Tip tegen schoppen staldeur

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Dealer

Berichten: 735
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Waddinxveen

Tip tegen schoppen staldeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-04 21:17

Mijn paard heeft een poosje naast een ander paard gestaan dat ongeveer de hele dag tegen de staldeur schopte. Jong paard, veel te weinig aandacht, gewoon triest dus je kon hem dat schoppen niet kwalijk nemen.
Maar mijn paardje nam het over en begon ook te schoppen rond voedertijd etc.

In zijn nieuwe stal had iemand een oplossing: een autoband aan de binnen kant van zijn staldeur gehangen. In het begin hoorde je nog wel eens een doffe klap tegen de autoband maar na een paar dagen was het schoppen helemaal over.

Ik vond het een prima tip; misschien heeft iemand er nog iets aan.


Ineke2

Berichten: 33095
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 21:37

Word wel vaker gebruikt, maar dan een rubbermat. Helaas zijn die dingen wel gruwelijk duur, dus ik ben blij dat ik geen schoppende paarden heb Haha!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Dealer

Berichten: 735
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-04 21:42

Ineke2 schreef:
Word wel vaker gebruikt, maar dan een rubbermat. Helaas zijn die dingen wel gruwelijk duur, dus ik ben blij dat ik geen schoppende paarden heb Haha!


Da's het voordeel van de band. Ten eerste is 'ie goedkoper (het is geen nieuwe Knipoog ) en ten tweede is 'ie dikker dan een rubbermat. Een mat dempt alleen maar, door de dikkere band staat het paard verder van de deur en kan hij die schoppende beweging moeilijker maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 22:00

Wij deden bij een merrie iedere keer als ze schopte het bovenhekje twee uur of de rest van de dag dicht. Na een dag of tien snapte ze het en heeft het nooit meer gedaan.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 22:04

Ik vind het wel een eng idee: ze kunnen met hun been erin blijven hangen?

Ineke2

Berichten: 33095
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 22:06

Dat is waar van die band, maar in een mat kunnen ze niet vast komen te zitten...met een band heb je daar (iets) meer risico mee...zijn soms rare jongens, die paarden Tong uitsteken

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Ineke2

Berichten: 33095
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 22:06

o Tyrza dacht hetzelfde Haha!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Dealer

Berichten: 735
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-04 22:15

Heb ik wel naar gekeken. Het is een normale autoband die is vrij breed en niet diep. Hij kan er hoogstens in komen te staan als hij b.v. opspringt maar het is te breed om te klemmen. Maar als 'ie opspringt dan schrikt hij van iets buiten de stal en dan springt hij sowieso een stukje naar achteren.
Maar ik zal morgen nog eens kijken of het echt geen kwaad kan.


Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 22:35

De tips die ik heb gezien zijn idd de rubbermatten. Ook wel jutezakken met zand tegen de muren ophangen of de stal tot halverwege de muren bekleden met vloerbedekking. De dierenarts heeft ooit verteld dat alles waardoor ze het geluid van hun hoeven/benen niet meer horen helpt.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 22:42

En hoe doe je dat dan met een schuifdeur?

Nulla tenaci invia est via

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 07:53

Ik heb niet zoveel te maken gehad met 'kloppers', die keren dat ik er last van had werkte het verrassingseffect met een bodempje water in een emmer goed...
Na 2 x een koude plens over zich heen gehad te hebben weten ze dondersgoed dat ze dus wel aandacht krijgen als ze kloppen, alleen is het geen leuke aandacht Extreme duivel
Je moet dus wel zorgen dat ze je niet kunnen zien vanwaar je het water wilt gooien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 11:08

Sjuimpje schreef:
Ik heb niet zoveel te maken gehad met 'kloppers', die keren dat ik er last van had werkte het verrassingseffect met een bodempje water in een emmer goed...
Na 2 x een koude plens over zich heen gehad te hebben weten ze dondersgoed dat ze dus wel aandacht krijgen als ze kloppen, alleen is het geen leuke aandacht Extreme duivel
Je moet dus wel zorgen dat ze je niet kunnen zien vanwaar je het water wilt gooien.

He, da's ook best een goede

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 13:07

Da's zeker een goede; de mijne doet het ook!
Ga het eens proberen!

My imaginary friend thinks you have serious problems!

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 14:12

haha wedden dat als jullie met je emmertjes water staat te wachten dat er dan niet wordt geschopt Haha!

Foek - M1 goodbye my lover,
goodbye my friend. You have been the one for me ❤❤❤

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 14:15

Wij hebben ooit een Jonge merrie opstal gehad.
Die ook schraapte, Of schopte tegen de Staldeur.
Sindsdien doet Parouscha dit ook.
Ik heb al een rubberen mat aangeschaft en al.
Maar het blijft doorgaan.

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 15:52

bij mij op mn oude stal deed een paard dat ook.
wat hebben ze gedaan;
een schrikdraadje voor de deur gespannen en toen ded ie het natuurlijk niet meer..
die eigenaar kwam nog naar me toen, je had zn kop moeten zine, toen ie schopte tegen de deur Haha!
vage mensen...

maar het heeft wel geholpen....
(niet dat ik t ooit zou doen.)

leeg zonder Vliegje... 26-03-2001 -- 29-12-2008.. Ik mis je zooo
Mijn arme Vliegje moest veel te snel gaan..

Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 16:11

DANIenVLIEG schreef:
bij mij op mn oude stal deed een paard dat ook.
wat hebben ze gedaan;
een schrikdraadje voor de deur gespannen en toen ded ie het natuurlijk niet meer..
die eigenaar kwam nog naar me toen, je had zn kop moeten zine, toen ie schopte tegen de deur Haha!
vage mensen...

maar het heeft wel geholpen....
(niet dat ik t ooit zou doen.)


Zo kende ik ook een achterlijk wijf, die deed het niet alleen bij haar eigen paarden, maar ook bij die van haar pensionklanten.. Boos! ( je bent ook vreselijk dom als je zoiets toelaat bij je paard, ik zou meteen verkassen.. )

En zij zette er niet een klein beetje stroom op, nee, gewoon 220 als het haar uitkwam.. Paarden deden het inderdaad niet meer, maar ze waren zo gestressed als de pest allemaal.. Boos!

Punt is dat de DB er niets aan zou doen als je ze belt.. Paarden hadden het op dit na allemaal prima..

En je had haar moeten zien lachen als er een een stroomstoot kreeg, dan deed ze het bijna in haar broek van het lachen.. Hardstikke gestoord echt waar.. Boos!

llleoni
Berichten: 1002
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 16:17

nou dat vind ik niet normaal.. wat die vrouw deed... maarja..

Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 17:06

Vertel mij wat.. Boos!

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 17:44

ach, je hebt van die debielen ertussen zitten..
en je doet er helaas niks tegen..

leeg zonder Vliegje... 26-03-2001 -- 29-12-2008.. Ik mis je zooo
Mijn arme Vliegje moest veel te snel gaan..

Ineke2

Berichten: 33095
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 17:49

Tallie1979 schreef:
Zo kende ik ook een achterlijk wijf, die deed het niet alleen bij haar eigen paarden, maar ook bij die van haar pensionklanten.. Boos! ( je bent ook vreselijk dom als je zoiets toelaat bij je paard, ik zou meteen verkassen.. )


Zo inderdaad, ik zou meteen vertrekken! Jemig dan ben je echt supergestoord...logisch dat die paarden allemaal gestressed zijn, die durven zich amper te bewegen uit angst om tegen dat draadje te komen...

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Marl1tje

Berichten: 476
Geregistreerd: 26-08-03
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 17:49

Maar nou vraag ik me nog steeds af, wat je moet doen als je een schuifdeur in de stal hebt??!! Bij ons op stal staat nl. ook een paard dat constant tegen zijn (schuif)deur staat te trappen, hij heeft al allerlei speeltje in zijn stal maar dat werkt echt voor geen meter...

Don't cry because it's over, laugh because it happened!
Whatever doesn't kill you, will only make you stronger!
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 17:52

Ik heb nu een dun rubberen matje tegen de deur, zodat de deur nog kan schuiven. Dat helpt wel iets, maar niet afdoende. Meer kan er ook niet tegenaan, dus het moet maar zo... Aan de achterwand van z'n stal hangt ook een rubberen mat, vrij van de muur. Hij sloeg het stucwerk eraf... Dat helpt goed.

Nu zit door omstandigheden op stal het weefraam dicht, zodat hij niet meer uit z'n deur kan hangen, dat scheelt wel een heel stuk, maar tzt wil ik dit toch wel weer open hebben. Misschien doorbreekt het de gewoonte.

Nulla tenaci invia est via

Dealer

Berichten: 735
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-04 17:55

Marl1tje schreef:
Maar nou vraag ik me nog steeds af, wat je moet doen als je een schuifdeur in de stal hebt??!! Bij ons op stal staat nl. ook een paard dat constant tegen zijn (schuif)deur staat te trappen, hij heeft al allerlei speeltje in zijn stal maar dat werkt echt voor geen meter...


Zal vanavond even een foto maken dan kan je het zien.

Marl1tje

Berichten: 476
Geregistreerd: 26-08-03
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 17:59

Graag , Dealer, dat zou echt fantasties zijn als je er een duidelijke foto van kan maken... De eigenaren willen er ook graag vanaf want het is ook nog eens heel slecht voor de benen!!! Alvast bedankt voor de foto!!!! OK dan!

Don't cry because it's over, laugh because it happened!
Whatever doesn't kill you, will only make you stronger!
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Articuno, Bretsa, carin0903, ComscoreBot, DemiSisa, Irma77, kimwilliam, Milow2018, springzeker, sterregoud, StonedRomy, Tucktuck, vordur, Yentaah en 91 bezoekers