Mening over een hengst Darlington op Balzflug.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
goldie98

Berichten: 115
Geregistreerd: 22-11-03

Mening over een hengst Darlington op Balzflug.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-04 23:34

Hoi,
Ik ben erg benieuwd naar jullie mening.
We willen graag onze merrie drachtig laten worden. Daarbij zitten we te denken aan de hengst Darlington. De merrie is van Balzflug x Rossini x Riggletto x Uppercutxx. Wat vinden jullie ervan? Of weten jullie een hengst die goed bij deze bloedlijn passen?
Alvast bedankt.


Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 23:54

Moeilijk eigenlijk zo op papier! Heb je geen foto van je merrie. Met een papier ben je al ver, maar ik zie toch ook graag het paard.

petraaken

Berichten: 44201
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 07:48

Op papier als je voor dressuur gaat zou Rubiquil goed bij dit bloed aansluiten. Ikzelf heb al een zeer goede hengst uit mijn Ravel STV (v: Rossini) merrie gehad met Rubiquil. Ook Dees heeft een heel mooi merrieveulen uit haar Balzflug. Ik heb ook nog een merrieveulen die een kleindochter is van de Ravel STV merrie uit Rubiquil. De moeder van dit veulen is een Sultano (v: Sultan). Ik heb foto's van hen in mijn profiel maar ik weet niet of ze nog werken. Indien niet moet je maar een pb'tje sturen.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 08:03

Gewoon Darlington doen, loopt goede merrietesten in Drachten en kunnen ook nog een sprongetje maken.

Met die Rubiquil via Roemer wordt het mij inzins te veel R-bloed (Ramzes x bloed). Want vlak die Rigoletto( Ramzes x) ook niet uit.
Tenzij je voor het NRPS of EASP wil fokken.

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

goldie98

Berichten: 115
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-04 21:07

Bedankt voor de reactie. Ik heb ook al gedacht aan Ribiguil. Deze hengst heeft nogal zware hals. Mijn merrie heeft van die stevige hals. Ik denk dat het gewoon Darlington wordt. En ik heb een foto van de merrie in de deken. Ik denk niet dat het makkelijk is om te zien. Maar ik zal proberen het hier te plaatsen.

goldie98

Berichten: 115
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-04 21:30

Afbeelding
Ik hoop dat het goed gelukt is.

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 21:32

het is al gelukt Haha!
Laatst bijgewerkt door amagun op 27-04-04 21:33, in het totaal 1 keer bewerkt

caranthir
Berichten: 722
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 21:32

Hij doet t bij mij niet

goldie98

Berichten: 115
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-04 21:41

Gelukkig is het goed gelukt, van mij mag de foto wel wat kleiner. Dat zal wel voor de volgende keer zijn. Nu heb ik het door hoe ik de foto hier moet plaatsen. Weer wat geleerd. Ze is vies van rollen in de buitenbak. Ze moet nodig gewassen worden. Ik heb haar nu al twee maanden niet kunnen rijden. Ze was geblesseerd en moet nog een week rust. Daarna hoop ik met haar bezig kunnen zijn. Ik wil haar bij de keuring aanmelden.

caranthir
Berichten: 722
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 21:46

Ik heb niet zoveel verstand van bouw, maar ik vind haar er mooi uitzien. Lief hoofdje.

petraaken

Berichten: 44201
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 08:21

goldie98 schreef:
Bedankt voor de reactie. Ik heb ook al gedacht aan Ribiguil. Deze hengst heeft nogal zware hals. Mijn merrie heeft van die stevige hals. Ik denk dat het gewoon Darlington wordt. En ik heb een foto van de merrie in de deken. Ik denk niet dat het makkelijk is om te zien. Maar ik zal proberen het hier te plaatsen.



Misschien dat Rubiquils op dit moment enige goedgekeurde zoon Radetzky dan iets beter past. Hij is eleganter dan Rubiquil zelf maar met dezelfde kwaliteiten en karakter. Hoewel met zijn Uniform achtergrond weet je nooit.

Suzanne F.

Berichten: 49153
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 13:23

Denk dat je met Darlington een kleintje krijgt...

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

petraaken

Berichten: 44201
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 13:25

Misschien wil ze helemaal niet vergroten.

Skipper

Berichten: 2111
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 14:10

Rubiquil fokt zeer chique veulentjes ook gekeken naar zijn nakomelingen. Niet perse met zware hals.


ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 16:08

Suzanne F. schreef:
Denk dat je met Darlington een kleintje krijgt...


Ik denk het niet!!!

Ik heb er een bij de geboorte 110 cm en een bij de geboorte 104 cm

En het gemiddelde is 101 cm.

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

goldie98

Berichten: 115
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-04 16:08

De merrie is 1.65 mtr en de achterhand is nog wat hoger dan de schoft. Ik heb het idee dat ze nog moet groeien. Ze wordt dit jaar zes jaar.
Ik vind haar groot genoeg, ik heb een nakomeling van Darlington gezien, ze lijkt me niet echt klein.
Ik denk dat het wel meevalt dat ik een kleintje zou krijgen met Darlington.
Ik hoef geen paard van boven de 1.70 mtr. Dat rijdt toch niet lekker. Te groot.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 16:14


Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 95 bezoekers