, waar je denk ik, wel vrij veel mag doen. Stal is met een buitenbak en stapmolen. Ze gaan meestal elk weekend met een vrachtwagen vol op wedstrijd.

Manege Bleijenberg is een echte manege, maar er worden ook officiele KNHS wedstrijden gehouden, zowel indoor als outdoor. Verder staan daar ook pensiongasten. Zij beschikken over binnenbak en een buitenbak.

Oja, van beide is er een website..weet ze niet uit mijn hoofd. Intern? Dat durf ik niet te zeggen.

Weet niet of je hier wat aanhebt?? Succes.

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-04 07:53

Iedereen bedankt! Meer info is natuurlijk welkom OK dan!

Jet

Berichten: 11974
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 08:03


paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-04 19:13


xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 20:47


............

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-04 11:59

xxLisaxx schreef:
ik sta zelf met mn pony bij R.S.C. Zeewolde Ik vind het zelf wel gezellig daar. Ze hebben een website als het goed is dus misschien heb je daar wat aan? de site is geloof ik: http://home-2.12move.nl/~sh887238/startpagina.htm

Dank je.

Meer reacties zijn welkom!!!

Barvrouwke
Berichten: 3705
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 13:44

Hallinkveld zal ik niet doen. Ik vind er altijd een beetje vreemde sfeer hangen. De merrie;s met veulens werden door kinderen rond de 12 jaar maar de binnenbak gebracht. Waarbij de hele stalgang ontruimt moest worden, want de veulens mochten niet aan een halster :S Een pensionklant haar paard kreeg beschimmeld hooi en werd door bepaalde mensen gewoon niet uitgemest en ook niet los gegooit omdat de eigenaar niet aardig zal zijn. Kortom, ik vind het een boel gekluns en onverantwoordelijk. Maar dit is hoe ik het daar zag, dus GEEN aanval op andere mensen

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-04 15:31

Barvrouwke schreef:
Hallinkveld zal ik niet doen. Ik vind er altijd een beetje vreemde sfeer hangen. De merrie;s met veulens werden door kinderen rond de 12 jaar maar de binnenbak gebracht. Waarbij de hele stalgang ontruimt moest worden, want de veulens mochten niet aan een halster :S Een pensionklant haar paard kreeg beschimmeld hooi en werd door bepaalde mensen gewoon niet uitgemest en ook niet los gegooit omdat de eigenaar niet aardig zal zijn. Kortom, ik vind het een boel gekluns en onverantwoordelijk. Maar dit is hoe ik het daar zag, dus GEEN aanval op andere mensen

Bedankt voor je info.

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-04 12:56

Schopje Haha!

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 13:44

Manege nieuw amstelland vind ik een hele leuke manege. Ik kende een paar pensionklanten daar en kwam er voorheen best vaak(de laatste tijd niet meer, druk druk druk). Je hoort vaak over Nieuw Amstelland dat het kak is wat er rondloopt, maar daar heb ik nooit problemen mee gehad(waarschijnlijk ook wel omdat ik veel mensen met eigen paarden kende). Ik las alleen op bokt(er is ooit een topic geweest over deze manege, kun je vast wel terug vinden) dat het geen leuk bedrijf is voor een stage. Het is een mooi complex en je kunt ook zo het bos in rijden.

Manege Spaarnwoude ben ik zelf maar 1 keer geweest (met een uitwisselingswedstrijd), maar daar hoor ik over het algemeen wel goede verhalen over.

Manege Lelystad heb ik net een topic over geopend Lachen

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 13:45

Ohw, de Schaapskooi ken ik ook wel een beetje. Daar komen een aantal dressuur ruiters van wel eens bij ons op wedstrijd. Als je verder wilt met dressuur lijkt me dat zeker het proberen waard! Ik kan je er alleen verder niet zoveel over vertellen.

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-04 14:12

Pluutje schreef:
Ohw, de Schaapskooi ken ik ook wel een beetje. Daar komen een aantal dressuur ruiters van wel eens bij ons op wedstrijd. Als je verder wilt met dressuur lijkt me dat zeker het proberen waard! Ik kan je er alleen verder niet zoveel over vertellen.

Dank je.

De Schaapskooi is dus echt een dressuurstal?

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 14:17

paardje schreef:
De Schaapskooi is dus echt een dressuurstal?


Dat weet ik niet, bij ons zijn alleen maar dressuurwedstrijden dus kunnen ze moeilijk komen om te springen Haha! . Maar ze hadden wel een paar paarden meelopen in de hogere klassen bij de dressuur.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: greendragon, Marjaxox en 140 bezoekers