Zandbak op je land mag dat?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Rodi
Berichten: 1201
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Krimpen a/d IJssel

Zandbak op je land mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-04 15:06

Hallo Allemaal,

Weet iemand of je zomaar zand op je land mag gooien?
Wil voor van de winter een stuk afzetten en daar zand gooien, zodat ze droog staan. Weet iemand van jullie of dat zomaar mag of moet je dat aanvragen bij de gemeente?


Groetjes Marcia


ankyfan
Berichten: 415
Geregistreerd: 21-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 15:08

volges mijn wel hoor waarom zou dat niet mogen...?

Rodi
Berichten: 1201
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Krimpen a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-04 15:09

Weet ik niet, dus als je wil mag je een rijbak zomaar aanleggen op je weiland?

Whild

Berichten: 3920
Geregistreerd: 26-03-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 15:18

nee, daar moet je dus een vergunning voor aanvragen helaas.. Verdrietig

If it's not real, you can't hold it in your hand, you can't feel it with your heart
And I won't believe it
But if it's true, you can see it with your eyes
Oh, even in the dark

Rodi
Berichten: 1201
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Krimpen a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-04 15:20

deesjuh schreef:
nee, daar moet je dus een vergunning voor aanvragen helaas.. Verdrietig


Mag je wel een stukje afzetten op het land en zand instorten, zodat ze droog staan?

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 15:54

nee volgens mij mag het niet.
Maar.... er zitten wel wat regeltjes aan het ligt eraan waar het land voor bestemd is... volgens mij heeft elk stuk land een bestemmingsplan. Dit kun je opvragen bij de gemeente. En van daaruit kun je te weten komen wat wel en niet mag op het land...

legata

Berichten: 47
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: Someren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 15:59

Ik zou niet weten waarom dat niet zou mogen. Ik heb het ook gedaan en nooit van iemand gehoord dat je daar een vergunning voor nodig zou hebben. Let wel op welk zand je laat komen en vraag om een schone grond verklaring van het zand.

Mijn buurman heeft ook zand in zijn wei laten toevoegen, maar daar zat best veel puin in. Hij heeft ook gewoon zijn land verhoogd, zonder vergunning of iets dergelijks. Hij heeft de wei met 1 mtr verhoogd.

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 16:02

Wij hebben het ook gedaan, een stuk voor de stal hebben we zand op gegooid, plus een bak aangelegd. Laatst is de gemeente wezen handhaven over het zand werd niks gezegd wel dat het hek van de bak weg moest en dat de bestemming grasland was en niet voor recreatieve doeleinden mocht worden gebruikt. Dus gewoon even infomeren bij je gemeente wat wel en niet mag.

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 16:02

wij hebben van de winter ook een weiland omgeploegd tot rijbak..niemand over gehoord hoor.. Lachen

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 16:18

Ik denk dat dat per gemeente verschillend is. Gewoon even navraag doen dan kom je er het snelst achter.

Dunla B+12 L1+18, L2+11, M1+19, M2+6

Whild

Berichten: 3920
Geregistreerd: 26-03-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 16:47

flettie schreef:
Ik denk dat dat per gemeente verschillend is. Gewoon even navraag doen dan kom je er het snelst achter.

zo is het maar net

want mensen die ik ken, die in een andere gemeente wonen, hadden dus ook een stuk wei afgezet en er grond gestort, maar toen de gemeente daar achter kwamen, kregen zij een boete en moesten ze de boel teruggooien Scheve mond

hier in de buurt heeft niemand een bak, behalve voor de maneges dan Verdrietig

If it's not real, you can't hold it in your hand, you can't feel it with your heart
And I won't believe it
But if it's true, you can see it with your eyes
Oh, even in the dark


joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 16:59

vaak voor een bak moet je een vergunning aanvragen... Of dat voor zandstorten ook moet weet ik niet, maar paarden in de modder is ook een bron van problemen, dus daar zijn ze vast schappelijker in...

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 17:02

Wij hebben geen vergunning aangevraagd.
Je mag gewoon zand op je land gooien, en wij hebben er gewoon een hek omheen, niets geen bak, gewoon een stuk zand toch.

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 17:05

Het veiligste is gewoon even naar de gemeente bellen en vragen of je een vergunning moet hebben om een bak te maken ...
Dan weet je het zeker ...

Duhelo

Berichten: 28525
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 17:06

dus als je zand stot, en j zet daar zon witte verplaatsbare schriklinte rond, mag dat, en als je daar in rijdt, en niemand weet het, heb je een rijbak veel goedkoper

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 17:46

tuurlijk mag dat. dacht eerst dat het ook niet mocht en wij hebben het toen nagevraagd en dat mag gewoon. (bij ons gaat het om een bak) je hebt toch ook zandgrond. en anders zou je ook geen terras en zo aan mogen leggen.

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 18:25

he, wim heeft toch ook een zandbak en ovaalbaan, moesten daar geen vergunningen voor gevraagt worden??zal het toch effe na vragen hoor.

Griendheuvels Kate onze eige Shire Topper

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 19:05

Ik zou het gewoon even navragen. Is wel vervelend, maar het scheelt een hoop ergenis als het toch weer weg moet.

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 19:13

Mag niet zomaar nee, wij hebben ook een keer zoiets meegemaakt, moet je een vergunning voor aanvragen

22 Januari verwachten we ons kleintje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 19:32

Bij ons mocht het gewoon. Ik bedoel, of ze het nou kapot lopen en je een stukje afzet tegen het leegvreten of om in te rijden. Maakt geen verschil. We hebben er nooit iets over gehoord (in 2 jaar)

Jeezes
Berichten: 248
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 19:48

Misschien kan je eens bij je gemeente informeren.
Als je het gewoon doet en het mag niet, zou het best kunnen dat het een vervelende en kostelijke affaire wordt.

Rodi
Berichten: 1201
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Krimpen a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-04 20:42

Heb al op de site van de gemeente gekeken en ga van de week eens langs voor meer informatie erover... Hoop dat het geen probleem is, ga niet over een rijbak praten, maar over een afgezet stukje waar mijn paarden droog kunnen staan. Dat ik er dan ook in rij is een bijzaak Lachen

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 21:08

Wij hadden de bak er al liggen (hadden geen zand gestort, maar zand uit de bodem gebruikt) toen kwam er een pipo van de gemeente langs, of het voor commerciele doeleinden was en blabla. Als het een agrarische bestemmig heeft mag het niet, dan moet je het inzaaien (niet dat er ooit een sprietje gras opkomt) en tis klaar. Maar het is idd verstandig om je gemeente te raadplegen.

“Riding a horse is not a gentle hobby, to be picked up and laid down like a game of Solitaire. It is a grand passion.”

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 06:05

Verschilt inderdaad erg per gemeente; weet dat ze bijv. in Lekkerkerk e.o. wel eens moeilijk kunnen doen - zeker als er ook een hek omheen komt te staan. Dan heb je wel vergunning nodig. Maar als je onnozel aangeeft dat je alleen een laagje zand wilt op een stuk van het land om te voorkomen dat het een drassige boel wordt - dit is immers ook geen gezicht/reclame dan doen ze vast niet moeilijk. Je kan het dan evt. met van die schrikdraadpaaltjes met lint afzetten? Als je het maar makkelijk kan verwijderen, zodat het niet aard-nagelvast is. Daar zijn ze nogal gevoelig op. Suc6!

Rodi
Berichten: 1201
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Krimpen a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-04 10:29

Bedankt voor alle reactie's even tips. Ga volgende week langs de gemeente en even met ze babbelen Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 114 bezoekers