Doe ik te veel voor hem??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Doe ik te veel voor hem??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-04 22:39

Nou goed kom dus net bij mijn vriend vandaan en we hebben een woordenwisseling gehad, opzich niks mis mee maar ik denk nog steeds dat ik gelijk heb. Zou toch jullie mening er even over willen horen.

Mjin vriend heeft een drukke baan, werkt 60 uur in de week en gaat 's avonds om half 10 naar bed omdat hij er 's morgens weer vroeg uit moet. Hij woont opzich zelf, maar eet altijd bij zijn ouders of ik kook als ik er tijd voor heb.
Op vrijdag maak ik dus altijd zijn huis even schoon, ik ben dan altijd vrij en mijn vriend is heel erg schoon van zichzelf dus erg veel werk is het niet. Vandaag was ik ook onverwachts vrij en heb ik voor hem de hele keuken schoon gemaakt, opzich niet erg, maar hij bedankt me dus nooit ergens voor. Ik heb me vanmiddag echt de pleuris gewerkt, maar een dank je wel kan er niet af. Er wordt alleen gezeurd over het gootsteenmatje wat ik heb weggegooit omdat ie er echt niet uit zag.

Als hij me belt, met de vraag of ik wat voor hem wil doen, doe ik het eigenlijk altijd, kleine moeite denkik altijd. Het gaat dan meestal om de bloemen watergeven, of even wat boodschappen halen.
Maar nooit bedankt hij mij hiervoor, ik heb hem al vaak gezegd dat ik dat niet leuk vind en heb hem dus gevraagd of hij wel respect heeft voor wat ik voor hem doe. Ja tuurlijk heeft ie dat, en hij vind het dan ook heel erg mooi als ik dat voor hem doe. Hij beloofd telkens me er voor te bedanken de volgende keer als een keer wat voor hem doe.
Luister wel, het gaat me niet om het bedankje ofzo, meer zodat hij andere mensen ook gaat bedanken als die een keer wat voor hem doen.

Ik doe het graag voor hem, geef veel om hem en eht is vaak een kleine moeite. Maar omdat hij vaak laat thuis is en vroeg naar bed gaat, komt er dus eigenlijk nooit wat voor terug, niet dat dat zozeer nodig is, maar hij komt bijvoorbeeld nooit een keer spontaan bij de paarden kijken als hij weet dat ik er ben, afgelopen zaterdag had ik een concert, hij was wel kijken maar na afloop heb ik hem niet weer gezien dat deed me pijn en dat heb ik ook gezegd. Hij heeft daarvoor ook zijn excuses aangeboden.

Maar goed vinden jullie dat ik nou te veel voor hem doe??

carola1

Berichten: 1586
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 22:45

hmmm, herkenbaar....
ik zit ongeveer in dezelfde situatie als jij, alleen ik woon samen.
Omdat ikop dit moment niet werk,doe ik idd ook alles in huis.
Hij hoeft helemaal niks te doen.
En nu ik er zo over nadenk, heb je gelijk.
ik denk dat die mannen het "van zelf sprekend"vinden dat je dat doet.

Soms baal ik er ook van hoor.
mijn vriend werkt ook kei veel, vanavond met het avond eten nog woorden met hem gehad.
Hij is vaak erg moe, zodat we erg weinig doen, snappie?

Denk dat we ongeveer in dezelfde situatie zitten...

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 22:48

Klinkt niet leuk... ik vind zeker weten dat jij gelijk hebt! Hij beschouwt het kennelijk als normaal dat jij zoveel doet! Ik zou er gewoon nog eens over praten, of misschien werkt het wel als je een tijdje flink wat minder doet in huis?! Dan merkt hij misschien wel hoeveel je voor hem doet... succes in ieder geval!

carola1

Berichten: 1586
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 22:49

ja,dat is een goed idee amberto.
dan merkt ie na een weekje wel wat je voor hem doet en dan krijgt ie er misschien meer respect voor.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-04 22:52

Ja nou ik woon dan niet met hem samen, het hele probleem is gewoon dat hij altijd zegt dat heel veel mensen mij warderen om wat ik doe voor hem, maar ik zelf altijd eht gevoel hebben dat mensen me voor gek verklaren, ik vertel het dus ook aan niemand. Als we samen in huis zijn doen we wel heel veel dingen samen hoor.

Het gaat er dus ook heel erg om, hij bedankt nergens voor hij zeurt alleen maar over dingen of ik ze wel of niet heb gedaan.
Kijk als ik er nou bij in woonde is het logisch, dan woon iker ook, maak ik ook rotzooi, maar dat is dus niet het geval en soms baal iker weleens van zijn zooi weer schoon te maken. Maar ik doe het wel, puur omdat ikzelf weer een paar uurtjes bezig ben, gewoon omdat ik zelf niet stil kan zitten en ik kan genieten van een leuk resultaat als het af is, maar ja dan komt de domper nog en dat is als hij thuiskomt, hij zegt er dus niks van.
Het is dus niet zo dat hij het niet respecteerd ofzo, hij denkt er gewoon niet aan mensen te bedanken als ze wat voor hem hebben gedaan, andere mensen halen hun schouders op maar ik vind het gewoon niet leuk.Zijn moeder die wil zijn huis al niet meer schoonmaken omdat hij nooit bedankt ofzo, zegt genoeg lijkt me.

carola1

Berichten: 1586
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 22:54

nou, dan doe jij het toch gwoon ook niet meer?
en als ie dan vraagt waarom je het niet doet,dan kun je het hem misschien goed duidelijk maken

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-04 22:58

Tja en dat kan ik dus niet, ik ben daar veel te goed voor. Daarbij vind ik het ook leuk omwat voor hem te doen, gewoon omdat ik zielsveel van hem hou, het gevoel dat het me geeft is goed. Tja niet uit te leggen. Ben altijd trots om mezelf als ik het gedaan heb. Diep van binnen weet ik ook dat hij het heus leuk vind anders verteld hij het niet aan iedereen. Maar het wordt zomoeilijk als je het altijd maar moet raden en het maakt me donders onzeker en dat ben ik al zo heel erg.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 23:06

waarom vraag je het niet eens aan hem?
gewoon eens vragen als hij belt om iets te vragen zeg je,
alleen als je een keer spontaan dank je wel zegt,of bijvoorbeeld een verassing hebt,
dan is het voor jou ook leuker.
succes !

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-04 23:08

Hij heeft nou ook beloofd het vaker te zullen zeggen hoor, maar ik denkwel dat het de 5de keer al is dat ie dat beloofd. Het komt gewoon niet bij hem op,om te bedanken. Maar hij doet het bij niemand.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 23:23

Nou dan hou je jezelf toch een paar weken tegen? Hij neemt het wel heel makkelijk als het komt. Als je het een paar weken niet gedaan hebt en je doet het dan een keertje komt het misschien wel in hem op om je te bedanken. Doet hij dat niet, dan laat je hem voorlopig lekker zelf in z'n zooi zitten. Je bent toch de huishoudster niet?

carola1

Berichten: 1586
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 23:24


Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 08:20

Ik ga met ArwenLune mee...
Laat hem zelf z'n boontjes maar eens doppen en doe eens wat minder voor je... Het is niet de bedoeling dat het vanzelfsprekend wordt dat jij alles wel eventjes oplost en opruimt...
En als het enige wat hij doet zeuren is over iets wat er gedaan is ipv je te bedanken zou mijn zin om hem uit de brand te helpen al heel snel weg zijn hoor...

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 09:27

Inderdaad, ArwenLune heeft gelijk. Hij moet wel waarderen wat je voor hem doet en anders doet ie het zelf maar of huurt ie maar een werkster in. Je cijfert jezelf nu weg. In een relatie moeten dingen fifty-fifty gaan en niet jij geeft, hij neemt.
Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 09:57

Ik weet niet of hij "neemt" en zij alleen maar geeft. Eerlijk gezegd vind ik het van haar uit nog veel raarder. Waarom zou je in hemelsnaam zijn huis schoonmaken en z'n boodschappen doen? Ben je z'n manager of z'n vriendin? Ik vind het eerlijk gezegd een zwaar idiote situatie, maar die komt bij haar weg, niet bij hem!
Die gozer vindt het wel prima zo (en gelijk heeft 'ie).

Eerlijk is eerlijk; als ik op mezelf zou wonen en mijn vriend zou dit doen, dan zou ik er precies hetzelfde mee omgaan. Waarom steeds op je knieen bedanken als een ander het ongevraagd doet? Heeft hij toch niet om gevraagd?

Ik zou er a la minute mee stoppen als ik TS was en weer naar een normale relatie toegaan ipv deze werkster/makkelijkeman relatie Haha!
Wedden dat die relatie geen stand houdt?

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 10:08

ik zou het gewoon niet meer doen
ik ben werk zelf oproep bij een schoonmaak bedrijf
en die mensen zijn dan niet thuis maar er ligt dan een briefje met wat ik moet doen enzo
en onderaan dat briefje staat dan altijd wel wat aardigs zoals
succes of hartelijk dank ofzo
wat hij doet is gewoon respectloos
ookal heeft hij er niet om gevraagd
dan kan hij je wel bedanken ofzo

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-04 10:21

Nou hij vraagd er wel om en ik zeg het ook gewoon als ik er geen tijd voor heb, dan doe ik het niet. Hij maakt zelf ook een hele hoop schoon zodat ik vaak eigenlijk niks meer hoef te doen. En zoals al eerder gezegd ik ben allang zo ver dat ik weet dat hij me er niet voor bedankt, maar andere mensen bedankt hij ook niet.
En tuurlijk het is heus niet zo dat hij alleen maar neemt, hij doet ook wel veel voor mij, maar dat zijn die ik veel logischer acht, het gaat dan om mji een keer ophalen van mijn werk. Op zondag gaat gij trouwens wel altijd mee naar de paarden en hij mest ook regelmatig voor me uit.
Het is niet zo dat hij niks voor mij wil doen, maar als hij de tijd had en ik woonde op mij zelf had hij precies hte zelfde gedaan. Hij is echt niet lui ofzo, als hij de kans krijgt maakt ie liever zelf zijn huis schoon. Afgelopen week heeft ie heel zijn douche met antikalk gedaan en dat zijn dus dingen die ik niet voor hem doe. Het enige wat ik bij hem in huis doe is even snel afstoffen en stofzuigen en als ik zie dat er gedweild moetworden doe ik dat ook even snel.
Tja ik weet wel zeker dat de relatie stand houd als ik er mee stop want dan doet hij het zelf, dat heb ikwel gemerkt toen ik het namelijk ngo niet voor hem deed.
Ik weet dat het en rare situatie is, maar het is eigenlijk maar een uur in de week wat ik er aan doe.
Ik heb ook tegen hem gezegd dat ik het gevoel had dat ik moest rennen voor de relatie en dat hij er maar een beetje achteraan sjokt. Maar we wisten beide eigenlijk niet wat hij daar aan kon doen.

Hij heeft ook gezegd dat als ik eht als een verplichting ga zien dat ik er dan direct mee moet stoppen, want dat wil hij absoluut niet. Ik heb ook heel erg het gevoel dat hij wil dat ik me in zijn huis heel erg thuis voel en dat vraagd ie ook heel erg vaak. Hijwil ook graag dat ik dingen in te brengen heb bij hem thuis, dus als ik eens een keer wat leuks tegenkom dat ik het dan zou meenemen om een persoonlijk iets van mij in zijn huis te brengen.
Dat brengt mij op een gevoel dat hij heel erg bang is mij te verliezen, en ik weet wel zeker dat als ik er mee stop dat hij dan nog veel banger wordt mij te verliezen.
Heb van zijn zus ook gehoord dat hij nog nooit zo veel voor een meisje heeft gedaan als voor mij. HEt gekke is ook dat hij wel tegen haar en tegen andere mensen zegt dat hij het heel erg wardeerd dat ik eht doe, of als ik er leuk uitzie bijvoorbeeld, het is net of hij dat tegen mij gewoon niet durft te zeggen.
En ik moet zeggen dat als hij een dag vrij is, dan doet ie het allemaal zelf hoor, maar goed dan ben ik weer zo dan ga ik er ook even heen om hem te helpen niet omdat het moet maar omdat ik het dan leuk vind om bij hem te zijn.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 10:27

SAKKIA schreef:
Afgelopen week heeft ie heel zijn douche met antikalk gedaan


WOW! In z'n eigen huis?

Denk nou even na. Hij neemt niet, jij geeft gewoon te veel en hij vind dat wel handig zo. Maar een goede situatie is het gewoon niet. Dat je een keertje meehelpt als hij het druk heeft alla, maar jij maakt jezelf zijn werkster, en heeft hij daar bezwaar tegen? Heus niet. Maar in een relatie moet je gewoon gelijk opgaan, en dat gebeurd hier gewoon niet.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-04 10:39

Ik bedoelde met die opmerking te zeggen dat ik niet alles voor hem doe en dat hij zelf ook nog wel erg veel doet.

Nee oke misschien heb je ook wel gelijk. Ik denk ook maar dat ik tegen
hem ga zeggen dat ik het een poosje niet ga doen, of in ieder geval niet zo veel meer.
Maar dat hij niet geeft dat is gewoon niet waar. Het begint me nou ook ineens te dagen waarom zijn ouders aan me hebben gevraagd hoe ik hte in hemelsnaam volhoud met die jongen. Zijn eigen ouders ntobene. maar goed ga er zo wel eens even met hem over hebben.

Boomerang
Berichten: 1506
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 11:54

Ojeetje, een beetje een mannenkwaaltje he, weinig huishoudambities... Maar jullie wonen niet eens samen en de verhoudingen liggen al een beetje scheef. Het is hartstikke lief van je wat je voor hem doet maar hij kan ook veel dingen best zelf.
Als het hem echt allemaal gaat storen begint hij er vanzelf aan (kan lang duren hoor) Of begin gewoon een gesprek over wat jij voelt en denkt. Laat hem weten dat jij gewaardeerd wil worden. Wat betreft de verdeling, jullie moeten het doen zoals jullie beiden prettig vinden en je niet laten leiden tot hoe het zou "moeten".

Ik weet het, ik heb makkelijk praten, ondanks dat mijn vriend hard werkt ben ik de prinses. Hij woont op zichezelf en doet ook alles zelf. Kookt heerlijk. Okay af en toe geef ik hem een lesje ouderwets schoonmaken maar daarna doet hij het dan ook zelf.

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 12:06

Ik zou gewoon een tijdje niets doen in zijn huishouden, dan zal die vast wel inzien dat het mooi meegenomen is dat jij af en toe wat voor hem doet Lachen

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-04 12:34

Nou ik probeer al steeds duidelijk te maken dat ik hte niet doe omdat het moet. Want er moe helemaal niks. Ik heb verteld wat ik denk en wat ik voel, hij begrijpt dat allemaal heel best en wil zich er nu ook wle meer voor inzetten. Ik moet ook zeggen dat ik in het weekend echt wel de prinses ben hoor, hij maakt een heerlijk ontbijt we doen meestal op zondag wat ik graag wil en we gaan samen naar de paarden en daarna koken we samen. Zoals al eerder wil hij heel erg graag dat ik me thuisvoel bij hem in huis en dat ik er dus niet alleen maar kom en dan weer weg ga, maar dat we samen dingen doen voor het huis, zoals in de tuin of in het huishouden.
Hij weet heus wel dat hij het heel erg makkelijk heeft allemaal. Dat besef heeft hij dus wel degelijk. Als we samen een dag vrij zijn helpen we elkaar met de dingen die we gaan doen. Kijk ik woon nog bij mijn ouders dus voor hem is het moeilijk om iets terug te kunnen doen, ik heb niet zo veel, ik werk ongeveer 30 uur inde week en mijn eten staat ook klaar als ik thuiskom als ik vroeg ben vraag ik mijn vriend hoelaat hij denkt thuis te zijn.
Ons grote probleem is ook dat hij op zaterdag vrij is en ik dan werk, we hebben dus alleen de zaterdagavond en de zondag samen, we zijn allebei gelovig dus op zondag doen we niet zo veel en op zaterdagavond al helemaal niet.
Hij doet veel als hij 's avonds thuis is, in het huishouden. Wat ik doe is eigenlijk maar weinig. Kijk hij is echt heel erg netjes, een beetje te netjes naar mijn idee. Wat ik jullie vergeten heb te vertellen is dat hij heel erg last heeft van dwangneuroses, daar hoort voor hem schoonmaken dus ook bij. Er dus nog een reden waarom ik hem help, ik wil niet dat als hij de hele week keihard heeft gewerkt, dat hij dan bijvoorbeeld 2x de douche helemaal moet schoonmaken omdat hij iets gevonden heeft wat vies is, hij moet het doen anders gebeurd er iets ergs, met mij of iemand anders in zijn naaste omgeving, Tenminste dat denkt hij, hij heeft hiervoor wel hulp, maar het gaat nog niet zo hard. Ik wil hem helpen door zo veel mogelijk werk uit handen te nemen.
Het is zo moeilijk uit leggen en ik ben er nuo ook best een beetje overstuur van.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 12:35

Hij vraagt je toch nergens om? Doe het dan ook niet. JE moet hem meer LATEN.

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 12:37

In een relatie is het geven en nemen... dus ook voor HEM geldt dat!

Als ik puur op jouw verhaal afga, vind jouw vriend het wel mooi zo, en ziet hij jouw hulp als vanzelfsprekend... Ik denk dat jullie daar eens over moeten gaan praten, want dit klinkt niet gezond.

Suc6 ermee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 12:53

Desiree schreef:
Hij vraagt je toch nergens om? Doe het dan ook niet. JE moet hem meer LATEN.



Probleem ligt niet bij hem.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 12:56

Ik zou het trouwens niet eens zeggen, dat je het niet meer doet. Gewoon mee stoppen. Dan merkt hij ongetwijfelt dat het toch wel even slikken is als alles er nog zo bijligt als hij het achterliet...