foto's: HAW vs CB

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

foto's: HAW vs CB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-04 11:46

Ik heb net op HAW wat foto's geplaatst van de sgw training. Op HAW omdat ik uiteraard trots wil laten zien hoe fijn Pablo liep. Daarnaast zijn die foto's gemaakt met Antoine's nieuwe speeltje, een Nikon D70. Vandaar dat ik een link heb gezet op CB, voor de fotografen onder ons die geïnteresseerd zijn in de camera. Bewust niet opnieuw de foto's geplaatst, iemand die inhoudelijk reageerde op het springen gevraagd om zich te beperken tot de foto aspecten en vervolgens komt er een slotje op (zonder PBtje van de mod trouwens) met de melding:

moddie schreef:
Het is niet de bedoeling een topic te openen om naar een ander topic te verwijzen, daarom hier een slotje, ondanks dat het niet gaat om een crosspost.


Nu ontstaat er dus de vreemde situatie dat je op HAW niet over de fotyotechnische aspecten mag gaan praten => off topic, en op CB niet mag verwijzen of cross posten.

Lekker duidelijk Haha!

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 12:27

Ik denk dat het meer effect had gehad als je in beide topics de foto's zou zetten. En dan ook duidelijk uit zou leggen waarom je twee topics met dezelfde foto's hebt geopend. Dan zou het probleem minder groot zijn, lijkt mij. Misschien kan dat alsnog Lachen
Zou je eigenlijk aan de moddies moeten vragen.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-04 12:29

vandaar dus deze post hier. Ik ben benieuwd

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 23:47

Via TeM naar MP Knipoog

Is wel een leuk punt Lachen
Wat Rainie zegt, kan ik me wel in vinden.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-04 23:55

bewust niet gedaan omdat het dan een crosspost werd. Maar ik wacht rustig Knipoog op verder nieuws Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 11:29


SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 12:57

*LOL*

iets anders... da's een leuk speeltje ja! snel maar meer van laten zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 13:48

Ik snap er dus echt niks meer van.

Dat nieuwe toestel maakt wel erg mooie plaatjes, dat wel!

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 14:56


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 15:03

De redenering van Lielle is vrij logisch en ook goed bedacht, ik vind dat toch een betere oplossing dan het dubbel posten van foto's, eigenlijk.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 15:03

Misschien moet je de foto's door 2-en delen en dan linken naar CB in HAW en linken naar HAW vanaf CB en zijn toch 2 verschillende topics Knipoog
Tja, als het niet zwart of wit kan, dan maar grijs Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 15:07

Nee, want dat mag niet:

moderator schreef:
Het is niet de bedoeling een topic te openen om naar een ander topic te verwijzen

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 15:09

Je hebt dan twee volledige topics, alleen zijn het geen deel 1 en 2 op een hetzelfde forum... *kijk hier voor deel 2 van de foto's* wordt toegestaan Haha!

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 15:11

Dat topic is ook tijdelijk verplaatst tot we eruit zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 15:15

orri schreef:
Je hebt dan twee volledige topics, alleen zijn het geen deel 1 en 2 op een hetzelfde forum... *kijk hier voor deel 2 van de foto's* wordt toegestaan Haha!

Ja zal even lekker worden Verward . Het lijkt mij een veel beter idee als de moderators gewoon even iets meer aandacht besteden aan waar ze mee bezig zijn en iets zorgvuldiger gaan bepalen waar en hoe welke regel toegepast moet worden. De reden waarom Lielle deze verwijzing maakte, beantwoordt niet aan de achterliggende gedachte van de regel volgens mij.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 15:17

Grote foto topics worden ook opgesplitst, zie dus geen reden waarom dat niet op 2 verschillende fora zou mogen... In ieder geval niet waar er aan beide fora eisen voldaan wordt.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 16:13

Ik heb inmiddels de beide topics bekeken.
Ik kan me vinden in het feit waarom Lielle het zo geplaatst heeft, maar ik kan me ook vinden in de redenatie van de mod die heeft ingegrepen.

Ik denk dat een dergelijk probleem een volgende keer voorkomen kan worden door een topic op CB anders te formuleren.
Wanneer Lielle bijvoorbeeld een uitgebreider had verteld dat haar mannetje een nieuwe camera had gekocht en dat ze die foto's op HAW had geplaatst.
Maar dat ze graag foto-technische tips wilde hebben dat het dan net ietsje anders was over gekomen. Of als ze bijvoorbeeld vroeg wat anderen van de kwailteit van de foto's vonden.

Binnen het moderatorteam wordt dit onderwerp ook verder besproken.
Dus binnenkort zullen we hier een duidelijke heldere uitspraak over doen Knipoog

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 16:48

Lachen no offense maar echt moddies, jullie moeten echt eens flink om de tafel en duidelijkheid bij julliezelf krijgen. Want het is er beslist niet beter op geworden zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 16:52

daar ben ik het mee een fasel

Ik heb al een UN gehad door onduidelijkheid in het mod-team
en wij bokkers moeten de regels dan nog snappen Verward

Misschien dat dat gaat lukken als het mod-team zelf de regels begrijpt Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 17:46

en zich er aan houdt .

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 17:47

"hey jongens als het jullie hier toch niet bevahaaaaaalt...."

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 17:48


Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 18:29

Haha! meligerds. Haha!

Nou dat is het dus RK, volgens mij wordt een hoop daar zelf niet gesnapt. En dat geeft problemen. Eerst zelf alles duidelijk hebben, dan beginnen. Of op zijn minst openstaan voor zaken.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-04 18:46

Ellende schreef:
Dat topic is ook tijdelijk verplaatst tot we eruit zijn.

Pardon? Ik neem dat dat inmiddels weer ongedaan gemaakt is, maar dat vind ik dus absoluut niet kunnen. Mijn vraag ging niet over die foto's op HAW, maar over hoe om te gaan met foto's die je ook op CB wil laten zien. Dat wilde ik even kwijt. Verder kan ik me wel vinden in het antwoord van Mickey (overigens ook al per PB gekregen OK dan! ) al dacht ik dat dat wel duidelijk was. Maar ik zal het volgende keer helderder formuleren. En SP, Lovely en andere geïnteresseerden, er komen er zo een paar van het NK Mierlo op CB. Zal ik het meteen helder formuleren Knipoog

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 18:48

Haha! bokt is hondsdol geworden. boktsdolheid Haha!