najaa de hele stalsfeer gaat eraan!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
machogirl

Berichten: 349
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: sittard

najaa de hele stalsfeer gaat eraan!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-04 16:22

hallo iedereen!
een tijdje geleden kwamen er nieuwe mensen bij ons op stal. Alles ging goed totdat ze een beetje teveel tijd over hadden en meer tijd bij de paarden doorbrachten dan in hun sociale leventje. jullie raden het al, Roddelen! en ja met een hoofdletter R. er werd voornamelijk geroodeld over de tijd die we in onze paarden steken en vooral de tijd die we er NIET insteken. Helaas hebben wij wel een sociaal leven en hebben we dus niet 24 uur per dag er voorover om op stal te zijn.

er hangt een raar sfeertje bij ons op stal, en ik wil best er iets aan doen maar ik weet eigenlijk niet zo goed wat.
Punt 1: hun zullen toch nooit toegeven dat ze roddelen.
Punt 2: ze zullen nooit toegeven dat ze fout zijn.
Punt 3: volges mij hebben ze geen enkel idee dat wij dit niet leuk vinden en dat ze het behoorlijk verpesten voor ons. we willen RUST!!!
dus..

macho Is MiJn LiEvErD!!! EgT WaAr! Me LoVeS MaT! Lovers Party!!:#
[ToPhOrSiE!]


Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 16:42

Tja dat is inderdaad erg vervelend....
Ik moet zeggen dat het op véél stallen zo aan toe gaat... Ik heb ook een hele tijd op een pensionstal gestaan waar vroeger ook een manege bij was. Daar werd ook zóveel geroddeld... Dat is echt verschrikkelijk. Maar nu heb ik het super toppie Lachen op stal. Geen geroddel en iedereen helpt mekaar super.
Ik denk dat jij er beter iets van kunt zeggen.... En anders komen ze zichzelf op den duur wel tegen! Want het sociale leven gaat eraan he Knipoog

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 16:43

Ik heb ook op stal gestaan waar erg veel geroddeld werd, maar dit was echt uit afgunst.

Deze mensen bij jou op stal, zijn waarschijnlijk 24/7 met hun paard bezig en kunnen niet inzien dat jij dat niet wil of niet kan.
Praat erover, enige oplossing. Op een normale manier. Waarschijnlijk zullen jullie het nooit eens worden, maar misschien kunnen ze het wel respecteren.

:){

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 17:22

Ik zou er niet eens mee praten, maar ze gewoon de rug toe keren. Schijnheilig
Als hun zo dom doen zeg je toch gewoon geen woord meer tegen ze? En dan interesseerd het toch niet of ze over je roddelen of niet. Op iedere stal word wel geroddeld hoor, ook op de mijne, en niet zon beetje ook. Maar daar trek ik me lekker helemaal niets van aan!

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 17:43

Gruwelijk gewoon!! Bah!!

Wij hadden ook zo'n roddelk*t op stal, jakkes!! Ik stond op een gegeven moment jankend bij de staleigenaar op de stoep.

Uiteindelijk is ze van de stal vertrokken en waar ze nu staat heeft ze der 3e (en tevens laatste) waarschuwing gehad voor haar geroddel.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 18:20

ene oor erin andere oor eruit..
helaas wel heel erg lastig van zulk soort mensen,

Karaat_the_newforest op Instagram

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 18:33

Meid, je staat niet alleen op deze wereld! Bij mij op stal staan er ook een paar die mensen 'weggepest' hebben.

Maar je moet maar zo denken: je komt voor jouw paard en niet voor hun!

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

Kenzo

Berichten: 1390
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 18:54

Tja wij hadden ook zo'n iemand op stal met haar dochter. Ze voelde zich beide heel goed. In het begin waren ze erg aardig maar dat ging al snel over. Achter je rug hadden ze het over je en zeiden ze dingen over wat iemand gezegd zou hebben wat niet waar was. Als je het aan haar na vroeg ontkende ze alles. Na een tijd verdween de sfeer op stal en iemand van stal is met haar gaan praten. Hij vertelde haar dat het beter zou zijn dat ze weg zou gaan van stal. Nadat ze het van iedereen op stal nog een keer heeft moeten horen dat ze maar weg moest gaan is ze eindelijk na lang zeuren en negeren weggegaan!!! We waren allemaal erg blij ---> FEEST!!

Je bent waarschijnlijk niet de enige op stal die er zo over denkt. Heb het eens met elkaar erover, dan moet je diegene misschien even op het matje roepen en vertellen hoe en wat.......Sterkte!!


Witney
Berichten: 169
Geregistreerd: 17-10-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 20:48

Walgelijke mensen zulke mensen!

Friendship Is Like A Glass, HandlE It WitH CarE oneS it'S brokeN it'S harD tO reparE!!

PeOpLe wHo dOn'T LikE CaTs MusT hAVe BeEN MoUSe In A PrEvIOuS LiFE!

highlight

Berichten: 143
Geregistreerd: 28-08-03
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 21:04

bij ons is het de staleigenaar die aan iedereen vertelt hoeveel tijd je wel of niet op stal bent..iedereen negeert dat maar een beetje..

|| ==-- Hoezo geen idealen, ik wil een heleboel mensen verbeteren --== ||

rossebol

Berichten: 3764
Geregistreerd: 07-01-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 21:15

ja ik denk dat dat roddelen overal wel voorkomt alleen op de ene stal is het erger als op de andere stal bij ons op stal willen we gewoon allemaal eerlijk tegen elkaar zijn als je elkaar niet mag zeg je dat gewoon maarja je kan het nooit voorkomen dat er geroddeld word erg jammer kan inderdaad de sweer helemaal verpesten maarja je paard staat op nr. 1 en daarna pas de gezelligheid van de mensen

Mama van Sem 31-07-2007 en Jessey 24-04-2012

KimDai
Berichten: 836
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 09:49

Het is leuk als het gezellig is inderdaad maar je paard is toch nummer 1...
Ik vind het wel irritant als iedereen op het zelfde moment komt.. dan moet je wel in de kantine zitten om te wachten op de kruiwagen

mijndario
Berichten: 1857
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: Sittard, (Munstergeleen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 12:29

KimDai schreef:
Het is leuk als het gezellig is inderdaad maar je paard is toch nummer 1...
Ik vind het wel irritant als iedereen op het zelfde moment komt.. dan moet je wel in de kantine zitten om te wachten op de kruiwagen


Ja he! Zo irritant bah! Alleen heb ik dat met de binnenbak, super klein en stoffig is ie, maar iedereen moeter gewoon in, minstens een half uur en tja met 13 mensen gaat dat wat lastig (op hetzelfde tijdstip Boos!)

A Great Pleasure in Life is doing what People say You cannot

Marl1tje

Berichten: 476
Geregistreerd: 26-08-03
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 17:55

Geloof me op elke stal wordt geroddeld en dat is uiteraard heel vervelend, maar ik probeer me er gewoon zo veel als mogelijk aan te onttrekken en ervoor te zorgen dat ik mezelf nooit zo verlaag als hun doen... Je komt daar tenslotte voor je paard en met name voor je eigen plezier! Niets van aantrekkken dus en vooral niet reageren en het liefst negeren!!! Moeilijk maar wel de beste remedie! OK dan!

Don't cry because it's over, laugh because it happened!
Whatever doesn't kill you, will only make you stronger!
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Barvrouwke
Berichten: 3706
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 19:48

Boeien, gewoon oren dicht. En als iemand je komt vertellen wat er gezegt wordt, vierkant uitlachen. Robbelen gebeurt overal. Waar mensen zijn wordt geroddeld.

mijndario
Berichten: 1857
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: Sittard, (Munstergeleen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 20:42

Weet je soms willen mensen gewoon roddelen Tong uitsteken
Zoals bij ons op stal, dan moeten ze roddelen, ook al doet niemand ook maar iets fout Schijnheilig En dan verzinnen ze gewoon iets..te laf Haha!

A Great Pleasure in Life is doing what People say You cannot

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 22:00

zucht, ja mag toch zelf weten hoe vaak je bij je paard komt? laat ze maar mooi (of gooi een gemene roddel van hun in het leven ofzo)

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+

rixke

Berichten: 1031
Geregistreerd: 29-04-04
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 22:07

weet je als ik merk dat er overe mij geroddeld wordt en ik weet wie het doet,dan spreek ik altijd de persoon er op aan,kijk maar eens wie er dan met d emond vol tanden staat!

willen jullie aub stemmen op mijn foto voor de bit wedstrijd?
http://www.bitmagazine.nl/inzending/paard-en-hond/

Muizje

Berichten: 1930
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 15:06

Bij ons op stal wordt er ook echt ontzettend geroddeld. Het is echt om ziek van te worden. het is nou opgedeeld in 2 groepen die elkaar kunnen schieten, dus het is nooit is rustig kletsen daar.

Vrijgezel #4(#64)-Terrabokker #2
Ik ben niet nieuwsgierig, ik wil gewoon graag alles weten

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 15:54

owww lekker irritant
bij ons valt het roddelen erg mee, het is vaak zelfs gezellig {jaja:D}
zou gewoon proberen me er niet zo veel van aan te trekken, jij hebt tenminste een leven Haha! Tong uitsteken

'Wil je me alsjeblieft vertellen welke kant ik op moet vanaf hier?'
'Dat ligt er aan waar jij naar toe moet,' zei de kat.
'Dat kan mij niets schelen,' zei Alice.
'Dan doet het er niet toe welke kant je opgaat' zei de kat.

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 16:02

vervelend joh, maar je komt toch daar voor je paard?? en hoop gewoon dat ze gauw weggaan!

ppl0026

Berichten: 1025
Geregistreerd: 23-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 16:40

D'as idd vervelend. Ik zou ze gewoon negeren, je kunt er verder niet veel aan doen..

Bij ons is dat ook een beetje zo, maar gelukkig niet zo erg. Wel is het zo dat er een groepje 'lievelingetjes' is.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 16:47

O, dit is zoooo herkenbaar...
Op de manege waar ik rijd tel je alleen maar mee als je een eigen paard hebt Rolleyes Vreselijk vind ik dat... Gelukkig staat mijn paard daar niet.. Ze kijken gewoon op je neer als manegeruiter. Belachelijk. Alsof die mensen minder zijn ofzo..

Maar in jouw geval zou ik eens met hun gaan praten. Op een normale manier, dat wel. Niet boos worden, want dan jaag je ze nog meer het harnas in... Succes in ieder geval Lachen

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 19:00

Amethyst schreef:
O, dit is zoooo herkenbaar...
Op de manege waar ik rijd tel je alleen maar mee als je een eigen paard hebt Rolleyes Vreselijk vind ik dat... Gelukkig staat mijn paard daar niet.. Ze kijken gewoon op je neer als manegeruiter. Belachelijk. Alsof die mensen minder zijn ofzo..

Maar in jouw geval zou ik eens met hun gaan praten. Op een normale manier, dat wel. Niet boos worden, want dan jaag je ze nog meer het harnas in... Succes in ieder geval Lachen


- wat een domme manege..
- daar ben ik mee eens Lachen

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 07:28

Mensen roddelen veel maar ik ben er van overtuigd dat het meerden deel niet van roddelen houdt.
Het is gewoon veel gezelliger als je leuk kunt praten over paarden enzo i.p.v over je stal genootje.

Laat gewoon zien dat jij niet van roddelen houdt.
Roddel dus ook niet mee.
Spreek die persoon er op aan (ook die gene die de roddel door vertelt) en ga gewoon van de dag en je paard genieten.
Uiteindelijk volgen meer jouw voorbeeld denk ik.

Je bent wat je diepe, bezielende wens is en zoals je wens is, zal je wil zijn.
Zoals je wil is, zullen je daden zijn en zoals je daden zijn, zal je lot zijn.

recreatie +2


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Roosje1993 en 154 bezoekers