Robart bit..wie o wie..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Anoniem

Robart bit..wie o wie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 21:40

Ik heb onlangs een Robart bit gekregen, (met een meedraaiend tussenstuk) en rijd er nu mee en moet zeggen dat ik erg tevreden ben.

Mijn arabier hing heel erg op dr bit maar bij dit bit kan ik met meer lucht rijden, wat is jullie ervaring met zo'n bit?

Ik ben benieuwd!


Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 22:56

hey ik rij Gam ook met een robart maar om eerlijk te zijn, ik merk geen verschil, maar ik heb het bit gekozen omdat het zacht in de mond ligt.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

falabellatje
Berichten: 166
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Ergens op een stro baal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 23:27

weet jij toevallig ook of dit bit ook zachter is als de K&K conrad africhtingsbit, extra dik met tussen stukje????

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 04:54

Heb er ook een paard mee gereden. Dat paard had de neiging om er in galop net niet helemaal doorheen te zijn (echt een klein beetje) en daarom wat zwaar op de hand met het K&K bit. Ik heb hem toen een tijdje met Robart bit gereden en dit werkte net wat lekkerder. Hij liep er prettig op. Volgens mij is het bit niet zachter dan de K&K maar wel zachter dan een gewoon ongebroken bit, omdat het tussenstukje draait en dus niet zo gauw in zijn gehemelte prikt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 13:01

ik rijd liever met een enkel gebroken bit omdat een dubbel ik beter zonder bot kan rijden want ze loop daar gewoon doorheen.
Ik merk bij dit bit dat ze het los kan laten de andere hing ze altijd op en als ik dr los liedt was het soms zo erg dat ze op dr muil ging.

Dat gaat nu beter!

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 13:11

ja heb er 2. bij mijn eerste paard was het geweldig, maar het paard wat ik nu heeftloopt fijner op een bustrens. mar ik vind het zeker een goed bit


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, Trendiction en 35 bezoekers