zomerdeken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

zomerdeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-04 21:23

tot hoelang kun je een zomerdeken oplaten?want ik sta op een stalling en moet wel zeker weten of die af kan, of oplaten,want s'nachts koelt het best af!! wat doen jullie hebben julie een zomerdeken op of af?? graag reacties!!


Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 22:33

Op. Is wel niet m'n eigen paard, maar dan weet je iig dat hij m op heeft Knipoog

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei!

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 04:56

Sommige mensen laten de zomerdeken ook in de zomer op, omdat het paard dan schoner blijft...
Zelf heb ik mijn paard nu zonder deken staan, omdat het 's nachts nu niet meer zo warm is en hij het lekkerder vindt in zijn blootje. Het is ook afhankelijk in wat voor stal je staat: binnen (constantere temp) of buiten: op de wind of niet. Evt zou ik hem alleen 's nachts op doen, maar nu niet meer dag en nacht omdat het toch wel warm is overdag.

Redneck

Berichten: 1183
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Castenray

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 07:10

Sinds gisteren heb ik de dekens af gelaten. Maar mijn paarden staan dan ook in een vrij warme gang, zodat het in de stallen best warm is. Dus het ligt er helemaal aan waar je paard staat.

Odeale

Berichten: 1775
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 07:33

Ik heb sinds een week of drie (toen het ook mooi weer was) de deken afgelaten. ulisse staat in pension op een manege, en ik ben ´s ochtends niet in de gelegenheid de deken af te doen. Volgens mij is helemaal af beter dan op-af, op-af. En ulisse vind het ook lekkerder zonder.
Er is me verteld dat het ook beter voor de vacht is zonder. Dan kan de vacht goed ademen.

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 07:37

Sinds afgelopen weekend heeft die van ons ook 's nachts geen deken meer op. De afgelopen twee weken heeft hij 's nachts met een zomerdekentje gestaan, nu dus helemaal bloot.

Wij houden een nachttemperatuur van rond de 10 graden aan voor als de deken voor het eerst 's nachts af blijft. Geeft niet als het daarna weer kouder wordt, dan is hij er inmiddels toch aan gewend en die deken blijft dan gewoon af.

Bij ons op de stalling is het trouwens goed te regelen met dekens op en af doen. We hebben zelf een 'buitenzetrooster' en degene die jouw paard buiten zet, kan ook even de deken af doen.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Rosanna

Berichten: 323
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 07:47

De afgelopen week deed ik de deken overdag af omdat het zo warm was, maar 's nachts deed ik een 100 grams deken op. Nu staat ze onder een katoenen zomerdeken die ik oplaat tenzij de zon gaat schijnen. Ze staat in een buitenbox trouwens, dat scheelt wel iets in de temperatuur. In een binnenbox zou ik geen deken meer opdoen.

Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-04 11:15

wie heeft nog meer de zomerdeken erop?

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 11:51

Hier hebben ze niks meer op, het is aardig warm overdag en 's nachts vrij benauwd. Onder een deken zweten ze nu.

[edit]En ik heb het over buitenboxen, binnenboxen zijn nog warmer![/edit]

Rosanna

Berichten: 323
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 17:40

Vandaag was het hier (aan zee) weer flink koud! Ik loop zelf met een dikke koltrui aan Haha! , dus hier kunnen ze nog best een zomerdeken op, zeker als er zo'n koude wind de boxen inwaait

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 18:55

de mijne staat al dag en nacht in zn blootje. Maar 'snachts staat ie toch op stal en daar is het best warm.

[o]

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 19:07

die van mij heeft hem nog op, ze is erg gevoelig op haar longen en ik ben altijd bang dat ze te koud staat. Ze heeft hem dus best lang op, tot het 's nachts echt heel warm is eigenlijk, maar ze heeft er ook geen last van, staat er nog echt heet onder...



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Madelief, Googlebot, Karma_k, Lightninggg en 15 bezoekers