Mireilles 4e keer aan de lange lijnen!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

dagami

Berichten: 2323
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Purmerend

Mireilles 4e keer aan de lange lijnen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-04 20:56

Hier de foto's van onze 4e keer langelijnen Lachen We moeten het allebei nog leren dus graag commentaar/tips!
In dit topic staan foto's van onze 2e keer dus dan kan je zien of we al vooruitgang boeken of niet Haha! [HAW] Springen met Lente en Mirei aan de lange lijnen

Foto's zijn nogal wazig geworden door t uploaden Scheve mond

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

In draf kunnen we het ook! (nouja okay, jog Tong uitsteken hoef ik niet te rennen Cool )

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Even vlot draven (floep weg ontspanning Haha!)
Afbeelding
Afbeelding

En? Party!!

Danielle

Neem ook eens een kijkje op het Vrijheidsdressuurforum!!


Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 21:01

dat koppie en die manen op de laatste foto .. Lovers

Alleen je hebt dezelfde tic als mij, ik loop er ook meestal schuin achter in plaats van gewoon er helemaal achter lopen. Of was dat de bedoeling ? Bloos Tong uitsteken

    Lovers ... marko ...
Marko is verkocht...

dagami

Berichten: 2323
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-04 21:07

Ik loop er expres schuin achter Knipoog

Neem ook eens een kijkje op het Vrijheidsdressuurforum!!

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 21:09

ziet er echt leuk uit hoor
alleen loopt ze op sommige foto's net iets te diep Knipoog
niet dat ik het beter kan hoor Bloos!

'In het land der blinden is eenoog koning'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 06:38

hai ziet er netjes uit hoor!! Ik zou alleen je lijdsels hoger doen , aangezien je op deze manier te veel druk op je teugels krijgt en je paard met je handen om laag rijd. Gebruik voor het voorwaards neerwaards rijden je zweepje (niet slaan , maar gewoon aanmoedigen) en je stem om zo de achterhand er goed onder te zetten.. De draf is netjes , ze zal eerst snel moeten kunnen draven om daarna goed voorwaards rustig te kunnen darven.. alleen probeer ook in de snelle draf te werken aan de achterhand en zelf met grote passen te lopen ipv rennen, eventueel wat verder van haar vandaan zodat je zelf minder moe word...

bedoel het goed hoor , aangezien je om tips vroeg vind het er heel netjes uit zien verder. OK dan!

Afbeelding
deze vind ik erg netjes , lekker ondspannen en goed door de rug! alleen de achterhad nog iets verder en dan is t echt heel goed! daar worden ze zoooo lekker soepel van!

MarLottie

Berichten: 5022
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: St Johannesga(FRL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 10:56

ja idd verder netjes alleen die achterhand

www.joureimage.nl mijn nieuwe bedrijf sind 1 mei Fotografie / Visagie

Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 11:01

Heeyy
Heb je weer een nieuwe speeltje ontdekt Haha!
haha Gaaf man ziet er echt heel leuk uit en die laatste foto haha dies echt leuk Kwijl

Ga je nou ook even bij mijn foto's kijken in ITP Schijnheilig

:+: Trotse eigenaresse van GUCCI BROWN(v. Bordeaux)16-05-2011
[KS-ITP] Droom ik? M'n 1e EIGEN paard: prachtige hengst GUCCI BROWN!
Besselink's Benti M1 + 8 :D, Springen B+ 15 :D [RIJ-ITP] Geweldige fotoshoot van knap paard en geweldige outfit LOOK!

dagami

Berichten: 2323
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-04 11:28

Debo dank je wel! Dat ze haar achterhand er (totaal niet Knipoog) bij heeft weet ik, ik ben nu nog vooral bezig met het oefenen met sturen, halthouden/aanstappen/aandraven.... dr achterhand en hoofdhouding let ik nog niet echt op Lachen Komt nog wel, kep de tijd Haha!

Over de leidsels, die zitten idd ook te laag naar mijn zin... maar dat komt doordat ik verschillende longes gebruik en een van die longes past niet door de ringetjes van mn longeersingel Clown Daarom heb ik ze nu door de lussen van mn schabrak, maar dat werkt ook niet echt dus ik ga binnenkort maar een andere longe erbij kopen Lachen
Of bestaan er speciale leidsels voor langelijnen??


Laura, vanmiddag Haha! xit nu nog op school Tong uitsteken En moet nu weg Tong uitsteken

Neem ook eens een kijkje op het Vrijheidsdressuurforum!!

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 13:41

Ik voel me geroepe om te reageren Knipoog
Het ziet er toppie uit OK dan!
Al veel beter dan je vorige foto's, al waren die ook niet slecht Lachen

dagami schreef:
In draf kunnen we het ook! (nouja okay, jog Tong uitsteken hoef ik niet te rennen Cool )


Watje Tong uitsteken

Voor de rest. Je kan ook gewoon een los menleidsel kopen in de winkel.
Of (wat ik heb) een extra musketon aan de andere kant van je longe wast maken, maar ik weet neit of je dan helemaal uitkomt met je lengte...
Voor de rest zou ik gewoon eerst lekker gaan oefenen met het sturen enzo en kan je daarna de (hele goeie Knipoog ) tips van Debo gebruiken.
Veel suc6 Party!!

lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 13:50

ohh ze blijven mooi om te zien de foto`s!

Echt mooi hoor OK dan!

dagami

Berichten: 2323
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-04 16:41

dagami"]
Debo dank je wel! Dat ze haar achterhand er (totaal niet Knipoog) bij heeft weet ik, ik ben nu nog vooral bezig met het oefenen met sturen, halthouden/aanstappen/aandraven.... dr achterhand en hoofdhouding let ik nog niet echt op Lachen Komt nog wel, kep de tijd Haha!
[/quote]
Hmm dat heb ik weer lekker lomp getypt, net alsof ik niet luister naar je tips Haha! Zo bedoelde ik t niet hoor Lachen Maar ik wil gewoon rustig beginnen en gaandeweg zal ik zeker je tips toepassen Knipoog

[quote="Marieke_456"]
[quote="dagami"]
In draf kunnen we het ook! (nouja okay, jog Tong uitsteken hoef ik niet te rennen Cool )
[/quote]

Watje Tong uitsteken
[/quote]
Dat jij Timon nou met zn dribbelpasjes bij kunt houden Haha!

[quote="Marieke_456"]
Voor de rest. Je kan ook gewoon een los menleidsel kopen in de winkel.
Of (wat ik heb) een extra musketon aan de andere kant van je longe wast maken, maar ik weet neit of je dan helemaal uitkomt met je lengte...
[/quote]
Extra musketon vastmaken gaat niet want er zitten aan beide longes handvaten aan het uiteinde...

Als ik het langelijnen over een tijdje nog steeds zo leuk blijf vinden ga ik denk ik wel investeren in betere leidsels Lachen

[quote="Pasha schreef:
Heb je weer een nieuwe speeltje ontdekt Haha!


*LOL* Valt het zo op? Haha!

Neem ook eens een kijkje op het Vrijheidsdressuurforum!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 06:09

ik gebruik zelf ook de teugels van mijn mengebeuren Haha! ... vind t wel makkelijk werken.. zijn alleen iets te lang eigenlijk , geberuik ook t schoftje van mijn mentuig, die ringetjes zitten presies op de goede plaats

sucses er mee!

(ps als je t sturen goed wil leren zou ik ook veel travers , wijken en schouderbinnenwaards gaan proberen... dan leert ze op een hele kleine teugel hulp al luisteren naar wat je wilt , en gebruik ook veel stem comandos gebruik voor alles wat ze doet een ander woord net als bij de VD )

dagami

Berichten: 2323
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-04 10:07

Hoe kan ik het best de hulpen geven voor die zijwaartse dingen? Scheve mond Stelling vragen en dan de kont met t zweepje opzij drijven?

Stemcommando's is idd een slim idee! Nogmaals bedankt voor je tips Party!!

Neem ook eens een kijkje op het Vrijheidsdressuurforum!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 07:38

pb je wel even

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 12:41

Ziet er mooi uit, hoor. Zelf werk ik zonder longeersingel omdat ik dan wat flexibeler ben en met mijn handhoogte zelf kan bepalen hoe hoog de teugels moeten inwerken. Bij het werken aan de lange teugel is het echter erg belangrijk dat de teugels niet voortdurend strak staan. Als er steeds spanning op staat is het verleidelijk (vooral in de hogere snelheden Haha!) om jezelf een beetje mee te laten trekken om het paard bij elkaar te houden. Volgens mij zie je dat ook gebeuren op de 'echte draf' foto's, waardoor je pony ertegenin gaat door zijn hoofd naar voren en omhoog te gooien, waardoor jij naarvoren getrokken wordt en de teugels even los komen voordat je ze weer op maat hebt (been there Haha!).

Ik zou je aanraden om je er op te letten de teugels zo los mogelijk te houden en signalen te geven, geen druk. Hierdoor voorkom je dat Mireille in de verleiding komt om jou als vijfde been te gebruiken en te diep naar beneden duikt. De draf zou ik zeker in het begin nog erg rustig houden. Een paard kan pas goed versnellen als de kont eronder zit en aangezien versnellen zonder kont gelijkstaat aan rennen zonder aanleuning en je dat heel moeilijk rennend bij kunt houden, zou ik doorgaan in de jog, Mireille (via de stap natuurlijk) daarin de zijgangen aanleren en vervolgens af en toe eens een stukje te versnellen. En continu binnenstelling vragen doet trouwens ook wonderen voor de aanleuning in draf en zorgt er bovendien voor dat je pony mooi rechtgericht gaat lopen.

Al met al loopt Mireille er echter netjes bij. Wel kun je aan jouw eigen houding zien dat je nog een beetje je evenwicht en ideale tempo moet vinden: je loopt steeds wat voorovergebogen met je zwaartepunt naar voren, handen breed en uitgestrekt. Probeer je handen heel bewust netjes bij elkaar, een handbreedte voor je navel te houden. Op die manier ga je vanzelf rechtop lopen (je verlegt namelijk automatisch je zwaartepunt verder naar achteren), waardoor je flexibeler kun reageren op tempo- en richtingsveranderingen. Daardoor wordt jouw houding rustiger en worden jouw teugelhulpen ook rustiger en vriendelijker voor de mond.

Al met al zou ik dus gewoon zo doorgaan, maar proberen actief te letten op jouw houding. Doordat jouw houding en positie tijdens het lopen zo flexibel zijn, kun je je pony onbewust onrustig maken in de aanleuning en storen in de mond. Pas als jouw houding goed is, kun je aan die van je pony werken. En voor Mireille zou ik gewoon zo doorgaan. Proberen losser van de teugels te komen, in laag tempo de zijgangen aanleren en vervolgens ook de hogere tempo's met de kont eronder gaan proberen. Veel succes!

dagami

Berichten: 2323
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-04 15:55

Wauw xyzutu2 dank je wel! (ook dat je de tijd genomen hebt om dat allemaal uit te tikken Bloos!) Kep nu een hele waslijst om aan te werken *LOL*

Ik had me nooit gerealiseerd dat je met LL ook op je eigen houding moet letten, ga ik vanaf nu goed op letten

Nogmaals super bedankt Party!!

Neem ook eens een kijkje op het Vrijheidsdressuurforum!!

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 17:44

Dat zijn idd tips waar je wat aan hebt!!!!!!

Zelf vind ik het met een singel niet fijn werken, loop bijna tegen Dennis aan en heb m'n zweepje naar beneden(heb ik alleen mee om af en toe hem iets scherper/flotter te krijgen).

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 21 bezoekers