Andalusische hengst in aantocht!! (met foto's!!)

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Anoniem

Andalusische hengst in aantocht!! (met foto's!!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 18:06

Ik heb dus na heel veel paarden gezien te hebben toch besloten voor mijn droomwens te gaan (en daarbij te accepteren dat ik met dressuur altijd een beetje buitenbeentje zal blijven) en een andalusische hengst te kopen. Met alle KWPN'ers die ik heb gezien botste het gewoon qua karakter.
Ik ben zondag bij special horses (importeur) in Ede geweest en er stonden er een heleboel Scheve mond Vingers aflikken ...Met verschillende indrukken op mij. Maar eentje sprong er echt gewoon uit voor mij. Het is een wat ranker type met rechte gangen (geen gemaai) en een mooi sprekend koppie. Hij was nog wel wat magertjes en beetje iel, maar al met een mooie hals en veel manen en staart Lovers Vingers aflikken .
Kent niet veel, maar wil keihard voor je werken en echt een stoer manneke *LOL* Bloos .
Ik heb dus weer wat om mee aan de slag te gaan. Het is nog wel even spannend, want hij wordt hier ook nog eens volledig gekeurd en mits goedgekeurd wordt het hem definitief.
Er was gewoon echt een klik en een heel fijn paard om mee te werken.
We werden trouwens heel erg luek geholpen door een engels sprekende man die alle paarden graag wou laten zien. Hij was erg aardig en vrolijk en absoluut neutraal en niet opdringerig enzo. Heb veel uitgeprobeerd en was echt een hele leuke ervaring om die verschillende stoere hengsten te rijden.


Let niet op mij op de foto's, want wat ie kende is spaans aangeleerd en daar moest ik even aan wennen Schijnheilig
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-04-04 18:19, in het totaal 2 keer bewerkt


Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 18:13

Wat leuk joh!! nou veel plezier hopelek word hij goedgekeurd!!! stuur de fotos amar dan upload ik ze

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 18:23

onwijs stoer beest !!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 18:24

Bedankt!!

caranthir
Berichten: 722
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 18:26

Hij is leuk!! Hopen dat ie goedgekeurd wordt en dan meteen weer foto's plaatsen he. Succes met rijden op de spaanse manier Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 18:29

caranthir schreef:
Hij is leuk!! Hopen dat ie goedgekeurd wordt en dan meteen weer foto's plaatsen he. Succes met rijden op de spaanse manier Haha!


Haha, das niet de bedoeling hoor dat ei spaans blijft zo. Ik ga hem opneiuw rustig beleren op zn engels (maar wel ietsjes anders dan gewoontjes Haha! )

caranthir
Berichten: 722
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 18:32

Ja zeg ik wil natuurlijk straks wel spaanse pas zien enzo Knipoog
Maar dat beleren is je al eerder gelukt, dus volgens mij heb je een superpaard. OK dan!


Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 18:52

wow ikke jaloers, amaai ik zou zo ook wel een paard willen hebben, echt een knapperd

Koester je dromen want als ze sterven word je leven als een vogel zonder vleugels
ik heb een Royal Dance veulen: River Dance

Finnea

Berichten: 10070
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 18:52

Ohh wat een leukerd Lachen
Veel plezier met m!

Volg mijn Fjordenpaarden Finnea & Sølfin op Instagram

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 18:59

leuk paardje heel gaaf!! En dat dekje *hebben*!!

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 19:12

He wat leuk, bij jan de koning geweest!
Ik ben daar onlangs ook geweest met [***], voor een anda uiteraard. Die engels sprekende man heeft ons ook geholpen, we hebben toen alleen maar een beetje rongekeken.
Stond er in de eerste gang rechts achterin nog steeds een bang paardje? sabrina was Lovers, het was een donkere.
Jouw paard kan ik me niet meer herinneren, er stonden er genoeg, ook echt een paard pracht paardjes! Hoe oud is hij?
Door welke dierenarts laat je hem keuren?
goed opblijven letten hoor, je hoort mindere dingen van jan...)

Janneke_
Berichten: 3615
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 19:19

wat een leukerd zeg.. heeel erg mooi...
heel veel succes met engels beleren, en wel meer fotoos plaatsen dan he

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 19:19

marina schreef:
He wat leuk, bij jan de koning geweest!
Ik ben daar onlangs ook geweest met [***], voor een anda uiteraard. Die engels sprekende man heeft ons ook geholpen, we hebben toen alleen maar een beetje rongekeken.
Stond er in de eerste gang rechts achterin nog steeds een bang paardje? sabrina was Lovers, het was een donkere.
Jouw paard kan ik me niet meer herinneren, er stonden er genoeg, ook echt een paard pracht paardjes! Hoe oud is hij?
Door welke dierenarts laat je hem keuren?
goed opblijven letten hoor, je hoort mindere dingen van jan...)

HIj is net of bijna 5. maar tuurlijk wordt ie rondom gekeurd, maar je kan paarden ook niet generalisren, alle handelaren hebben uiteraard betere en slechtere paarden staan, maar ze zeiden alles wat ze wisten erbij (in mijn geval heel weinig, haha). ik mag hem nog een aantla maanden zonder pardon terugbrengen dus zal eht na het keuren wel goed zitten.
Maar mijne kan je ook niet gezien hebben want die was er net twee daagjes. Maar er stond geen donkere andalusier wat ik me ervan kon herionneren, maar heb in de eerste gang ook niet echt gekeken. Allen in de rij boxen links.

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 19:21

Ahh ja bent voor de dure paarden gegaan!
Ik waarschuwde je alleen maar hoor Knipoog
Dus hij heeft weer een nieuwe lading paarden gehaald zo te horen, het is volgens mij goeie handel op het moment in de anda's
En net vergeten, super veel plezier met hem OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 19:28

marina schreef:
Ahh ja bent voor de dure paarden gegaan!
Ik waarschuwde je alleen maar hoor Knipoog
Dus hij heeft weer een nieuwe lading paarden gehaald zo te horen, het is volgens mij goeie handel op het moment in de anda's
En net vergeten, super veel plezier met hem OK dan!

waarschuwen mag Knipoog , voor tips zit je tenslotte toch ook op bokt. Maar hij stond dus in de dure rij ja Verward Al klopte het volgens mij niet helemaal, haha, alles stond door elkaar. Maar stonden inderdaad een aantalc Kwijl hengsten bij, maar wel gruwelijk verpest en wat ouder.

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 19:31

Hoeveel heb je er gereden dan?
Linker rij schijnt duurder te zijn, tenminste de prijzen die ik tussen links en rechts gehoord heb wel ja. Er stond wel een onwijs mooi oudere hengst, helemaal schimmel, heb je die ook gereden? Hij was op een hoog nivo afgericht.
Waren er echt zoveel verpeste beestjes, zonde is dat zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 19:33

marina schreef:
Hoeveel heb je er gereden dan?
Linker rij schijnt duurder te zijn, tenminste de prijzen die ik tussen links en rechts gehoord heb wel ja. Er stond wel een onwijs mooi oudere hengst, helemaal schimmel, heb je die ook gereden? Hij was op een hoog nivo afgericht.
Waren er echt zoveel verpeste beestjes, zonde is dat zeg!


Nou ja, een beetje hysterisch op zn spaans (oftewel spaans trauma). Gelukkig zijn het hele eerlijke paardjes en zijn ze bereid alles te leren. En heb inderdaad ook een witte ruin? gereden helemaal aan het begin rechts en die kon al piaffe e.d. Echt een wijs beest, maar karakter botste.
heb er denk ik 5 gereden.

Witney
Berichten: 169
Geregistreerd: 17-10-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 19:34

Wat een leukerd ! Ik wou dat ik ook een paardje had Huilen
veel plezier met hem als het hem wordt! *LOL*

Friendship Is Like A Glass, HandlE It WitH CarE oneS it'S brokeN it'S harD tO reparE!!

PeOpLe wHo dOn'T LikE CaTs MusT hAVe BeEN MoUSe In A PrEvIOuS LiFE!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 20:45

Witney schreef:
Wat een leukerd ! Ik wou dat ik ook een paardje had Huilen
veel plezier met hem als het hem wordt! *LOL*

het is hem in principe al, maar goed, toch nog een keer laten keuren voor de double check.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 20:46

die is gaaaf !!!
hopen dat ie goedgekeurd word,vind hem er leuk uitzien !

Karaat_the_newforest op Instagram

djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 20:56

wauwie mooi hoor!!!! superpaard! veel plezier met hem Lachen

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 21:37

Heel leuk beestje! Suc6 ermee. Haha!
Op internet hadden ze ook een hele leuke voshengst te koop. Heb je die ook gezien, en hoe was die?

Ghani

Berichten: 3086
Geregistreerd: 01-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 22:22

woow zeer mooie zeg!!! *LOL* heeeel veel plezier met hem!! Lachen

'Moonlight Holly'

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 22:35

Leuk, leuk, leuk! Haha! Alvast gefeliciteerd, dan maar.
Zit er vol papier bij?

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 23:19

Gefeliciteerd! Ik duim voor jed dat hij gezond is.
Laat het niet door zijn DA doen, want het is deze die mij belazerd heeft!

Heb je nog iets gedaan met mijn tip van het geld teurg-contract?
Michel heeft je duidelijk niet bediend, das een beetje een man van weinig woorden en erg onvriendelijk Knipoog

Moreno stond ook in de duurdere gang. Hij stond daar toevallig toch niet meer?? Check even mijn profiel voor foto's.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Otti1977, Patriesje, Vagabondo en 33 bezoekers